Kleppe's Rieju SMX med 200ccm motor - Følg med og kommenter!
Skrevet 28 januar 2012 - 22:12
Skrevet 29 januar 2012 - 00:01
yamaha dt 80 prosjekt
yamaha dt50 mx2 herjesykkel,
furia brukssykkel/oppussingsprosjekt, rx streetfighterprosjekt, tsx ideler edition,
volvo 240 stv jordebil, atv kinadritt, honda cr 125
Skrevet 29 januar 2012 - 00:47
ModNico, den 28 januar 2012 - 18:55 , skrev:
Takk for det!
The best engine in the world is the vagina. It can be started with one finger, it is self-lubricating,
it takes any size piston, and it changes its own oil every four weeks.
It's only a pity that the management system is so temperamental.
Skrevet 29 januar 2012 - 00:49
Oppsett : Hebo Titan Underbody - 12-46
Rieju RR Castrol
Oppsett : TPR 80 - Dellorto 26 Roundslide - Hebo Maxi - Kundo Racing (C4) - TP Kevlar Clutch - Yasuni r3 - TP Racing - 15-48
Mopeder som jeg har hatt : Rieju Rs1, Suzuki Tsx x2, Motorhispania Furia, Pocket Bike
Skrevet 29 januar 2012 - 01:34
Håkon123, den 28 januar 2012 - 22:12 , skrev:
Det satser eg på ja
Dette innlegget er endret av FrankKleppe: 29 januar 2012 - 01:35
The best engine in the world is the vagina. It can be started with one finger, it is self-lubricating,
Skrevet 29 januar 2012 - 13:48
x-kjøretøy: Yamaha dt 50mx1 - Cpi Popcorn X2 - Honda CRF70 - Suzuki RM85 X2 - Suzuki RM125 X2 - Suzuki RM-Z250 - Derbi Senda x-race
Skrevet 02 februar 2012 - 22:13
Følger med
Edit : Glenn snakka om at du skulle forlenge en svingarm til han, hvor mye er det snakk om?
Derbi Senda Extreme prosjekt, stikk innom!
Skrevet 02 februar 2012 - 22:34
Skrevet 03 februar 2012 - 13:38
Roxxi, den 02 februar 2012 - 22:13 , skrev:
Følger med
Edit : Glenn snakka om at du skulle forlenge en svingarm til han, hvor mye er det snakk om?
Konge, alltid bra med flere som følger med
Det var snakk om 200mm. men læreren ville ikke at eg skulle sveise den, for han sa at eg trengte sveisesertifikat og det var en viss risiko involvert..
Så Glenn blir nødt til å gjøre det selv
Skrevet 03 februar 2012 - 22:30
de fleste går bare 60-80 men har ett helvettes drag da
men hvor stor toppfart trur du den vil få? hadde vært fett om du hadde fått den opp i 120km/t da
Suzuki TSX - Ribba ned til ramma blir satt sammen til sommer'n..
Suzuki SMX - bk6, Charmo Veiv, Yasuni Cross, DellOrto 25mm, Stage 6 Filter, Fiber Reed.. Må testes til sommer'n med riktig dyse..
MH Furia - org syl, Doppler endurance veiv, mk1, mikuni 14mm gasser, ræl powerfilter, tp reed, 100 dyse.
Blå = Starter og går - Rød = Starter ikke for øyeblikket
Skrevet 04 februar 2012 - 00:35
brubakken96, den 03 februar 2012 - 22:30 , skrev:
de fleste går bare 60-80 men har ett helvettes drag da
men hvor stor toppfart trur du den vil få? hadde vært fett om du hadde fått den opp i 120km/t da
Som sagt/skrevet, så er det jo fire gir forover og et gir bakover. Så eg mangler jo i teorien et gir forover da. Men siden eg har myye større dekk og felg enn det eg hadde på atv'en, og drevingen er betydelig større, så satser eg på å få den hvertfall over 100, med tanke på at eg fikk den opp i 60-70 når eg kjørte med 8" dekk og dreving som ikke kan ha vært mer enn 40 bak og 13 framme
Men video skal det bli! og farten skal bli bra, og med tiden skaffer eg kanskje en bedre motor før eg selger den
Skrevet 04 februar 2012 - 05:02
FrankKleppe, den 04 februar 2012 - 00:35 , skrev:
Som sagt/skrevet, så er det jo fire gir forover og et gir bakover. Så eg mangler jo i teorien et gir forover da. Men siden eg har myye større dekk og felg enn det eg hadde på atv'en, og drevingen er betydelig større, så satser eg på å få den hvertfall over 100, med tanke på at eg fikk den opp i 60-70 når eg kjørte med 8" dekk og dreving som ikke kan ha vært mer enn 40 bak og 13 framme
Men video skal det bli! og farten skal bli bra, og med tiden skaffer eg kanskje en bedre motor før eg selger den
må bare fortelle om en jeg kjenner som har sånn motor bare 250cc med 2 sylindere men bare 1 gasser, den gjorde vel 70 og han gjorde noen små ting for at den skulle gå bedere.
han bytta til innsug med 2 gassere og dysa opp begge gasserene 2 nr. atv'n gjorde 135 etter gps med org dreving... det var ikke mye trygt med den dårlige kina ramma gikk ikke mange dagene før bak akslinga gikk til helvette, og svingarma knakk
men lykke til, kan bli artig å se hvordan den motoren gjør seg i en 2hjuling
Suzuki SMX - bk6, Charmo Veiv, Yasuni Cross, DellOrto 25mm, Stage 6 Filter, Fiber Reed.. Må testes til sommer'n med riktig dyse..
MH Furia - org syl, Doppler endurance veiv, mk1, mikuni 14mm gasser, ræl powerfilter, tp reed, 100 dyse.
Skrevet 04 februar 2012 - 11:01
brubakken96, den 04 februar 2012 - 05:02 , skrev:
må bare fortelle om en jeg kjenner som har sånn motor bare 250cc med 2 sylindere men bare 1 gasser, den gjorde vel 70 og han gjorde noen små ting for at den skulle gå bedere.
han bytta til innsug med 2 gassere og dysa opp begge gasserene 2 nr. atv'n gjorde 135 etter gps med org dreving... det var ikke mye trygt med den dårlige kina ramma gikk ikke mange dagene før bak akslinga gikk til helvette, og svingarma knakk
men lykke til, kan bli artig å se hvordan den motoren gjør seg i en 2hjuling
Hahah! Der lo eg godt!
Skjedde med meg også det der, at rammen sviktet altså. Eg tok den fult ut på bakkene her på gården og hoppet og kjørte villmann med den, og stigtrinnet på begge sider knakk av, styret knakk sammen, og hele svingarmen tok kvelden, sammen med akslingen ^^
Men uansett hvor fort eg klarer å få den til å gå, så blir det "litt" bedre aks enn på en vanlig moped hvertfall
Skrevet 04 februar 2012 - 17:32
FrankKleppe, den 04 februar 2012 - 11:01 , skrev:
Hahah! Der lo eg godt!
Skjedde med meg også det der, at rammen sviktet altså. Eg tok den fult ut på bakkene her på gården og hoppet og kjørte villmann med den, og stigtrinnet på begge sider knakk av, styret knakk sammen, og hele svingarmen tok kvelden, sammen med akslingen ^^
Men uansett hvor fort eg klarer å få den til å gå, så blir det "litt" bedre aks enn på en vanlig moped hvertfall
men motorene ser ut til og holde å gå bra så lenge de har riktig med olje
tror det kan bli genialt med revers på moped x'D men blir det ny update i helga eller?
Skrevet 04 februar 2012 - 21:37
brubakken96, den 04 februar 2012 - 17:32 , skrev:
men motorene ser ut til og holde å gå bra så lenge de har riktig med olje
tror det kan bli genialt med revers på moped x'D men blir det ny update i helga eller?
Den reversen kan bli litt interessant ja ^^
Nei, det blir nok ikke noe update før på tirsdag hvertfall, for eg har ikke tilgang til å jobbe med den nå. Men det neste som skal bli gjort på den er å sveise motorfester, og når det er gjort, så er det jo egentlig bare småting som gjenstår
Skrevet 04 februar 2012 - 23:21
FrankKleppe, den 04 februar 2012 - 21:37 , skrev:
Nei, det blir nok ikke noe update før på tirsdag hvertfall, for eg har ikke tilgang til å jobbe med den nå. Men det neste som skal bli gjort på den er å sveise motorfester, og når det er gjort, så er det jo egentlig bare småting som gjenstår
Skrevet 09 februar 2012 - 20:17
Skrevet 10 februar 2012 - 10:10
brubakken96, den 04 februar 2012 - 23:21 , skrev:
As we speak, så holder eg på å lage motorfeste, og ja, det blir ramme rundt hele motoren slik at kraften blir fordelt jevnt og ikke bare på motorfestene
Majkeeey, den 09 februar 2012 - 20:17 , skrev:
Oppdaterer om noen få minutter!
Skrevet 10 februar 2012 - 10:39
Dette innlegget er endret av Håkon123: 10 februar 2012 - 10:44
Skrevet 10 februar 2012 - 15:22
Håkon123, den 10 februar 2012 - 10:39 , skrev:
Jess, det gjør det! Bruker nok deler fra rammen som eg har kuttet av, og så skal eg bruke rammen på delesykkelen og skjære fra den om eg trenger det
Also tagged with Cross, mopedprosjekt, street, legal, skilt, 4-takt, prosjekt, moped, Rieju, SMX
1 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 1 gjester, 0 anonyme brukere