Jeg så igjennom nå, men jeg kan ikke porte der fordi jeg har ikke en 90graders
men tror du ikke det går fint uten det
?
Blir bra dette

Du får en veldig bra trim uten å porte skylleporter også. Min gikk 135km/t uten å endre størrelsen på skylleporter, og det var med fjusking og dårlig kompresjon

Det som må gjøres da er:
Å fjerne 3mm av stempelkjørtene på begge sidene.
Orginal så har charmo 115 graders durasjon på skylleporter, 180 eksos. Det blir 32,5 blowdown.
Med 3mm løfting får du 137 graders skylleporter, 202 graders eksosdurasjon. 32,5 blowdown. Altså øker du 22 grader durasjoner ved 3mm løfting.
Med 3mm løfting passer det bra å plane ned sylinder 3,4mm. Dette kan du måle deg til selv i tilfellet det er forkjell på sylinderene.
Port innsusporten så langt nedover som muligt, og så bredt så muligt(husk at stempel må dekke 1,5mm på kver side). Smal og spiss broa imellom.
Eksosen porter du breiere. Må ha ca. 0,5-0,8mm avstand mellom eksos og skylleporter, lag den ca. slik min er formet.
Med dette oppsettet vil du få max effekt på ca. 12k, går bra i lag med gianelli potta. Tipper kicket ditt vil starte på ca. 7-7,5k og ende på 13,5k-14,5k en plass

Du kan også plane ned toppen. Jeg planet den ned 3,5mm og formet kammeret etterpå

Blir nok et bra prosjekt dette

Har trua jeg
Dette innlegget er endret av Gel87: 05 mars 2012 - 15:08
TSX 66cc igjen - Toppfart = 135+km/t til nå med forgasser problemer(speedofart)
- Porta(E=209,8 I=179 T=144,9 grader, 78% eksosbredde/pr. syl. dia.) + løftet charmo 47 + nedplanet 3,4mm, 47mm topp nedplana 3,5mm 50% squishband /m 0,6mm clearance, PWK stage 6 r/t 26mm gasser #158 dyse, 1,5mm spacer, modifisert & snudd malossi A stempel, BR10ES plugg, modifisert trimreed, Yasuni R3 Short Stock. HPI Digital Innerotor tenning programmerbar /m 2 kurver, rmx 6 gir, RM80 clutch /m RM125cc clutchfjører, porta blokk.Nytt tsx Hyper prosjekt