Gå til innhold

- - - - -

Aeon sport 50 VS Smc mistral sport 50 ?

• Logg inn for å legge til innlegg
18 innlegg i dette emnet

#1 larvik-gutten

larvik-gutten

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Derbi Senda 50cc X-race

Skrevet 01 januar 2012 - 15:32

Hei, jeg har endelig bestemt meg for og gå for moped, og jeg vet jeg vil ha firehjuling, men da lurer jeg på hvem som er best av disse to :)

også lurer jeg på : kan jeg ta alt av teori og oppkjøring med en gang jeg har fylt 15 også bare ha den skriftlige prøven når jeg er 16? eller blir det sånn at jeg må ta ting på nytt da ?
Passer det ikke ? Så får du det til og passe ! :)

#2 Warnhunter

Warnhunter

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • Kjøretøy:Derbi Senda X-race' 05 | Cpi Popcorn' 03

Skrevet 01 januar 2012 - 16:42

Vis innlegglarvik-gutten, den 01 januar 2012 - 15:32 , skrev:

Hei, jeg har endelig bestemt meg for og gå for moped, og jeg vet jeg vil ha firehjuling, men da lurer jeg på hvem som er best av disse to :)

også lurer jeg på : kan jeg ta alt av teori og oppkjøring med en gang jeg har fylt 15 også bare ha den skriftlige prøven når jeg er 16? eller blir det sånn at jeg må ta ting på nytt da ?
det er ikke oppkjøring på moped ;) men du tar først grunnkurs - mørkeskjøring - bykjøring (dette kan du ta når du er 15) så tar du teori når du er 16.
kjøretøy: Derbi Senda x-race 05' // Charmo 47mm, 21mm pwk, polini evo reed, turbokit carrera - Puch Maxi S 1979 - Orginal. <- til salgs (trykkbar)

x-kjøretøy: Yamaha dt 50mx1 - Cpi Popcorn X2 - Honda CRF70 - Suzuki RM85 X2 - Suzuki RM125 X2 - Suzuki RM-Z250 - Derbi Senda x-race

#3 larvik-gutten

larvik-gutten

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 01 januar 2012 - 17:23

Vis innleggHoltsdalen, den 01 januar 2012 - 16:42 , skrev:

det er ikke oppkjøring på moped ;) men du tar først grunnkurs - mørkeskjøring - bykjøring (dette kan du ta når du er 15) så tar du teori når du er 16.
ok, men jeg fyller i mars blir jeg 15, også da har jeg tenkt til og gjøre alt dette i mars-mai månene vis jeg rekker, men trenger jeg og gjenta noe før jeg tar teorien når jeg er 16 da ?

#4 RushfeldtZ

RushfeldtZ

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 01 januar 2012 - 23:39

Kompis har hatt en smc, den løsnet skruene som holdt ramma, bakakslingen løsnet konstant som da førte til at kjeden hoppet av og fothvileren på venstre siden knakk!
Men det kan godt henne at det kun var hannes 4-hjuling som var sånn. For en annen kompis av meg har sin smc til dagligbruk og alldri hatt problemer.
Så jeg ville gått for en SMC! :-)
Derbi DRD pro 50! MK2, 13-53, [85] Uplombert luftfilter og forgasser
Kawasaki kx 125! øhlins, WP, v-force3, DEP pipes ++
Lynx x-trim 550! 19-45, 6" BRP riser, SLP powder pro [Hvite] + Hemmelig mod! og slp LED-lys :-)

#5 larvik-gutten

larvik-gutten

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 02 januar 2012 - 14:30

Vis innleggRushfeldtZ, den 01 januar 2012 - 23:39 , skrev:

Kompis har hatt en smc, den løsnet skruene som holdt ramma, bakakslingen løsnet konstant som da førte til at kjeden hoppet av og fothvileren på venstre siden knakk!
Men det kan godt henne at det kun var hannes 4-hjuling som var sånn. For en annen kompis av meg har sin smc til dagligbruk og alldri hatt problemer.

Ok, takk for svar :) noen som veit noe om Aeon`ene :) har lest mye om at de har bedre kjøre egenskaper en smc mistral`ene men jeg har ikke testa de så jeg vet ikke.

#6 Mulle Mekk

Mulle Mekk

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • Kjøretøy:Smc Mistral 2009 modell

Skrevet 03 januar 2012 - 07:24

Vis innleggRushfeldtZ, den 01 januar 2012 - 23:39 , skrev:

det kommer jo ann på åssen man behandler kjøretøyet da, herjer man så går det fortere i stykker !!

Er nok ikke Alle SMC Mistral'er som er sånn..

Vis innlegglarvik-gutten, den 01 januar 2012 - 17:23 , skrev:

ok, men jeg fyller i mars blir jeg 15, også da har jeg tenkt til og gjøre alt dette i mars-mai månene vis jeg rekker, men trenger jeg og gjenta noe før jeg tar teorien når jeg er 16 da ?

om du tar alt dette til våren/sommeren i Løpet av sommeren/høsten hvertfall så trenger du jo ikke og gjenta noe for å få tatt teorien når du er 16 år..

Og om du har en Far eller noen i familien med MC-lappen så kan du øvelseskjøre med en av dem fra du har bestått det trafikale grunnkurs..

Eneste som gjenstår da når du har tatt trafikalt grunnkurs er jo kjøring på bane og kjøring i byen/utenfor byen. åsså er det bare og ta teori prøven når du har fyllt 16 år, og består du den så får du midlertidig førerkort frem til du får det andre i posten :)
Moped som jeg har hatt Aixam 400 Mopedbil 2000 modell, Yamaha DT50X 2009 modell, Yamaha Tzr 2005 modell, Honda MT5 1999 modell.
Moped jeg hadde når jeg var mellom 13 og 15 år, Starway CL50QT 2000 modell men var førstegangs registrert i 2001.

Moped jeg har nå: Smc Mistral 2009 modell  

#7 Ivergutten

Ivergutten

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Derbi X-Race SM, Honda SFX, Renault 5 <3

Skrevet 03 januar 2012 - 07:26

Først og fremst: Ikke kjøp ATV ;) - det er bare morsomt på vinterstid, på sommern er det noe grusomt.

Men jeg ville evt. gått for SMC Mistral Postet bilde

Lykke til.
Trykkbar ---> SFX-prosjektet <--- Trykkbar (Oppstart 20.11.11)
Trykkbar --->     http://www.mopedport...ns-tp86-mh-ryz/         <--- Trykkbar

#8 håvard'n

håvard'n

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Aprilia rx 04

Skrevet 03 januar 2012 - 12:35

enig med deg ivergutten! for det første ville jeg helelr kjøpt moped enn atv! :) fordi er mye kjekkere med moped alle tider uten om vinteren, selv om en kan ah det kjekt da også! :D

Men skal du ha atv kjøp SMC, har 3-4 kompiser som har den atven. og de har berre sånn stramming av kjede og bremser og slim på sine atver :)
Kjør hard kjør stil, kjør pidde med trim uten tvil!

#9 larvik-gutten

larvik-gutten

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 03 januar 2012 - 23:03

Vis innleggIvergutten, den 03 januar 2012 - 07:26 , skrev:

Først og fremst: Ikke kjøp ATV ;) - det er bare morsomt på vinterstid, på sommern er det noe grusomt.

Men jeg ville evt. gått for SMC Mistral Postet bilde

Lykke til.

Jeg får broren min sin scoter får 2000 kr så jeg skal kjøpe den også men det skal bare være til sommerkjøring når det er varmt :) Men, det er firehjuling jeg vil ha til og kjøre fast med :) så har jeg begge deler :)

#10 håvard'n

håvard'n

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 04 januar 2012 - 10:12

Vis innlegglarvik-gutten, den 03 januar 2012 - 23:03 , skrev:

Jeg får broren min sin scoter får 2000 kr så jeg skal kjøpe den også men det skal bare være til sommerkjøring når det er varmt :) Men, det er firehjuling jeg vil ha til og kjøre fast med :) så har jeg begge deler :)

da forstår jeg deg godt :) da kjøper du selvfølgelig smc, har selv jobbet med en lervrandør av de før her jeg bor :) og de er lett skru til og enkle feil med de er ledningsnettet som tuller på noen, ellers så er det bensintilførdsel de sliter med! :) og la atven din stå varmt inne, eller inne, vist ikke fryser gassen og bremser på di. det sier jeg av arfaringer av han levrandøren jeg jobbet for :)

#11 DerbieZ

DerbieZ

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Rieju RR

Skrevet 05 januar 2012 - 17:08

SMC uten tvil :)
Mopeder:
Rieju RR

#12 santho96

santho96

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • Kjøretøy:Derbi DRD Pro, Piaggio NRG og Aprilia RS 50

Skrevet 10 januar 2012 - 18:46

Vis innleggDerbieZ, den 05 januar 2012 - 17:08 , skrev:

SMC uten tvil Postet bilde

x2 Definitivt ! :P
Ka som skjer om man kjøre en bil i lysets hastighet, og skrur på fjernlysa? :P

Piaggio NRG Prosjekt : Ta en titt her, klikk på meg !!!
Aprilia RS Prosjekt: Ta en titt her, klikk på meg!!!

#13 foxinabox

foxinabox

Reven I Boksen

• Moderator
  • Kjøretøy:Husqvarna Sm125s, 2004

Skrevet 11 januar 2012 - 09:53

Automatisk innlegg

Dette emnet har blitt flyttet fra "Kjøretøy → Moped → Generelt" til "Kjøretøy → Scooter → Generelt".

Har ikke så veldig god peil på atv'er, men skulle jeg kjøpt meg atv hadde jeg helt klart gått for SMC mistral, hørt utrolig mye bra om disse! :D
Mvh. Foxinabox

Husqvarna Sms 125 '04
Fmf Fattypipe, Fmf Powercore2, Mikuni 34mm flatslide, Trimreed (ukjent merke), Justert Eksosventil, 14-48 drev, 160 km/t @ speedo

#14 endre voss

endre voss

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:honda sfx 04 derbi xrace 08 suzuki tsx goped 09

Skrevet 15 januar 2012 - 22:53

eg seie iallefall ikkje kjøp smc... det trekker heilt elendigt i oppøve bakkar og går ikkje so fort.... du blir drit lei atv etter litt.. og skulle ønske du kjøpte moped.. eg han nett selt min smc so har nett hatt ein so veit ka detta går i. kjøpte meg moped no og er mykje kjekkare og bedre, går myykje bedre enn atv.. 50kubbik er forlite for atver.. det er mitt råd

#15 glensverre

glensverre

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Yamaha TZR 2010 - Volkswagen Passat 1999 1.8t

Skrevet 15 januar 2012 - 23:21

Vis innleggendre voss, den 15 januar 2012 - 22:53 , skrev:

eg seie iallefall ikkje kjøp smc... det trekker heilt elendigt i oppøve bakkar og går ikkje so fort.... du blir drit lei atv etter litt.. og skulle ønske du kjøpte moped.. eg han nett selt min smc so har nett hatt ein so veit ka detta går i. kjøpte meg moped no og er mykje kjekkare og bedre, går myykje bedre enn atv.. 50kubbik er forlite for atver.. det er mitt råd
den smc du refererer til nå er av de gamle modellene, de nye er sterke som juling :) jeg har selv prøvd 2012 mod ;)

Vis innlegglarvik-gutten, den 03 januar 2012 - 23:03 , skrev:

Jeg får broren min sin scoter får 2000 kr så jeg skal kjøpe den også men det skal bare være til sommerkjøring når det er varmt Postet bilde Men, det er firehjuling jeg vil ha til og kjøre fast med Postet bilde så har jeg begge deler Postet bilde
du får en ny smc mistral 50 2012 mod for kun 13.990 kr. med klargjøring, registrering og alufelger koster det 14.990, og det er rett på veien tut og kjør :) dette er det beste kjøpet innen 50cc atv markedet :) lykke til med valget
http://www.finn.no/f...nnkode=32671016

Dette innlegget er endret av glensverre: 15 januar 2012 - 23:22

Yamaha TZR 2010 modell - Airsal t6 asso- malossi cdi - dellorto phbg 21ds@110 dyse - luftfilterplomberinga tatt - metrakit rk oval effektanlegg - 15-60 dreving foreløpig

Vis innleggMulle Mekk, den 08 januar 2012 - 17:31 , skrev:

Svamper i Luftfilterboksen ? med eller uten såpe :P Må vel bli uten såpe da ellers skummer det som faen sikkert :lol2:

#16 håvard'n

håvard'n

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 16 januar 2012 - 09:04

De nye smc'ene drar faktisk bra, har kompiser som har 2011. de går ganskje ltit seint i motbakken med org sylinder, men en kjører tp trophy sylinder, og hans går i 50 oppover og 60 på flata!

#17 Engineering525

Engineering525

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Skyteam pbr 50(125)

Skrevet 16 januar 2012 - 20:18

Jeg har Aeon sport 50, den er helt grei, det virker ikke som den er plombert. den sliter litt med å starte i bakker fordi giringa er feil, men går i 70 på flata da

En kompis av meg har Smc som hadde problemer med reversen og at skrua på bakakslinga knakk, men ellers er den bra.

#18 håvard'n

håvard'n

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 16 januar 2012 - 21:37

Vis innleggEngineering525, den 16 januar 2012 - 20:18 , skrev:

Jeg har Aeon sport 50, den er helt grei, det virker ikke som den er plombert. den sliter litt med å starte i bakker fordi giringa er feil, men går i 70 på flata da

En kompis av meg har Smc som hadde problemer med reversen og at skrua på bakakslinga knakk, men ellers er den bra.
x2 der har kompiser som har skjedd det med bakaslingen på, elle de har mistet skrua! så tok de berre en litt lengre skrue med låsemutter på så funka det fint!

#19 larvik-gutten

larvik-gutten

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 24 januar 2012 - 20:21

takk for mange BRA svar :)

1 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 1 gjester, 0 anonyme brukere