plombering derbi xtreme
#21 •
Skrevet 20 juni 2012 - 11:53
klarer nok 100km/t med det hvis jeg fjærner turtallsperra klarte jo 90km/t i slak "bakke" og anlegget kan dra egentlig til rundt 12 000rpm har jeg hørt og turtallsperra er på 10 000rpm så tror turtallsperra dreper ytelsen litt
#22 •
Skrevet 20 juni 2012 - 12:27
80-85 er normalt med potte ;-)
- asgeir95 liker dette
Retired
#23 •
Skrevet 20 juni 2012 - 12:35
Altså! På orginal sylinder, så greier du nok ikke 100...
80-85 er normalt med potte ;-)
det er godt mulig jeg klarer 85 på turtallsperra på flata, så har fortsatt noe å gå på
#24 •
Skrevet 20 juni 2012 - 16:43
I følge speedometeret ja. 100 klarer du ikke med en umodda orginalsylinder. Hvertfall ikke på en sm sykkel.det er godt mulig jeg klarer 85 på turtallsperra på flata, så har fortsatt noe å gå på
´01 VW Passat 3BG 1,9 TDI
´00 Suzuki GSX750F
´85 Suzuki TS250X - Pjaske sykkelen
#25 •
Skrevet 23 juni 2012 - 20:25
en kamerat av meg med aprilia sx 2012 mod, som er 90% lik min, klarer 90 på flata med orginal drevinga som er 11*53, jeg har 16*65 som er endel tyngre. jeg kjenner at jeg har mye å gå på når jeg da treffer turtallsperre, pga at jeg ikke kan ha mere enn 1/3 gass i 6. giret før den ligger på turtallsperra, som bare er plagsomt. ligger også på turtallsperra oppover slake bakker og generelt det meste av bakker av "normal" hellingI følge speedometeret ja. 100 klarer du ikke med en umodda orginalsylinder. Hvertfall ikke på en sm sykkel.
går ikke det på orginal sylinder sa du? se selv! 11.3 HK og 115.6 km/t, ja jeg veit at det ikke er luftmotstand når man tester på dyno, men å få den i 100km/t burde gå!
kan gi deg svar om 2 dager, da har jeg fått kjøpt meg ny trim CDI sånn at jeg ikke har turtallsperre lenger, kommer jeg over 95 på flata begynner jeg å le! ^^ tror ikke det går viss det er litt motbakke, eller motvind
- derbi2012 liker dette
#26 •
Skrevet 24 juni 2012 - 00:53
kan gi deg svar om 2 dager, da har jeg fått kjøpt meg ny trim CDI sånn at jeg ikke har turtallsperre lenger, kommer jeg over 95 på flata begynner jeg å le! ^^ tror ikke det går viss det er litt motbakke, eller motvind
du har ikke noe særlig mye tyngre dreving enn vennen din i og med at du har pizzadrev bak. og at du og vennen din i det hele tatt tror dere kan oppnå slike hastigheter med bare effektanlegg er latterlig
max toppfart med din dreving er nok under 80 km/t. Hvis du skifter drevingen til 15-53 har du kanskje en sjanse til å oppnå 95 km/t, men det blir veldig dårlig akslerasjon. denne drevingen er veldig mye tyngre enn den du har nå
Derbi DRD 2004 - Malossi MHR80, Yasuni Cross HM, Stage6 R/T PWK 26mm, Polini Evo Clutch, Stage6 HPC Veiv, Top Perfrormance TPR V-Force, Metrakit Pro Race Trimcoil, Drevet 15-53
#27 •
Skrevet 24 juni 2012 - 00:57
Mener på han må ha en god medbakke for å kunne dra ut den drevingen med bare effektanlegg.du har ikke noe særlig mye tyngre dreving enn vennen din i og med at du har pizzadrev bak. og at du og vennen din i det hele tatt tror dere kan oppnå slike hastigheter med bare effektanlegg er latterlig
max toppfart med din dreving er nok under 80 km/t. Hvis du skifter drevingen til 15-53 har du kanskje en sjanse til å oppnå 95 km/t, men det blir veldig dårlig akslerasjon. denne drevingen er veldig mye tyngre enn den du har nå
´01 VW Passat 3BG 1,9 TDI
´00 Suzuki GSX750F
´85 Suzuki TS250X - Pjaske sykkelen
#28 •
Skrevet 24 juni 2012 - 00:59
Mener på han må ha en god medbakke for å kunne dra ut den drevingen med bare effektanlegg.
helt sant men om han skal oppnå 95 km/t er det det som må til...
Derbi DRD 2004 - Malossi MHR80, Yasuni Cross HM, Stage6 R/T PWK 26mm, Polini Evo Clutch, Stage6 HPC Veiv, Top Perfrormance TPR V-Force, Metrakit Pro Race Trimcoil, Drevet 15-53
#29 •
Skrevet 24 juni 2012 - 12:59
haha! det er alltids morsomt å lese det amatører skriver fordi de tror det veit alt XD skal filme og kjøre med GPS når jeg får ny CDI boks, og det skal være på flat mark. vi får se dadu har ikke noe særlig mye tyngre dreving enn vennen din i og med at du har pizzadrev bak. og at du og vennen din i det hele tatt tror dere kan oppnå slike hastigheter med bare effektanlegg er latterlig
max toppfart med din dreving er nok under 80 km/t. Hvis du skifter drevingen til 15-53 har du kanskje en sjanse til å oppnå 95 km/t, men det blir veldig dårlig akslerasjon. denne drevingen er veldig mye tyngre enn den du har nå
#30 •
Skrevet 24 juni 2012 - 13:03
haha! det er alltids morsomt å lese det amatører skriver fordi de tror det veit alt XD skal filme og kjøre med GPS når jeg får ny CDI boks, og det skal være på flat mark. vi får se da
ok, blir jævlig tidi når alle "de store" her inne ler av deg
gleder meg også til å si"hvem var det som var amatør sa du?"
- asgeir95 liker dette
Derbi DRD 2004 - Malossi MHR80, Yasuni Cross HM, Stage6 R/T PWK 26mm, Polini Evo Clutch, Stage6 HPC Veiv, Top Perfrormance TPR V-Force, Metrakit Pro Race Trimcoil, Drevet 15-53
#31 •
Skrevet 24 juni 2012 - 13:05
amatører? hvafaen tror du att du er! ja jeg venter i spenning på den dærre filmen dinhaha! det er alltids morsomt å lese det amatører skriver fordi de tror det veit alt XD skal filme og kjøre med GPS når jeg får ny CDI boks, og det skal være på flat mark. vi får se da
#32 •
Skrevet 24 juni 2012 - 13:26
Tror vi alle venter i spenning!amatører? hvafaen tror du att du er! ja jeg venter i spenning på den dærre filmen din
´01 VW Passat 3BG 1,9 TDI
´00 Suzuki GSX750F
´85 Suzuki TS250X - Pjaske sykkelen
#33 •
Skrevet 29 juni 2012 - 00:04
Og JA det kommer video, det er meldt drit vær fremover og gidder ikke å kjøre når det er meldt mellom 20 og 40mm nedbør i morra har GoPro liggende, så blir video så fort det blir klar vær
#34 •
Skrevet 02 juli 2012 - 02:29
Selvfølgelig ikke verdens beste aks, men faktisk grei toppfart uten og bytte syl Even tough det ville gjort ting mye bedre
#35 •
Skrevet 28 august 2012 - 18:09
Hei Hå, har en X-treme 2011 og det er en "plomberingsskive" som sitter i gassern som ser sånn ut (http://www.speedline...tor-cr-82789-2/) den sitter der man fester luftfilteret. og den har nok noe av skylda for at den går best med "halv-ish" gass.
Plomba på luftfilteret er den "gummisaken" som stikker opp av toppen av luftfilterboksen som er under sete, hvis noen skjønte det? den er det bare å røske/lirke ut.
plomba i potta sitter rett ved den skjøten i potta, der sitter det en "skive" som da er mindre en selve eksosanlegget og da slipper jo ikke like mye eksos igjennom. og blindrøret må tettes igjen.
Håper dette hjalp noen på vei med X-treme trimminga deres <3
Hvordan tettet du igjen blindrøre ?? :-)
#36 •
Skrevet 29 august 2012 - 06:40
men den letteste måten og tette igjen blindrøret på er og sveise det igjen
#37 •
Skrevet 06 oktober 2012 - 18:14
Hvordan fjerner man plomberingen i luftfilterboksen? Kan det være en årsak til at den ikke går fortere enn 58 km/t med uplombert yasuni cross?Det er eit blind-rør i eksosanlegget, og kanskje en plombering i svana, det er også plombering i luftfilter-boksen.
#38 •
Skrevet 15 oktober 2012 - 06:21
hvilken dreving har du?jeg har en derbi drd extreme 2011 har satt på MK2 å biltema powerfilter å tatt ut plomberinga på bak enden av forgassern, og dysa den til 92 og dreva om den går 90 på flata og drar lett bakhjul har også tatt ut turtall sperra.
#39 •
Skrevet 19 november 2012 - 15:03
Jeg har en Xtreme DRD 2012, og har på Yasuni Cross (fjernet begge plombene) og har byttet dyse, men den går ikke mer enn 58 km/t. Da begynner den å fjuske, og begynner å gå ned på turtall. Når den har falt litt, begynner den å gå opp igjen. Hvorfor vil den ikke gå mer enn 58 km/t? takk for svar som hjelper meg i å fiske dette!
Hvordan fjerner man plomberingen i luftfilterboksen? Kan det være en årsak til at den ikke går fortere enn 58 km/t med uplombert yasuni cross?
Det står tidligere i tråden. men du må ta tutallsperra og dreve den tyngre, min går 93 ca med 12/52, mk2 og trimcdi
#40 •
Skrevet 14 april 2013 - 14:18
Hei Hå! har nå fått testa det i 1 dag er super fornøyd etter jeg fikk tatt turtallsperra <3 går MYE bedre! Med drevinga jeg hadde, altså 16-65 klarte jeg 95-96 på flata(gps), 105 ned bakke(gps), kjørte ikke mange oppoverbakker men den største og lengste klarte jeg 88 opp(ikke veldig bratt da ) Men bakdrevet mitt hadde en del bøyde tenner på det pga en stein som traff inn mellom kjede og drevet, så bytta til 52t bakdrev og da blir jo 16t fordrev ALTFOR tungt... gadd ikke å prøve engang... så kjører med 11*52 for øyeblikket og klarer 88 på flata, men tømmer alle gira utrolig lett! topper turtellern som stopper på 12500rpm i 6. giret på flata! så trenger større fordrev tenker 13t
Og JA det kommer video, det er meldt drit vær fremover og gidder ikke å kjøre når det er meldt mellom 20 og 40mm nedbør i morra har GoPro liggende, så blir video så fort det blir klar vær
Har du fått testet med nytt fordrev? Hvordan går den nå?
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere