Gå til innhold


Bilde

Skal kjøpe SM mellomtung, noen som har anbefalinger?


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
30 innlegg i dette emnet

#1 Festuz

Festuz

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 551 Innlegg:
  • Registrert: 20-oktober 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Randaberg
  • Kjøretøy:KTM exc 125 2012 Six Days

Skrevet 10 juni 2013 - 17:56

Begynner å se på mellomtung tidlig, skal ha SM.

 

Vil ha noe relativt nyere, som er lett og lekent, helst med fuel injection. Driter ikke penger, så er derfor på jakt etter noe som er litt rimelig. 

 

Ser på Yamaha WR450F, KTM 350 og KTM 450 atm.

 

Lurer derfor på:

Hvilke SM sykkler er billigst?

Noen som faktisk eier eller har eid SM sykkler som dem er fornøyde med?

 

Setter pris på alt av innspill.

 

 



#2 Yamahafreak

Yamahafreak

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 250 Innlegg:
  • Registrert: 30-juli 12
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha dt125x

Skrevet 10 juni 2013 - 18:23

Far min har wr450f, med crossdekk.. rå sykkel


Kjøpte dt50r, gikk for dårlig. Kjøpte Dt125x  :D 
Yamaha DT125X 05'
Dyset opp, ledningstrim, Gianelli anlegg, portet, 0 plomberinger :cool


#3 Festuz

Festuz

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 551 Innlegg:
  • Registrert: 20-oktober 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Randaberg
  • Kjøretøy:KTM exc 125 2012 Six Days

Skrevet 10 juni 2013 - 19:07

Far min har wr450f, med crossdekk.. rå sykkel

 

Enig det, og er fan av japanske sykkler. Har også kun 2 mc sjapper her i Stavanger området, og ingen selger KTM eller er KTM autoriserte, men det er en Yamaha forhandler. 



#4 incoming

incoming

    Addict

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 10 856 Innlegg:
  • Registrert: 20-mars 07
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:�stfold, Tr�gstad
  • Yrke:Sveiser/platearbeider
  • Kjøretøy:'10 Golf 2.0TDI 4M - '95 ZZR600 - '77 Audi 80
Garage Garasje

Skrevet 11 juni 2013 - 20:17

Hva anser du som rimelig?

 

Gjør som meg, kjøp en gammel Yamaha eller Honda eller noe slikt, og bygg den om ;) Morro og :p Men det er forgassermotor da... Men det er ikke noe problem å få godkjent med andre motorer her til lands :) Kan få godkjent moped med 250 motor om du vil det, bare du veit hva du driver med... :) Kjøretøyforeskriftene §7 ;)


'10 VW Golf 2.0TDI 4Motion - '95 Kawasaki ZZR600 - '77 Audi 82LS

X: '93 Toyota 4Runner 3.0TD '93 Subaru Legacy - '92 Subaru Legacy - '98 Volvo V70 - '00 Audi A3 1.8TQ - '91 Audi 80 1.8 - '76 Volvo 240 DL1.9 - '86 Yamaha XT350 - '07 Derbi DRD Devil 50R - '05 Derbi DRD Limited Edition #497

"What is your major malfunction, numbnuts? Didn't Mommy and Daddy show you enough attention when you were a child?"


#5 Flacid

Flacid

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 437 Innlegg:
  • Registrert: 12-juli 06
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Kongsberg
  • Kjøretøy:KTM 350 EXCF
Garage Garasje

Skrevet 12 juni 2013 - 08:27

Jeg kan bare snakke for KTM, 350 er artig, men kan bli litt døvt som SM, hjelper nok å dreve om men.

530 derimot er en vill SM, den har forgasser dog, men dette er de to syklene jeg har hatt  :)

 

530 var innamri moro som SM, 350en har jeg bare på endurohjul men kunne gjerne hatt litt mer kubikk eller annen dreving når jeg kjører transportetapper i 80+

 

 

Har du vurdert Husaberg?


Dette innlegget er endret av Flacid: 12 juni 2013 - 08:29

      2012 KTM 350 EXC-F  <- Trykkbar

X: Yamaha Stuntrox, Rieju SMX, Kawasaki KX 250, KTM 530 EXC-F


#6 Festuz

Festuz

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 551 Innlegg:
  • Registrert: 20-oktober 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Randaberg
  • Kjøretøy:KTM exc 125 2012 Six Days

Skrevet 12 juni 2013 - 12:44

Jeg kan bare snakke for KTM, 350 er artig, men kan bli litt døvt som SM, hjelper nok å dreve om men.

530 derimot er en vill SM, den har forgasser dog, men dette er de to syklene jeg har hatt  :)

 

530 var innamri moro som SM, 350en har jeg bare på endurohjul men kunne gjerne hatt litt mer kubikk eller annen dreving når jeg kjører transportetapper i 80+

 

 

Har du vurdert Husaberg?

 

Har vurdert Husaberg og ja, sitter og ser på alle enduro sykkler som kan fåes med hvite skilt egentlig, og prøver å finne ut hvilke som er billigst men fortsatt er relativt nyere. KTM 350 har 45hk? Så på Yamaha wr450, den har 41hk, så det blir jo bare døvere og dyrere..  :no



#7 eXploraL

eXploraL

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 179 Innlegg:
  • Registrert: 30-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hedmark, Løten
  • Kjøretøy:Audi A4, 1,9TDI 180 HK quattro, 03'

Skrevet 12 juni 2013 - 15:25

Mer hk betyr jo også mer vedlikehold da :) Rundt 40-50 hk er jo helt greit for en motard/enduro til hverdagsbruk.

Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more  :rolleyes - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/

 


#8 Festuz

Festuz

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 551 Innlegg:
  • Registrert: 20-oktober 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Randaberg
  • Kjøretøy:KTM exc 125 2012 Six Days

Skrevet 12 juni 2013 - 15:48

Mer hk betyr jo også mer vedlikehold da :) Rundt 40-50 hk er jo helt greit for en motard/enduro til hverdagsbruk.

 

Mer hk per sylinder og ccm betyr mer vedlikehold ja. Alt som hindrer meg fra 350´n er at jeg er redd for å gå lei :( 

 

@Flacid, hvordan er 350´n å få opp på bakhjulet?



#9 Flacid

Flacid

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 437 Innlegg:
  • Registrert: 12-juli 06
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Kongsberg
  • Kjøretøy:KTM 350 EXCF
Garage Garasje

Skrevet 12 juni 2013 - 22:05

Mer hk betyr jo også mer vedlikehold da :) Rundt 40-50 hk er jo helt greit for en motard/enduro til hverdagsbruk.

 

Hvor kommer det fra? :)

 

Festz:

For min del er det mest morsomt i 3. gir med 350en, går lett på hjulet ved gasspådrag og holder da ca 50 og oppover til giret er tømt. deretter enkelt å legge i fjerde og clutche opp :)

Er utømmelig på sletter selv om turtallet er høyt! jeg anbefaler deg å prøve en, jeg savner ingen ting i denne sykkel bortsett fra mer pottesmell ;)

Kommer aldri til å gå høyere på kubikken, med mindre jeg plutselig skal bli glad i å tygge asfalt i 200. asfalt for min del er til for å kjøre til jobb, skogen byr på trening og utfordring mer enn en dosert sving. hvor tiendeler avgjør :)

 

men jeg igjen er litt glad i skogen hvor preload og teknikk har litt å si :)


Dette innlegget er endret av Flacid: 12 juni 2013 - 22:08

      2012 KTM 350 EXC-F  <- Trykkbar

X: Yamaha Stuntrox, Rieju SMX, Kawasaki KX 250, KTM 530 EXC-F


#10 eXploraL

eXploraL

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 179 Innlegg:
  • Registrert: 30-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hedmark, Løten
  • Kjøretøy:Audi A4, 1,9TDI 180 HK quattro, 03'

Skrevet 12 juni 2013 - 22:09

Hvor kommer hva fra? Mer hk per sylinder/ccm eller det med 40-50 hk? :o

Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more  :rolleyes - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/

 


#11 Festuz

Festuz

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 551 Innlegg:
  • Registrert: 20-oktober 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Randaberg
  • Kjøretøy:KTM exc 125 2012 Six Days

Skrevet 12 juni 2013 - 23:21

 

Hvor kommer det fra? :)

 

Festz:

For min del er det mest morsomt i 3. gir med 350en, går lett på hjulet ved gasspådrag og holder da ca 50 og oppover til giret er tømt. deretter enkelt å legge i fjerde og clutche opp :)

Er utømmelig på sletter selv om turtallet er høyt! jeg anbefaler deg å prøve en, jeg savner ingen ting i denne sykkel bortsett fra mer pottesmell ;)

Kommer aldri til å gå høyere på kubikken, med mindre jeg plutselig skal bli glad i å tygge asfalt i 200. asfalt for min del er til for å kjøre til jobb, skogen byr på trening og utfordring mer enn en dosert sving. hvor tiendeler avgjør :)

 

men jeg igjen er litt glad i skogen hvor preload og teknikk har litt å si :)

 

Er som sagt det problemet jeg har idag, er dønn kjedelig og ligge under 100 km/h på R-sykkel. Blir mer og mer forelska i 350'n jo mer jeg leser om den. Og hvis det du sier at den går opp på bakhjul ved gasspådrag i 3. gir, så er det meeer en nokk.

 

350'n har 0.42hk per kg ifølge matten min, det er ikke så værst heller, håper det kommer en som ser grei ut til en grei pris snart!



#12 Flacid

Flacid

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 437 Innlegg:
  • Registrert: 12-juli 06
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Kongsberg
  • Kjøretøy:KTM 350 EXCF
Garage Garasje

Skrevet 13 juni 2013 - 21:12

 

Er som sagt det problemet jeg har idag, er dønn kjedelig og ligge under 100 km/h på R-sykkel. Blir mer og mer forelska i 350'n jo mer jeg leser om den. Og hvis det du sier at den går opp på bakhjul ved gasspådrag i 3. gir, så er det meeer en nokk.

 

350'n har 0.42hk per kg ifølge matten min, det er ikke så værst heller, håper det kommer en som ser grei ut til en grei pris snart!

Prøv den som sagt, det får du hos de leste forhandlere, (selv om det ikke var en nær deg som du skrev, spor opp noen :) )

For min del finner jeg ikke noe å klage på, og som KTM sier selv "The handling of a 250 with the power of a 450" dette kan jeg ærlig bekrefte :)

 

Hvor kommer hva fra? Mer hk per sylinder/ccm eller det med 40-50 hk? :o

Det med mer vedlikehold per HK?

Jeg ser ingen forskjell i vedlikeholdet av en 250 vs en 450, det samme timetallet gjelder :)

 

 

 

Se forresten innom tråden min for litt bilder av 350 :)

http://www.mopedport...-ready-to-race/


Dette innlegget er endret av Flacid: 13 juni 2013 - 21:28

      2012 KTM 350 EXC-F  <- Trykkbar

X: Yamaha Stuntrox, Rieju SMX, Kawasaki KX 250, KTM 530 EXC-F


#13 eXploraL

eXploraL

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 179 Innlegg:
  • Registrert: 30-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hedmark, Løten
  • Kjøretøy:Audi A4, 1,9TDI 180 HK quattro, 03'

Skrevet 13 juni 2013 - 21:42

Det med mer vedlikehold per hk ga ikke så mye mening, men som festuz sa, så blir det vel mer vedlikehold på en Aprilia SXV enn en DRZ for eksempel.

Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more  :rolleyes - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/

 


#14 Festuz

Festuz

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 551 Innlegg:
  • Registrert: 20-oktober 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Randaberg
  • Kjøretøy:KTM exc 125 2012 Six Days

Skrevet 13 juni 2013 - 23:48

Skulle dra opp til Kr Sand og hente denne: http://www.finn.no/f...nnkode=42247601

 

Men fordi jeg svarte for seint om jeg skulle ha den eller ikke, så ble den solgt til en annen.-...



#15 Marinius

Marinius

    MP-Fritids

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
  • Registrert: 08-august 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Haugesund
Garage Garasje

Skrevet 14 juni 2013 - 00:13

Ivergutten kjøpte den :p


Retired


#16 Festuz

Festuz

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 551 Innlegg:
  • Registrert: 20-oktober 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Randaberg
  • Kjøretøy:KTM exc 125 2012 Six Days

Skrevet 28 juni 2013 - 18:46

Ivergutten kjøpte den :p

:shy  :shy  :shy

 

Fortsatt på jakt etter sykkel, helst under 75k, som er relativt ny, kjørt lite og som ikke har forjævlige service-intervaller. Noen som har tips? 



#17 Pejder

Pejder

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 328 Innlegg:
  • Registrert: 31-august 07
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ørsta
  • Kjøretøy:Husqvarna sm510r 2010, bmw 523 e39

Skrevet 28 juni 2013 - 21:21

Servicen på supermotarder er ikke så gale, ja den er ofte men alt du gjør er å bytte olje/oljefilter. Dette tar deg 30min maks.

Skal du ha med lengre intervaller må du kjøpe en drz400 eller lignende. Eller en med større motor ktm 690 osv, disse er da sjeldne å finne som mellomtung.

#18 Festuz

Festuz

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 551 Innlegg:
  • Registrert: 20-oktober 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Randaberg
  • Kjøretøy:KTM exc 125 2012 Six Days

Skrevet 28 juni 2013 - 21:42

Servicen på supermotarder er ikke så gale, ja den er ofte men alt du gjør er å bytte olje/oljefilter. Dette tar deg 30min maks.

Skal du ha med lengre intervaller må du kjøpe en drz400 eller lignende. Eller en med større motor ktm 690 osv, disse er da sjeldne å finne som mellomtung.

 

Olje/ventiljustering er ikke så alt for stort problem, tenker motoroverhalinger osv, ingen Husqvarna/KTM/Husaberg verksted her i Rogaland.

 

DRZ400 blir litt kjedelig.



#19 Pejder

Pejder

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 328 Innlegg:
  • Registrert: 31-august 07
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Ørsta
  • Kjøretøy:Husqvarna sm510r 2010, bmw 523 e39

Skrevet 30 juni 2013 - 21:33

Kjøper du en relativt ny SM som er kjørt lite trenger du nok ingen motoroverhaling før du har lappen på større sykkel :)

#20 Festuz

Festuz

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 551 Innlegg:
  • Registrert: 20-oktober 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Randaberg
  • Kjøretøy:KTM exc 125 2012 Six Days

Skrevet 30 juni 2013 - 23:08

Kjøper du en relativt ny SM som er kjørt lite trenger du nok ingen motoroverhaling før du har lappen på større sykkel :)

 

Ok, hvordan er intervallene på Husqvarna´n din? Vurderer en slik. :wub





Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere