Lager installasjonsverktøy
•
Skrevet 07 mars 2015 - 16:14
•
Skrevet 08 mars 2015 - 01:10
Så lenge du får lik press på ytterring og innerring er det jo ikke skadelig for lageret. Det som derimot er skadelig er om du får mer press på den ringen som ikke skal ha press enn på den ringen som skal ha pressJeg har fått dette buzzetti verktøyet til og montere veiva med. Har skjønt at uansett hvordan man bruker det så får man jo press på yttering/innering som ikke er bra. Hvordan er den beste metoden og bruke med dette verktøyet? Montere lagrene på veiva først også presse veiva med lagrene på inn i blokka? eller montere lagrene i motorblokka og deretter presse veiva igjennom lagrene med verktøyet? Hmm..

´01 VW Passat 3BG 1,9 TDI
´00 Suzuki GSX750F
´85 Suzuki TS250X - Pjaske sykkelen
•
Skrevet 08 mars 2015 - 06:00
Dette innlegget er endret av Aeroxmann: 08 mars 2015 - 10:57
•
Skrevet 14 mars 2015 - 23:35
Altså her tar diskusjonen helt over Varme og fryse metoden funker gull. Å si at varmen skader lagrene osv blir for dumt. Har selv et verktøy som drar veiva inn i lagra+ verktøy som splitter blokkene av merke tusk kjøpt fra ebay. Ser mange linker til rocky mountain, men om jeg ikke husker feil sender de ikke til norge. Unntatt at det gjør livet 100 ganger lettere enn å drive å fryse en blokkdel og varme den andre, gjør metodene begge det samme. Ingen av metodene funker bedre enn den andre. Å si at motoren varer lenger osv. blir for dumt. Fryse/varme metoden har blitt brukt i alle år inntil nå i det siste når slike verktøy har kommet på markedet. Å ja jeg snakker erfaring, har splitta endel motorer oppigjennom min tid.
•
Skrevet 15 mars 2015 - 19:23
Er ikke du litt skeptisk til og bruke det verktøyet? Syntes at lagrene får et enormt press på seg. Kjøpte mitt fra twosroke.seAltså her tar diskusjonen helt over
Varme og fryse metoden funker gull. Å si at varmen skader lagrene osv blir for dumt. Har selv et verktøy som drar veiva inn i lagra+ verktøy som splitter blokkene av merke tusk kjøpt fra ebay. Ser mange linker til rocky mountain, men om jeg ikke husker feil sender de ikke til norge. Unntatt at det gjør livet 100 ganger lettere enn å drive å fryse en blokkdel og varme den andre, gjør metodene begge det samme. Ingen av metodene funker bedre enn den andre. Å si at motoren varer lenger osv. blir for dumt. Fryse/varme metoden har blitt brukt i alle år inntil nå i det siste når slike verktøy har kommet på markedet. Å ja jeg snakker erfaring, har splitta endel motorer oppigjennom min tid.
buzzetti.. monterer du veiva i blokka med lagrene på veiva, eller setter du lagrene på plass i blokka først før du bruker verktøyet?
•
Skrevet 15 mars 2015 - 20:04
bruker altid varme og kjøle metoden, å alle mine motorer går godt og langt. Er litt skeptisk til det verktøyet, fordi det blir press på inner/ytteringen.
•
Skrevet 25 januar 2016 - 13:41
Skrur moped/lettmc/cross etter dine ønsker
Lager verkstedutstyr og innredninger
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere