Gå til innhold


Bilde
* * * * * 2 Stemmer

Honda NSR PROSJEKT Update 11 [14.05.2014]

honda nsr 125ccftw cr keihin trim malossi 180cc jollymoto sp

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
448 innlegg i dette emnet

#1 180CCFTW

180CCFTW

    NSR Tuning

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 716 Innlegg:
  • Registrert: 28-november 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ulstein
  • Kjøretøy:Honda NSR
Garage Garasje

Skrevet 05 september 2012 - 16:28

Heisann! jeg tenkte da jeg skal starte et prosjekt på NSR'en min.

Det er en 2000modell, gått relativt langt men motoren er god enda smile.png


Dårlig:

Dårlige, ripa kåper
Mangelfull lakk Planer om å lakke opp små detaljer (rød)
kommer sikkert på mer etterkvart tongue.png


Dette står sykkelen med akkurat nå :
Jollymoto effektanlegg
FP styringsbokser
Carbon reeds ifra turbokit

CR 125 sylinder

Keihin 36mm forgasser

Stage 6 powerfilter

 

NÅ står den med :

Malossi 180cc

Keihin PWK 36mm forgasser 

Boyesen Reeds

FP styringsbokser

Jollymoto SP

14/36 Dreving

Planer

Spoiler

 

Veileder til hvordan bruke CR sylinder på NSR!

Spoiler

Litt historie om sykkelen wink.png

Var før jul i 2011 jeg var gira på å skaffe meg sykkel. Planen var egentlig en splitters ny 2012 modell YZF, men så skulle onkelen 
Så var det vell når snøven begynte å forsvinne jeg bestilte meg FP bokser, kjøpte fp cdi helt ny ifra honda (schvinndyrt, angrer på den) å noe senere vart det fp eksosventilsstyringsboks. Powerfilter vart også prøvd, ingen suksess egentlig, anna en en fin BAAUUUUU lyd når jeg kjørte, så nå kjører jeg med luftfilterboksa (som tar noe jævligt med plass, hvorfor så stor?? )
Carbon reedsa fra SO ble også hatt på, men tror jeg skal bytte dem ut med boyesen sine pga kvalitet, å SO sine skal vist miste spenn med tida..

denne tida var det dårlig kompresjon på den, 6.5bar første gang jeg målte, 6bar senere, men fortsatt så drog den 80 oppover eiksundsambandet med meg som kjørte å onkel på wink.png ( undersjøisk tunnel, var verdens djupeste veitunnel ei stund, hadde den blitt lagd idag så hadde den ikke vert så bratt pga nye regler.

Drevinga da var 13/36 :)






Update 1.

Spoiler


Update 2

Spoiler


Update 3

Spoiler



Bare en liten bilde update
Spoiler


Update 4
Spoiler


Update 5

Spoiler

 

Update 6

 

Spoiler

 

Update 7

 

Spoiler

Update 8

Spoiler

 

Update 9

 

Spoiler
 

 

Update 10!

 

Spoiler

 

 

 

Kjørevideo

Spoiler

 

Update 11 14.05.2014

 

Spoiler

 

Vedlagte filer


Dette innlegget er endret av 180CCFTW: 14 mai 2014 - 19:44

Honda NSR Malossi 180 Keihin 36mm Jollymoto SP FP bokser # 14/36 dreving = Fort nok. PROSJEKTET <--- Trykk

 

 

SMC Mistral Athena Sport 70cc Turbokit effektanlegg BLIR MEIR


#2 Ådne95

Ådne95

    Årets lett-mc 2012

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
  • Registrert: 19-juli 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Grimstad
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'98 NSR, GSX1100EF, '81 GSX1100E, '08 BMW e92 320d
Garage Garasje

Skrevet 05 september 2012 - 17:23

følger med vettu! :D
  • 180CCFTW liker dette

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      '85 GSX1100EF  &  '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter)      |      2008 BMW 320d Coupé 


#3 Shiqwita

Shiqwita

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 499 Innlegg:
  • Registrert: 21-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ålesund
  • Yrke:YrkesSjåfør
  • Kjøretøy:Skoda Octavia 07 Opel Vectra 07 Selco Selsprint
Garage Garasje

Skrevet 05 september 2012 - 18:53

Følger med her :P
  • 180CCFTW liker dette

BÅT - Selco Selsprint Oppussing

 

Fagbrev som Tungbil Mekaniker  :wub


#4 tsx dele kjøpes

tsx dele kjøpes

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 533 Innlegg:
  • Registrert: 11-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sande
  • Yrke:RUMPA TIL LINDSEY LOHAN
  • Kjøretøy:honda cbr190r

Skrevet 05 september 2012 - 19:03

Fett følger med ;)

2 FAST 4 YOU


#5 SvettPrest

SvettPrest

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-august 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Farsund
  • Kjøretøy:Mrx pro

Skrevet 05 september 2012 - 20:24

nsr er ofte trygge, denne var TYGGBAR <3 update mye her da for jeg følger nå!

#6 180CCFTW

180CCFTW

    NSR Tuning

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 716 Innlegg:
  • Registrert: 28-november 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ulstein
  • Kjøretøy:Honda NSR
Garage Garasje

Skrevet 05 september 2012 - 20:42

følger med vettu! :D

Følger med her :P

Fett følger med ;)

nsr er ofte trygge, denne var TYGGBAR <3 update mye her da for jeg følger nå!

:wub: :wub: '
skal prøve å oppdatere dere ofte som mulig :P


sylinder, forgasser, innsug å stempel ligger på posten nå å venter på at jeg henter dem ..
:rolleyes:

Honda NSR Malossi 180 Keihin 36mm Jollymoto SP FP bokser # 14/36 dreving = Fort nok. PROSJEKTET <--- Trykk

 

 

SMC Mistral Athena Sport 70cc Turbokit effektanlegg BLIR MEIR


#7 Daniel_Ø

Daniel_Ø

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 100 Innlegg:
  • Registrert: 18-mars 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Trøndelag, Verdal
  • Kjøretøy:-Honda NSR -Aprilia SXV
Garage Garasje

Skrevet 05 september 2012 - 21:14

Følger med :wub:

Hvilken løsning går du for på innsug (hjemmelaga, sveisa, gummi, evt oppskrift, fra annen sykkel.)? siden du har det i postkassa? :)

filer du opp reed stuffern oxo? eller lar du den være, eller tar du den bort? :P

Dette innlegget er endret av Daniel_Ø: 05 september 2012 - 21:15

'99 Honda NSR125 CR-edition under "bygging" :)


#8 180CCFTW

180CCFTW

    NSR Tuning

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 716 Innlegg:
  • Registrert: 28-november 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ulstein
  • Kjøretøy:Honda NSR
Garage Garasje

Skrevet 05 september 2012 - 21:23

Følger med :wub:

Hvilken løsning går du for på innsug (hjemmelaga, sveisa, gummi, evt oppskrift, fra annen sykkel.)? siden du har det i postkassa? :)

filer du opp reed stuffern oxo? eller lar du den være, eller tar du den bort? :P

Postet bilde
der er innsuget mitt, kommer ikke til å røre reedstufferen:P

Honda NSR Malossi 180 Keihin 36mm Jollymoto SP FP bokser # 14/36 dreving = Fort nok. PROSJEKTET <--- Trykk

 

 

SMC Mistral Athena Sport 70cc Turbokit effektanlegg BLIR MEIR


#9 Daniel_Ø

Daniel_Ø

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 100 Innlegg:
  • Registrert: 18-mars 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Trøndelag, Verdal
  • Kjøretøy:-Honda NSR -Aprilia SXV
Garage Garasje

Skrevet 05 september 2012 - 21:27

Postet bilde
der er innsuget mitt, kommer ikke til å røre reedstufferen:P


ok :P er røret opp ifra flensen like stort i begge endene?

og tror du det blir no mye bedre me vakumboks, jeg tror jeg driter i det :D

'99 Honda NSR125 CR-edition under "bygging" :)


#10 180CCFTW

180CCFTW

    NSR Tuning

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 716 Innlegg:
  • Registrert: 28-november 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ulstein
  • Kjøretøy:Honda NSR
Garage Garasje

Skrevet 05 september 2012 - 21:30

ok :P er røret opp ifra flensen like stort i begge endene?

og tror du det blir no mye bedre me vakumboks, jeg tror jeg driter i det :D

vet ikke, ligger enda på posten :P

skal bli bedre akselerasjon med vakuum boks (malossi universal, mc-deler.no 30min ifra hvor jeg bor har den)

Honda NSR Malossi 180 Keihin 36mm Jollymoto SP FP bokser # 14/36 dreving = Fort nok. PROSJEKTET <--- Trykk

 

 

SMC Mistral Athena Sport 70cc Turbokit effektanlegg BLIR MEIR


#11 180CCFTW

180CCFTW

    NSR Tuning

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 716 Innlegg:
  • Registrert: 28-november 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ulstein
  • Kjøretøy:Honda NSR
Garage Garasje

Skrevet 06 september 2012 - 18:11

Update 1 :)

Honda NSR Malossi 180 Keihin 36mm Jollymoto SP FP bokser # 14/36 dreving = Fort nok. PROSJEKTET <--- Trykk

 

 

SMC Mistral Athena Sport 70cc Turbokit effektanlegg BLIR MEIR


#12 Iserbil

Iserbil

    Årets veteransykkel 13/14 Årets bil 13/14 Årets Prosjekt 2014

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 572 Innlegg:
  • Registrert: 06-april 12
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Shadow '99 , Super Cub '63, Corolla '75, CB125 '70
Garage Garasje

Skrevet 06 september 2012 - 18:31

eff.anneleget ditt : tette andre ennen GODT så fylle på med startgass eller no anna lignende..... og så lage litt flammer... :P ELLER så kan du fylle den med vann og legge den på en fjelltop der det er minusgrader,,, :D eller bare vente til det er minus ute.. eller bruke naboen sin fryser da...

 Sykkel: Honda Super Cub C100 1963------ Honda CB125 K3 1970------- Honda Shadow 125 1999

 Bil:      Toyota Corolla AE86 1984----(3x) Toyota Corolla 1975---Toyota Crown RS50 1969----Toyota Carina TA60 1982

www.facebook.com/RallyRolla

 

 


#13 180CCFTW

180CCFTW

    NSR Tuning

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 716 Innlegg:
  • Registrert: 28-november 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ulstein
  • Kjøretøy:Honda NSR
Garage Garasje

Skrevet 06 september 2012 - 19:02

eff.anneleget ditt : tette andre ennen GODT så fylle på med startgass eller no anna lignende..... og så lage litt flammer... :P ELLER så kan du fylle den med vann og legge den på en fjelltop der det er minusgrader,,, :D eller bare vente til det er minus ute.. eller bruke naboen sin fryser da...

heheh, kommer ikke til å ta fyr på noe som helst som inkluderer gass og ekspansjonskammer xD å jeg går ikke på fjell med ei svane i handa altså, for og så gå og hente den dagen etterpå:P kan sikkert vente til det er minus ute.. naboen er allerede nok irritert på meg etter jeg fikk meg bil .. :P

Honda NSR Malossi 180 Keihin 36mm Jollymoto SP FP bokser # 14/36 dreving = Fort nok. PROSJEKTET <--- Trykk

 

 

SMC Mistral Athena Sport 70cc Turbokit effektanlegg BLIR MEIR


#14 SvettPrest

SvettPrest

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-august 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Farsund
  • Kjøretøy:Mrx pro

Skrevet 06 september 2012 - 19:28

heheh, kommer ikke til å ta fyr på noe som helst som inkluderer gass og ekspansjonskammer xD å jeg går ikke på fjell med ei svane i handa altså, for og så gå og hente den dagen etterpå :P kan sikkert vente til det er minus ute.. naboen er allerede nok irritert på meg etter jeg fikk meg bil .. :P

TOTAL ødelagt yasuni cross endestykke med bunndragsylinder, da får du sure naboer du! ;) alle våkner av meg 6 om morran når jeg skal på jobb.. og jeg jobber bare i helgene xD

Dette innlegget er endret av Larsen1996: 06 september 2012 - 19:28


#15 Ådne95

Ådne95

    Årets lett-mc 2012

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
  • Registrert: 19-juli 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Grimstad
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'98 NSR, GSX1100EF, '81 GSX1100E, '08 BMW e92 320d
Garage Garasje

Skrevet 06 september 2012 - 21:02

der er innsuget mitt, kommer ikke til å røre reedstufferen :P

da kan du likesågodt kjøre med 28mm :rolleyes: :) må ha ca like stor åpning hele veien ;)

men ser bra ut detta da, åssen gjør du det med eksosventiler?? passer vel ikke med wirene eller?? :huh:

Dette innlegget er endret av Ådne95: 06 september 2012 - 21:03

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      '85 GSX1100EF  &  '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter)      |      2008 BMW 320d Coupé 


#16 Daniel_Ø

Daniel_Ø

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 100 Innlegg:
  • Registrert: 18-mars 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Trøndelag, Verdal
  • Kjøretøy:-Honda NSR -Aprilia SXV
Garage Garasje

Skrevet 06 september 2012 - 21:06

Dette blir syykt! :D Liker det jeg ser, :wub:

Er det noe gummi i det hele tatt på innsuge? Er det glatt på innsiden? :)

'99 Honda NSR125 CR-edition under "bygging" :)


#17 180CCFTW

180CCFTW

    NSR Tuning

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 716 Innlegg:
  • Registrert: 28-november 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ulstein
  • Kjøretøy:Honda NSR
Garage Garasje

Skrevet 06 september 2012 - 21:09

da kan du likesågodt kjøre med 28mm :rolleyes: :) må ha ca like stor åpning hele veien ;)

men ser bra ut detta da, åssen gjør du det med eksosventiler?? passer vel ikke med wirene eller?? :huh:

så jeg skal file ned reedstufferen altså? xD har ikke sett så mye på det enda.

eksosventilene går ann å koble på vanlige nsr eksosventilstyinga, om du forlenger asklingen å sliper ned enden å setter wirehjulet der. å der etter borrer bare et lite hull i dekselet:P men jeg tror jeg kommer til å bare åpne de fult, for de var så små uansett:) gir liten effekt på bunndrag om de funker eller ei sa han Atle:p

Dette blir syykt! :D Liker det jeg ser, :wub:

Er det noe gummi i det hele tatt på innsuge? Er det glatt på innsiden? :)

fullt metall, helt glatt på innsiden:)

Honda NSR Malossi 180 Keihin 36mm Jollymoto SP FP bokser # 14/36 dreving = Fort nok. PROSJEKTET <--- Trykk

 

 

SMC Mistral Athena Sport 70cc Turbokit effektanlegg BLIR MEIR


#18 Daniel_Ø

Daniel_Ø

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 100 Innlegg:
  • Registrert: 18-mars 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Trøndelag, Verdal
  • Kjøretøy:-Honda NSR -Aprilia SXV
Garage Garasje

Skrevet 06 september 2012 - 21:17

så jeg skal file ned reedstufferen altså? xD har ikke sett så mye på det enda.

eksosventilene går ann å koble på vanlige nsr eksosventilstyinga, om du forlenger asklingen å sliper ned enden å setter wirehjulet der. å der etter borrer bare et lite hull i dekselet:P men jeg tror jeg kommer til å bare åpne de fult, for de var så små uansett:) gir liten effekt på bunndrag om de funker eller ei sa han Atle:p

fullt metall, helt glatt på innsiden:)


er det ulik diameter på hver ende? sånn at åpningen på forgasser siden er større enn imot sylinderen? og overgangen ifra de ulike diametrene er gjem og glatt? :) (Kanskje litt dårlig norsk :lol:)

Dette innlegget er endret av Daniel_Ø: 06 september 2012 - 21:23

'99 Honda NSR125 CR-edition under "bygging" :)


#19 180CCFTW

180CCFTW

    NSR Tuning

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 716 Innlegg:
  • Registrert: 28-november 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ulstein
  • Kjøretøy:Honda NSR
Garage Garasje

Skrevet 06 september 2012 - 21:24

er det ulik diameter på hver ende? sånn at åpningen på forgasser siden er større enn imot sylinderen? og overgangen ifra de ulike diametrene er gjem og glatt? :) (Kanskje litt dårlig norsk :lol:)

ja det er det :P

Honda NSR Malossi 180 Keihin 36mm Jollymoto SP FP bokser # 14/36 dreving = Fort nok. PROSJEKTET <--- Trykk

 

 

SMC Mistral Athena Sport 70cc Turbokit effektanlegg BLIR MEIR


#20 Ådne95

Ådne95

    Årets lett-mc 2012

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
  • Registrert: 19-juli 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Grimstad
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'98 NSR, GSX1100EF, '81 GSX1100E, '08 BMW e92 320d
Garage Garasje

Skrevet 06 september 2012 - 21:27

så jeg skal file ned reedstufferen altså? xD har ikke sett så mye på det enda.

eksosventilene går ann å koble på vanlige nsr eksosventilstyinga, om du forlenger asklingen å sliper ned enden å setter wirehjulet der. å der etter borrer bare et lite hull i dekselet:P men jeg tror jeg kommer til å bare åpne de fult, for de var så små uansett:) gir liten effekt på bunndrag om de funker eller ei sa han Atle:p

fullt metall, helt glatt på innsiden:)

bare å åpne fullt ja, cross-sylindre (og totakt generellt) har ikke bunndrag uansett :P du blir nok god venn med rødlinja :D

ang. reed-stuffern så må du nesten bare prøve reedhus m/stuffer mot innsuget, og så se om du får filt opp stuffer til samme strl. som innsuget, gjør det jevnt og fint innover. Men mulig at innsuget rett og slett er så stort at du ikke får filt opp stufferen nok?? da dropper du den i så fall :P

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      '85 GSX1100EF  &  '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter)      |      2008 BMW 320d Coupé 




Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!





Andre emner som også har følgende stikkord: honda, nsr, 125ccftw, cr, keihin, trim, malossi, 180cc, jollymoto, sp

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere