Gå til innhold


Bilde
- - - - -

plombering derbi xtreme


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
42 innlegg i dette emnet

#21 olle95

olle95

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 79 Innlegg:
  • Registrert: 05-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Drammen
  • Kjøretøy:Derbi Senda X-Treme SM 2011

Skrevet 20 juni 2012 - 11:53

og må legge til at E-nox effektanlegget har et helt syyyykt turtallskick ass! det går som en uplombert sykkel opp til 7000rpm, så kommer et heftig kick og rett i turtallsperra gitt XD det er sååå absolut værdt penga sine. så man må ikke utelokke Enox'n hvis man skal ha effektanlegg :) drar no sjukt! værtfall uten turtallsperre :D

klarer nok 100km/t med det hvis jeg fjærner turtallsperra :) klarte jo 90km/t i slak "bakke" og anlegget kan dra egentlig til rundt 12 000rpm har jeg hørt og turtallsperra er på 10 000rpm :( så tror turtallsperra dreper ytelsen litt :P

#22 Marinius

Marinius

    MP-Fritids

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
  • Registrert: 08-august 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Haugesund
Garage Garasje

Skrevet 20 juni 2012 - 12:27

Altså! På orginal sylinder, så greier du nok ikke 100...
80-85 er normalt med potte ;-)
  • asgeir95 liker dette

Retired


#23 olle95

olle95

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 79 Innlegg:
  • Registrert: 05-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Drammen
  • Kjøretøy:Derbi Senda X-Treme SM 2011

Skrevet 20 juni 2012 - 12:35

Altså! På orginal sylinder, så greier du nok ikke 100...
80-85 er normalt med potte ;-)


det er godt mulig :) jeg klarer 85 på turtallsperra på flata, så har fortsatt noe å gå på :D

#24 asgeir95

asgeir95

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 807 Innlegg:
  • Registrert: 08-mai 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ålesund

Skrevet 20 juni 2012 - 16:43

det er godt mulig :) jeg klarer 85 på turtallsperra på flata, så har fortsatt noe å gå på :D

I følge speedometeret ja. 100 klarer du ikke med en umodda orginalsylinder. Hvertfall ikke på en sm sykkel.

´01 VW Passat 3BG 1,9 TDI
´00 Suzuki GSX750F
´85 Suzuki TS250X - Pjaske sykkelen
 


#25 olle95

olle95

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 79 Innlegg:
  • Registrert: 05-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Drammen
  • Kjøretøy:Derbi Senda X-Treme SM 2011

Skrevet 23 juni 2012 - 20:25

I følge speedometeret ja. 100 klarer du ikke med en umodda orginalsylinder. Hvertfall ikke på en sm sykkel.

en kamerat av meg med aprilia sx 2012 mod, som er 90% lik min, klarer 90 på flata med orginal drevinga som er 11*53, jeg har 16*65 som er endel tyngre. jeg kjenner at jeg har mye å gå på når jeg da treffer turtallsperre, pga at jeg ikke kan ha mere enn 1/3 gass i 6. giret før den ligger på turtallsperra, som bare er plagsomt. ligger også på turtallsperra oppover slake bakker og generelt det meste av bakker av "normal" helling :)

går ikke det på orginal sylinder sa du? se selv! 11.3 HK og 115.6 km/t, ja jeg veit at det ikke er luftmotstand når man tester på dyno, men å få den i 100km/t burde gå! :)

kan gi deg svar om 2 dager, da har jeg fått kjøpt meg ny trim CDI sånn at jeg ikke har turtallsperre lenger, kommer jeg over 95 på flata begynner jeg å le! ^^ tror ikke det går viss det er litt motbakke, eller motvind :P
  • derbi2012 liker dette

#26 Alendal

Alendal

    MP-Elitebruker

  • Veteran
  • PipPipPip
  • 2 000 Innlegg:
  • Registrert: 18-januar 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:Derbi DRD 2004

Skrevet 24 juni 2012 - 00:53

kan gi deg svar om 2 dager, da har jeg fått kjøpt meg ny trim CDI sånn at jeg ikke har turtallsperre lenger, kommer jeg over 95 på flata begynner jeg å le! ^^ tror ikke det går viss det er litt motbakke, eller motvind :P


du har ikke noe særlig mye tyngre dreving enn vennen din i og med at du har pizzadrev bak. og at du og vennen din i det hele tatt tror dere kan oppnå slike hastigheter med bare effektanlegg er latterlig :P

max toppfart med din dreving er nok under 80 km/t. Hvis du skifter drevingen til 15-53 har du kanskje en sjanse til å oppnå 95 km/t, men det blir veldig dårlig akslerasjon. denne drevingen er veldig mye tyngre enn den du har nå
Tidligere gått under navnet Knut12
 
Derbi DRD 2004 - Malossi MHR80, Yasuni Cross HM, Stage6 R/T PWK 26mm, Polini Evo Clutch, Stage6 HPC Veiv, Top Perfrormance TPR V-Force, Metrakit Pro Race Trimcoil, Drevet 15-53

#27 asgeir95

asgeir95

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 807 Innlegg:
  • Registrert: 08-mai 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ålesund

Skrevet 24 juni 2012 - 00:57

du har ikke noe særlig mye tyngre dreving enn vennen din i og med at du har pizzadrev bak. og at du og vennen din i det hele tatt tror dere kan oppnå slike hastigheter med bare effektanlegg er latterlig :P

max toppfart med din dreving er nok under 80 km/t. Hvis du skifter drevingen til 15-53 har du kanskje en sjanse til å oppnå 95 km/t, men det blir veldig dårlig akslerasjon. denne drevingen er veldig mye tyngre enn den du har nå

Mener på han må ha en god medbakke for å kunne dra ut den drevingen med bare effektanlegg.

´01 VW Passat 3BG 1,9 TDI
´00 Suzuki GSX750F
´85 Suzuki TS250X - Pjaske sykkelen
 


#28 Alendal

Alendal

    MP-Elitebruker

  • Veteran
  • PipPipPip
  • 2 000 Innlegg:
  • Registrert: 18-januar 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:Derbi DRD 2004

Skrevet 24 juni 2012 - 00:59

Mener på han må ha en god medbakke for å kunne dra ut den drevingen med bare effektanlegg.


helt sant ;) men om han skal oppnå 95 km/t er det det som må til...
Tidligere gått under navnet Knut12
 
Derbi DRD 2004 - Malossi MHR80, Yasuni Cross HM, Stage6 R/T PWK 26mm, Polini Evo Clutch, Stage6 HPC Veiv, Top Perfrormance TPR V-Force, Metrakit Pro Race Trimcoil, Drevet 15-53

#29 olle95

olle95

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 79 Innlegg:
  • Registrert: 05-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Drammen
  • Kjøretøy:Derbi Senda X-Treme SM 2011

Skrevet 24 juni 2012 - 12:59

du har ikke noe særlig mye tyngre dreving enn vennen din i og med at du har pizzadrev bak. og at du og vennen din i det hele tatt tror dere kan oppnå slike hastigheter med bare effektanlegg er latterlig :P

max toppfart med din dreving er nok under 80 km/t. Hvis du skifter drevingen til 15-53 har du kanskje en sjanse til å oppnå 95 km/t, men det blir veldig dårlig akslerasjon. denne drevingen er veldig mye tyngre enn den du har nå

haha! det er alltids morsomt å lese det amatører skriver fordi de tror det veit alt XD skal filme og kjøre med GPS når jeg får ny CDI boks, og det skal være på flat mark. vi får se da :)

#30 Alendal

Alendal

    MP-Elitebruker

  • Veteran
  • PipPipPip
  • 2 000 Innlegg:
  • Registrert: 18-januar 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:Derbi DRD 2004

Skrevet 24 juni 2012 - 13:03

haha! det er alltids morsomt å lese det amatører skriver fordi de tror det veit alt XD skal filme og kjøre med GPS når jeg får ny CDI boks, og det skal være på flat mark. vi får se da :)


ok, blir jævlig tidi når alle "de store" her inne ler av deg :D

gleder meg også til å si"hvem var det som var amatør sa du?"
  • asgeir95 liker dette
Tidligere gått under navnet Knut12
 
Derbi DRD 2004 - Malossi MHR80, Yasuni Cross HM, Stage6 R/T PWK 26mm, Polini Evo Clutch, Stage6 HPC Veiv, Top Perfrormance TPR V-Force, Metrakit Pro Race Trimcoil, Drevet 15-53

#31 Holtsdalen

Holtsdalen

    Årets moped 2013/Årets prosjekt 2013

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 9 195 Innlegg:
  • Registrert: 10-april 11
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 24 juni 2012 - 13:05

haha! det er alltids morsomt å lese det amatører skriver fordi de tror det veit alt XD skal filme og kjøre med GPS når jeg får ny CDI boks, og det skal være på flat mark. vi får se da :)

amatører? hvafaen tror du att du er! ja jeg venter i spenning på den dærre filmen din ;)

#32 asgeir95

asgeir95

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 807 Innlegg:
  • Registrert: 08-mai 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ålesund

Skrevet 24 juni 2012 - 13:26

amatører? hvafaen tror du att du er! ja jeg venter i spenning på den dærre filmen din ;)

Tror vi alle venter i spenning! :lol2:

´01 VW Passat 3BG 1,9 TDI
´00 Suzuki GSX750F
´85 Suzuki TS250X - Pjaske sykkelen
 


#33 olle95

olle95

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 79 Innlegg:
  • Registrert: 05-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Drammen
  • Kjøretøy:Derbi Senda X-Treme SM 2011

Skrevet 29 juni 2012 - 00:04

Hei Hå! har nå fått testa det i 1 dag :D er super fornøyd etter jeg fikk tatt turtallsperra <3 går MYE bedre! Med drevinga jeg hadde, altså 16-65 klarte jeg 95-96 på flata(gps), 105 ned bakke(gps), kjørte ikke mange oppoverbakker men den største og lengste klarte jeg 88 opp(ikke veldig bratt da :P) Men bakdrevet mitt hadde en del bøyde tenner på det pga en stein som traff inn mellom kjede og drevet, så bytta til 52t bakdrev og da blir jo 16t fordrev ALTFOR tungt... gadd ikke å prøve engang... så kjører med 11*52 for øyeblikket og klarer 88 på flata, men tømmer alle gira utrolig lett! topper turtellern som stopper på 12500rpm i 6. giret på flata! så trenger større fordrev :D tenker 13t :D

Og JA det kommer video, det er meldt drit vær fremover og gidder ikke å kjøre når det er meldt mellom 20 og 40mm nedbør i morra :( har GoPro liggende, så blir video så fort det blir klar vær :D

#34 Blotrim

Blotrim

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 240 Innlegg:
  • Registrert: 16-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Drammen
  • Kjøretøy:Rieju Mrx Pro 2004, Honda Camino

Skrevet 02 juli 2012 - 02:29

Har faktisk prøvd sykkelen:) og utrolig nok stemmer det han sier.
Selvfølgelig ikke verdens beste aks, men faktisk grei toppfart uten og bytte syl :) Even tough det ville gjort ting mye bedre :)
Jeg er kong Alkohooool

#35 Derbi2011

Derbi2011

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 9 Innlegg:
  • Registrert: 12-mai 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Trøndelag, Namsos
  • Kjøretøy:Derbi DRD extreme 2011

Skrevet 28 august 2012 - 18:09

Hei Hå, har en X-treme 2011 og det er en "plomberingsskive" som sitter i gassern som ser sånn ut (http://www.speedline...tor-cr-82789-2/) den sitter der man fester luftfilteret. og den har nok noe av skylda for at den går best med "halv-ish" gass.
Plomba på luftfilteret er den "gummisaken" som stikker opp av toppen av luftfilterboksen som er under sete, hvis noen skjønte det? :P den er det bare å røske/lirke ut.
plomba i potta sitter rett ved den skjøten i potta, der sitter det en "skive" som da er mindre en selve eksosanlegget og da slipper jo ikke like mye eksos igjennom. og blindrøret må tettes igjen.

Håper dette hjalp noen på vei med X-treme trimminga deres <3





Hvordan tettet du igjen blindrøre ?? :-)

#36 Blotrim

Blotrim

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 240 Innlegg:
  • Registrert: 16-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Drammen
  • Kjøretøy:Rieju Mrx Pro 2004, Honda Camino

Skrevet 29 august 2012 - 06:40

Han har ikke tett det igjen, kan kjøpte effekt anlegg.
men den letteste måten og tette igjen blindrøret på er og sveise det igjen :)
Jeg er kong Alkohooool

#37 SkUgGeDuGg

SkUgGeDuGg

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 13 Innlegg:
  • Registrert: 26-april 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Hol
  • Kjøretøy:Derbi Senda DRD X-TREME SM

Skrevet 06 oktober 2012 - 18:14

Jeg har en Xtreme DRD 2012, og har på Yasuni Cross (fjernet begge plombene) og har byttet dyse, men den går ikke mer enn 58 km/t. Da begynner den å fjuske, og begynner å gå ned på turtall. Når den har falt litt, begynner den å gå opp igjen. Hvorfor vil den ikke gå mer enn 58 km/t? takk for svar som hjelper meg i å fiske dette! :D

Det er eit blind-rør i eksosanlegget, og kanskje en plombering i svana, det er også plombering i luftfilter-boksen. ;)

Hvordan fjerner man plomberingen i luftfilterboksen? Kan det være en årsak til at den ikke går fortere enn 58 km/t med uplombert yasuni cross? ;)

#38 derbi2012

derbi2012

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 19 Innlegg:
  • Registrert: 22-april 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:moped

Skrevet 15 oktober 2012 - 06:21

jeg har en derbi drd extreme 2011 har satt på MK2 å biltema powerfilter å tatt ut plomberinga på bak enden av forgassern, og dysa den til 92 og dreva om den går 90 på flata og drar lett bakhjul :D har også tatt ut turtall sperra.

hvilken dreving har du?

#39 olliie

olliie

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 4 Innlegg:
  • Registrert: 10-august 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Grimstad
  • Kjøretøy:Derbi Xtreme sm Limited edition 2012

Skrevet 19 november 2012 - 15:03

Jeg har en Xtreme DRD 2012, og har på Yasuni Cross (fjernet begge plombene) og har byttet dyse, men den går ikke mer enn 58 km/t. Da begynner den å fjuske, og begynner å gå ned på turtall. Når den har falt litt, begynner den å gå opp igjen. Hvorfor vil den ikke gå mer enn 58 km/t? takk for svar som hjelper meg i å fiske dette! :D

Hvordan fjerner man plomberingen i luftfilterboksen? Kan det være en årsak til at den ikke går fortere enn 58 km/t med uplombert yasuni cross? ;)


Det står tidligere i tråden. men du må ta tutallsperra og dreve den tyngre, min går 93 ca med 12/52, mk2 og trimcdi

#40 espentc

espentc

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:
  • Registrert: 05-april 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Østfold, Fredrikstad
  • Kjøretøy:Derbi DRD X-Treme SM 2013
Garage Garasje

Skrevet 14 april 2013 - 14:18

Hei Hå! har nå fått testa det i 1 dag biggrin.png er super fornøyd etter jeg fikk tatt turtallsperra <3 går MYE bedre! Med drevinga jeg hadde, altså 16-65 klarte jeg 95-96 på flata(gps), 105 ned bakke(gps), kjørte ikke mange oppoverbakker men den største og lengste klarte jeg 88 opp(ikke veldig bratt da tongue.png) Men bakdrevet mitt hadde en del bøyde tenner på det pga en stein som traff inn mellom kjede og drevet, så bytta til 52t bakdrev og da blir jo 16t fordrev ALTFOR tungt... gadd ikke å prøve engang... så kjører med 11*52 for øyeblikket og klarer 88 på flata, men tømmer alle gira utrolig lett! topper turtellern som stopper på 12500rpm i 6. giret på flata! så trenger større fordrev biggrin.png tenker 13t biggrin.png

Og JA det kommer video, det er meldt drit vær fremover og gidder ikke å kjøre når det er meldt mellom 20 og 40mm nedbør i morra sad.png har GoPro liggende, så blir video så fort det blir klar vær biggrin.png

Har du fått testet med nytt fordrev? Hvordan går den nå?





Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere