Så bra ut det der, men er ene kjøleribba bøyd litt siden den ikke ble helt ren under dreiingen?
Det er en charmo sylinder, dem er ikke særlig symetriske^^
Anyway, så bra ut den dreinga der
Nå gjenstår det å forme toppen
Vil anbefale at du går for 50% squishband.
Hvor mye kompresjon du kan ha avhenger av hvor høy eksosporten din er.
Om du trenger å vite noe så bare spør meg
Jeg har laga eget exel ark som sammenligner: Portdurasjon i grader og i millimeter og i sekund. Effektiv del av porten i grader. Forgasser i henhold til max effekt @ turtall og kubikk, dynamisk kompresjon i henhold til eksosport høyde, og hvor mye milliliter du skal kunne fylle med stempel i topposisjon etc
Er bare å spør så kan jeg sette om alle tallene du trenger for å få alle delene til å jobbe på samme turtall med max effekt
Det er en charmo sylinder, dem er ikke særlig symetriske^^
Anyway, så bra ut den dreinga der
Nå gjenstår det å forme toppen
Vil anbefale at du går for 50% squishband.
Hvor mye kompresjon du kan ha avhenger av hvor høy eksosporten din er.
Om du trenger å vite noe så bare spør meg
Jeg har laga eget exel ark som sammenligner: Portdurasjon i grader og i millimeter og i sekund. Effektiv del av porten i grader. Forgasser i henhold til max effekt @ turtall og kubikk, dynamisk kompresjon i henhold til eksosport høyde, og hvor mye milliliter du skal kunne fylle med stempel i topposisjon etc
Er bare å spør så kan jeg sette om alle tallene du trenger for å få alle delene til å jobbe på samme turtall med max effekt
Feks min motor:
213 grader ekos, 151 grader skylleporter, 215+ grader innsug(må måle stempelhøyden og avstand fra topp for å finne nøyaktig), 9:1 dynamisk komp @ 3,25ml, 65,58cc, max effekt @ 15,5-16k, eksospotte avstemt til 193-194 grader, forgasser = 27,10mm(om jeg husker rett). Blowdown 31 grader(62 grader i begge slag). Og bredden etc. Eksosporten ved blowdown = 78% av diameteren i bredden.
Alt det er laga for mer eller mindre max effekt ved 16k rpm ved untakt av potta som er noe lavere.
Dette innlegget er endret av Gel87: 17 mars 2012 - 21:37
TSX 66cc igjen - Toppfart = 135+km/t til nå med forgasser problemer(speedofart)
- Porta(E=209,8 I=179 T=144,9 grader, 78% eksosbredde/pr. syl. dia.) + løftet charmo 47 + nedplanet 3,4mm, 47mm topp nedplana 3,5mm 50% squishband /m 0,6mm clearance, PWK stage 6 r/t 26mm gasser #158 dyse, 1,5mm spacer, modifisert & snudd malossi A stempel, BR10ES plugg, modifisert trimreed, Yasuni R3 Short Stock. HPI Digital Innerotor tenning programmerbar /m 2 kurver, rmx 6 gir, RM80 clutch /m RM125cc clutchfjører, porta blokk.Nytt tsx Hyper prosjekt