Gå til innhold

Bilde

Vfr 400 (avsluttet)

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Emne lukket Emne stengt!
110 innlegg i dette emnet

#21 dementedx

dementedx

Dementedx Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 03 juni 2012 - 23:23

Update :lol:
i dag var det vfren sin tur B)
har fått benka speedoet sånn ca, å da ble det muli å sette på lykt og lyktekåpe (det som er igjen av den) så det er gjort, så har eg fått på litt bremse slanger, knakk ene banjobolten -_- så satt eg på "catkilleren" så har eg rensa bensin tanken, fått på bensinkranen(og bygga den om til å virke uten vakum) så bytta eg tenningslås sånn ca (må bårre ut en bolt enda)
men over til det viktigeste:P
kopla den opp til et bilbatteri i dag å prøvde å starte den ^^ så den gode nyheten er vel at motoren går rundt,starteren virker :)
det som ikke var så kult er at den ikke starta å minst en gasser lekker bensin :P
og på en annen side så fikk eg ikke sjekka på en ordentlig måte om det egentlig er gnist i pluggene :P
men eg føler dette er et stort steg i prosjektet, nå når det bare er snakk om å få start på sykkelen :)
litt bilder:
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde

#22 Ådne95

Ådne95

Årets lett-mc 2012

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'98 NSR, GSX1100EF, '81 GSX1100E, '08 BMW e92 320d
Garage Garasje

Skrevet 04 juni 2012 - 00:03

digg :D
det at gassern lekker kan ikke være store saken vel? pakning i bunnkaret eller flotør som ikke henger med? eller? :)

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      '85 GSX1100EF  &  '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter)      |      2008 BMW 320d Coupé 

#23 dementedx

dementedx

Dementedx Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:

Skrevet 04 juni 2012 - 10:42

digg :D
det at gassern lekker kan ikke være store saken vel? pakning i bunnkaret eller flotør som ikke henger med? eller? :)

kan være så enkelt at det er en flotør eller noe ja;) har jo tross alt stått noen år denne sykkelen, har ikke tatt av gasserene tidligere pga urørte plomberte skruer osv. så eg får ta jomfru turen på å skru det av :P muli eg ser litt på det senere i dag B)

edit: rydda i mekkerommet i natt :P viser seg at eg mangler undertrayen og en del av sidekåpene :/
men skal se om ikke eg kan ta å ringe han som kom ut med sykkelen.. det som er litt sugent med å mangle undertrayen, er at eg ikke har noe å sette batteriet i, og eg misstenker at eg trenger den for å få setene til å sitte fast på skikk.. i verstefall kan eg jo lage dette/kjøpe nytt, men vil jo helst slippe dette for øyeblikket :P
har vel 4aktive prosjekter atm og handle listen blir fort lang når de kombineres :P

Dette innlegget er endret av dementedx: 04 juni 2012 - 10:57

• Ådne95 liker dette

#24 Roxxi

Roxxi

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 320 Innlegg:
  • Kjøretøy:Aprilia Rs50 / DementedX

Skrevet 05 juni 2012 - 07:55

hehe, good job mate! Ja, du må jobba med vfr'en når eg er i tyskland, for når eg er heima så er da ts som står i fokus!

Men ser bra ut detta, sikkert ei flotør som har hengt seg opp?
Men har denne vore starta etter kresj?

#25 dementedx

dementedx

Dementedx Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:

Skrevet 05 juni 2012 - 11:35

hehe, good job mate! Ja, du må jobba med vfr'en når eg er i tyskland, for når eg er heima så er da ts som står i fokus!

Men ser bra ut detta, sikkert ei flotør som har hengt seg opp?
Men har denne vore starta etter kresj?

yess:p sikkert da ja ;) usikker:p kan spørra, tenkte uansett å ringa faren t han eg fekk an av:p høra om han har fleire dela t han :P

#26 dementedx

dementedx

Dementedx Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:

Skrevet 22 juni 2012 - 13:09

Har sjedd litt her i det siste + at eg og Roxxi hadde en liten økt i dag, men ble ikke så mye mekking i dag da eg fikk GoPro kamera mitt i dag, og dette måtte testes litt :P

Siden sist
-har snakka med forje eier, finnes ikke flere deler..men den har vert starta etter krasjet.
-har kjøpt batteri, var for lite strøm på d til å kjøre starteren, men de fleste dash lys virker, hovud lysene virker, tuta virker vertfall
-har fått montert ekspensjonstak til frambremsa og bytta ut den ødlakte bremse slangen

-Bestilt:
-nye plugger (var seff super spesial plugger til denne)
-vindskjerm (da denne bare kosta 140kr inkl. frakt)
-tanklås,sal lås og enda en ny tenningslås (for å få alt på samme nøkkel) kosta mindre en eg betalte for bare tenningslåsen sist...
-så prøvde vi å løse forgasseren for å komme til flotør kammerene, men det ser ut som det kan bli vanskligere en eg trodde :P

Hjelp?
en ting eg ikke helt forstår, da eg egentlig ikke har vert borti disse gasserene tidligere, stemplene er luft styrt, de er kopla til en belg, disse opner seg om eg blåser i slangene til belgene, MEN disse slangene går til ingenting... åpnes disse av vakum fram motoren? eller mangler eg noe her? gassgrepet styrer noen spjeld som står innforbi stemplene igjen.. kan noen komme med noen kloke ord her? sikkert enkelt, men har ikke vert borti dette som sakt...

og er ca 4uker til eg får begynne på tunglappen...

#27 nemo

nemo

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 372 Innlegg:
  • Kjøretøy:Bil og Stor mc

Skrevet 04 juli 2012 - 22:11

har en vfr400 selv og tok stor service på den i vinter så har vært borti det meste med disse.

tennpluggene er grise dyre ja og nesten umulig å få ut uten orginal verktøyet skru de til pent da dem knekker utrolig lett

på de fleste 4 takts sykkler sitter det cv forgasserer. det er riktig at de slangene går til ingen ting. de åpnes av vakumet til motorn ja

https://www.google.n...7Ho_JsgaPiMyOCg

vrf400 er en utrolig morsom sykkel og har vært på flere bane dager med min å holder følge med mye større sykkler

ta en tur på http://www.400greybike.com/ så får du svar på det meste
-90 Honda VFR400R nc30
-97 Honda Prelude BB9

[size="2"] [/size][size="1"]honda power of dreams[/size][size="1"]![/size]
[size="1"]X: 02 DerbiGPR, 06 FanticSupersei, 04 RiejuRS2, 02 ApriliaRS71, 04DerbiDRD72, 09 YamahaTZR50[/size]

#28 dementedx

dementedx

Dementedx Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:

Skrevet 05 juli 2012 - 19:35

har en vfr400 selv og tok stor service på den i vinter så har vært borti det meste med disse.

tennpluggene er grise dyre ja og nesten umulig å få ut uten orginal verktøyet skru de til pent da dem knekker utrolig lett

på de fleste 4 takts sykkler sitter det cv forgasserer. det er riktig at de slangene går til ingen ting. de åpnes av vakumet til motorn ja

https://www.google.n...7Ho_JsgaPiMyOCg

vrf400 er en utrolig morsom sykkel og har vært på flere bane dager med min å holder følge med mye større sykkler

ta en tur på http://www.400greybike.com/ så får du svar på det meste

takker for svar, du gav meg litt mindre å tenke på nå ;) men nå må jo eg finne plugg nøkkel :P
kan eg få spørr om bilde av sykkelen din?^^

#29 nemo

nemo

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 372 Innlegg:
  • Kjøretøy:Bil og Stor mc

Skrevet 05 juli 2012 - 21:34

ikke noe problem ;) kan hende det går med lang pipe eller noe lurt da ;)

http://a5.sphotos.ak...405130006_n.jpg

http://a4.sphotos.ak...373948174_n.jpg

litt dårlig lys på bildene så er ikke helt bra
-90 Honda VFR400R nc30
-97 Honda Prelude BB9

[size="2"] [/size][size="1"]honda power of dreams[/size][size="1"]![/size]
[size="1"]X: 02 DerbiGPR, 06 FanticSupersei, 04 RiejuRS2, 02 ApriliaRS71, 04DerbiDRD72, 09 YamahaTZR50[/size]

#30 dementedx

dementedx

Dementedx Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:

Skrevet 06 juli 2012 - 16:50

ikke noe problem ;) kan hende det går med lang pipe eller noe lurt da ;)

http://a5.sphotos.ak...405130006_n.jpg

http://a4.sphotos.ak...373948174_n.jpg

litt dårlig lys på bildene så er ikke helt bra

strøken! den var drit nice ;) wave skiver å ^^
men vet ikke hvor ofte du er her på mp osv, hadde det vert muli å lakt deg til på face elns? bare send på pm.
bare sånn om eg trenger bilder av noe eller lurer på noe?

#31 Tijs

Tijs

Årets Crewmedlem 2013

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 770 Innlegg:
  • Kjøretøy:Derbi DRD Racing, VW Passat

Skrevet 06 juli 2012 - 17:35

Få denne på veien og du lappen din, så kjører du hit med GoPro. Perfekt motorsykkel veier!
  • dementedx liker dette
Den Flygende Hollenderen.

Å kjøre Hyundai er det samme som å pula ein kompis i ræva. Det er sikkert godt, men man gjer da bare ikkje!

#32 dementedx

dementedx

Dementedx Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 11:44

update B)

Fikk henta pakkene i dag, da med plugger, vindskjerm og tanklås, tennings lås og sal lås..
sprang jo seff rett ut å monterte dette + låsen til bakerste salen og nedre sidekåper..
bilder:
lås:
Postet bilde
bremseveske tanken, litt vanskelig å finne god plass til den, den står liksom i veien for vindskjermen uansett... har kanskje noe med at eg mangler " braces " eg prøvde å lage meg en, men så knakk faenskapen, så da får det bare være inntil videre :P
som ser sånn ut:
http://auih.merchant...ListingID=75597
Postet bilde
og bare helhets bilder :
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde

ellers så må eg få mekka sammen en batterikasse, ser for meg at eg bare sauser sammen noe jalla til å begynne med..
så er det som sakt å bytte plugger B) og da gjestår det bare bensin før eg kan prøve å strate den opp igjen :P

#33 dementedx

dementedx

Dementedx Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:

Skrevet 13 juli 2012 - 21:07

huff, eg tror eg har funne en kritisk mangel :P CDIen :P eg skal sjekke litt rundt, se om eg har rett og om eg får tak i.... kanskje høre med nemo her om bilder :P

#34 Roxxi

Roxxi

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 320 Innlegg:
  • Kjøretøy:Aprilia Rs50 / DementedX

Skrevet 13 juli 2012 - 23:10

Kjip nedtur, tenkte det kanskje ble litt leking idag.. men nejdA :) Men fikser noe når jeg kommer fra Afghanistan :)
  • dementedx liker dette

#35 Samuelsen

Samuelsen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 397 Innlegg:
  • Kjøretøy:Gilera SMT 2010

Skrevet 17 juli 2012 - 11:43

En kar her jeg bor som kjører helrød vrf400 med hvite felger, og litt andre grom deler. Sykkelen er utrolig strøken, og du verden for en deilig lyd rundt 12-13k rpm! :wub: Aner ikke hva han heter, er som og finne nåla i høystakken..
Airsal T6 Asso - TopPerformance Kevlar Clutch - Dellorto 21mm PHBG @108 dyse - Hebo Maxi filter - Polini Evolution Reed - Sandblåst Tecnigas E-Nox effektanlegg med Metrakit Pro Race Lyddemper - 14x48 dreving

#36 dementedx

dementedx

Dementedx Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2012 - 13:41

En kar her jeg bor som kjører helrød vrf400 med hvite felger, og litt andre grom deler. Sykkelen er utrolig strøken, og du verden for en deilig lyd rundt 12-13k rpm! :wub: Aner ikke hva han heter, er som og finne nåla i høystakken..

nice ;) gleder meg som f til å høre lyden selv :P sitter bare å venter på cdien ^^

#37 kka090298

kka090298

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 116 Innlegg:
  • Kjøretøy:Suzuki zr-50sk 88mod og Kina crosser

Skrevet 17 juli 2012 - 16:43

Da må du lage film vil høre jeg og ;)

Suzuki Zr-50Sk oppussing Carbon Edition <------ Trykkbar

Køyretøy: Suzuki Zr 50Sk Carbon Edition, Yamaha et340, Aebi Bucher 2600, Suzuki King Quad 700, Massey Furgeson "Gråtass", Kina cross

X-køyretøy: Volvo 240 (Savn)

#38 dementedx

dementedx

Dementedx Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2012 - 17:13

Da må du lage film vil høre jeg og ;)

skalnok bli film ja ;)
  • kka090298 liker dette

#39 kka090298

kka090298

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 116 Innlegg:
  • Kjøretøy:Suzuki zr-50sk 88mod og Kina crosser

Skrevet 17 juli 2012 - 17:18

Bra! ;) Gleder meg allerede :P

Suzuki Zr-50Sk oppussing Carbon Edition <------ Trykkbar

Køyretøy: Suzuki Zr 50Sk Carbon Edition, Yamaha et340, Aebi Bucher 2600, Suzuki King Quad 700, Massey Furgeson "Gråtass", Kina cross

X-køyretøy: Volvo 240 (Savn)

#40 dementedx

dementedx

Dementedx Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:

Skrevet 25 juli 2012 - 19:58

UPDATE! og OPPSTART :D :D :D

cdien kom i dag:
Postet bilde
starta med en gang ^^

(hadde allerede kjørt den varm før video)
så viste det seg at det var bare å glemme å kjøre noe sted med batteriet (alt for stort) tok borti bakdekket, så eg fløy til biltema å kjøpte nytt + noe eg kunne mekke kasse av :P
Postet bilde
Postet bilde

så skulle eg i teorien tatt en kjøretur :P men brukte laaang tid på å lufte bremsene, mye tull med tette lufte skruer og banjobolter som ikke passa med slanger osv :/ men fikk nå bremsene til til slutt, men eg la jo merke til at eg har ikke bolter til bremseskivene :( så det vil eg nesten ha før eg kjører av sted :P kjøper sikkert noen i morgen ;) så trenger eg sikkert en strek kammerat for å få sykkelen opp på veien :P bor i en kjeller der det nesten er kun trapper opp til veien, eller igjennom et par hager :P

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere