Hei!
Da var det vel på tide å starte prosjekt på Tzr'en min da! Usikker på hvordan dette kommer til å gå, men om det ender bra - noe det kanskje gjør om folk har troa og støtter meg med hjelp og meninger - er det kosli å ha lagd en tråd til prosjektet!
Slik sykkelen står nå;
Slik jeg håper på at den blir - bortsett fra baklykten;
To do list:
- Modifisere hekk (X)
- Lage sintere lykter, siden de originale er for runde (X)
- Lakkere kåpene mørkegrønne og svarte (X) Dette her skjer nok ikke grunnet problemer ang. lakkeringen.
- Lage custom skiltoppheng (X)
- Lage en "form" rundt baklyset, så det blir noe lignende Yzf125, slik at lykten er inne i den formen (X) (dette dropper jeg faktisk..)
- Heve sykkelen litt (X)
Dette blir da altså for det meste et prosjekt som går på utseende, og ikke noen brutal form for trim - noe som er usikkert om jeg skal ha ..
Er ikke så proff med glassfiber, så blir nødt til å prøve meg frem og håpe på det beste - blir veldig glad for hjelp angående dette!
Hadde vært gøy å se hvor mange som følger med, og hadde også vært fint med masse tips ogsånn til hva jeg kunne gjort
Update 12.03 #1
Wihu, da var det en update! Syns at det ble glassfiberen gikk veldig bra

Glassfiberen sto til tørk over natten, og ble faktisk ganske bra, er helt sykt fornøyd!
Her en det klippet ut og alt mulig, ser smud ut.

Fikk også satt det inn sammen med hekken. Ikke limt på, men bare teipet fast for øyeblikket, så blir det bedre festet ved annen anledning. Ch-check this out!

Ser ganske bra ut, og blir nok enda bedre når det sitter ordentlig fast og det er sparklet og pusset over.
Lekte meg forresten litt med lyktene, og brukte litt maskeringsteip til å lage "angry eyes", og tenke meg hvordan det kom til å se ut. For øyeblikket ser det bare rart ut, siden det er maskeringsteip, men jeg klarer å se for meg at det kommer til å se ganske bra ut - gleder meg!

Hva syns dere?
Update 12.03 #2
Yess, som lovet var det enda en update idag! Ble ikke noen bestilling, men det fikser vi imorgen

- Laget bare en rett plate av glassfiber, med 3 lag med glassfiberduk - no biggie.
- Lot den stå og tørke gjennom natten og til etter skolen idag!
- Teipet den deretter HARDT på, med plast rundt slik at ikke noe skulle festes på - på utsiden av kåpene -, slik at det ble helt tight.
- Startet så med glassfiber fra innsiden! Siden den første platen satt på fra utsiden, var det ingen "åpninger" - er litt vanskelig å forklare.
- Satte på 5 lag med glassfiberduk fra innsiden, og venter nå på at det tørker ferdig!
Siden jeg satte plastfolie rundt den første "platen", kommer det forhåpentligvis ikke til å lime seg fast til det.. imorgen tar jeg meg en tur ut i garasjen, og da er vel glassfiberen fra innsiden tørr, så da kan jeg fjerne det fra utsiden! og DA, kan jeg starte med å sparkle og pusse så at det blir en fin overgang!

Peace!

Update 13.03 - I need your heeeelp!
Yææææææææ, dagen startet med at jeg var kjempeglad over at glassfiberen hadde tørket ferdig, og det ser dritsmud ut! Trenger bare å sparkle og pusse så er alt GLÆTT!
Sjekk dette!

Meeeeeeeeeeeeeeeen som dere sikkert har sett i updaten, har det gått litt skeis med mopeden..

Jeg satte jo sammen kåpedelene på hekken sammen med glassfiber, og ser ut til at jeg strammet for mye når jeg skulle teipe de sammen, så det førte til at den venstre kåpedelen kommer over den høyre - høres ikke ut som et spesielt problem, men se bildet først, også kommer problemforklaringen;

Ser kanskje ikke ut som et stort problem, meeen! Han fyren som lagde den grønne sykkelen jeg har øverst i denne posten, har hele hekken som en del og klarer å tre den over rammen som en del uten å dele kåpen, det får jeg ALDRI til! Har prøvd, men er ikke sjangs.. Hadde det funket, hadde det vært supert, siden da ville man ikke sett noen overganger eller åpninger og det ville vært lett å lakkere

- Noen som vet hvordan jeg kan sette over hekken som EN kåpedel over rammen? Altså at jeg ikke deler den..
Så var det det andre, siden kåpen går over den andre, vil dette se litt stygt ut med mindre jeg sparkler over slik at det blir en fin overgang - det er ganske greit.. men så, når jeg skal dele kåpen i to - ellers får jeg den ikke på -, kommer dette til å bli helt rett! Originalt så skal kåpene gå litt over hverandre, men ikke så mye som nå..
- Tror dere det skader om jeg bare deler en helt rett linje? Altså, er litt redd for at de ikke vil sitte ordentlig sammen

Hadde virkelig satt pris på hjelp til dette her, ødela dagen min litt

Update 14.03
Ville bare oppdatere dere med at jeg faktisk har planer om hva jeg kan gjøre med feilen som jeg snakket om i forrige post, og har i tillegg bestilt litt småsaker

Er ikke mye, men får håpe det hjelper litt da! Takk til dere som følger - og info til dere, slutter tidlig imorgen på skolen så imorgen blir det nok stor update!

Update 21.03 - It's Christmas!
Da har jeg fått en liten og kosli pakke fra SpeedOptions! Er ikke mye, men nok til at jeg kan fortsette på prosjektet, check it out!

Syns de speiliene var brutalt fete! Skal prøve å sette de på etterpå

Det burde nok komme enda en update i løpet av kvelden, siden jeg tenker å dra ned og jobbe etterpå! Håper dere liker det så langt

Update 01.04
Hallaaaa!
Ville bare si ifra om at jeg vet at det har gått lang tid siden siste update, har faktisk fått gjort en del på hekken men har dessverre ikke bilder.. Imorgen blir det nok en update, siden jeg skal starte med å sparkle alt slik at det blir en jevn overflate som kan gjøres klar for lakkering:) Har pratet med en venn av broren min, som skal lakkere sykkelen - hvis jeg blir ferdig innen helgen! Noe jeg tror jeg faktisk blir.
Forresten, noe jeg lurer på - vet dere om det er vanskelig å heve en sykkel? Tenkte å sette inn en spacer i bakdemperen (om det er det det heter), siden jeg tviler på at jeg får plass til skiltet så langt inn

Peace out!

Update 02.04
Som sagt, update idag!
Har vært nede og jobbet med hekken helt siden klokken 18:00 igår (altså mandag), og har fått gjort en god del, men det er faen meg ikke nok

- Delt hekken i to deler, siden den ikke passer som en del.
- Tettet igjen sprekken som kom etter at hekken ble kuttet og delt.
- Sparklet og pusset alt, så det ble fint (har ikke bilde av hvor fint det ble, men er ganske glætt!)
- Sagd av "holderne" til spoileren bak, slik at kåpene passer.
- Prøvd å lage en fin overgang mellom der jeg delte kåpene, er ikke så fornøyd, men skal prøve å få lagd mer imorgen - derfor er det ikke bilde av det for øyeblikket! Sjekk ut resten!

Slik så det ut når jeg fikk delt kåpene!

Første lag med sparkel, ser her jævlig ut! Men ble bedre

Tettet igjen hullene fra spoileren

Update 03.04 - GI MEG TIPS HER!
Hvaaaaaaa kan jeg gjøre?! Er ikke så ekstremt keen på å skrive mye, siden jeg ikke føler meg så vel pga. sykkelen og alt mulig, så dere får sjekke bilder..

Her ser dere at det er en sprekk, og kåpene sitter ikke ordentlig på.. Som dere sikkert har sett på den grønne sykkelen OG på Ghostrider prosjektet til Magnus1, er hele hekken i én del, men slik får ikke jeg den på, siden kåpene er for små til å gå over hekken, derfor lurer jeg på;
HVA KAN JEG GJØRE FOR Å FÅ DE TIL Å GÅ PÅ RAMMA I EN DEL!? Det gjør alt så syyyyykt mye lettere, men får det ikke til..

Også sjekk resten av bildene her, litt av pussingen og sparklingen og hva jeg kuttet igår osv..

Update 05.05 - lml<3
Beklager for ingen updates, har ikke fått gjort så mye pga. skole.. Men når mor og far dro ut av huset idag, innså jeg at jeg ikke hadde noe annet å gjøre, så da gikk veien til garasjen

Det jeg har fått gjort idag er å fikse hekken så at den passer, uten at den er noen sprekk - dette var det største problemet mitt! Nå er hekken fortsatt i to deler, og blir ikke nødt til å støpe den om til en del. Slik som den er nå kan jeg ta den av når som helst, og det er da en veldig stor fordel

Har i tillegg fått tegnet opp en skisse til hvordan skiltoppheng jeg skal lage, siden det ble for dyrt å kjøpe et nytt et.. Tenker at det kommer til å bli noe likt dette her;
http://www.24mx.no/m...lt-fester/k320/
OG!! Har gått lagd en form til baklykta, nå mangler jeg bare å vente på at glassfiberen tørker. Når formen er ferdig tørket, vil det bli borret to hull i hekken til baklyset, skru fast skruer, også lime på formen og sparkle over så det blir er fin, jevn og kosli overgang!
Sjekk bildene og si hva dere syns da

Peace out, MP-homies <3
Update 12.05
Heyhoooooo

Ville bare slenge inn noen få ord, og noen bilder og si at jeg er glad siden NÅ kan jeg kjøre lovlig

Har fått lagd et eget oppheng, satt på baklyset (uten formen for øyeblikket), og satt på blinklys og alt! Ganske god følelse å være på veien igjen, må virkelig si det.
Er fornøyd, men syns at de store norske skiltene ødelegger hele greia.. Alt bare ser så klumpete ut når skiltene er så store

CHECK OUT
Har forresten jævlig stygge blinklys

Som dere ser, er ikke kabelene festet fast og skrudd på.. Dette fikses imorgen, og skal se om jeg får satt på formen til baklyset da

Helhetsbilde, er fornøyd

God natt<3
Update 01.10
vært litt pengetrøbbel så har ikke fått gjort mye

jeg !!LOVER!!!!! at det skjer noe mer denne uken

sorry guyzz, men hadde vært fint om dere kunne hjelpe meg her! sjekk målet mitt --v
- Heve sykkelen litt (X) GI MEG HJELP RUNDT DETTE HER!!! HVORDAN HEVEKLOSS SKAL JEG KJØPE? ELLER HVA ANNET KAN JEG GJØRE?
Update 05.10 Nr. 1
Yo crazy yo
Da har blinklys med integrerte baklys kommet, og dere kommer til å høre mer av meg idag

Peace
Update 05.10 Nr. 2
Shallabais! Aner ikke om dere leste det, men jeg fikk hvertfall blinklysene idag som har integrert baklys

Sikringen ryker stadig vekk.. tviler på at det er en kortsluttning, siden alt er teipet godt fast og det ser ikke ut til å kunne være en kortsluttning noe sted! Kan det være at jeg trenger en motstand? siden de lysene lyser JÆVLIG sterkt, gjør liksom vondt i øya, haha

Men ta en titt på bilder! Håper dere liker det slik jeg gjør

Plan for imorgen;
- Tette hull som jeg brukte til det gamle lyset og gamle skiltopphenget
- Starte på "angry eyes", da jeg ikke ville starte på noe nytt før det jeg først holdt på med var ferdig!
- Fikse kortsluttningen, og evt. koble alt ned og opp igjen om det trengs!
- GOD vask, om jeg har tid

Natta<3
Update 06.10 - Angry Eyes!
Idag har jeg da startet, og kommet godt langt på kåpemodifiseringen oppe ved hovedlyktene! Var ikke så stress egentlig, og jeg er fornøyd med så langt jeg har kommet til nå, men vil at det skal bli ENDA bedre

Ha en flott lørdag og søndag, snakkes til uken

Update 04.05 - Angry Eyes - på'n igjen!
ja, haloen på nytt! mange trodde sikkert at jeg ga opp, men neeeej! øyelokkene jeg altså lagde før vinteren, var bare tull. Jeg trodde at jeg kom til å få en smooth overgang fra sidekåpene til den midterste, og SEFF ble det ikke det... Veldig dårlig laget av meg. huff huff, men man lærer av sine feil! Nå, tenkte jeg å lage sidenekåpene + den midterste om til EN kåpedel, prøvde om det gikk med bare skruer, og det funket å ta den av og på sykkelen! så da startet jeg med glassfiberen. Har vel ikke så utrolig mye å si, så dere får selv se på bildene. Jeg får nå ALDRI de delene ifra hverandre, siden de altså er støpt sammen wihu - og ja, det sitter som faen! fortsatt litt som må fikses, siden linjene ikke ble identiske.. også må jeg sparkle og pusse og gjøre det glætt! Får se om jeg kommer innom imorgen også
Update 31.05 - Småtterier har blitt fikset
Liten update, ikke utrolig mye som er gjort! Fikk nye sidekåper av en venn av meg gratis, siden mine var knekt, bare at han sine var hvite. Lakkerte de sånn fort i svart, siden jeg ikke orker å kjøre rundt med hvite og svarte kåper Øyelokkene har også blitt lakkert kjapt for å få et blikk av hvordan de blir - lyset gikk gjennom før jeg lakkerte de, så var vanskelig å se - men må si at jeg faktisk er veldig fornøyd med hvordan det ble.
Prøvde å senke den litt foran, men det var rett og slett umulig.. alle skruene satt dønn fast! Fant ikke WD40, så får prøve på nytt imorgen.
Klistremerkene begynte å bli relativt slitte, så valgte å ta av alle egentlig, da den uansett skal lakkes snart!
Ny sidekåpe, utrolig glad for at jeg endelig har fått meg hele kåper rundt om hele sykkelen!
Klistremerkene er borte vekk, så fin ut nå også syns jeg
Som dere ser her på siste bildet, så har jeg ikke sparklet.. har ikke noe sparkel for øyeblikket, men dere ser hvordan resultatet kommer til å bli
Vad tycks?
Dette innlegget er endret av Haris Suljic: 06 april 2014 - 14:49