VBulletin og MXS Racing er stolte av å presentere deg resultatet av mange års utvikling: GP90 pakken med sylinder og veivaksel på hele 46mm til Derbi Euro3! Det er tilbys selvfølgelig ''til en god pris!''
Form overføringer optimaliserte
volum og hastighet av gass-strømmen inn i sylinderen avhenger av størrelsen og formen av overføringer generelt begrenset av tilstedeværelsen av sylinderen studs. På sylinderen MXS GP90, fjerner patenterte festeskruene og ikke bolter denne begrensningen og tilbyr transport den mest optimale måten.
Innertopp
Leveransen inneholder en GP90 MXS sylinder innertopp som tilbyr et godt kompromiss mellom akselerasjon og toppfart.For å øke kraften av alle MXS Racing teamet utviklet en spesiell innertopp for "konkurranse". For å hindre rotasjon av dette ved stramming / løsne pluggen, har en tapp stemt maskinert på dekselet for å låse det skikkelig under montering.
Eksosport 3 deler
MXS Sylinderen er utstyrt med en GP90 eksosrør i 3 deler, ofte kalt "boostere til." Dette øker strømningsarealet, relativt til en eksos "klassiske".De to barene som danner "boosters" Tillat segmentet å oppleve mindre stress, og derfor mer pålitelige som mulig.
Hodet dekke aluminium
CNC frest helt ny
En perfekt finish i alle detaljer med et hode dekke helt kuttet i bakken og dekket med en vakker grønn eloksering. CNC fresing garantert optimale resultater.
Kjøling undersøkt nøye
Takket være en aluminiumsplate som dirigerer strømmen av kjølevæske, temperaturen generert av sylinderen fordeles optimalt. Spesiell oppmerksomhet ble betalt til eksosrøret med konseptet med en "vann rommet" rundt det.Eksostemperatur er senket for å finne, får vi bedre ytelse.
Notat av Marinius:
Dette er noe av samme prinsipp vi finner på Stage6 R/T sylinderene.
Novel patenterte festesystem
Fixing sylinderen er patentert og kan presse form av overføringer i proporsjoner aldri nådd så langt. Som tilbyr komplett frihet med utforming av sylinderen kanaler.
Designet spesielt for førere av høy konkurranse, oppnår MXS' GP90 pakke med sylinder og veivaksel svært høy ytelse!
Med de riktige delene og foreninger gjennom sine mange nyvinninger, utvikler motoren en effekt på ca 28-30 hester uten modifikasjoner .
Den eksklusive designen av sine overføringer gir også en "par" helt fabelaktig (18Nm) og ved lave hastigheter!
Dette kittet er ekstremt effektiv ved oppstart, akselerasjon og hastighet. Sin pålitelighet er også en "high-end" gjennom forsiktig design og bruk av høykvalitets materialer (laget i Europa). Det er viktig å bruke denne pakken med potten "MXS GP90" og drivstoff med et oktantall på 100 for å sikre makt og pålitelighet! Du vil også knytte en forgasser minst 30mm (38mm er ideelt), en clutch av konkurranse "oppskalere" med maksimalt plater, konkurranse girkasse (Bidalot) og en digital tenning rotor interne (Stage6 R / T eller Bidalot).
Advarsel : Du må modifisere veivhus og lage plass til sylinderen. (tegning inkludert).
Det er mulig å få mer makt med sylinderen med "konkurranse" innertopp. !selges separat!
Som fører kittet opp til 30-32 hk ved riktig oppsett .
Power: ca 28-30 hester (uten endringer)
Eksklusiv design overføringer for "par" helt fabelaktig ved lave hastigheter (18Nm)
Her er fullversjonen av MXS serien GP 90. Alle deler i denne pakken er designet for å tilby deg best mulig ytelse. Ettersom dette er et high-end-pakken, er det nødvendig å installere en egnet konfigurasjon.
Innertopp "Competition"
For å øke ytelsen til hele MXS GP90, har MXS Racing Team utviklet en spesiell innertopp "Competition". Dette øker effekten ved å øke diagrammene av sylinderen. Selvfølgelig er nye pakninger inkludert i leveransen for å tilpasse seg den nye toppen. .
Innertopp "Competition" MXS Racing GP90 er tilgjengelig for:
Stage6 tilbyr 80 cc Aluminum Racing på sin først produsert for mopeder sylinder. Sylinderen er preget av utmerkede avgrades kanaler.
Derbi D50B0 versjonen av sylindrene kommer med en 3-delt eksospost, som gjør at sylinderen dessverre ikke egentlig er portevennlig.
Den høye kvalitets belagte Athena ett ring stempelet sikrer at friksjonen i sylinderen holdes ved et minimum, og motoren kan derfor vende opp raskere.
Inkludert er en krom stempelringer. Ifølge Stage6 tjenester er opp 20 hk mulig med riktig oppsett. Vi anbefaler sylinderen definitivt å kjøre bare med en sportsbil veivaksel. Videre, i alle fall et større gasifiers. Vi anbefaler minst en 19mm forgasseren.
Notater av Marinius:
Dette er Stage6's 80cc ''hverdagssylinder''. På ytelse ligger denne på det velkjente Airsal T6 Maxima nivået og kan til en grad sammenliknes.
På Stage6 sylinderen finner vi derimot et to-del toppstykke for maksimalisert kjøling. Seperat innertopp beregnet for konkurranse er også mulig å kjøpe fra Stage6 forhandlere.
Stage6 sylinderene produseres hos den velkjente fabrikanten Athena. Athena har et godt rykte på seg ang kvalitet, og Stage6 sylindrene skal på ingen måte være noe annerledes på dette punktet.
Personlig ville jeg se for meg at en 21mm forgasser ville være et minimum og passer nok også fint med en 24mm.
Dette er en sylinder som BURDE bli mer brukt! Den koster overraskende 1479,50,- + frakt, moms og toll fra Speedline.dk. Sluttsum på ca 2000,- kan ventes.
Spesifikasjoner
Materiale : støpt aluminium
Forskyvning : 80 cc
Topplokk : Aluminium to-delt
Stempel : 1 ring grafitt belagt
Stempelbolt : 12mm
Bore: 50mm
Levering
Sylinder
Topplokk
Indre topplokk cap
Stempel
Stempelring
Stempelbolt klipp
Gudgeon pin
Seal kit inkluderer 3 forskjellige utgangspunkt pakning tykkelse
Stage6 er et tysk merke og produsent selv om mesteparten av produktene deres er produsert i Italia
De spesialiserer seg på ''performance products'' til de populære 50cc skuter og moped merkene som Aerox, Speedfight, Zip/NRG osv.
Stage6 består av Stage6 Products, SSPStage6 Style Products, og S6 R/T Stage6 Racing Team products.
De produserer moped / skuter deler fra hyper sylindre, dempere, eksospotter og clutcher til veldig høy kvalitet styling deler som kickspartere, bremse pedaler og mye mer. Stage6 invisterer stort på research og utvikling, og racing teamet deres er blant det beste i Europa.
Også litt om de etterlengte Stage6 R/T sylindrene!
Den nye R/T serien av hyper sylindre består av både 70cc, 85cc og 95cc versjoner. Disse sylindrene består av et helt nytt konsept som består av en sylinder og ei adapterplate. Dette gjør at samme sylinder kan brukes på flere typer motorer, mot at adapterplaten til hver type motor blir brukt. Disse sylindrene er nøye lagd med tanke på utforming og porter, og dette skal være noe av det beste av det beste! Kan legge til at når 70cc sylinderen først ble gjort kjent i konkurrering, så tok Stage6 teamet de 4 første plassene med disse sylindrene. Både adapterplate, innertopp og ytertopp er produsert fra høykvalitet 6061/T6 aluminium.
Kit'ene kommer med flere forskjellige eksosadaptre, både intrigert med sylinder, og eget adapter til 2 skruer montering av vanlig adapter.
Kommer mer senere, nå er jeg trøtt
Dette innlegget er endret av Marinius: 28 desember 2012 - 23:59
Skal sjekke etter R/T For all del! Bare kom med innspill og skriv om ting som kunne passet i tråden
Den omtalade Stage6 R/T 70cc MK I-cylindern! - Till Piaggiomotorn
Info:
Den omtalade cylindern från Stage6 R/T. En grymt kraftig cylinder som redan har slagit flera rekord som t.ex bästa tid i Italian Open Cup samt slagit nytt rekord på 6 sekunder Scooter Dragrace undercut!
Cylindern håller sig till "GP-standarden" och har 8 kanaler (Se bild nr 4).
Den har en för 70cc-klassen reglementsenlig borrning på 47.6mm.
Efter ett långt utvecklingsarbete av Stage6 R/T så kan Stage6 R/T erbjuda en separat adapterplatta som ger dig möjligheten att använda cylindern till Minarelli-, Piaggio- samt Peugeotmotorer. Cylindern tätar mot adapterplattan med hjälp av en O-ring.
Tack vare att cylindern är uppbyggd av moduler så är den en fröjd att arbeta med.
Att ta av och sätta tillbaka den efter att den varit monterad tar bara runt 2 minuter
(självklart beroende på hur van meck man är).
(Cylinder "S6-7514001" levereras med en adapterplatta för den vattenkylda piaggiomotorn)
Denna cylinder har många egenskaper t.ex grymt vridmoment, grym toppfart, bra kvalitet och dess unika design att kunna andvända en adapterplatta för att matcha med din motor!
Om du vill vara värst på gatan så är det denna cylinder som gäller !
OBS!! För att kunna montera denna cylinder så måste du porta upp motorblocket till 56,7mm. Om något gått sönder eller saknas så använd ENDAST Stage6 delar. Ett vevparti med en 85mm vevstake och 12mm´s kolvbult är även något som man måste ha för att kunna använda detta kit OBS!!
Till topplocket (manteln) som medföljer cylinderkittet passar tempsensorer som har följande gänga: PT1/8x28
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
R/T test/tuning av Roost:
Första diagrammet (bild 6) är från Roosts tester av en helt orörd R/T-cylinder, och den levererar redan i originalskick runt 23Hk.
Testet gjordes på en Piaggiomotor med följande setup:
Vev: Stage6 RT
Tändning: Stage6 RT
Membran: Stage6
Förgasare: 28mm Dellorto
Cylindern gav bäst effekt runt 13000rpm, men då ska det tilläggas att den var helt ny och troligtvis kommer både effekt och varv att kunna öka då den blir inkörd.
Slutbetyget är att cylindern är extremt välbyggd "i en egen division helt enkelt"
Alla portar är symetriska och den har mycket lite "gjutningsfel".
Prestandatestet visar att den ger hög effekt, men det bästa med cylindern är det fina vridet som finns i ett väldigt brett område.
Andra diagrammet (bild 7) visar en R/T i olika "trimgrader".
Arbetet Roost gjort på cylindern är följande:
Avgasporten höjdes till 196° samt att toppen på porten gjorts plan, vilket gör att alla öppnas samtidigt samt att delningen i avgasporten smalnats av något.
Timingen på övriga portar ändrades inte utan de är endast något förstorade.
Till detta har man monterat ett effektsystem.
Resultatet på 25,2Hk (Hittills) är ett mycket bra resultat!