Gå til innhold

- - - - -

Racing style eller cross?

• Logg inn for å legge til innlegg
33 innlegg i dette emnet

#1 Kake-mann

Kake-mann

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Moped

Skrevet 28 desember 2011 - 21:30

Skal kjøpe meg ny moped nå, men er i tvil om jeg skal kjøpe cross eller racing. Jeg skal kjøre litt til å fra skolen, til byen osv. Skal også ha litt trim:P Ikka at det er lovelig men hvilken er best å sitte to på?
Den skal selvfølgelig se rå ut og funke fjell, og kanskje dra litt reeks med den så hvilken vil funke best? :P
Har sett på derbi drd, og derbi gpr 50.

#2 dawg

dawg

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • Kjøretøy:Mercedes C220 W202 94

Skrevet 28 desember 2011 - 21:52

Vis innleggKake-mann, den 28 desember 2011 - 21:30 , skrev:

Skal kjøpe meg ny moped nå, men er i tvil om jeg skal kjøpe cross eller racing. Jeg skal kjøre litt til å fra skolen, til byen osv. Skal også ha litt trim:P Ikka at det er lovelig men hvilken er best å sitte to på?
Den skal selvfølgelig se rå ut og funke fjell, og kanskje dra litt reeks med den så hvilken vil funke best? :P
Har sett på derbi drd, og derbi gpr 50.
reeks? mener du babes? drar ikke babes med moped uansett.

Men kommer helt ann på smak og behag, de som kjører racing her kommer til å nevne racing, de som kjører sm/cross kommer til å nevne det.
Kommer også ann på kjørestilen din, om du liker å kjøre offroad, dra sykkelen på bakhjulet og være litt mer "fri" i trafikken, så kjøper du sm/cross.

Etter mine erfaringer så synes jeg virkelig ikke racing sykler er noe gode, mtp. kjørestillinger osv, fikk vondt i ryggen.

OM du skulle finne på å kjøpt racing, ikke tro det er en motorsykkel og at du gjør 120 med et effektanlegg.

#3 Roxxi

Roxxi

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Aprilia Rs50

Skrevet 28 desember 2011 - 21:52

Racing ; Aprilia Rs og  Derbi Gpr.

Cross/SM : Aprilia SX eller Derbi drd/senda xrace.

Noen av dem hadde jeg valgt.
Men mitt valg gikk nok på en Aprilia Rs 2000mod :)

#4 Kake-mann

Kake-mann

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 28 desember 2011 - 22:10

Vis innleggdawg, den 28 desember 2011 - 21:52 , skrev:

reeks? mener du babes? drar ikke babes med moped uansett.

Men kommer helt ann på smak og behag, de som kjører racing her kommer til å nevne racing, de som kjører sm/cross kommer til å nevne det.
Kommer også ann på kjørestilen din, om du liker å kjøre offroad, dra sykkelen på bakhjulet og være litt mer "fri" i trafikken, så kjøper du sm/cross.

Etter mine erfaringer så synes jeg virkelig ikke racing sykler er noe gode, mtp. kjørestillinger osv, fikk vondt i ryggen.

OM du skulle finne på å kjøpt racing, ikke tro det er en motorsykkel og at du gjør 120 med et effektanlegg.
Takk for svarene :) Jeg tror det heller mot en cross nå, var en tanke vekker det med med at det ikke kommer til å føles ut som en motorsykkel, og i tillegg føler jeg at en 50 cc racing moped kommer til å føles og se liten ut i forhold til fører. Og det er vel bedre plass til en kompis eller ei dame på en crosser.

Men det med du ikke drar ''reeks'' på moped, da har du ikke møtt damene i Ålesund :P

Hadde vert fint om noen som kjører racing kunne komme med noen motargument  :)

#5 Ziroh

Ziroh

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Derbi GPR, SMC Mistral

Skrevet 28 desember 2011 - 22:56

Jeg gikk for racing, egentlig fordi jeg liker det best. Har kjørt SM/cross også, og har egentlig ikke noe negativt mot det, men jeg liker bare racing sykkler bedre!
Syntes også jeg føler meg "større" i trafikken med en racer, iforhold til en crosser :)

Det at folk for vondt i ryggen av å kjøre racer skjønner jeg egentlig ikke hvordan dem får til, jeg kjørte i nesten 3 timer i strekk og fikk ikke vondt  ^_^

Atm er min GPR til salgs, om du skulle være interesert :)
http://www.mopedport...9-derbi-gpr-05/

#6 Kake-mann

Kake-mann

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 29 desember 2011 - 01:49

Vis innleggZiroh, den 28 desember 2011 - 22:56 , skrev:

Jeg gikk for racing, egentlig fordi jeg liker det best. Har kjørt SM/cross også, og har egentlig ikke noe negativt mot det, men jeg liker bare racing sykkler bedre!
Syntes også jeg føler meg "større" i trafikken med en racer, iforhold til en crosser :)

Det at folk for vondt i ryggen av å kjøre racer skjønner jeg egentlig ikke hvordan dem får til, jeg kjørte i nesten 3 timer i strekk og fikk ikke vondt  ^_^

Atm er min GPR til salgs, om du skulle være interesert :)
http://www.mopedport...9-derbi-gpr-05/
Føler deg større i trafikken? Jeg mener at en moped grp er liten, jeg synes at vist du først skal ha en racing må den ver litt størrelse på, men det er bare min mening :)

#7 Ziroh

Ziroh

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Derbi GPR, SMC Mistral

Skrevet 29 desember 2011 - 07:01

Mener det at det er flere racere i trafikken enn cross, og man føler seg litt som de store. Bare en random greie jeg fikk en gang :P
og GPR'n er ikke så liten som folk skal ha det til, hadde noen kompiser som mente den var dritt liten og når jeg kjøpte den så var den ikke så liten som de trodde... Den er bare noen cm lavere enn TZR :)

Dette innlegget er endret av Ziroh: 29 desember 2011 - 07:03

#8 OH-Tuning

OH-Tuning

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Yamaha DT50X 06

Skrevet 29 desember 2011 - 08:55

Alt med Am6 Motor !  :wub:  Lett og få tak i deler til, lett og vedlikeholde, lett og trimme ++++ samme gjelder alt med derbi sin rabassa/piaggio motor
Metrakit Pro Race <3

#9 LuXcy

LuXcy

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • Kjøretøy:Honda Wallaroo , Motorhispania Furia, Suzuki tsx

Skrevet 29 desember 2011 - 10:15

Vill bare sitere megselv fra en annen tråd her på forumet, er om noen andre typer sykler, men prinsippet er det samme.

Vis innleggLuXcy, den 26 desember 2011 - 18:30 , skrev:

rx og xr6 er ganske så små racing sykler, og personlig så liker jeg ikke sittestillinga du har på de. Hadde jeg vært deg så ville jeg ha hørt med noen med de forskjellige syklene du ser etter om du kunne fått prøvesuttet, og finne en du hadde likt. Det må da være bedre å ha en sykkel du klarer og kjøre uten og pine deg under kjøringa, enn å ha en rå/fin(osv) sykkel som du ikke klarer og kjøre grunnet feks. sittestillinger osv.

Vis innleggsjokolate, den 22 mai 2010 - 14:14 , skrev:

Sett på V8-klistermerke, da får du fet lyd og massevis av krefter ;D Og fjortissjente blir helt ville etter deg :D

''If you can't fix it with a hammer, it must be an electrical problem'' - Jeremy Clarkson

#10 Bbrann

Bbrann

Årets Bruker 2010

• Moderator
  • Kjøretøy:RS || DNA || SR || 200sx s13

Skrevet 29 desember 2011 - 14:51

racing sykkler er jo små uansett.. sett en gsxr 600? pitte liten.

Liker best racing pga ligger lavere til veien, og liker kjørestillingen mye bedre.. angående vondt i ryggen så er det vanesak, er som regel bedre å sitte to på r sykkel framfor cross, da de på cross sklir rett ned på deg.

aprilia rs før 06 har god komfor, føler deg som en del av sykkelen.. føles mindre utsatt en på cross og etter min mening.

har hatt flere R sykkler, og syns de er gøy å kjøre alle sammen, men orginalt så er ingenting gøy å kjøre, og sånn er det bare, spander 10k på trim så går den greit og vil kjøre fra sikkert alle kompisene dine.
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid
Aprilia RS Prosjekt
Gilera DNA Prosjekt
Aprilia SR Prosjekt
Nissan 200sx s13 Prosjekt

#11 asgeir95

asgeir95

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Peugeot Speedfight 2 og Rieju RS2 Matrix Pro

Skrevet 03 januar 2012 - 04:20

Vis innleggKake-mann, den 28 desember 2011 - 22:10 , skrev:

Takk for svarene :) Jeg tror det heller mot en cross nå, var en tanke vekker det med med at det ikke kommer til å føles ut som en motorsykkel, og i tillegg føler jeg at en 50 cc racing moped kommer til å føles og se liten ut i forhold til fører. Og det er vel bedre plass til en kompis eller ei dame på en crosser.

Men det med du ikke drar ''reeks'' på moped, da har du ikke møtt damene i Ålesund :P

Hadde vert fint om noen som kjører racing kunne komme med noen motargument  :)

Ja, altså. Jeg kan ikke akkuratt si mopeder drar damer da. :) Gjør ikke min hvertfall xD
Men hvertfall, prøv begge typene og se hvilken du liker best. Jeg føler meg en god del tryggere i "høy" fart med racing enn med cross. Føler meg også tryggere i svinger :P
Peugeot Speedfight 2 '04
Rieju RS2 Matrix Pro:Selges i deler: http://www.mopedport...6-deler-selges/
Etter en omgang med hyper trim, kan det meste annet føles små-tamt.

#12 Haowy

Haowy

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Rieju Rs2 Matrix Pro 2005 mod, Tsx

Skrevet 13 januar 2012 - 17:01

Har begge deler, og vil anbefale racing.
Synes racing er best på grunn av komfort. Og som nevnt tidligare er racing bedre i høgare fart. Racing er også best vist du skal dra "reeks" på grunn av utsjånad og at du har plass til en bakpå ;)
Men cross er best for litt offraod, og vist du køyrer en del på grusveg.

#13 4life

4life

MP-Nerd

• Supermod
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Endel :)

Skrevet 13 januar 2012 - 17:13

Kan anbefale Derbi GPR. Både den nyeste modellen og den nest nyeste. Man får mer fart med Racing,men er enklere og håndtere en SM/Cross etter min mening. Jeg liker kjørestillingen på landeveien,men Racing i by er pain. Lite hendig for min del. Noen nevnte også at de føler seg større i trafikken på en racing. Dette forstår ikke jeg. Du sitter lavere,og lener deg langt mer framover og ikke minst nedover på en Racing. Styret er langt lavere en på en cross eller SM.

Jeg kan lett dra ut 15-53 dreving på ene GPren min. Hadd eikke sjanse til og dra ut dette på en tilsvarende X-Race med tilsvarende "trim" tidligere.
MHR

#14 Simentp

Simentp

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 13 januar 2012 - 17:23

Jeg har begge deler og må si det er Aprilia'en som har definitivt best kjørekomfort :wubfeit:  Ettersom jeg bor litt på landet så er det ca 20min bare for å komme til ''sentrum'', så da er kjørekofort en grunnlegende detalj som skal tas hensyn til, det er ikke så galt å kjøre Furia'n heller men liker bedre hvor godt Aprilia'en ligger på vegen og hvordan den er på svingete veier..
|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#15 glensverre

glensverre

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Yamaha TZR 2010 - Volkswagen Passat 1999 1.8t

Skrevet 13 januar 2012 - 17:34

yamaha tzr er god og kjøre to på da den har enkelt sete i stedet for dobbelt, mye bedre å kjøre to på den istedet for f.eks yamaha dtx :D og purken her i byen gidder nesten ikke stoppe deg om du holder fartsgrensa :P Kjørt endel motorvei med min, både alene og med pasasjer, aldri blitt stoppa :) både ligg i bak og forran purken, er ikke noe problem :) sittestilling er en vanesak, men kjører man mye sånn som meg så er det veldig lett å bli sliten i håndledda :/  det pga man ligger med ganske mye vekt på armene :/ men styr unna orginale pirelli dekk i regnvær, da blir det såpeglatt :P lykke til med valget :)

Edit: skal man kjøre noe særlig mer enn 10 mil anbefaler jeg å bygge opp setet med et tynt lag skumgummi og trekke det igjen, hjelper veldig på komforten :D

Dette innlegget er endret av glensverre: 13 januar 2012 - 17:35

Yamaha TZR 2010 modell - Airsal t6 asso- malossi cdi - dellorto phbg 21ds@110 dyse - luftfilterplomberinga tatt - metrakit rk oval effektanlegg - 15-60 dreving foreløpig

Vis innleggMulle Mekk, den 08 januar 2012 - 17:31 , skrev:

Svamper i Luftfilterboksen ? med eller uten såpe :P Må vel bli uten såpe da ellers skummer det som faen sikkert :lol2:

#16 Bbrann

Bbrann

Årets Bruker 2010

• Moderator
  • Kjøretøy:RS || DNA || SR || 200sx s13

Skrevet 13 januar 2012 - 21:00

Eller kjøpe en rs som er sykt digg å kjøre :D
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid
Aprilia RS Prosjekt
Gilera DNA Prosjekt
Aprilia SR Prosjekt
Nissan 200sx s13 Prosjekt

#17 Simentp

Simentp

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 14 januar 2012 - 00:55

Vis innleggBbrann, den 13 januar 2012 - 21:00 , skrev:

OOooOOOg ser rå stilig ut!
|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#18 glensverre

glensverre

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Yamaha TZR 2010 - Volkswagen Passat 1999 1.8t

Skrevet 14 januar 2012 - 01:29

Vis innleggBbrann, den 13 januar 2012 - 21:00 , skrev:

seff, spesielt nye rs4 50 :) mye penere kåper enn 2011 mod :) og spesielt fronten :D

Ikke skyt meg hvis jeg tar feil på årsmodell :P

Dette innlegget er endret av glensverre: 14 januar 2012 - 01:29

Yamaha TZR 2010 modell - Airsal t6 asso- malossi cdi - dellorto phbg 21ds@110 dyse - luftfilterplomberinga tatt - metrakit rk oval effektanlegg - 15-60 dreving foreløpig

Vis innleggMulle Mekk, den 08 januar 2012 - 17:31 , skrev:

Svamper i Luftfilterboksen ? med eller uten såpe :P Må vel bli uten såpe da ellers skummer det som faen sikkert :lol2:

#19 Haris Suljic

Haris Suljic

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Yamaha Tzr 2007 Midnight Black

Skrevet 14 januar 2012 - 12:17

spørs jo også hvor mye du skal bruke! prisene varierte mye rett før jeg kjøpte min tzr!

er jævlig fornøyd med den, men om du har baller du ikke vil miste - ikke kjør to på den.. hver gang jeg bremser med noen bakpå, blir juvelene heeelt knust! Kjørte Aprilia SX '08 før jeg kjøpte Tzr'en, og må si at begge to har sine ups and downs. SX'en var morro å kjøre (selv om den var original, og sikkert enda mer gøyalt med trim på), mens nå med Tzr'en føler jeg har det er en helt annen følelse bare å eie den. Du vet du har en racing sykkel, og du vet at den er lagd for fart - noe den har massevis av med trim :)

Mitt tips; kjøp tzr, fiks litt på skiltopphenget, lag "angry eyes" med fiberglass, og de har en ducati, yzf, mito replica - resultatet blir drøyt!

lykke til!
Yamaha Tzr - The Green Hornet prosjekt HER --v
http://www.mopedport...e-green-hornet/

#20 4life

4life

MP-Nerd

• Supermod
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Endel :)

Skrevet 14 januar 2012 - 12:39

RS4 er jo 99.5% identisk med Derbi GPR fra 2010 og oppover. Liker begge de,synes de ser mest moderne,men samtidig rå ut av alle R mopeder. De har også mange utrolig fine løsninger om man tenker mekking. Kan vippe tanken opp for eltt tilgang til sylinder,batteriet er RETT plassert,CDI er lett tilgjengelig. Forgasser er let ttilgjengelig. Er mye kjekkere og skru på den en den GPR/RSsen som kom før denne. De er jævlige og skru på.
MHR

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere