Gå til innhold

Bilde

Nedetid på forumet

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
28 innlegg i dette emnet

#21 Jeffrey

Jeffrey

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 381 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha DTx 2004
Garage Garasje

Skrevet 03 mars 2013 - 17:23

Det høres nesten ut som om det er vår feil. Men det er det altså ikke. Forøvrig har vi gitt den lille informasjonen vi har hatt til de som har kontaktet oss angående dette. Om dere sjekker www.webhost1.no så kan dere se deres egen lille beklagelse. Nå har de rett nok fjernet loggen som viser alt de har jobbet med de siste ukene. Men det er på det rene at de opplevede et fatalt serverkrasj for to uker siden og det har hatt lang tid å få alt på lufta igjen. Det gjelder ikke bare mopedportalen men alle kundene til Webhost1.

Før dere kritiserer oss enda mer så kan jeg nevne at vi betaler ca 40-50.000,- i året for å holde denne siden i gang. Det gjør vi for at vi ønsker å skape et felles samlingssted for alle som er mopedinteresserte. Og når dere i tillegg vet at vi har holdt portalen i gang i 10 (?) år så ser dere at vi har brukt store summer på dette.

Selvsagt kan og bør vi vurdere andre serverleverandører, det har vi også gjort tidligere, men da med en betydelig økning i kostnader.

Alikavell er dette eit problem som ikke burde ha oppstått @ hosten si side. Hadde det vært software feil, så kan det nesten alltid fikses. Er det hardware problem, så kan det også fikses. Det kommer selvfølgelig litt ann på problemet/problemene de har hatt, men 2 uker skal det vertfall ikke ta.

Den Flygende Hollenderen #2

Alt rundt data siden jeg var liten. Linux, Web Security, Management, Networking, Programmering osv

()
Siden sommer 2012 begynte jeg å interessere meg i moped/motor/trimming.

#22 Rexxy

Rexxy

Årets moped 2014

• Bruker
  • Pip
  • 152 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 03 mars 2013 - 20:01

Vi på Moppenet forum märkte en ökad mängd av norska som ansökte att bli medlem där dom senaste dagarna! Forumabstinens kanske? ;)

• Joystick, malossi, v1ruZ og 10 andre liker dette

#23 foxinabox

foxinabox

Reven I Boksen

• Veteran
  • PipPipPip
  • 2 283 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig

Skrevet 03 mars 2013 - 21:00

Vi på Moppenet forum märkte en ökad mängd av norska som ansökte att bli medlem där dom senaste dagarna! Forumabstinens kanske? ;)

Stemmer nok ganske greit det! :)

What does the fox say?
http://www.youtube.c...h?v=jofNR_WkoCE

#24 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:
  • Kjøretøy:RS 125 -03, Audi S6 4.2 -96, snart ktm :)

Skrevet 04 mars 2013 - 13:43

Alikavell er dette eit problem som ikke burde ha oppstått @ hosten si side. Hadde det vært software feil, så kan det nesten alltid fikses. Er det hardware problem, så kan det også fikses. Det kommer selvfølgelig litt ann på problemet/problemene de har hatt, men 2 uker skal det vertfall ikke ta.

Selvsagt burde ikke problemet oppstå, men vi klarer ikke å forutse server crashen før den har oppstått (Uavhengig om det er software eller hardware). Mulig at en annen host bør vurderes, men dette er mye enklere å skrike ut nå, enn å forutse crashen før den har oppstått. Og dette er SELVSAGT noe som vurderes.  Det er først nå vi har mulighet til å vurdere tiltak som evt. kan forhindre dette i fremtiden.

Dette innlegget er endret av henkepus: 04 mars 2013 - 13:46

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#25 Jeffrey

Jeffrey

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 381 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha DTx 2004
Garage Garasje

Skrevet 04 mars 2013 - 14:47

Selvsagt burde ikke problemet oppstå, men vi klarer ikke å forutse server crashen før den har oppstått (Uavhengig om det er software eller hardware). Mulig at en annen host bør vurderes, men dette er mye enklere å skrike ut nå, enn å forutse crashen før den har oppstått. Og dette er SELVSAGT noe som vurderes.  Det er først nå vi har mulighet til å vurdere tiltak som evt. kan forhindre dette i fremtiden.

Ja, skjønner det. Problemer oppstår, er ikke mye man får gjort med det. Men at det tar 2 uker å komme opp igjen er jo meget drøyt nesten uansett hva problemet/problemene var. Jeg ble overrasket da jeg fikk vite at MP faktisk ble hostet på en dedikert server, og alikavell lagger når noen trykker F5 litt for mange ganger. Men, MP ligger jo obviously ikke på en dedikert server for seg selv vertfall. Fordi da hadde jo problemet bare rammet MP eller de andre kundene, ikke begge to.
Og visst de 40-50 tusen kronene blir brukt på server-kostnader, altså 4k i månaden .. da er det virkelig noe feil her.

Sendte også inn en mail fra **************, muligens verdt å ta en titt på den om er ikke allerede har blitt gjort :)

Dette innlegget er endret av Jeffrey: 04 mars 2013 - 15:40

• prebenww liker dette

Den Flygende Hollenderen #2

Alt rundt data siden jeg var liten. Linux, Web Security, Management, Networking, Programmering osv

()
Siden sommer 2012 begynte jeg å interessere meg i moped/motor/trimming.

#26 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:
  • Kjøretøy:RS 125 -03, Audi S6 4.2 -96, snart ktm :)

Skrevet 04 mars 2013 - 15:10

Ja, skjønner det. Problemer oppstår, er ikke mye man får gjort med det. Men at det tar 2 uker å komme opp igjen er jo meget drøyt nesten uansett hva problemet/problemene var. Jeg ble overrasket da jeg fikk vite at MP faktisk ble hostet på en dedikert server, og alikavell lagger når noen trykker F5 litt for mange ganger. Men, MP ligger jo obviously ikke på en dedikert server for seg selv vertfall. Fordi da hadde jo problemet bare rammet MP eller de andre kundene, ikke begge to.
Og visst de 40-50 tusen kronene blir brukt på server-kostnader, altså 4k i månaden .. da er det virkelig noe feil her.

Sendte også inn en mail fra jeffrey.priv[at]gmail[dot]com, muligens verdt å ta en titt på den om er ikke allerede har blitt gjort :)

Da får du dobbeltsjekke E-posten din, rimelig sikker på at du skal ha en i junk/spam filteret ditt nå om ikke annet. Den ble sendt i dag tidlig :) har vært noe lengre svar tid på E-post i det siste, da mange av de ansatte har vært på MC messe i Lillestrøm.

Dette innlegget er endret av henkepus: 04 mars 2013 - 15:11

• tsx dele kjøpes, RushfeldtZ og Dahlern liker dette
Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#27 prebenww

prebenww

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 102 Innlegg:
  • Kjøretøy:Mh Furia max

Skrevet 05 mars 2013 - 00:25

Jeg liker den nye lyden som kommer når du liker et innlegg :-) Good work MP :-)

• ggv, NiTu, tsx dele kjøpes og 13 andre liker dette

#28 Emil.Ryz

Emil.Ryz

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 374 Innlegg:
  • Kjøretøy:Ryz 06 og Beta 125 06

Skrevet 06 mars 2013 - 12:35

Har i alle fall skjønt de siste dagene hvor avhengig jeg er blitt av MP :p

x4 !

#29 180CCFTW

180CCFTW

NSR Tuning

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 716 Innlegg:
  • Kjøretøy:Honda NSR
Garage Garasje

Skrevet 07 mars 2013 - 23:35

Jeg liker den nye lyden som kommer når du liker et innlegg :-) Good work MP :-)

hahaah troll 

• mopednab, tsx dele kjøpes og Rieju90 liker dette

Honda NSR Malossi 180 Keihin 36mm Jollymoto SP FP bokser # 14/36 dreving = Fort nok. PROSJEKTET <--- Trykk

SMC Mistral Athena Sport 70cc Turbokit effektanlegg BLIR MEIR

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere