Gå til innhold

Bilde

Den Store Verktøy tråden - Vis meg din, så viser jeg min.

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
47 innlegg i dette emnet

#41 CoreTEC

CoreTEC

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 341 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig
  • Kjøretøy:Honda MT-5

Skrevet 27 april 2014 - 23:34

Enkle verktøy som får mye juling er for det meste biltema vare, fastnøkler, piper etc. Når det kommer til el-verktøy, måleinstrumenter osv. går det i mer kjente (og dessverre en del dyrere) merker hvor de har lavere toleranse og mer aggressiv kvalitetssikring. Generelt sett legger jeg i en del mer penger når jeg handler noe som skal være driftssikkert og/eller ha stor nøyaktighet. Ellers holder Biltema i massevis til privat og hobby bruk.

Noe som kan lønne seg er å kjøpe få, men gode verktøy i stedet for store sett med masse billig skit. Gode verktøy kan holde livet ut om man tar vare på de. 

Prosjekt: #Luvstruck - Honda MT50 rebuild x2

- Jeg kjøper MT-5 og MB-5 deler og delemopeder til mine prosjekter. Send PM om du vil selge noe. :)

#42 cossen

cossen

Årets bruker 2016

• Moderator
  • 3 070 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Industrirørlegger GE healthcare
  • Kjøretøy:Yamaha DT 50 - Yamaha DT 70
Garage Garasje

Skrevet 11 januar 2015 - 20:32

Noen som vet hva som er best av crv og s2 stål? Snakker om bits :-)
Raggan mästa gå

#43 Sqtr

Sqtr

MP-Senior

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:

Skrevet 11 januar 2015 - 21:13

Noen som vet hva som er best av crv og s2 stål? Snakker om bits :-)

Til bits ville jeg nok tro S2 vill være best. S2 er hardere.
  • cossen liker dette

#44 cossen

cossen

Årets bruker 2016

• Moderator
  • 3 070 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 11 januar 2015 - 22:16

Til bits ville jeg nok tro S2t vill være best. S2 er hardere.

Takk for svar :-)
Da gjorde jeg et godt kjøp allikevel :-P
(du trenger ikke svare på det andre innlegget nå, fikk vite det jeg trenger, takk) 😀😀
Raggan mästa gå

#45 incoming

incoming

Addict

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 10 856 Innlegg:
  • Yrke:Sveiser/platearbeider
  • Kjøretøy:'10 Golf 2.0TDI 4M - '95 ZZR600 - '77 Audi 80
Garage Garasje

Skrevet 01 februar 2015 - 20:01

Netthandelen er bare søppel.

Northmark settet er relativt bra synes jeg. Overgikk all forventning, blei tilogmed stjælt! :p

Men av merker holder jeg meg helst til bacho (syns det er litt mjukt stål i fastnøklene vel og merke) og HAZET. Hazet er fanken meg rått :)
Tengtools er så som så... 

Beste skralla jeg har vært borti er faktisk biltema skrallene. De fungerer, selv om de blir ødelagte haha :p

Her i Rogaland har jeg en hel garasje smekkfull av hva nå enn jeg måtte trenge, unntatt spak til å holde igjen reimhjul med... Lagde meg like gjerne en spak i syrefast 316L på jobben. Antagelig det dyreste verktøyet utti der, mtp at jeg brukte 3mm tykt 20mm rør på 1200mm... :p

'10 VW Golf 2.0TDI 4Motion - '95 Kawasaki ZZR600 - '77 Audi 82LS

X: '93 Toyota 4Runner 3.0TD '93 Subaru Legacy - '92 Subaru Legacy - '98 Volvo V70 - '00 Audi A3 1.8TQ - '91 Audi 80 1.8 - '76 Volvo 240 DL1.9 - '86 Yamaha XT350 - '07 Derbi DRD Devil 50R - '05 Derbi DRD Limited Edition #497

"What is your major malfunction, numbnuts? Didn't Mommy and Daddy show you enough attention when you were a child?"

#46 malossi

malossi

Gullsvein

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 177 Innlegg:
  • Kjøretøy:MC
Garage Garasje

Skrevet 01 februar 2015 - 21:42

Jeg har et billigsett derfra. Ruster noe svartjævelig, men jeg har dyppa det i diesel jevnlig, så det har holdt seg greit til nå. Skralla har også vært sterk nok til nå. Ser nesten identisk ut som det minste settet ti biltema i blå koffert, men vil nå tro stålkvaliteten er noe kleinere. Men kosta bare 1 krone så hadde ikke just de største forventningene men er fornøyd med det.

Min fars verktøysett i trillekoffert derimot er jo bare tragisk. Både fastnøkler, piper og skrutrekker er lagd av noe som minner stygt om trolldeig.

Jeg har et pipesett fra Bahco som farfar kjøpte på 60-tallet en gang, og det må være laget av noe fra verdensrommet. Har alltid brukt skralla som "straffeskralle", og det er helt skummelt at jeg ikke greier å ødelegge den. 

Bare den gangen jeg skulle løsne senterbolten framme på bilen, det var helt umulig med latmannsarm, så jeg fant denne sure gamle skralla og fant et rør på 1.5m, og bare dro. Bolten løsna med en gang. Etterpå gikk jeg inn, satte meg i stolen og var bom stille.  Tenkte bare hva i helvete er du lagd av...

• cossen liker dette

#47 cossen

cossen

Årets bruker 2016

• Moderator
  • 3 070 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 01 februar 2015 - 22:11

http://biltema.no/no...22-deler-71501/

hadde dette sette før, kjøpte det som tolvåring og funket greit til bruket mitt da, men mot slutten sugde det kukk, knakk bitsa som fyrstikker...
http://biltema.no/no...13-deler-71502/

kjøpte da dette, som funker no inni hampen herlig, brukt latmannsarm på 1 meter for å få løsnet noen bolter og bitsa rundes ikke  i det hele tatt :p
har for det meste kjøpt verktøy på biltema, de holder bra mot alle forvetninger, brukt noen tusen de siste månedene i  og med at jeg ble lei av 32-knats pipene til fattern og liker å ha mitt eget enkelt  å greit
sveisapparat var planlagt å kjøpe på biltema i høst, men så fant jeg ut av jeg fikk samme prosentene skolene får, så da ventet jeg likegodt ettt år :D
ser det er none på forumet om sier biltema er dritt, ja masse er dritt, men kjøper du det rette holder det fjell :D

Raggan mästa gå

#48 malossi

malossi

Gullsvein

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 177 Innlegg:
  • Kjøretøy:MC
Garage Garasje

Skrevet 01 februar 2015 - 23:07

Biltema sitt verktøy i dag er faktisk bra. Har både prøvelampe, umbracopiper type voksen størrelse i molybdenstål og div  andre ting jeg er strålende fornøyd med. Jeg hadde for noen år siden et pipesett i 1/4 " (veldig likt netthendelen-settet) som jeg brukte mye og som en kompis ble forelska i og kjøpte av meg for bare en 50-lapp mindre enn jeg ga for det :p 

Så jeg har ikke noe vondt å si om biltema-verktøy til nå, Jeg kan ikke sortimentet deres utenat, så kan jo godt hende de har drittverktøy og, men det jeg har eid/prøvd har fungert fint :)

• apriliaelsker og cossen liker dette

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere