Gå til innhold

Mine tanker ang. fremtiden til Mopedportalen

• Logg inn for å legge til innlegg
200 innlegg i dette emnet

Meningsmåling: Din mening: (88 bruker(e) har stemt)

Prosjekt

1. Felles prosjektkategori (38 stemmer [43.18%])

Prosenter av totale stemmer: 43.18%

2. Seperate prosjektkategorier (Slik det er nå) (50 stemmer [56.82%])

Prosenter av totale stemmer: 56.82%

Stem Gjester kan ikke stemme

#41 Mulle Mekk

Mulle Mekk

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Smc Mistral 2009 modell

Skrevet 05 januar 2012 - 22:27

Vis innleggK-E, den 05 januar 2012 - 22:10 , skrev:

Ehm, planene jeg har nevnt her er "Revolusjoneringen" det alltid har vært snakk om ;)

Vi reklamerer for MC-Deler fordi det er en del av avtalen. De betaler for alt, mot at vi reklamerer for dem, kun dem.
MC-Deler reklamerer ikke for Mopedportalen fordi de ikke vil at kjøpere som oppsøker deres nettside skal bli ledet til dette forumet der de leser seg frem til at andre butikker kanskje tilbyr bedre/billgere deler, eller at de heller finner det dem trenger på "kjøp og salg" delen her på forumet.

Okei, for den må dere gå gjennom å undersøke først, og se hva dere først og fremst kan gjøre for å få forumet "Bedre" på alle måter..

Andre kjøpere som kunne blitt ledet til dette forumet her hadde nødvendigvis ikke funnet ut noe som helst om å få skaffet billigere deler osv..
Kjøp og salg på brukte deler osv er jo noe av det som foregår om noen trenger ting dem ikke får tak i osv..
Si du har en gammal moped da og skal ha en Bensin tank til en gammal Tempo da må det jo være lov til å se på kjøp og salg delen.

Og uansett om mc-deler hadde reklamert for mopedportalen da, så kunne det henne at vi hadde fått inn flere folk på Moped delen.
Syntes det hørtes jævela rart ut egentlig at MC-deler betaler for forumet og at ikke dem også reklamerer. (Men for å se det fra dems side så skjønner jeg det)

er ikke alle som gidder og kjøpe brukte deler, Men er faktisk mange ting man ikke får tak i nytt også, som bensin tanker osv til gamle mopeder og da må man jo til på kjøp og salg.

Men Men, om ikke mc-deler vil reklamere så får vi reklamere for dette forumet selv da ! evt få skaffa klistremerker osv.
Mc-deler selger portalen merker men dem er litt dyre, 30 kr osv.. syntes det er litt dyrt men jaja.

Dette innlegget er endret av Mulle Mekk: 05 januar 2012 - 22:30

Moped som jeg har hatt Aixam 400 Mopedbil 2000 modell, Yamaha DT50X 2009 modell, Yamaha Tzr 2005 modell, Honda MT5 1999 modell.
Moped jeg hadde når jeg var mellom 13 og 15 år, Starway CL50QT 2000 modell men var førstegangs registrert i 2001.

Moped jeg har nå: Smc Mistral 2009 modell  

#42 malossi

malossi

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • Kjøretøy:04 Audi A4 TDI, MT-5 ++

Skrevet 05 januar 2012 - 22:30

Ja gammel moped-tråden bør nesten vernes (prioriteres da, pappa).
Bare over til dette med nye mopeder vs gamle, japsene har jo egentlig limitless kjørelengde, mens folk i salgsdelen klager over høy km stand på 5 år gamle mopeder når de er gått over 10k. Dette er jo galskap. Samme med Derbimotorer som er overhalt etter 4000 km!
All these jokes about turbans are making me Sikh

#43 Mulle Mekk

Mulle Mekk

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • Kjøretøy:Smc Mistral 2009 modell

Skrevet 05 januar 2012 - 22:38

Vis innleggmalossi, den 05 januar 2012 - 22:30 , skrev:

Ja gammel moped-tråden bør nesten vernes (prioriteres da, pappa).
Bare over til dette med nye mopeder vs gamle, japsene har jo egentlig limitless kjørelengde, mens folk i salgsdelen klager over høy km stand på 5 år gamle mopeder når de er gått over 10k. Dette er jo galskap. Samme med Derbimotorer som er overhalt etter 4000 km!

Enig, vi som har gamle mopeder skrur selvfølgelig selv.. og det er jo også morro og ha en gammal moped da..

Mopedene ruller en del, og selvom dem har høy "KM" stand så kan dem fortsatt rulle i mange herrens år til da..
Og en moped som har rundet 10.000 km er ikke mye, selvom det virker mye ut.. men har mopeden vært overhallet regelmessig så er ikke det noe problem.
Moped som jeg har hatt Aixam 400 Mopedbil 2000 modell, Yamaha DT50X 2009 modell, Yamaha Tzr 2005 modell, Honda MT5 1999 modell.
Moped jeg hadde når jeg var mellom 13 og 15 år, Starway CL50QT 2000 modell men var førstegangs registrert i 2001.

Moped jeg har nå: Smc Mistral 2009 modell  

#44 makr

makr

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • Kjøretøy:Rieju Smx 80cc

Skrevet 05 januar 2012 - 22:42

Høres ut som en veldig bra ide! Vil holde de samme folkene på mp mye lengre en kun 2 år (mopedtiden) hvis bil delen blir utvidet. Jeg er ihvertfall veldig positiv til forslagene dine :) Kan jo bli et veldig bra forum hvor man kan spør om alt som har med motor og gjøre. samtidig mister man jo ikke moped delen, den vil jo fortsatt være like stor, da dette er så og si det eneste mopedforumet og de fleste som sitter på mopedforum sitter her inne. Så jeg er veldig enig med deg! :) Liker litt forandringer, ikke dumt med flere brukere her heller :)

(Y)  :D

EDIT: Vil det da bli et forum som er for bil, mc, moped, osv (alt like stort) eller vil moped bli satt i større fokus enn de andre? :)

K-E skal ha mye creds for at han bruker såpass mye tid på dette! knall bra innsats, bra med slike folk :)

Dette innlegget er endret av makr: 05 januar 2012 - 22:57

Kjøretøy: litt av hvert. akkurat nå er det:
- TZR, Mrx, Smx, Rmx og Fz :)
selger også mye deler!! send meg en PM hvis det er noe du trenger!

#45 Mr A

Mr A

Mr Awesome

• Moderator
  • Kjøretøy:Am6?

Skrevet 06 januar 2012 - 00:48

Få inn noen moderatorer med litt tiltak i så blir det bra. Enkelte mods dukker opp kanskje en gang i mnd, stenger en tråd eller to og så forsvinner en mndstid...
All I do is winning

Simonini 90cc Am6 selges!
http://www.mopedport...c-motor-selges/

#46 Skjervik

Skjervik

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:BMW 520i E34 -89

Skrevet 06 januar 2012 - 04:02

Syns det er flott om bil-delen blir utvidet! En av grunnene til at jeg takket for meg da Mopedtida mi var over var jo fordi det var for lite bil saker her.  :)
Anyways, Flotte forslag. Jeg støtter alle! Stå på! :)
Om du ikke kan skru bør du holde deg til høyrehånda!   -Skjervik

#47 Aleks558

Aleks558

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • Kjøretøy:08 Rieju RRX

Skrevet 06 januar 2012 - 13:31

pga useriøse småkommentarer har jeg egentlig sluttet å bruke MP helt... når man f.eks prøver å få hjelp med noe eller selge noe å bare får slengt dritt er det faktisk ikke noe gøy å skrive her :) så enkelt er det! syntes det har rent inn med useriøse folk i 2011.... men vi får da se om folk kan vokse opp litt å bruke siden som ett verktøy, for det er det vi trenger :)
Nåværende kjøretøy: 2008 Rieju RRX (Aleks558 Sin-2008 Rieju RRX *Nåværende* )
X Kjøretøy: 2x Honda Mtx,Honda Mt5, 2x Rieju RR, Gilera Smt, Suzuki Rmx(AM6), 2x MH Furia, Rieju RRX, Amica Quattro, BMW E39 523.

#48 K-E

K-E

Administrerende direktør

• Sysadmin
  • Kjøretøy:BMW 728iA E38

Skrevet 06 januar 2012 - 13:37

Flere moderatorer vil forhåpentligvis hindre dette. Per dags dato er vi alt for få i ledelsen, noe som fører til at vi ikke klarer å ha oversikt over alle kriker og kroker av forumet.

Rapportering hjelper utrolig mye, og jeg ser at dere har generelt blitt bedre til å bruke dette verktøyet. Om innlegg blir rapportert slipper moderatorene selv å gå igjennom alle emnene her på forumet.
Mvh.
Karl-Erik Sæbønes
- Administrerende direktør

(OO (|||)(|||) OO)
If it ain't broken, don't fix it!

#49 xX_RaZoR_Xx

xX_RaZoR_Xx

Razor

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Skoda Octavia L&K 08 mod

Skrevet 06 januar 2012 - 13:50

Vis innleggK-E, den 06 januar 2012 - 13:37 , skrev:

Flere moderatorer vil forhåpentligvis hindre dette. Per dags dato er vi alt for få i ledelsen, noe som fører til at vi ikke klarer å ha oversikt over alle kriker og kroker av forumet.

Rapportering hjelper utrolig mye, og jeg ser at dere har generelt blitt bedre til å bruke dette verktøyet. Om innlegg blir rapportert slipper moderatorene selv å gå igjennom alle emnene her på forumet.
det tar uansett laaaangt tid før noen ser det :P kan ta opp til en dag... som du sa så trenger vi mange flere moods slikt at det er ALLTID en som er pålogget

Pioneer <3

Skoda Simply Clever

#50 Ivergutten

Ivergutten

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Derbi X-Race SM, Honda SFX, Renault 5 <3

Skrevet 06 januar 2012 - 14:47

Herregud så bra at det skjer noe nå!! For mindre enn et år siden var aktiviteten betraktelig høyere enn nå. Det er litt rart å tenke på, men nå om dagene så veit jeg om hver eneste som kommenterer her og der. Det er ikke slik som før da det hele tiden dukket opp nye navn!

Føler ihvertfall at det er viktig å ikke la "Moped-delen" dabbe ut for mye! En må huske at en stor andel av de aktive medlemmene her i dag hovedsaklig bruker "Moped-delen" og "Scooter-delen". Så hvis en da plutselig skal nedprioritere det som en gang var hovedfokuset her på forumet så må en forvente at en kommer til å miste medlemmer. Vi vil jo ikke at medlemmene skal fornyes, men forumet! Derfor så tror jeg det er viktig å la "Moped-delen" stå som den gjør nå! Realistisk sett vil vel fokuset gå vekk fra "MopedPortalen", og ettersom det kommer inn flere medlemmer med andre interesser (som båt, traktor osv.) vil fokuset gradvis gå over til det nye "MotorPortalen" som vil representere mer enn bare mopeder og scootere. Syns i alle fall vi skal avvente nedtrapping av "Moped-delen" til vi ser at interessen har falt.

Har selv vært med å utvikle et nettsted kalt: www.Deuteros.com, en tjeneste som i alle fall jeg bruker som startside på alle mine datamaskiner. Deuteros er hovedsaklig et modernisert bokmerke-system, men har også en haug med andre godbiter som gjør hverdagen lettere for hver enkelt (som fillager, valutakalkulator osv.).
Det jeg i alle fall prøver å si er at det alltid er viktig å ta hensyn til alle medlemmer (nåværende og potensielle).

Jeg for min del setter stor pris på dagens utseende og ser helst at ting forblir noen lunde likt som i dag.
Syns det er ganske rart det med MC-Deler... Mer sier jeg ikke Postet bilde.

Søkefunksjonen kan kanskje forandres litt og, slik at den er lettere å bruke og mer tilgjengelig.

Her har dere ihvertfall min mening på ting, og håper ikke forumet klapper sammen helt!
Lykke til videre K-E, støtter deg. Postet bilde

Trykkbar ---> SFX-prosjektet <--- Trykkbar (Oppstart 20.11.11)
Trykkbar --->     http://www.mopedport...ns-tp86-mh-ryz/         <--- Trykkbar

#51 Evje

Evje

Prixmyo's helt

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • Kjøretøy:Ford Sierra 2.0I CLX

Skrevet 06 januar 2012 - 16:30

Når vi først er inne i revolusjonering bør det også bli forbudt med tullete avatars slik som f.eks. Mullemekk og Joystick sine. Dette blir litt barnslig. Etter min mening bør "bevegelige" avatars fjernes. I tilegg bør det være et minimumskrav til avatars at det ikke skal være vulgært, støtende eller barnslig. Da får man i allefall et inntrykk av at brukerne er litt mer voksne foruten kommentarene de gir fra seg. Det vil også virke mer ryddig.

Som litt eldre enn de fleste på forumet mener jeg at oppførsel bør strammes opp, at det bør være litt mer ryddig med signaturer og avatars.

På signaturer kan man droppe store bokstaver og enkelte/alle farger. Det er ikke nødvendig med store bokstaver og lilla farger.

Dette innlegget er endret av Evje: 06 januar 2012 - 16:35

MP's retningslinjer
Nå: Ford Sierra 1991
Før: Mazda 929 1987 | Volvo 240 1988 | Ford Sierra 2L CL 1987 | KTM EXC 525 2004 | Derbi Xrace 2005 | MH Furia 2001

#52 Aleks558

Aleks558

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • Kjøretøy:08 Rieju RRX

Skrevet 06 januar 2012 - 16:56

:lttd: helt enig med at det bør strammes opp!

MEN! når det gjelder avatarer syntes jeg vi som brukere burde få velge selv, dette er et fritt forum å folk velger selv å være her, om folk ikke kan bruke kallenavn de f.eks generelt bruker på andre nettsteder kan det bli vanskelig å huske navnet du har brukt å på den måten kan vi miste brukere... men det er jo en gamble sak! enten så funker det eller så funker det ikke :)
Nåværende kjøretøy: 2008 Rieju RRX (Aleks558 Sin-2008 Rieju RRX *Nåværende* )
X Kjøretøy: 2x Honda Mtx,Honda Mt5, 2x Rieju RR, Gilera Smt, Suzuki Rmx(AM6), 2x MH Furia, Rieju RRX, Amica Quattro, BMW E39 523.

#53 xX_RaZoR_Xx

xX_RaZoR_Xx

Razor

• Bruker
  • PipPipPipPip

Skrevet 06 januar 2012 - 17:34

Vis innleggEvje, den 06 januar 2012 - 16:30 , skrev:

Når vi først er inne i revolusjonering bør det også bli forbudt med tullete avatars slik som f.eks. Mullemekk og Joystick sine. Dette blir litt barnslig. Etter min mening bør "bevegelige" avatars fjernes. I tilegg bør det være et minimumskrav til avatars at det ikke skal være vulgært, støtende eller barnslig. Da får man i allefall et inntrykk av at brukerne er litt mer voksne foruten kommentarene de gir fra seg. Det vil også virke mer ryddig.

Som litt eldre enn de fleste på forumet mener jeg at oppførsel bør strammes opp, at det bør være litt mer ryddig med signaturer og avatars.

På signaturer kan man droppe store bokstaver og enkelte/alle farger. Det er ikke nødvendig med store bokstaver og lilla farger.
fag? :P du må jo ikke nekte folk å ha TITS som avatar :P det blir bare fordumt å nekte de ha et bilde de liker...  :rolleyes:

Vis innleggAleks558, den 06 januar 2012 - 16:56 , skrev:

:lttd: helt enig med at det bør strammes opp!

MEN! når det gjelder avatarer syntes jeg vi som brukere burde få velge selv, dette er et fritt forum å folk velger selv å være her, om folk ikke kan bruke kallenavn de f.eks generelt bruker på andre nettsteder kan det bli vanskelig å huske navnet du har brukt å på den måten kan vi miste brukere... men det er jo en gamble sak! enten så funker det eller så funker det ikke :)
ingen skal nekte meg å bruke avatar jeg har lyst på :P kan ha bilde av ei mus hvis jeg har lyst <3

Pioneer <3

Skoda Simply Clever

#54 Johansen96

Johansen96

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Yamaha dt50r 09

Skrevet 06 januar 2012 - 17:35

Vis innleggEvje, den 06 januar 2012 - 16:30 , skrev:

enig, noen har jo en sinnsyk signatur. Holder egentlig med sort

#55 Simentp

Simentp

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • Kjøretøy:SMC-atv, Aprilia RS og MX, MH Furia, BMW E39

Skrevet 06 januar 2012 - 18:12

Vis innleggxX_RaZoR_Xx, den 06 januar 2012 - 17:34 , skrev:

fag? :P du må jo ikke nekte folk å ha TITS som avatar :P det blir bare fordumt å nekte de ha et bilde de liker...  :rolleyes:

Å hvem liker vell ikke tits? :wub:

Dette innlegget er endret av Simentp: 06 januar 2012 - 18:12

|MH Furia- Prosjekt tråd| Aprilia RS 50- Prosjekt tråd| SMC/ Kudaki- RAM, snart 70ccm syl, effektanlegg, 21 gasser|Aprilia MX- Delemoped|
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|

#56 xX_RaZoR_Xx

xX_RaZoR_Xx

Razor

• Bruker
  • PipPipPipPip

Skrevet 06 januar 2012 - 18:19

Vis innleggSimentp, den 06 januar 2012 - 18:12 , skrev:

Å hvem liker vell ikke tits? :wub:
han tydligvis  :blink:

ALLE MÅ TA PÅ TITS AVATAR NÅ <3

Pioneer <3

Skoda Simply Clever

#57 -_Nygaard_-

-_Nygaard_-

Badass

• Moderator
  • Kjøretøy:Yamaha Tzr, MH Furia, Tsx

Skrevet 06 januar 2012 - 18:22

Vis innleggxX_RaZoR_Xx, den 06 januar 2012 - 18:19 , skrev:

han tydligvis  :blink:

ALLE MÅ TA PÅ TITS AVATAR NÅ <3
Tror ikke det var meningen med off-topic her  :rolleyes: :*
Yamaha TZR
Oppsett : Hebo Titan Underbody - 12-46
Rieju RR Castrol
Oppsett : TPR 80 - Dellorto 26 Roundslide - Hebo Maxi - Kundo Racing (C4) - TP Kevlar Clutch - Yasuni r3 - TP Racing - 15-48
Mopeder som jeg har hatt : Rieju Rs1, Suzuki Tsx x2, Motorhispania Furia, Pocket Bike

#58 incoming

incoming

Addict

• Supermod
  • Kjøretøy:'98 Volvo V70 2.5TDI '86 Yamaha XT350

Skrevet 06 januar 2012 - 18:32

Dette er i utgangspunktet ett seriøst forum, så jeg ser ikke negativ side med å fjerne avatarer som beveger seg osv. Det tar også fokus bort fra selve forumet og du blir sittende å stirre på avataren :P Eneste lovlige skulle vært Herøybråket sin Postet bilde

En annen ting om moderatorer. Vi skulle vært delt inn i forskjellige seksjoner. Slik at vi har fokus på en del. F.eks. noen har fokus på offtopic, noen på bil, noen på moped, noen på scooter og noen på mekanisk. Dette krever selvfølgelig nye "ansettelser" da vi er ufattelig få som faktisk er aktive her nå...

Utvidelse av bildelen vil jeg også se på som positivt, men det spørs om MC-Deler er like fan av det... Kunne godt tenkt meg en Presentasjon sektor, Prosjekt sektor, Problem sektor osv osv, Kanskje en egen sektor for trimming, bilstereo osv også :)
'98 Volvo V70 - '86 Yamaha XT350 - '77 Audi 82LS    X: '00 Audi A3 1.8TQ - '91 Audi 80 1.8 - '76 Volvo 240 DL1.9 - '07 Derbi DRD Devil 50R - '05 Derbi DRD Limited Edition #497
Bidratt med 19 500,- til politiets julebord.
"What is your major malfunction, numbnuts? Didn't Mommy and Daddy show you enough attention when you were a child?"

Tokyoice♥

#59 xX_RaZoR_Xx

xX_RaZoR_Xx

Razor

• Bruker
  • PipPipPipPip

Skrevet 06 januar 2012 - 18:36

Enig med deg :D utenom avatar, TITS POWER <3

men det med mods var heller ikke så dumt, men som sakt så hadde det vært bra om det ihvertfall er EN eller flere mods som er pålogget hele tiden :P er så kjedelig å vente på at rapporter blir behandlet ^^,
Det med bil støtter jeg også, ellers går jeg herfra :P

Pioneer <3

Skoda Simply Clever

#60 Kjetil211

Kjetil211

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Yamaha Tzr 2005 80cc

Skrevet 06 januar 2012 - 18:43

Kjempebra tiltak som ble listet opp, kommer nok til å gi Mp et realt brukerløft!

Fantastisk inisjativ dette, men når kommer endringene til å tre til? Blir det et langsiktig prosjekt ut over 2012? :D
Oppsett Yamaha Tzr 05'

Polini Corsa 80cc - Dellorto 16mm - Yasuni R2 - Tp Kevlar Clutch - Tp Racing Reed - Doppler Endurance Veiv

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere