Så Fikk en gratis DT hos en kompis. Eller Fikk den for en seks pakk med øl. Den skal få Militær Chopper stil. Har montert senke fjær og skal få tak i chopper styret (apehanger). Første tankene mine med den var å få den helt orginal og plettfri, men det manglet for mange orginal deler til det og det ville kostet for mye. Men dette er sikkert noe jeg kan tenke meg å gjøre om ett års tid eller noe.
Ting som er gjort Ting som skal gjøres Må kjøpes eller lages
Ta bort orginal hekk og senke. Jalla lakke ramme, dempere og svingarm <--Midlertidig. Montere annet styre midlertidig til jeg får apehanger fikse motor: Nytt stempel pakkninger Ny topp Nytt trim innsug Lakke motor Lage eget el-nett nesten ferdig. - Kjøpt Nytt gass handtak (kanskje utveksling?) Nytt clutzh handtak og feste (mt5) En kul lykt som passer chopper stil- tatt fra atv
Kjølevanns ned løp til rmx/smx Kjøp på mc deler for 650kr -,-
El-nett til rmx. kjøpt av tob
Ønskes kjøpt:
Chopper fram skjærm!
Apehanger styre.
Vett ikke med dere men jeg ser en veldig rå moped i dette og gleder meg til å cruise rundt i sommer
En masse Updates
Spoiler
Historie og Update 1
Spoiler
Den var opp rustet og langt i fra fungerende stand. Allt var løst og festet med strips og teip og det som ikke var løst var rustet fast. Så jeg begynte med en gang med å ta i fra hverandre ting for å se om det gikk og var lønsomt å lage moped av. Skrudde av eksosen og den viste seg å være full av vann så allerede her bynnte jeg å tvile. Så skrude jeg av topp og sylinder. Toppen var full av hakk og sylinderen og stemplet var en del varme skjært. Men det fulgte med mange sylindere totalt 5stk. 3stk orginal og 43mm trim og 46,5mm trim. Men de var veldig rustne men tror jeg skal greie og honne dem fin igjen. Så skal sende de med en kompis på tipp for å sandblåses så skal jeg honne dem hjemme. Vis resultatet blir bra så skal jeg bare kjøpe nytt stempel og pakkninger så skal den gå framover Har lakket ramme, dempere og svingarm med rust stoppende lakk midlertig. Blir nåkk sandblåst og lakkert mere "profft" etter hvert når jeg har litt mindre prosjekt for hånden. Har montert en mindre fjær fra en atv som gjør at den ble perfekt senket. Har også prøvd å pensle tanken i camo for å se hvordan det ble, Men blir nåkk å gå for en annen stil en camo på tanken. Den blir matt svart eller matt militær grønn. Har også lakket felgene det var fordi det var rustet crom på dem så var ikke fine. En ting som jeg gruer meg til er El nettet da det er hjemme snekret av masse forskjelige folk med sånn passe peiling. Så vis noen har ett liggende er jeg veldig interesert. Så nokk snakk her er noen bilder:
Tank som fulgte med. Vis noen har lyst på så er det bare å si i fra : ) Ekstra sett med felger Noen som trenger?
Lå inni veiva Ett blad haha
Litt planer og påminning til meg selv
Spoiler
Slik sto den da jeg gikk i fra verkstedet i kveld. Har bestemt meg for å bruke en Tempo eller lignende fram skjærm som ligger helt inntil dekket. Lykten er jeg enda ikke sikker på har 2 ideer. alternativ 1 å bruke matt svart bobber lykt fra biltema. nummer 2 bruke singel lykt som er montert der framskjærmen står orginalt og med en "plate" Der hvor lykte kåpen er orginalt montert hvor det kan være mye forskjelig fanzy motiv lakkering eller noe. Holder også på med å lagge side skjærmer av tre som du garantert ikke vil se at er tre når jeg er ferdig med dem
Her er ett bilde som viser plasseringen av lykten som jeg kanskje skal bruke og "platten". Og vis jeg får tak i slikk lakk så blir det samme motiv på min tank med en matt grønn og en hvit stjerne på siden. Vis jeg ikke får tak i slikk lakk blir den bare matt svart.
Og ellers blir det diverse Militær detaljer som min far skal hjelpe meg med. Det blir blandt annet Militær stil skrift på div plasser på mopeden. ammo kasse som bateri boks og div camo detaljer
Har bynnt med å lage custom side deksler. holder også på med litt små plukk på go karten med å spesial lage en gass settup.
alternativ motor planer..
Spoiler
Alternativ bensin tank.
Spoiler
Har fått laga 2av3 motorfesta og fått kjede og drev til å sikt perfekt så i dag blir det å monter radiator og lage ett til motor feste. Og vis jeg får en spesial mutter hos en kompis så kan jeg montere motoren også! Det blir moped av denne
Video
Her er video av at jeg fant feilen på rmx motorn. Her er det også video av hvordan man tar i fra hverandre clutchen på rmx vis noen lurer på det.
Update.
Spoiler
Motor fester er ferdige bare å lage en spacer igjen der. Motor er montert. Forgasser er montert og gass wire er lagt opp. Coli er koblet opp og det var gnist Så nå er det bare å få på radiator, Sveise litt om på eksos, Monter clutzh deksel og legge opp clutzh wire, Fikse kjede. Så skal den gå framover Bilder kommer i morgen tidlig!
Spoiler
Har i dag hat den ute og hat start på den. Fikk den ikke til å gå helt slik jeg vil ha den. hostet litt og ville ikke gå på tomgang. men men fikk kjørt litt rundt på plenen. Her er noen bilder:
Spoiler
Noe drit og komme ut om morgenen og finne..
Litt bilda av Derbi sving arm montert. Bare å sveis nytt demper tårn og få nytt bak dekk så blir det sikkert litt kjøring.
Spoiler
Update
Spoiler
Ja her er en del bilder av hva som er gjort! Det blir mye og intens jobbing fram i mot 17 mai nå og sikkert en del jobbing etter på også vis jeg rakk å bli ferdig til da.
Handla en del greier på e-bay her er en pakke jeg fikk
Så var jeg ute og tok litt bilder! Si hva dere synes folkens det gir meg motivasjon
Har kappet salen og driver å gjør den mindre og skal sy ett mere komplisert trekk til den en det orginale simple uten noen sømmer.
Her er bevis på at jeg vet hva jeg driver med! Sal til stunt smx'en min!
Dette her er sånt som er ordentlig fett å drive med!!! Følger helt klart med her. Om du leser veilederen min så får du en fin måte å renske veibhuset ditt på!
Dette her er sånt som er ordentlig fett å drive med!!! Følger helt klart med her. Om du leser veilederen min så får du en fin måte å renske veibhuset ditt på!
Brukte den metoden og det ble bra Bilder kommer om ett par timer!
Du må bytte lager og helst veiv etter den har stått så lenge med vann ellers går den nok ikke lenge
Tenkte på det samme! Men etter å ha rensett så tok jeg godt med olje på lagrene og nå har den stått en stund så synes den fungerer bra nåkk Her er video