de rillene kan faktisk ha betydning for at blandinga blir optimal for å få riktig motstand, er kun eksosen som skal være blankpolert så den ferdige forbrenninga kommer kjappest mulig ut og kan begynne på nytt, men på denne adapter-en så er d nok tilfelle av at d er spor etter cnc fresen i ja,,
Trim fra utlandet - Nyhetstråd
#61 •
Skrevet 15 januar 2013 - 18:25
- 4life liker dette
suzuki pv mange over men ingen under ! minst mulig sykkel ,minst mulig motor, og mest mulig hester O_O
#62 •
Skrevet 15 januar 2013 - 19:32
Godt mulig, har ingen erfaring med Cnc fresing
Kom btw over denne her
MXS sylinderen Noen andre bilder enn fra produsenten selv
Dette innlegget er endret av Marinius: 15 januar 2013 - 19:32
Retired
#63 •
Skrevet 15 januar 2013 - 20:05
Og.....fortsett å legge ut, for det her er nok den mest spennende tråden (utenom prosjektet ditt) du har starta her Nikolai..!
Men hva koster dette MXS GP90 Am6 kit't, komplett med veiv..?
- RikardBruaas og pearl1337 liker dette
#64 •
Skrevet 15 januar 2013 - 20:11
Hehe
http://www.maxiscoot...e-46mm-am6.html
659 Eur + frakt + toll
Dvs ca 6 000 +
Med potte
http://www.maxiscoot...e-46mm-am6.html
899 Eur + frakt + toll
Dvs ca 8 500 +
Retired
#65 •
Skrevet 15 januar 2013 - 20:14
Ja, Trimmen begynner snart å bli så heftig, at. jeg vurderer og ta flysertifikat..!
Og.....fortsett å legge ut, for det her er nok den mest spennende tråden (utenom prosjektet ditt) du har starta her Nikolai..!
Men hva koster dette MXS GP90 Am6 kit't, komplett med veiv..?
Ta deg en tur på en 250cc 2T crosser sier bare jeg Da blir alt du har prøvd inne moped å regne som latterlig. Moped 50cc klassen har kommet et fantastisk stykke siden 90 tallet,men du legger godviljen til når du sier at det går sååå bra at du må ta flysertifikat regner jeg med
- mr-pv og Tijs liker dette
#66 •
Skrevet 15 januar 2013 - 20:19
Ut av respekt for begge to, ta det i offtopic tråden
Vil ikke ha tråden stengt pga deres krangling
For det har jo ingenting å gjøre her!
Dette innlegget er endret av Marinius: 15 januar 2013 - 20:28
Retired
#67 •
Skrevet 16 januar 2013 - 02:51
*!* Jeg har sjøl hatt/eid en 550ccm 2T......skall hilse å si at DETgikk..!
Ta deg en tur på en 250cc 2T crosser sier bare jeg Da blir alt du har prøvd inne moped å regne som latterlig. Moped 50cc klassen har kommet et fantastisk stykke siden 90 tallet,men du legger godviljen til når du sier at det går sååå bra at du må ta flysertifikat regner jeg med
Ut av respekt for begge to, ta det i offtopic trådenAv respekt sier jeg : opplevde IKKE 4life som hverken Ubehagelig eller kranglete i det hele tatt..!
Vil ikke ha tråden stengt pga deres krangling
For det har jo ingenting å gjøre her!
Det han skreiv var fakta..!
#68 •
Skrevet 17 januar 2013 - 18:25
Litt bedre bilde av twin sylindre
- mr-pv liker dette
Retired
#69 •
Skrevet 17 januar 2013 - 18:34
Dette er mer det jeg har sansen for Litt mer scooter info. Der den feite trimmen kommer ^^
#70 •
Skrevet 17 januar 2013 - 18:39
Dette er mer det jeg har sansen for Litt mer scooter info. Der den feite trimmen kommer ^^
Veldig sant der ja!
Mye som skjer der ute!
- mr-pv, oletulling og Ajoh liker dette
Retired
#71 •
Skrevet 17 januar 2013 - 18:57
^plukk og miks, men ganske kult
Choose a job you love, And you will never have to work a day in your life.
#72 •
Skrevet 17 januar 2013 - 19:17
yz 125 motor bør funke rimelig bra d i en scooter see ya,,, har også god sans for d team cristofolini gjør med motorene sine , mye snadder har de og
suzuki pv mange over men ingen under ! minst mulig sykkel ,minst mulig motor, og mest mulig hester O_O
#73 •
Skrevet 17 januar 2013 - 20:42
har også god sans for d team cristofolini gjør med motorene sine , mye snadder har de og
Veldig enig i den!
Tar jeg ikke feil, hadde vel de en prototype av Stage6 R/T og var med på å utvikle den eller noe? (Trenger kilder )
Rettelse:
Det jeg trodde
Edit 2:
Driver med mye sprell de ja!
- mr-pv og santho96 liker dette
Retired
#74 •
Skrevet 17 januar 2013 - 21:05
æwwsume ,,trur jeg kom in my panties now 3 cillindro!!!!!! 2 srokies <3
suzuki pv mange over men ingen under ! minst mulig sykkel ,minst mulig motor, og mest mulig hester O_O
#76 •
Skrevet 18 januar 2013 - 23:08
You are looking for an easy way to improve the performance of your Stage6 R/T cylinder? All you need is the upgrade kit suitable for your cylinder!
If you have, for example, a cylinder with 2.4mm inner cylinder head cap, you choose the upgrade kit for this cylinder. It includes an inner cylinder head cap that reaches 4/10 deeper into the cylinder; this will be balanced with the base gaskets included in the delivery, so that the recommended sqish band of 0.40mm remains unchanged. This simple modification raises the complete cylinder, and therefore also port timing.
If the cylinder has ~192° exhaust and ~127° transfer port timing out of the box, these will be increased to ~194° and ~130°. The result is a clearly measurable performance plus.
Also included in the kit is the spark plug (NGK nickel-alloy B-E10.5) we have listed as replacement part in the cylinder manual. Never before has a spark plug convinced us like this; but thanks to this one, we’ve now managed numerous times to get a performance plus of a half hp on the dyno with different engines – simply by replacing the spark plug!
The flange included in the delivery has been conically machined off.
All in all, this is an amazing package that will boost your engine’s performance for a very fair price.
Tech tip: Using our port timing calculator, you can also (against our recommendation) choose another combustion chamber depth for your cylinder, depending on whether you want to raise port timing just a bit or a lot.
On the cylinder kit, next to the specification of the piston version (A, B, C), you will find which inner cylinder head cap is included.
Scope of delivery:
Inner cylinder head cap, base gaskets, spark plug, flange.
Kilde: https://www.scooter-...c-Cylinder.html
Retired
#77 •
Skrevet 22 januar 2013 - 21:26
Sports Exhaust Testing- 50cc and 70cc Sports Mopeds- PART ONE
Published:
18 January 2013
Pottene fra venstre til høyre er...
Piaggio/ Gilera Tecnigas "Silent PRO" Exhaust
Stage6 PRO Replica Exhaust - Piaggio
Yasuni R Exhaust System - Piaggio/ Gilera
Yasuni Z Exhaust System - Piaggio/ Gilera
Leo Vince ZX-R Exhaust - Gilera, Piaggio
Leo Vince TT Exhaust- Piaggio/ Gilera
Giannelli Next Exhaust - Piaggio/ Gilera
Endy Powerpipe Piaggio/ Gilera Exhaust
Motoforce 50cc Standard Piaggio Cylinder Kit
Polini Sport 70cc Cylinder Kit
Malossi Sport 70cc Cylinder Kit
Stage6 Sport Pro MKII 70cc Cylinder Kit
Motoforce Mid-Race 70cc Cylinder Kit
Dette avsnittet er på engelsk nettopp fordi det er lettere å forklare på engelsk! Er også så vanskelig engelsk at jeg ikke orker å oversettet det for øyeblikket! Brukt endel timer på alt det andre... Kan være jeg oversetter det med tiden!
Normally you would tune the variator/ transmission on a moped so as it holds the revs perfectly at peak power. So in the graph above we could set the transmission to engage at say 9200rpms for any of the fitted cylinders as this is roughly where all the cylinders make good peak power. This means that when you mash the throttle the revs go straight to 9,200rpms and stay there as the speed of the moped increases. Eventually the moped reaches a speed where the belt has moved all the way up to the edge of the variator and it isn't possible for the transmission to hold the revs constant any more. From here on upwards the only way for the speed of the moped to further increase is for the revs to increase also in direct proportion (effectively the gearing stops 'varying' and becomes fixed like a car or regular geared motorbike.)
This means that once the variator has reached this point, in order to gain a further 15% in speed the revs must also increase by 15% bringing us up to say 10,500rpm. If we look at the graphs again we can see that the Polini and Malossi kits have already dropped right off in power at these revs (at a speed where the power would be needed most). The Stage6 ones however are still going strong making good power (albeit at the risk of the engine running at higher rpm), this is what Stage6 kits are renowned for!
It's worth noting that Piaggio CDI's normally restrict to 10,000rpm meaning that if you left it restricted you could use the Stage6 on a standard crank without risking over-revving yet still make a substantial performance and top speed increase over the Polini/ Malossi sport kits.
Lastly we've included a mid-race 70cc kit from Motoforce. This will probably be too highly tuned for nearly all of the our sports exhausts and the reason for including it is just to demonstrate how each of the exhausts performances when you start to push them to the limit and to see if they have any potential at a higher level of tune. We don't expect the MF mid-race kit to perform near it's full potential as really it should be matched with a higher revving dedicated mid-race exhaust together with other factors such as larger carb etc. before it will start to work really well.
Additionally we wanted to see how the Yasuni R performed when pushed to the limit as it has a reputation for being very capable with everything from standard to mid-race tuning level.
Hvordan vi testet det
Et annet problem i upartisk testing er at skuter forgasseren er stilt inn til å kjøre innenfor et svært begrenset turtallsområde på grunn av variator overføring. Dette betyr at mens det er ganske enkelt å stille inn en forgasser til å kjøre innenfor dette området, men hvis du prøver å lage en ekte effektkurve kan drivstoffblandingen være betydelig ustilt når motoren kjører på over eller under-turtall som kan begrense effektkurven betydelig. Derfor er det nødvendig å møysommelig finjustere forgasseren over et langt bredere turtallsområde enn man noen gang ville normalt gjort på hver enkelt kombinasjon av sylinder og eksos.
__________________________________________________________
Og så grafene...
50cc Original sylinder...
Dette innlegget er endret av Marinius: 23 januar 2013 - 16:35
Retired
#78 •
Skrevet 27 januar 2013 - 18:26
Speedline.dk med mange tilbud!
Kommer nye tilbud hver dag!
Eksempel
http://www.speedline...ica-s-m3212437/
http://www.speedline...15-m2712780-c0/
http://www.speedline...se-s-gi-31605e/
Sjekk ut Facebook sidene til Speedline, eller se på selve siden
Speedline.dk
Retired
#79 •
Skrevet 29 januar 2013 - 16:15
TEAM CRISOFOLINI 95,5cc SYLINDERKIT!
Denne kom i butikken for hele 25 minutter siden!!!
(16.05 - 29.01.2013)
Du hørte riktig! Dette ekstreme kit'et ble sluppet i butikkene for hele 25 minutter siden!
Dette er 95,5cc kit laget av Team Cristofolini.
For de som ikke vet hvem Team Cristofolini er, så laget jeg en post om de for litt siden i denne tråden
Altec Racing presenterer 2013 TCR Cristofolini Top Motor 52mm diameter 95,5 cc.
Dette settet Cristofolini 2013 95,5 cc TCR består av:
- Cristofolini sylinder 52mm diameter aluminium.
- Innertopp Cristofolini 52mm diameter aluminium.
- Cristofolini topp
- Stempelet mono segment Cristofolini 52mm diameter.
- Cristofolini segment diameter 52mm.
- Cristofolini stempelbolt diameter 12mm.
- Cristofolini stempel låseringer 12mm.
- Pakning Cristofolini.
- 1 nålelager Cristofolini.
- Cristofolini monteringssett.
Anmerkninger:
- Må brukes med langslagsveiv (45mm) / Kryssbolt 12mm.
- Veivhus må freses for å passe sylinder og stempelskjørt.
Slagvolum: 95,5 cc.
Kilde: http://www.altecraci...ini.html#ancre2
Retired
#80 •
Skrevet 30 januar 2013 - 00:23
Dette emnet har blitt flyttet fra "Kjøretøy → Moped → Mekanisk" til "Nyheter → Nyheter".
Retired
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere