Gå til innhold


Bilde

Trim fra utlandet - Nyhetstråd


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
365 innlegg i dette emnet

#1 Marinius

Marinius

    MP-Fritids

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
  • Registrert: 08-august 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Haugesund
Garage Garasje

Skrevet 25 desember 2012 - 22:46

Innholdsfortegnelse:

 

 


Dette innlegget er endret av Marinius: 17 oktober 2013 - 19:01

  • GileraSMTftw og Ajoh liker dette

Retired


#2 tsx dele kjøpes

tsx dele kjøpes

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 533 Innlegg:
  • Registrert: 11-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sande
  • Yrke:RUMPA TIL LINDSEY LOHAN
  • Kjøretøy:honda cbr190r

Skrevet 25 desember 2012 - 23:26

detta her ser bra ut denne bør bli lagt merke til. vet du prisen på denne herligheten eller? :)


2 FAST 4 YOU


#3 Marinius

Marinius

    MP-Fritids

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
  • Registrert: 08-august 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Haugesund
Garage Garasje

Skrevet 25 desember 2012 - 23:28

Tidligere førstepost

 

maxiscoot-gp90.jpg-est-la.jpg

 

MXS Racing 90cc Kit

Spoiler

Dette innlegget er endret av Marinius: 07 september 2013 - 13:09

Retired


#4 Tijs

Tijs

    Årets Crewmedlem 2013

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 770 Innlegg:
  • Registrert: 29-juni 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Derbi DRD Racing, VW Passat

Skrevet 25 desember 2012 - 23:29

Herligheten? Ser jo ut som en legoklosse  :lol2

 

Utenlandsk trim? SCR.

 

SCR Corse Chrome

SCR Corse HM

SCR Corse H/M 50/70

SCR Corse Racingline 50

SCR Corse Racingline 70

SCR Corse Racingline 85/90


  • SvettPrest liker dette
Den Flygende Hollenderen.
 
Å kjøre Hyundai er det samme som å pula ein kompis i ræva. Det er sikkert godt, men man gjer da bare ikkje!
 

#5 Marinius

Marinius

    MP-Fritids

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
  • Registrert: 08-august 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Haugesund
Garage Garasje

Skrevet 25 desember 2012 - 23:35

Herligheten? Ser jo ut som en legoklosse  :lol2

 

Utenlandsk trim? SCR.

 

SCR Corse Chrome

SCR Corse HM

SCR Corse H/M 50/70

SCR Corse Racingline 50

SCR Corse Racingline 70

SCR Corse Racingline 85/90

Synes den var litt tøff jeg :p 

 

Såså søten! Såvidt begynt  :xmas



Kan jo slenge inn du også! ;)

Feel free to join! 


Retired


#6 tsx dele kjøpes

tsx dele kjøpes

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 533 Innlegg:
  • Registrert: 11-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sande
  • Yrke:RUMPA TIL LINDSEY LOHAN
  • Kjøretøy:honda cbr190r

Skrevet 25 desember 2012 - 23:35

muligens jeg bestiller den mxs en til neste måned er litt sugen :)


2 FAST 4 YOU


#7 Alekshansen

Alekshansen

    MP-Fritids

  • Moderator
  • 4 349 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Oppland, Gran
  • Yrke:Bilmekanikerlærling
  • Kjøretøy:Mercedes 190e, Vespa pk 50 1995
Garage Garasje

Skrevet 26 desember 2012 - 00:40

brukt google translate? :lol2 men fin topic hvertfall! :)


rmx'en :D oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en :D
X'en! :D 

 

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

 


#8 mrtazz

mrtazz

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 30 Innlegg:
  • Registrert: 13-april 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Sunndal
  • Kjøretøy:Xtreme '03

Skrevet 26 desember 2012 - 01:01

for en skamrå syl!  :lol2



#9 oletulling

oletulling

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 058 Innlegg:
  • Registrert: 06-mars 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sør-Trøndelag, Trondheim
  • Yrke:byggmester Bob!
  • Kjøretøy:suzuki TS50X. nissan almera 1.4 - krasja edition.

Skrevet 26 desember 2012 - 01:32

"Du vil også knytte en forgasser minst 30mm (38mm er ideelt)"  queee :p


Choose a job you love, And you will never have to work a day in your life.


#10 santho96

santho96

    Santho`s Garage Tuning

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 142 Innlegg:
  • Registrert: 06-november 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Piaggio NRG, Aprilia RS, BMW E36
Garage Garasje

Skrevet 26 desember 2012 - 01:37

Herligheten? Ser jo ut som en legoklosse  :lol2

 

Utenlandsk trim? SCR.

 

SCR Corse Chrome

SCR Corse HM

SCR Corse H/M 50/70

SCR Corse Racingline 50

SCR Corse Racingline 70

SCR Corse Racingline 85/90

 

Kan være greit å notere ned  hvilke SCR eksos som passer til hvilke klasse :D Hjelper i værtfall flere! 

 

Kan være greit å ha denne i mine innlegg :) 


Mvh: Santho

 

Custom RS Streetfight, Custom Piaggio NRG og en slitten BMW E36

"Alle har en pers å slå, men gjør du nok for å slå din" 

 


#11 Marinius

Marinius

    MP-Fritids

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
  • Registrert: 08-august 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Haugesund
Garage Garasje

Skrevet 26 desember 2012 - 01:38

brukt google translate? :lol2 men fin topic hvertfall! :)

Nå er alt skrevet om, og skal være ca riktig ;)


Retired


#12 Tijs

Tijs

    Årets Crewmedlem 2013

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 770 Innlegg:
  • Registrert: 29-juni 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Derbi DRD Racing, VW Passat

Skrevet 26 desember 2012 - 01:41

Kan være greit å notere ned  hvilke SCR eksos som passer til hvilke klasse :D Hjelper i værtfall flere! 

 

Kan være greit å ha denne i mine innlegg :)

 

Ganske lett å skjønne egentlig, ettersom det nesten står bakom hvilken klasse de er for.

 

Men kan skrive litt om de en gang jeg gidder. :)


Den Flygende Hollenderen.
 
Å kjøre Hyundai er det samme som å pula ein kompis i ræva. Det er sikkert godt, men man gjer da bare ikkje!
 

#13 Marinius

Marinius

    MP-Fritids

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
  • Registrert: 08-august 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Haugesund
Garage Garasje

Skrevet 26 desember 2012 - 02:14

Stage6 80cc Racing

zylinderkit-stage6-80cc-racing-0.jpg

 

 

 

Stage6 tilbyr 80 cc Aluminum Racing på sin først produsert for mopeder sylinder. Sylinderen er preget av utmerkede avgrades kanaler.

Derbi D50B0 versjonen av sylindrene kommer med en 3-delt eksospost, som gjør at sylinderen dessverre ikke egentlig er portevennlig. 

Den høye kvalitets belagte Athena ett ring stempelet sikrer at friksjonen i sylinderen holdes ved et minimum, og motoren kan derfor vende opp raskere. 

Inkludert er en krom stempelringer. Ifølge Stage6 tjenester er opp 20 hk mulig med riktig oppsett. Vi anbefaler sylinderen definitivt å kjøre bare med en sportsbil veivaksel. Videre, i alle fall et større gasifiers. Vi anbefaler minst en 19mm forgasseren.   

 

Notater av Marinius:

Dette er Stage6's 80cc ''hverdagssylinder''. På ytelse ligger denne på det velkjente Airsal T6 Maxima nivået og kan til en grad sammenliknes. 

På Stage6 sylinderen finner vi derimot et to-del toppstykke for maksimalisert kjøling. Seperat innertopp beregnet for konkurranse er også mulig å kjøpe fra Stage6 forhandlere. 

Stage6 sylinderene produseres hos den velkjente fabrikanten Athena. Athena har et godt rykte på seg ang kvalitet, og Stage6 sylindrene skal på ingen måte være noe annerledes på dette punktet. 

 

Personlig ville jeg se for meg at en 21mm forgasser ville være et minimum og passer nok også fint med en 24mm. 

 

Dette er en sylinder som BURDE bli mer brukt! Den koster overraskende 1479,50,- + frakt, moms og toll fra Speedline.dk. Sluttsum på ca 2000,- kan ventes.

 

 

 

Spesifikasjoner
  • Materiale : støpt aluminium
  • Forskyvning : 80 cc
  • Topplokk : Aluminium to-delt
  • Stempel : 1 ring grafitt belagt
  • Stempelbolt : 12mm
  • Bore: 50mm
Levering
  • Sylinder
  • Topplokk
  • Indre topplokk cap
  • Stempel
  • Stempelring
  • Stempelbolt klipp
  • Gudgeon pin
  • Seal kit inkluderer 3 forskjellige utgangspunkt pakning tykkelse
  • Kjølerør
  • Stage6 klistremerker
  • Tyske klargjøringsinstruksjonene (ingen bilder)


Liten video jeg fant:

 

Kilder:

http://www.speedline...m-s6-7019301-r/

http://www.gearparts...cing:a5105.html


Retired


#14 GileraSMTftw

GileraSMTftw

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 20 Innlegg:
  • Registrert: 19-mars 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Audnedal
  • Kjøretøy:Gilera SMT

Skrevet 26 desember 2012 - 21:08

Tror jeg må holde et øye med denne tråden ja! 

 

Du som snart får deg Stage6 R/T må vel skrive noe om den også? 



#15 Marinius

Marinius

    MP-Fritids

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
  • Registrert: 08-august 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Haugesund
Garage Garasje

Skrevet 28 desember 2012 - 23:59

Stage6 Parts

 

Stage6 moped and scooter tuning parts

 

Stage6 er et tysk merke og produsent selv om mesteparten av produktene deres er produsert i Italia

De spesialiserer seg på ''performance products'' til de populære 50cc skuter og moped merkene som Aerox, Speedfight, Zip/NRG osv.

Stage6 består av Stage6 Products, SSP Stage6 Style Products, og S6 R/T Stage6 Racing Team products. 

De produserer moped / skuter deler fra hyper sylindre, dempere, eksospotter og clutcher til veldig høy kvalitet styling deler som kickspartere, bremse pedaler og mye mer. Stage6 invisterer stort på research og utvikling, og racing teamet deres er blant det beste i Europa.

 

   

 

 

Stage6 Produkt katalog 2012

 

 

 

 

 

Også litt om de etterlengte Stage6 R/T sylindrene!

 

cylindre-rt-mainpic.jpg

 

Den nye R/T serien av hyper sylindre består av både 70cc, 85cc og 95cc versjoner. Disse sylindrene består av et helt nytt konsept som består av en sylinder og ei adapterplate. Dette gjør at samme sylinder kan brukes på flere typer motorer, mot at adapterplaten til hver type motor blir brukt. Disse sylindrene er nøye lagd med tanke på utforming og porter, og dette skal være noe av det beste av det beste!  Kan legge til at når 70cc sylinderen først ble gjort kjent i konkurrering, så tok Stage6 teamet de 4 første plassene med disse sylindrene. Både adapterplate, innertopp og ytertopp er produsert fra høykvalitet 6061/T6 aluminium.

Kit'ene kommer med flere forskjellige eksosadaptre, både intrigert med sylinder, og eget adapter til 2 skruer montering av vanlig adapter.

 

detailpic-1-cylindre-rt.jpgdetailpic-2-cylindre-rt.jpgdetailpic-3-cylindre-rt.jpgdetailpic-4-cylindre-rt.jpg

 

 

Kommer mer senere, nå er jeg trøtt  :xmas


Dette innlegget er endret av Marinius: 28 desember 2012 - 23:59

Retired


#16 Holtsdalen

Holtsdalen

    Årets moped 2013/Årets prosjekt 2013

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 9 195 Innlegg:
  • Registrert: 10-april 11
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 29 desember 2012 - 00:04

lurt å huske å legge det i førsteposten også :)



#17 Marinius

Marinius

    MP-Fritids

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
  • Registrert: 08-august 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Haugesund
Garage Garasje

Skrevet 29 desember 2012 - 00:06

lurt å huske å legge det i førsteposten også :)

Som sagt, ikke ferdig ;)


Retired


#18 malossi

malossi

    Gullsvein

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 177 Innlegg:
  • Registrert: 19-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:MC
Garage Garasje

Skrevet 29 desember 2012 - 00:09

MT5 trim som vi ikke får i Norge??



#19 Marinius

Marinius

    MP-Fritids

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
  • Registrert: 08-august 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Haugesund
Garage Garasje

Skrevet 29 desember 2012 - 00:33

MT5 trim som vi ikke får i Norge??

Skal sjekke etter R/T ;) For all del! Bare kom med innspill og skriv om ting som kunne passet i tråden ;)



19033.jpg

 


Den omtalade Stage6 R/T 70cc MK I-cylindern! - Till Piaggiomotorn

Info:

Den omtalade cylindern från Stage6 R/T. En grymt kraftig cylinder som redan har slagit flera rekord som t.ex bästa tid i Italian Open Cup samt slagit nytt rekord på 6 sekunder Scooter Dragrace undercut! 

Cylindern håller sig till "GP-standarden" och har 8 kanaler (Se bild nr 4). 
Den har en för 70cc-klassen reglementsenlig borrning på 47.6mm.

Efter ett långt utvecklingsarbete av Stage6 R/T så kan Stage6 R/T erbjuda en separat adapterplatta som ger dig möjligheten att använda cylindern till Minarelli-, Piaggio- samt Peugeotmotorer. Cylindern tätar mot adapterplattan med hjälp av en O-ring. 

Tack vare att cylindern är uppbyggd av moduler så är den en fröjd att arbeta med.
Att ta av och sätta tillbaka den efter att den varit monterad tar bara runt 2 minuter
(självklart beroende på hur van meck man är).

(Cylinder "S6-7514001" levereras med en adapterplatta för den vattenkylda piaggiomotorn)

Denna cylinder har många egenskaper t.ex grymt vridmoment, grym toppfart, bra kvalitet och dess unika design att kunna andvända en adapterplatta för att matcha med din motor!

Om du vill vara värst på gatan så är det denna cylinder som gäller !

OBS!! För att kunna montera denna cylinder så måste du porta upp motorblocket till 56,7mm. Om något gått sönder eller saknas så använd ENDAST Stage6 delar. Ett vevparti med en 85mm vevstake och 12mm´s kolvbult är även något som man måste ha för att kunna använda detta kit OBS!!

Till topplocket (manteln) som medföljer cylinderkittet passar tempsensorer som har följande gänga: PT1/8x28 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
R/T test/tuning av Roost:

Första diagrammet (bild 6) är från Roosts tester av en helt orörd R/T-cylinder, och den levererar redan i originalskick runt 23Hk.
Testet gjordes på en Piaggiomotor med följande setup:
Vev: Stage6 RT
Tändning: Stage6 RT
Membran: Stage6 
Förgasare: 28mm Dellorto

Cylindern gav bäst effekt runt 13000rpm, men då ska det tilläggas att den var helt ny och troligtvis kommer både effekt och varv att kunna öka då den blir inkörd.
Slutbetyget är att cylindern är extremt välbyggd "i en egen division helt enkelt"
Alla portar är symetriska och den har mycket lite "gjutningsfel".
Prestandatestet visar att den ger hög effekt, men det bästa med cylindern är det fina vridet som finns i ett väldigt brett område.

Andra diagrammet (bild 7) visar en R/T i olika "trimgrader".
Arbetet Roost gjort på cylindern är följande:
Avgasporten höjdes till 196° samt att toppen på porten gjorts plan, vilket gör att alla öppnas samtidigt samt att delningen i avgasporten smalnats av något.
Timingen på övriga portar ändrades inte utan de är endast något förstorade.
Till detta har man monterat ett effektsystem.

Resultatet på 25,2Hk (Hittills) är ett mycket bra resultat!

 
19033b.jpg
19033c.jpg
19033d.jpg
19033e.jpg
19033f.jpg
19033g.jpg
 
 
Kommer oversettelse og enda mer så fort som mulig ;)

Retired


#20 Alekshansen

Alekshansen

    MP-Fritids

  • Moderator
  • 4 349 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Oppland, Gran
  • Yrke:Bilmekanikerlærling
  • Kjøretøy:Mercedes 190e, Vespa pk 50 1995
Garage Garasje

Skrevet 29 desember 2012 - 03:46

Du har ikke noe info om trimsylinder til tsx a?


rmx'en :D oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en :D
X'en! :D 

 

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

 




Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere