Gå til innhold

- - - - -

portet og borret charmo, går ikke ordentlig fjusker,lite turtall.

• Logg inn for å legge til innlegg
5 innlegg i dette emnet

#1 gautejs

gautejs

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha DT50X 2006

Skrevet 05 februar 2012 - 23:19

hei, en kamerat av meg som er veldig flink til å portet, portet idag en charmo som er borret til 47,5 pga den en gang skjærte seg,
den er nå strøken innvendig.

har nytt 47,5 stempel og nye ringer, idag så portet han innsugskanal,eksosport,og sylinderportene, ble veldig ordentlig og heftig.

skulle starte den opp, den bare nøys og var klein,renset litt i forgasseren og fikk den mer og mer lettstartet, men så får jeg ikke ordentlig turtall med den, når jeg starter den i andre gir og triller på snøen, og går ned til 1 igjen så bare putrer den og vil ikke få ordentlig turtall.

har ikke byttet dyse etter porting og det, men lurer på om dette kan være feilen, har lite peil på tsx, men vet at den skal ha 90 med effektanlegg og charmo og 21mm.

men kan den nyse pga for liten dyse? at luftmengden og bensinmegnden ikke samsvarer og vil lage gass slik at den nyser og er sur?

håper på ett fornuftig dysetips ! takker veldig!
Yamaha DT50X 2006

#2 Dragonlove

Dragonlove

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • Kjøretøy:Bmw 523, Derbi Atlantis City, Suzuki Ts80X

Skrevet 05 februar 2012 - 23:50

Om det er på tomgang du mener, så skal ikke dysa ha noe å si da det er tomgangsysa som tar seg av det.
Suzuki TS50X Blir til Ts80X 90ccm Sylinder

Tsx med 90CC motor fra TS80X/Rg80

Min Salgstråd

#3 gautejs

gautejs

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Yamaha DT50X 2006

Skrevet 06 februar 2012 - 08:45

nei, ikke på tomgang, eller har aldri kick startet den,pga den er så kald , men når jeg triller og først får start, så sviver den fint på tomgang,er når jeg skal gi fart, så fusker den som faen og får ikke turtall nok til å komme på draget.

prøvde på veien, klarte og gire fra 1-2-3 men mer gikk ikke pga får ikke turtall nok, og fikk kun fjusket den opp til 5-6 tusen på 3 gir, en portetcharmo skal jo kunne gi hvertfall 10 tusen der.
Yamaha DT50X 2006

#4 Dragonlove

Dragonlove

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • Kjøretøy:Bmw 523, Derbi Atlantis City, Suzuki Ts80X

Skrevet 06 februar 2012 - 12:10

Vis innlegggautejs, den 06 februar 2012 - 08:45 , skrev:

nei, ikke på tomgang, eller har aldri kick startet den,pga den er så kald , men når jeg triller og først får start, så sviver den fint på tomgang,er når jeg skal gi fart, så fusker den som faen og får ikke turtall nok til å komme på draget.

prøvde på veien, klarte og gire fra 1-2-3 men mer gikk ikke pga får ikke turtall nok, og fikk kun fjusket den opp til 5-6 tusen på 3 gir, en portetcharmo skal jo kunne gi hvertfall 10 tusen der.

Ok, da bør du prøve å bytte dyse, kan godt være at den som står i er blitt for liten i forhold til portinga, når man porter så øker man jo hvor mye luft/bensin som kan komme inn i sylinderen.
Suzuki TS50X Blir til Ts80X 90ccm Sylinder

Tsx med 90CC motor fra TS80X/Rg80

Min Salgstråd

#5 Roxxi

Roxxi

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Aprilia Rs50

Skrevet 06 februar 2012 - 12:15

Er svinghjulsnota hel?

Hadde samme problem med en litt annen moped, da var nota ødelagt.
Skru av svinghjul så sitter nota i veiva, en liten halv ''måne''

#6 Ts Andre x

Ts Andre x

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Suzuki TS50X husqvarna wr125 Derbi DRD

Skrevet 17 februar 2012 - 23:01

Ja skjekk svinghjulsnota :) har hatt problem med dette selv :P åsen dyse har du nå ? har du blåst gasseren ordentlig ren ? har hatt problem med at et hårstrå hadde lagt seg mellom dysa til flotøren, sån at den ikke fikk nok bensin. :P
Husqvarna wr 125 08mod
Derbi drd 50 sm 03 mod
Husqvarna tc 250 2010 mod

1 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 1 gjester, 0 anonyme brukere