Skrevet 09 januar 2012 - 10:42
Dette emnet har blitt flyttet fra "Kjøretøy → Moped → Generelt" til "Kjøretøy → Scooter → Generelt".
Pioneer <3
Skoda Simply Clever
Skrevet 10 januar 2012 - 13:27
Pioneer <3
Skoda Simply Clever
Skrevet 12 januar 2012 - 00:11
Med det er det ikke sagt at den er spesielt pen...
Skrevet 12 januar 2012 - 01:14
Du vil ha 2 takter. Er ikke snakk om noe annet. De er milevis enklere og ha med og gjøre. Dessuten kan den lokale nabogutten ganske sikkert fikse på den - i motsetning til en 4 takter,som ytterst få har erfaring med. Dersom du ikke planlegger og trimme,så vil en 2takter vare maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange tusen km uten noe form for vedlikehold. (Det og ta variator ringen regnes ikke som trim,utenom for den Norske stat da naturligvis) "Ringen" er da en slags plombering som gjør at scooteren går dårligere.
Ønsker man seg da en sportslig kvikk scooter med "alt" Har størrelsen på denne scooteren noe og si? Har design noe og si?
Dersom man ønsker seg en helt grei scooter som de fleste synes ser helt grei ut. Har en knallsterk 2takts luftkjølt motor med ellers helt "basic" utstyr av topp kvalitet,så er disse her et utrolig godt valg:

Piaggio Zip - De har hanskerom,godt bagasjerom eller hjelmrom om du vil,de er mega holdbare,og de ser ikke så værst ut. Disse er også små,som om du f.eks er under 1.70 er disse perfekte. Toppfarts messig kan disse gå rundt 60-65 med veldig enkle grep. Prismessig nye: 14000. Bruktpriser ligger alt i fra 3000 og oppover.
Ønsker du en scooter med digitale instrumenter,større fysisk størrelse,større hjul,skivebremser framme og bak,vannkjølt motor ++ så er det flere og velge i. Spesiellt er jeg veldig svak for Aprilia SR50R

Disse er også av super kvalitet. Koster langt over 20 000 nye. Brukt priser bruker og ligge fra 13 000 og oppover. Gjerne rundt 15 000. Du bør være noe høyere for og ha disse scooterene.
Ellers liker jeg disse:

Prismessig ligger de ganske likt Aprilia SR. Disse er også veldig likt utstyrt. Så og si samme fordelene som Apriliaen har. Samme motor osvosv.
Toppfartsmessig gjør disse også 60-65 med veldig enkle grep,men har potensiale til og gå 80 km/t + dersom man velger og kjøpe et effektanlegg.
De fleste jenter jeg kjenner som har eller har hatt scooter,har derimot fallt for de klassiske Piaggio Vespaene. Disse er vell kremen av kvalitet hva scooter anngår. Disse er helt utrolig gode og kjøre. De kommer med en luftkjølt motor lignende den på Piaggio ZIP,men selve scooteren vil nok føles langt mer robust.Prismessig er disse de dyreste blandt scootere. Bruktprisene ligger fra 15000 og oppover veldig ofte. Nypriser langt over 20 000.
I likhet med flere andre merker,kommer også Vespa som 4takter som denne:

Designmessig er de helt like.
Personlig anbefaling for ytelse/kvalitet/pris tatt i betraktning vil jeg si en Piaggio ZIP. Jeg kan lett gå god for mange andre merker også,men vil ikke anbefale 4-takter.
Skrevet 12 januar 2012 - 01:15
Skrevet 12 januar 2012 - 01:22
og håper du mente meg med nabogutten!
Pioneer <3
Skoda Simply Clever
Skrevet 12 januar 2012 - 08:54
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|
Skrevet 12 januar 2012 - 19:28
Piaggio NRG Prosjekt : Ta en titt her, klikk på meg !!!
Aprilia RS Prosjekt: Ta en titt her, klikk på meg!!!
Skrevet 12 januar 2012 - 23:42
De koster heller ikke en formue nye 16-17 000(JogR)Og prisen på Zip er jo nevnt før ca 22000.Og har et godt utbredt forhandlernettverk i Norge når det gjelder evt. innbytte/rep/service.
Og bare for å understreke det samtlige har sagt/vært innpå:hold deg langt unna Kina scootere...
Når det gjelder kjente merker, så holder også disse seg bedre i pris over tid, dvs at du får igjen mere for investeringa di, enn om en feks tråkker i salaten og kjøper kina 4takter
Det beste er å ta runden hos forhandlerene og få seg en liten prøvesitting/ testrunde og se hvilken du er mest komfortabel med og som eller`s faller i smak.
Lykke til
Skrevet 13 januar 2012 - 16:15
Skrevet 07 februar 2012 - 16:08
Maren96, den 13 januar 2012 - 16:15 , skrev:
Nå er det heldigvis noen som har skjønt det !
Du har valgt en topp scooter!
Velkommen til en problemfri moped
Kjøpte du LC eller AC? Trimmet?
Dette innlegget er endret av alprost99: 07 februar 2012 - 16:08
Skrevet 09 februar 2012 - 10:32
Also tagged with Moped
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere