Hei, jeg har kjøpt meg en yamaha yz 85 (2005), og når jeg kjøpte den var stempelet gått ca 60 timer, så etter å ha kjørt en stund me det tenkte jeg å sjekke om de var fint osv, og om de trengtes og skiftes, når jeg tok av topplokket var stempelet helt fint, ingen riper eller noe, så jeg lurer på om jeg må bytte det? Evt hvorfor jeg må bytte det når det er ingen riper eller noe?
Stempelskifte (Yamaha YZ 85)
Startet av
TWT
, jan 16 2012 18:09
7 innlegg i dette emnet
Skrevet 16 januar 2012 - 18:09
Skrevet 16 januar 2012 - 18:12
Du MÅ ikke skifte det etter så og så mange timer, har en kompis som har kjørt rundt 150 timer på sin RM 85 uten å bytte stempel, og effekten er så og si lik. Men etter tid utvider sylinderen seg, og da bør man kjøpe et stempel som også er litt større for å få presset ut maks effekt. Dersom du ikke kjører på bane vil jeg ikke si det er nødvendig å bytte stempel før du virkelig merker at den går dårligere.
BMW 320i E36
[X] Suzuki Estilete, Suzuki RM80, Rieju MRX 86cc, Suzuki RM80, Rieju MRX Pro 90cc, Honda Mt5 '99, CPI SM 05
[X] Suzuki Estilete, Suzuki RM80, Rieju MRX 86cc, Suzuki RM80, Rieju MRX Pro 90cc, Honda Mt5 '99, CPI SM 05
Skrevet 16 januar 2012 - 18:16
Aha, jeg kjører bare rundt på jordet og sånn, og har ikke merket noe til at effekten bli dårligere, og jeg sjekket jo stempelet idag, og der var ikke en ripe i det, men har jo hørt fra mange at det må skiftes etter 30 timer osv, men har kjørt nærmere 100 timer på det nå, så visste jeg ikke om de var noe som gjor at jeg måtte skifte det etter f.eks 30 timer.
Takk for et godt svar.
Takk for et godt svar.
Skrevet 16 januar 2012 - 19:01
Automatisk innlegg
Dette emnet har blitt flyttet fra "Kjøretøy → Andre Motortyper" til "Kjøretøy → Motorsport".
Dette emnet har blitt flyttet fra "Kjøretøy → Andre Motortyper" til "Kjøretøy → Motorsport".
Pioneer <3
Skoda Simply Clever
Skrevet 16 februar 2012 - 07:24
Jeg hadde kostet på meg 4-500 kroner for et nytt stempel
det er en stygg del rimeligere enn å eventuelt måtte bytte sylinder..!
Dra av sylinder og kjenn om det er riper, stempelringene tetter de små men neglen skal ikke kunne hekte seg er en god regel
Dra av sylinder og kjenn om det er riper, stempelringene tetter de små men neglen skal ikke kunne hekte seg er en god regel
KTM 530 EXC
X: Yamaha Stuntrox, Rieju SMX, Kawasaki KX 250
Skrevet 16 februar 2012 - 08:54
Har skiftet stempel for noen uker sia =) Det var slitt, men sylinderen var ikke slitt
Skrevet 16 februar 2012 - 14:38
så nå at tråden var et par uker gammel 
1 stk som kjeder seg på jobb her..
1 stk som kjeder seg på jobb her..
KTM 530 EXC
X: Yamaha Stuntrox, Rieju SMX, Kawasaki KX 250
1 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 1 gjester, 0 anonyme brukere