Gå til innhold

Bilde

Lager installasjonsverktøy

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
46 innlegg i dette emnet

#1 Marinius

Marinius

MP-Fritids

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
Garage Garasje

Skrevet 04 januar 2013 - 16:43

Hei

Kom over dette her på et utenlandskforum, men lurer på hvor jeg kan få tak i det? 

Noen som vet? :)

Bild01.jpg

Bild02.jpg

Link til der jeg fant det :) http://www.twostroke...lagermontering/

-Nikolai

Gaad... Fant det i samme øyeblikk jeg lagde trååden :p 

http://www.twostroke...p?product=26569

http://www.twostroke...p?product=23565

Noen som vet om et norsk sted / side som selger det da? :p 

Dette innlegget er endret av Marinius: 04 januar 2013 - 16:40

Retired

#2 NiTu

NiTu

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 139 Innlegg:
  • Kjøretøy:KTM 690 SMC R 2017

Skrevet 04 januar 2013 - 17:03

Lignende samme verktøy her http://www.rockymoun...-Installer-Tool

Lett i norge selv uten hell :(

#3 Iserbil

Iserbil

Årets veteransykkel 13/14 Årets bil 13/14 Årets Prosjekt 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 572 Innlegg:
  • Kjøretøy:Shadow '99 , Super Cub '63, Corolla '75, CB125 '70
Garage Garasje

Skrevet 04 januar 2013 - 17:17

http://www.ebay.com/...33494ec&vxp=mtr

her er det iallefall med shipping til norge, ikkje akkurat billig, men du bestemmer jo selv om det er verdt det ;)  7-11 dager shipping er jo ikkje ille heller , har god erfaring med USPS Priority mail international... :)

* kan henne du kan velge no billigere shiping, men vil ikkje tru det... av og til man kan det .. 

Dette innlegget er endret av Iserbil: 04 januar 2013 - 17:20

Sykkel: Honda Super Cub C100 1963------ Honda CB125 K3 1970------- Honda Shadow 125 1999

Bil:      Toyota Corolla AE86 1984----(3x) Toyota Corolla 1975---Toyota Crown RS50 1969----Toyota Carina TA60 1982

www.facebook.com/RallyRolla

#4 malossi

malossi

Gullsvein

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 177 Innlegg:
  • Kjøretøy:MC
Garage Garasje

Skrevet 04 januar 2013 - 18:30

Dette må vel være mulig å få lagd seg. Hør med noen som kan dreie?

#5 niklin

niklin

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 851 Innlegg:
  • Kjøretøy:aprilia rs 50
Garage Garasje

Skrevet 19 april 2014 - 09:01

Noen som har mål på dette?

Sent from my Arc S using Tapatalk

Aprilia rs 50: Hebo patanegra, brk45, 28mm osv...

.http://www.mopedport...yper-patanegra/

#6 Terje.e

Terje.e

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 830 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 08 desember 2014 - 04:21

Scooterattack

#7 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 08 desember 2014 - 05:24

Jeg har BUZZETTI varianten av de der,og de er en slags "guds gave til moppetrimmere" Den varm opp blokka og frys ned lagre jalla metoden blir enoooooormt tungvindt når du først har prøvd dette greiene der. Dersom du fikser motorer for andre,eller bare har masse egne prosjekter så er dette et av de desidert beste verktøyene i manns minne. Det er bare positive ting å si om det. Iaf på mitt så medølger deler til både 15 og 18mm veiv,noe som er genialt da alle veiver jeg har vært borte i iaf fungerer med verktøyet. 

Man kan justere veiva etter montering,man behøver aldri å banke på noe som helst igjen,man behøver aldri fryse ned eller varme opp noe som helst. Skal dere kjøpe dere verktøy til mopedos så er dette et must have. Orker ikke engang argumentere til folk om at den gamle metoden er "god" eller enkel nok. Med sån verktøy er det ikke bare det enkleste valget,men og det riktige valget :p

• Marinius liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#8 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 701 Innlegg:
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 08 desember 2014 - 12:54

Jeg har BUZZETTI varianten av de der,og de er en slags "guds gave til moppetrimmere" Den varm opp blokka og frys ned lagre jalla metoden blir enoooooormt tungvindt når du først har prøvd dette greiene der. Dersom du fikser motorer for andre,eller bare har masse egne prosjekter så er dette et av de desidert beste verktøyene i manns minne. Det er bare positive ting å si om det. Iaf på mitt så medølger deler til både 15 og 18mm veiv,noe som er genialt da alle veiver jeg har vært borte i iaf fungerer med verktøyet. 

Man kan justere veiva etter montering,man behøver aldri å banke på noe som helst igjen,man behøver aldri fryse ned eller varme opp noe som helst. Skal dere kjøpe dere verktøy til mopedos så er dette et must have. Orker ikke engang argumentere til folk om at den gamle metoden er "god" eller enkel nok. Med sån verktøy er det ikke bare det enkleste valget,men og det riktige valget :p

Legg ut en link her da Kenneth på nøyaktig den du har, vi er nok flere som er interesert i den..!

#9 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:

Skrevet 08 desember 2014 - 12:58

Legg ut en link her da Kenneth på nøyaktig den du har, vi er nok flere som er interesert i den..!

Sa jo hva jeg hadde. Det er BUZZETTI Crank Tool. Jeg fikk min fra PM-Tuning i England. Der kan den og bestilles fra. Scooter Attack har Kiesler sin. Den er ikke lik,mnen funker helt sikkert like godt. Jeg har og BUZZETTI Engine Splitter Tool (står på eska) Den kan og anbefales for late personer som meg som ikke orker bli svette når de mekker. Du bare skrur til 3 bolter,så drar blokka seg fra hverandre :p Kan brukes på alle mulige slags motorer.

#10 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 701 Innlegg:

Skrevet 08 desember 2014 - 14:30

Sa jo hva jeg hadde. Det er BUZZETTI Crank Tool. Jeg fikk min fra PM-Tuning i England. Der kan den og bestilles fra. Scooter Attack har Kiesler sin. Den er ikke lik,mnen funker helt sikkert like godt. Jeg har og BUZZETTI Engine Splitter Tool (står på eska) Den kan og anbefales for late personer som meg som ikke orker bli svette når de mekker. Du bare skrur til 3 bolter,så drar blokka seg fra hverandre :p Kan brukes på alle mulige slags motorer.

Ok, takker for svaret..!

#11 niklin

niklin

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 851 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 08 desember 2014 - 14:45

blir det ikke press på kulene i lagret når du bruker lagermonteringsverktøy?

#12 Marinius

Marinius

MP-Fritids

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 08 desember 2014 - 18:28

blir det ikke press på kulene i lagret når du bruker lagermonteringsverktøy?

Presser jo på ytterringen. 

Retired

#13 niklin

niklin

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 851 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 08 desember 2014 - 18:29

Presser jo på ytterringen. 

Du drar jo veiva inni lagrene, blir jo press på kulene på lagret

#14 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:

Skrevet 08 desember 2014 - 18:37

Du får det til å virke som om det er så enooooooooormt press som skal til,noe det ikke er. Lagrene tåler det helt fint. 

#15 Marinius

Marinius

MP-Fritids

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 08 desember 2014 - 18:43

Du drar jo veiva inni lagrene, blir jo press på kulene på lagret

My bad, tenkte ikke på veiva her.

Men holder med 4life. Det er nok mindre skadelig enn med varme. Bruker du varme, er det jo stor sjanse for at du tar knekken på alt smørefett, selv om du ikke bruker direkte varme.

Retired

#16 Terje.e

Terje.e

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 830 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 15 desember 2014 - 04:02

Først presser du lageret på veiva, verktøyet har en flat ende som holder lageret helt rett, så drar du veiva inn i motoren ( pass på at veiva peker riktig vei) så setter du verktøyet på andre siden og drar motoren sammen.
Hva skjer om du strammer motoren sammen med skruene? Jo lagerene sitter ikke rett. Og veiva blir presset, husk at bolten som holder veiva sammen ikke sitter i mitten og da blir veiva skeiv.
Frysemetoden ja , når du skal sette sammen motoren passer den dårlig når halve blokka er varm og resten kald.
Frysemetoden er en motor som går 4 uker om du ikke kjører pent .
Jeg kjørte min mhr ac 10 km full gass på motorveien uten problemer med 200 dyse 28 mm pwk

#17 niklin

niklin

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 851 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 15 desember 2014 - 07:23

Først presser du lageret på veiva, verktøyet har en flat ende som holder lageret helt rett, så drar du veiva inn i motoren ( pass på at veiva peker riktig vei) så setter du verktøyet på andre siden og drar motoren sammen.
Hva skjer om du strammer motoren sammen med skruene? Jo lagerene sitter ikke rett. Og veiva blir presset, husk at bolten som holder veiva sammen ikke sitter i mitten og da blir veiva skeiv.
Frysemetoden ja , når du skal sette sammen motoren passer den dårlig når halve blokka er varm og resten kald.
Frysemetoden er en motor som går 4 uker om du ikke kjører pent .
Jeg kjørte min mhr ac 10 km full gass på motorveien uten problemer med 200 dyse 28 mm pwk

Jeg bruker altid fryse og varme metoden når jeg setter sammen motorer. Alle motorene jeg har overhalt (15-20 stk), går fortsatt knirkefritt.

Dette innlegget er endret av niklin: 15 desember 2014 - 08:33

#18 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:

Skrevet 15 desember 2014 - 10:14

Fryse / varme metoden er det ingenting feil med. Det er bare det at den er hinsides tungvindt :p

Hva har motorvei kjøring og størrelse på dysa etc med saken å gjøre ? :p

#19 Terje.e

Terje.e

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 830 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 15 desember 2014 - 19:31

Ok, steinaldermetoden (fryse) tilhører den tiden 11 hp trim var det råeste.
Jeg har kun bygget hyper motorer de siste åra, brukte steinalder metoden før.
Scooter 13000 rpm motorvei 200 dyse ac. Det jeg mener med det er at folk ikke skal høre på amatører, nesten alt jeg har lest på forumet er tull og hvem snakker om 200 dyse på 70 cc ?
Jo det er bare oppsett for at motoren skal holde.
Veiv skifte er fagarbeid, skulle like og se om steinalder bank og slå metoder yter 20 hp på benk etter at du har lekt deg med den i et par år, og bare skifte stempel.
Skal du bruke mye penger så sørg for at det holder.
At mcdeler speedoption ikke selger verktøy til og montere delene er bare latskap.
Hvorfor skal jeg kjøpe noe i norge ? Da må jeg kjøpe verktøy og andre deler i utlandet uansett.
Si fra om du har problemer med minarelli horisontal ? Jeg har verktøy

#20 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 701 Innlegg:

Skrevet 15 desember 2014 - 21:28

Ok, steinaldermetoden (fryse) tilhører den tiden 11 hp trim var det råeste.
Jeg har kun bygget hyper motorer de siste åra, brukte steinalder metoden før.
Scooter 13000 rpm motorvei 200 dyse ac. Det jeg mener med det er at folk ikke skal høre på amatører, nesten alt jeg har lest på forumet er tull og hvem snakker om 200 dyse på 70 cc ?
Jo det er bare oppsett for at motoren skal holde.
Veiv skifte er fagarbeid, skulle like og se om steinalder bank og slå metoder yter 20 hp på benk etter at du har lekt deg med den i et par år, og bare skifte stempel.
Skal du bruke mye penger så sørg for at det holder.
At mcdeler speedoption ikke selger verktøy til og montere delene er bare latskap.
Hvorfor skal jeg kjøpe noe i norge ? Da må jeg kjøpe verktøy og andre deler i utlandet uansett.
Si fra om du har problemer med minarelli horisontal ? Jeg har verktøy

Velkommen her på MP og håper du trives, men sånn utenom alt det "merkelige" du skriver...har du vurdert no kurs elns ang skruing osv..?

Sverre, heter jeg forresten..!
  • Sqtr og Aanund liker dette

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere