Gå til innhold


Bilde

Suzuki TSX trimmeprosjekt :)

trimming av TSX :D

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
52 innlegg i dette emnet

#1 thommy240

thommy240

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 463 Innlegg:
  • Registrert: 02-desember 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes

Skrevet 01 mars 2012 - 16:14

Hei :) da har jeg bestemt meg for å trimme X'en ;) Skulle egentligt gjøre dette i vinter ferien ( uke8) men vi holdt på så mye nede i kjellaren med diverse opppussingsting så dette tar litt lenger tid enn planlagt :)
( :) ) = gjort.
( :( ) = ikke gjort.

Kjøpt 24 mm dellorto forgasser å Polini blue air box luft filter ( :) )
Kjøpt og montert "trimveiv" og veiv lager å simmeringer ( :) )
Kjøpt G80 potte ( :) ) ( Kjøpte den av Ts Andre X her på forumet :) )
Porte sylinder litt ( :) )
Lage heve kloss til sylinder ( :) )
Dreie av sylinder ( :( )
Lage innsug til 24mm gasser ( :( )
Kjøpt 100,80-21 dekk fremme og lagt av ett 100,110-18 dekk på biltema og kjøpt 110,100-18 indreslange ( :) )
Kommer ikke på flere ting nå, kommer kansje fler ting ;)

Bilder :)

Spoiler


Splitting og vasking av motoren :D
Spoiler




Komenter :wub:

Litt porting jeg prøfte meg på :P er redd for å ta for mye så det ble bare litt ;) brukte bare en drill, med en sånnen pusse greie i stål funka godt det :P
Spoiler

Dette innlegget er endret av thommy240: 01 mars 2012 - 21:20

Suzuki TSX trimmeprosjekt :)

Hvis det ikke kan fikses med gaffateip, så har du ikke brukt nok gaffateip!

#2 diggermoped

diggermoped

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 86 Innlegg:
  • Registrert: 19-september 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Østfold, Eidsberg
  • Kjøretøy:suzuki ts50x -99 70cc, rmx -01, cp50,

Skrevet 01 mars 2012 - 16:16

det blir drit bra dette her, følger med ;)
Suzuki tsx 50 med charmo 51mm, 21mm gasser, trimveiv og effektanlegg HEEEElt SSyykt
Suzuki smx 50 med mk2, 85 dyse
Suzuki rmx 50 med charmo 47mm, trimmtopp, Yasuni cross effektanlegg 75-85++

#3 thommy240

thommy240

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 463 Innlegg:
  • Registrert: 02-desember 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes

Skrevet 01 mars 2012 - 16:26

Delene fra SO og MCD :D
Spoiler


sammen skruing av motoren kjøpte en kick aksling, men den passer ikke -.- noe kina drit.. men jeg skal borre nytt hull i den så den SKAL passe :P
Spoiler


mer bilder kommer :)

det blir drit bra dette her, følger med ;)

Takk du, håper på det samme selv :P blir litt rotet med bilden men jeg klarer ikke å komprimerer dem så da blir det sånn ;)
Suzuki TSX trimmeprosjekt :)

Hvis det ikke kan fikses med gaffateip, så har du ikke brukt nok gaffateip!

#4 VolvoBjørn

VolvoBjørn

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 695 Innlegg:
  • Registrert: 04-juni 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Kvinnherad
Garage Garasje

Skrevet 01 mars 2012 - 16:27

Ser bra ut :) Har akuratt satt sammen motoren min også med cobra trimveiv. Blir spennendes å sjå om eg får den til å gå :)
  • thommy240 liker dette

#5 thommy240

thommy240

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 463 Innlegg:
  • Registrert: 02-desember 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes

Skrevet 01 mars 2012 - 17:52

Ja nå var jeg nettop ute å gjorde ferdig heveklossen til sylinderen :D


Spoiler

Suzuki TSX trimmeprosjekt :)

Hvis det ikke kan fikses med gaffateip, så har du ikke brukt nok gaffateip!

#6 Dragonlove

Dragonlove

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 325 Innlegg:
  • Registrert: 19-april 06
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Bmw 523, Derbi Atlantis City, Suzuki Ts80X

Skrevet 01 mars 2012 - 21:14

Ja nå var jeg nettop ute å gjorde ferdig heveklossen til sylinderen :D


Spoiler


Du er klar over at når du hever sylinderen så må du også dreie av sylinderen og løfte portene litt?
Suzuki TS50X Blir til Ts80X 90ccm Sylinder

Tsx med 90CC motor fra TS80X/Rg80

Min Salgstråd

#7 thommy240

thommy240

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 463 Innlegg:
  • Registrert: 02-desember 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes

Skrevet 01 mars 2012 - 21:19

Du er klar over at når du hever sylinderen så må du også dreie av sylinderen og løfte portene litt?

Helt i toppen står det drei av sylinder ;) men eg visste ingeting om løfte portene :o hvordan virker detta da :) ?
Suzuki TSX trimmeprosjekt :)

Hvis det ikke kan fikses med gaffateip, så har du ikke brukt nok gaffateip!

#8 Tveiten

Tveiten

    Politi

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 168 Innlegg:
  • Registrert: 13-juli 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Telemark, Seljord
  • Yrke:VG2 Arbeidsmaskiner
  • Kjøretøy:Hilux 14'0 Laurel 89', Arctic Cat M8 HCR 2011
Garage Garasje

Skrevet 01 mars 2012 - 21:22

Følger med ! :)
  • thommy240 liker dette

MT5

 


#9 Dragonlove

Dragonlove

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 325 Innlegg:
  • Registrert: 19-april 06
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Bmw 523, Derbi Atlantis City, Suzuki Ts80X

Skrevet 02 mars 2012 - 00:42

Helt i toppen står det drei av sylinder ;) men eg visste ingeting om løfte portene :o hvordan virker detta da :) ?


Om du ser i Gel87 sitt prosjekt så står det om det der:

http://www.mopedport...s-hyper-tsx-v2/
Suzuki TS50X Blir til Ts80X 90ccm Sylinder

Tsx med 90CC motor fra TS80X/Rg80

Min Salgstråd

#10 thommy240

thommy240

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 463 Innlegg:
  • Registrert: 02-desember 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes

Skrevet 02 mars 2012 - 14:42

Om du ser i Gel87 sitt prosjekt så står det om det der:

http://www.mopedport...s-hyper-tsx-v2/

Jeg så igjennom nå, men jeg kan ikke porte der fordi jeg har ikke en 90graders ;) men tror du ikke det går fint uten det :) ?
Suzuki TSX trimmeprosjekt :)

Hvis det ikke kan fikses med gaffateip, så har du ikke brukt nok gaffateip!

#11 Dragonlove

Dragonlove

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 325 Innlegg:
  • Registrert: 19-april 06
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Bmw 523, Derbi Atlantis City, Suzuki Ts80X

Skrevet 02 mars 2012 - 18:32

Jeg så igjennom nå, men jeg kan ikke porte der fordi jeg har ikke en 90graders ;) men tror du ikke det går fint uten det :) ?


Bør vel portes for å oppnå noe, men hvorfor skal du heve sylinderen til å begynne med?
Suzuki TS50X Blir til Ts80X 90ccm Sylinder

Tsx med 90CC motor fra TS80X/Rg80

Min Salgstråd

#12 thommy240

thommy240

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 463 Innlegg:
  • Registrert: 02-desember 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes

Skrevet 02 mars 2012 - 22:15

for å få seinere elle tidligere lukking vet ikke helt så en som gjorde det på ett prosjekt så skal jeg prøve er jo bare å ta bort hevingen vis det ikke funker ;) der leste jeg at plata skulle være 2,8 eller noe så blei den sa 3,0-3,1 med to pakinger så skrur jeg den til 3,0 :)
Suzuki TSX trimmeprosjekt :)

Hvis det ikke kan fikses med gaffateip, så har du ikke brukt nok gaffateip!

#13 Bjørgeen

Bjørgeen

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 076 Innlegg:
  • Registrert: 20-oktober 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Telemark, Seljord
  • Kjøretøy:ting på 2 & 4 hjul
Garage Garasje

Skrevet 03 mars 2012 - 10:18

følger med ;)
  • thommy240 liker dette
To tette å ei plugghette

#14 thommy240

thommy240

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 463 Innlegg:
  • Registrert: 02-desember 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes

Skrevet 03 mars 2012 - 16:21

Takk, har vert enn tur på biltema å kjøpt bak og framdekk 100,110-18 bak å 100,80-21 fremme :D
Spoiler

Dette innlegget er endret av thommy240: 03 mars 2012 - 16:47

Suzuki TSX trimmeprosjekt :)

Hvis det ikke kan fikses med gaffateip, så har du ikke brukt nok gaffateip!

#15 ivar338

ivar338

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 70 Innlegg:
  • Registrert: 22-november 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes
  • Kjøretøy:Suzuki tsx,rm125 Tempo corvette simson sd50

Skrevet 04 mars 2012 - 08:55

Bler bra Thommy! :D men må få gang sånn at me kan kjøra når eg komme tebage :P :lol:
  • thommy240 liker dette

#16 thommy240

thommy240

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 463 Innlegg:
  • Registrert: 02-desember 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes

Skrevet 04 mars 2012 - 17:21

Bler bra Thommy! :D men må få gang sånn at me kan kjøra når eg komme tebage :P :lol:

Takk Ivar ;) Ska skrua som et reint hælvette når me får dredd av dei der greien vettu, så kan me kjøra då ;) :)
Suzuki TSX trimmeprosjekt :)

Hvis det ikke kan fikses med gaffateip, så har du ikke brukt nok gaffateip!

#17 oletulling

oletulling

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 058 Innlegg:
  • Registrert: 06-mars 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sør-Trøndelag, Trondheim
  • Yrke:byggmester Bob!
  • Kjøretøy:suzuki TS50X. nissan almera 1.4 - krasja edition.

Skrevet 04 mars 2012 - 21:26

følger med :D

Choose a job you love, And you will never have to work a day in your life.


#18 thommy240

thommy240

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 463 Innlegg:
  • Registrert: 02-desember 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes

Skrevet 05 mars 2012 - 11:35

Takk :)
Suzuki TSX trimmeprosjekt :)

Hvis det ikke kan fikses med gaffateip, så har du ikke brukt nok gaffateip!

#19 Gel87

Gel87

    Årets moped 2012

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 796 Innlegg:
  • Registrert: 10-desember 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Eigersund
  • Yrke:Automatiker, Multidicipline MC & Commissioning Tek/Ing
  • Kjøretøy:Suzuki Tsx 98, Toyota xD

Skrevet 05 mars 2012 - 15:06

Jeg så igjennom nå, men jeg kan ikke porte der fordi jeg har ikke en 90graders ;) men tror du ikke det går fint uten det :) ?


Blir bra dette :D

Du får en veldig bra trim uten å porte skylleporter også. Min gikk 135km/t uten å endre størrelsen på skylleporter, og det var med fjusking og dårlig kompresjon ;)
Det som må gjøres da er:
Å fjerne 3mm av stempelkjørtene på begge sidene.
Orginal så har charmo 115 graders durasjon på skylleporter, 180 eksos. Det blir 32,5 blowdown.
Med 3mm løfting får du 137 graders skylleporter, 202 graders eksosdurasjon. 32,5 blowdown. Altså øker du 22 grader durasjoner ved 3mm løfting.
Med 3mm løfting passer det bra å plane ned sylinder 3,4mm. Dette kan du måle deg til selv i tilfellet det er forkjell på sylinderene.
Port innsusporten så langt nedover som muligt, og så bredt så muligt(husk at stempel må dekke 1,5mm på kver side). Smal og spiss broa imellom.
Eksosen porter du breiere. Må ha ca. 0,5-0,8mm avstand mellom eksos og skylleporter, lag den ca. slik min er formet.

Med dette oppsettet vil du få max effekt på ca. 12k, går bra i lag med gianelli potta. Tipper kicket ditt vil starte på ca. 7-7,5k og ende på 13,5k-14,5k en plass ;)

Du kan også plane ned toppen. Jeg planet den ned 3,5mm og formet kammeret etterpå :)

Blir nok et bra prosjekt dette ;) Har trua jeg ;)

Dette innlegget er endret av Gel87: 05 mars 2012 - 15:08

TSX 66cc igjen - Toppfart = 135+km/t til nå med forgasser problemer(speedofart)
- Porta(E=209,8 I=179 T=144,9 grader, 78% eksosbredde/pr. syl. dia.) + løftet charmo 47 + nedplanet 3,4mm, 47mm topp nedplana 
3,5mm 50% squishband /m 0,6mm clearance, PWK stage 6 r/t 26mm gasser #158 dyse, 1,5mm spacer, modifisert & snudd malossi A stempel, BR10ES plugg, modifisert trimreed, Yasuni R3 Short Stock. HPI Digital Innerotor tenning programmerbar /m 2 kurver, rmx 6 gir, RM80 clutch /m RM125cc clutchfjører, porta blokk.Nytt tsx Hyper prosjekt


#20 thommy240

thommy240

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 463 Innlegg:
  • Registrert: 02-desember 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes

Skrevet 05 mars 2012 - 15:42

Blir bra dette :D

Du får en veldig bra trim uten å porte skylleporter også. Min gikk 135km/t uten å endre størrelsen på skylleporter, og det var med fjusking og dårlig kompresjon ;)
Det som må gjøres da er:
Å fjerne 3mm av stempelkjørtene på begge sidene.
Orginal så har charmo 115 graders durasjon på skylleporter, 180 eksos. Det blir 32,5 blowdown.
Med 3mm løfting får du 137 graders skylleporter, 202 graders eksosdurasjon. 32,5 blowdown. Altså øker du 22 grader durasjoner ved 3mm løfting.
Med 3mm løfting passer det bra å plane ned sylinder 3,4mm. Dette kan du måle deg til selv i tilfellet det er forkjell på sylinderene.
Port innsusporten så langt nedover som muligt, og så bredt så muligt(husk at stempel må dekke 1,5mm på kver side). Smal og spiss broa imellom.
Eksosen porter du breiere. Må ha ca. 0,5-0,8mm avstand mellom eksos og skylleporter, lag den ca. slik min er formet.

Med dette oppsettet vil du få max effekt på ca. 12k, går bra i lag med gianelli potta. Tipper kicket ditt vil starte på ca. 7-7,5k og ende på 13,5k-14,5k en plass ;)

Du kan også plane ned toppen. Jeg planet den ned 3,5mm og formet kammeret etterpå :)

Blir nok et bra prosjekt dette ;) Har trua jeg ;)

Tusen takk :) jeg også har trua ;) jeg har portet der så forgassseren skal på til 20mm også lagt fra 24mm til 20mm innsug og laget det som en trakt slik at da får jeg mye luft å besin for ned til 20mm litt vanskeligt å forklare, men spør viss du ikke fatter så skal jeg tegne det ;) (tegner ikke så fint men du fatter sikkert de ) :P
Suzuki TSX trimmeprosjekt :)

Hvis det ikke kan fikses med gaffateip, så har du ikke brukt nok gaffateip!



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere