
Lager installasjonsverktøy
#21
•
Skrevet 16 desember 2014 - 02:10
#22
•
Skrevet 16 desember 2014 - 03:30
....og jeg i nesten 40 år, men hva slags lageravdrager verktøy bruker du da..?Jeg har kjørt sykler i 20 år
Dette innlegget er endret av MrFIXT: 16 desember 2014 - 03:32
- Aanund liker dette
#23
•
Skrevet 16 desember 2014 - 17:04
Da trenger vi ikke diskutere alder og personegenskaper.
6 innlegg er flyttet over til Offtopic-tråden
Retired
#24
•
Skrevet 16 desember 2014 - 20:37
Men når man bruker frys metoden så må veiv monteres i ene halvdel først, så når motoren skal monteres sammen ?? Har du ene halvdel kald og andre varm , da passer det ikke blokka sammen.
Når den ikke sklir sammen må den strammes sammen med skruer eller starte på nytt ?
#25
•
Skrevet 16 desember 2014 - 20:51
Jeg bruker litt WD-40, ei stor pipe, og en hammer....og ALLE mine monteringer på ALLE motorene funker perfekt, sjøl etter hard kjøring, store kraftige oppsett, over lengre tid..!Jeg har mye verktøy, mener bare at en veiv må monteres riktig.
Men når man bruker frys metoden så må veiv monteres i ene halvdel først, så når motoren skal monteres sammen ?? Har du ene halvdel kald og andre varm , da passer det ikke blokka sammen.
Når den ikke sklir sammen må den strammes sammen med skruer eller starte på nytt ?
#26
•
#27
•
Skrevet 16 desember 2014 - 20:54
Jeg har mye verktøy, mener bare at en veiv må monteres riktig.
Men når man bruker frys metoden så må veiv monteres i ene halvdel først, så når motoren skal monteres sammen ?? Har du ene halvdel kald og andre varm , da passer det ikke blokka sammen.
Når den ikke sklir sammen må den strammes sammen med skruer eller starte på nytt ?
monterte ei xtreme veiv for et par dager siden, la veiva i fryseren, varma opp lagret i blokka. Veiva sklei rett på plass. La på pakkninga som ska være imellom blokka, varma opp den andre blokka, ga veiva en dusj med frysespray. Alt glei på plass uten å måtte skru blokka sammen.
#28
•
Skrevet 16 desember 2014 - 21:23
http://biltema.no/no...-10-tonn-15837/
https://www.scooter-...ol-Kiesler.html
http://m.youtube.com...h?v=jhjGQe4G-SI
Ok, har du mye erfaring så mulig det blir bra.
De fleste hyper yter bare ca 14 hp og går ca 100 mil
#29
•
Skrevet 16 desember 2014 - 22:56
Kjører selv med hebo patanegra med fult oppsett. Så langt så har det ikke vært veivlagrene eller veiva som har skapt problem for meg. Sjekker du resten av aerox videoene til hassse, så ser du at han bruker frysemetoden for å montere malossi veiva. Men selvfølgelig, kiesler verktøyet funker også bra.http://biltema.no/no...9-deler-191280/
http://biltema.no/no...-10-tonn-15837/
https://www.scooter-...ol-Kiesler.html
http://m.youtube.com...h?v=jhjGQe4G-SI
Ok, har du mye erfaring så mulig det blir bra.
De fleste hyper yter bare ca 14 hp og går ca 100 mil
#30
•
Skrevet 17 desember 2014 - 00:51
Det må da i såfall væra no elendige saker..!De fleste hyper yter bare ca 14 hp og går ca 100 mil
#31
•
Skrevet 17 desember 2014 - 05:45
Før gikk noe til helv hele tiden, får du vibrasjoner i bare en del så sprer det seg til alle skruer og deler i motoren!
Nå er det slik at jeg brukte scooterene mine som motorsykler, jeg er 35 år bor i oslo og hadde bare mopedførerkort.
Kjørte ofte lange turer på ca 5 mil uten stopp, derfor blir slitasje et tema for meg når gjennomsnitt farten er nesten 100 kmh.
I sommer hadde jeg et bass element som skulle selges på finn.no.
En i lillestrøm ville kjøpe den om jeg kom med den, hadde 30 min til jeg skulle møte han når jeg gjorde meg klar for og dra.
Måtte vente på han i 15 min, han kom etter avtalt tid og jeg kjørte fra Nordstrand
#32
•
Skrevet 17 desember 2014 - 13:15
Skjønner, og takker for at du tar diskusjonen med meg her slik du gjør....jeg er ikkeno særlig en scooterfyr, men girmopper/2 takter ol er min greie..!Joda, mine eneste problemer nå etter at jeg bruker riktig verktøy er, reim som ryker og knekt støtdemper.
Før gikk noe til helv hele tiden, får du vibrasjoner i bare en del så sprer det seg til alle skruer og deler i motoren!
Nå er det slik at jeg brukte scooterene mine som motorsykler, jeg er 35 år bor i oslo og hadde bare mopedførerkort.
Kjørte ofte lange turer på ca 5 mil uten stopp, derfor blir slitasje et tema for meg når gjennomsnitt farten er nesten 100 kmh.
I sommer hadde jeg et bass element som skulle selges på finn.no.
En i lillestrøm ville kjøpe den om jeg kom med den, hadde 30 min til jeg skulle møte han når jeg gjorde meg klar for og dra.
Måtte vente på han i 15 min, han kom etter avtalt tid og jeg kjørte fra Nordstrand
Jeg driver mest i hyper, og High-end LC delen av skalaen, bla 94cc kit m/langslags veiv som skall levere 25-30hk....STORE gassere, heavy bensinforbruk, og MYE spesial prepping/modding og bygging...digger å sette sammen litt uvanlige ting, for å se diverse resultater..!
....har et par HEFTIGE motorer som jeg skall forsøke å få benka neste år/sommer'n..!
Det veivlager monteringsverktøyet, passer det til å bruke på en vanlig girmoppe motor også, eller..?
#33
•
Skrevet 17 desember 2014 - 14:59
Det er jo dessverre det som er trenden, folk kliner til med det aller "verste" av trim uten å ha kunnskap, erfaring, utstyr og tålmodighet til å få montert/sattopp greiene riktig. Det resulterter i noe som går som en bøtte møkk de få minuttene det virker. Etterpå er det gjerne klaging på holdbarhet og greiene de har kjøpt er bare dritt.-I tillegg forventes det at man skal kunne bruke dette til daglig kjøring til og fra skole ect.Det må da i såfall væra no elendige saker..!
Jeg er sikker på at et godt oppsatt sport/midrace oppsett kjører ifra de fleste "hyper" forsøkene her på forumet.
- Tijs liker dette
#34
•
Skrevet 18 desember 2014 - 18:52
Hadde et problem før det, han på speedoption sendte en nippel til meg som skulle kobles på vakuum og innsuget, jeg hadde kjøpt oppsett med polini evo og det var han klar over.
Men den skar seg på motorveien bare etter 2 km.
Hadde samme problem en gang til etter at jeg hadde fikset alt, så en 3 gang.
Jeg spurte han hva som skjer, da sier han at jeg burde sette på bensinkran.
Problemet er løst, hvorfor f skulle han gi meg en nippel og ødelegge innsuget da ?
Jeg leverte også motoren min på verksted i oslo for og skifte veiv en gang, den gikk fort til helvete, da hadde veiva frest seg inn i blokka og lagerene var ikke de jeg ga til han.
Jeg er dritt lei av og høre på noen. Har kjøpt meg eget verktøy .
Har også aerox med tpr 86 cc
Før har jeg skrudd mest cross og girmopp.
#35
•
Skrevet 18 desember 2014 - 18:55
Jepp, ikke STOL på noen...da blir det nok bra, hahaha..!Jeg kjører mhr 70 cc ac, yter ca 17-20 hp med alt av trim. har kjørt den halve sommeren og høsten hele tiden.
Hadde et problem før det, han på speedoption sendte en nippel til meg som skulle kobles på vakuum og innsuget, jeg hadde kjøpt oppsett med polini evo og det var han klar over.
Men den skar seg på motorveien bare etter 2 km.
Hadde samme problem en gang til etter at jeg hadde fikset alt, så en 3 gang.
Jeg spurte han hva som skjer, da sier han at jeg burde sette på bensinkran.
Problemet er løst, hvorfor f skulle han gi meg en nippel og ødelegge innsuget da ?
Jeg leverte også motoren min på verksted i oslo for og skifte veiv en gang, den gikk fort til helvete, da hadde veiva frest seg inn i blokka og lagerene var ikke de jeg ga til han.
Jeg er dritt lei av og høre på noen. Har kjøpt meg eget verktøy .
Har også aerox med tpr 86 cc
Før har jeg skrudd mest cross og girmopp.
(...men jeg ser problemene du har møtt her..!)
#36
•
Skrevet 18 desember 2014 - 19:03
#37
•
Skrevet 18 desember 2014 - 19:15
Takker..!Om verktøyet passer am6 ? Det er en butikk som heter pedparts som har verktøy og en i Sverige som har ALT, heter twostroke.se, det kan du gå inn og bestille verktøy til din sykkel !
#38
•
Skrevet 18 desember 2014 - 19:17
Buzzetti greiene paser iaf AM6,Derbi og andre sykler.
#39
•
Skrevet 18 desember 2014 - 19:31
Søker du på Tusk crank puller på ebay så har de komplett sett med sånn for å dra på plass veiva og verktøy for å dele blokka.Takker..!
#40
•
Skrevet 18 desember 2014 - 20:09
Så bra, svaret jeg var ute etter..!Buzzetti greiene paser iaf AM6,Derbi og andre sykler.
Skall sjekkes Niklas..!Søker du på Tusk crank puller på ebay så har de komplett sett med sånn for å dra på plass veiva og verktøy for å dele blokka.
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere