Hei!
Fikk høre fra fattern for noen måneder siden at en han kjente hadde en nedbrent atv stående.
Snakka med han og han hadde visst også fått den slik den var. Det er en Kudaki 250cc. Altså en kinesisk atv.
Fyren som hadde den før han hadde visst sveisa noe åsså hadde bensindamp tatt fyr mente han. Han påsto også motoren var hel.
Jeg skulle få den om jeg kom å hentet den.
Så jeg og en kompis hoppet i bilen og kjørte noen timer for å hente den.
Da den var hjemme i garasjen begyndte vi og strippe av kåper osv.
Slik så den ut:
Det første vi fant var sveisehull på bensintanken. Så det er vel ganske åpenbart at idioten har sveisa på tanken mens det var bensin i den.
Myye var knekt og fiksa på idiotiske måter, den store bolten som holder svingarma f.eks var bare sveiset fast på enden isteden for å bruke mutter. Bensintanken var jo også sveisa fast på et berg av dårlige sveiser.
Men det meste kan fikses med litt sliping og sveising

Hele ledningsnettet, slager, vaiere, kåper, osv var nedbrent, men komponenter som CDI, tenningsrele, bremser, osv var felt, bare veldig nedsotet.
Det første vi gjorde var å lage et midlertidig ledningsnett da det var umulig å finne noe på nett. vi fant et lignende koblingsskjema på nett som vi gikk ut ifra
Litt triksing og fiksing så starta den gitt!
Her er video av første oppstart:

Planen ble til slutt å kjøre en økonomisk fullrestaurering. blir ikke brukt mye penger på den, bare mye tid
Siste månedene har det skjedd endel. Har massevis av bilder:
Fullstripp av ramma:
Fyllt ut og sveisa noen hull i ramma:
ferdigpusst og grunnet:
Fjernet og laget nytt toppfeste til demperen bak. Det gamle var så herpa og dårlig sveiset:
Og til slutt, lakk:
Modda bøylen bak litt, fjerna orginal holdern til eksospotta, Baklyktefestet og noen fester til refleks:
Fant ikke noe flattjern som egnet seg til bøylen bak, så jeg tok like så greit å brukte den org lykteholderen jeg kutta av:
Brettet den ut:
Kuttet litt:
Ble greit det:) Mye finere nå etter min mening:

Rammedeler nedpusset og rettet:
Og grunnet:
Renset og vasket ned motoren:
Har også banka ut alle gamle foringer i rammen og dreia nye i nylon som er på plass.
Eneste som står igjen nå av rammearbeid er svingarma bak. Og selvfølgelig lakk på resten av delene.
Planer fremover:
- gjøre ferdig ramma
- få en kompis til å sveise potte på skolen.
- tilpasse div. andre smådeler.
- kjøpe inn div deler som kåpe, vaiere, div. annet som trengs.
- lage bedre ledningsnett.
- osv
Feedback er alltid hyggelig
Mer kommer!
Fredrik
Dette innlegget er endret av kvalla: 21 mars 2013 - 20:14