Noen som vet hvor man får tak i plomberingskit fra rung mc til mellomklasse?

Plomberingskit Mellomklasse? (48hk/70kw)
#1
•
Skrevet 07 august 2013 - 16:49
#2
•
Skrevet 07 august 2013 - 16:55
48hk/36kw*
hør med forhandler av merke til sykkelen du skal plombere om du har noen i nærheten?
#3
•
Skrevet 07 august 2013 - 17:05
hør med AMS
Honda NSR Malossi 180 Keihin 36mm Jollymoto SP FP bokser # 14/36 dreving = Fort nok. PROSJEKTET <--- Trykk
SMC Mistral Athena Sport 70cc Turbokit effektanlegg BLIR MEIR
#5
•
Skrevet 12 august 2013 - 15:58
Er en suzuki gsx 600 f 1996 mod. AMS sa at dem ikke hadde deler til suzuki
#6
•
Skrevet 12 august 2013 - 18:05
burde gå å legge inn fysiske sperrer på gasswire, en kamerat fikk hvertfall det godkjent
du får nok best svar ved å ringe veivesenet og høre hva som kreves. Og hør om det er veivesenet, merkeverksted, eller autorisert mc-verksted som må godkjenne det
1998 Honda NSR 125 - Prosjekt | '85 GSX1100EF & '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter) | 2008 BMW 320d Coupé
#7
•
Skrevet 14 august 2013 - 20:56
Husk at hvis orginal hk på sykkelen er over dobbelt av mellomklasse så kan den ikke nedregges. Altså hvis den har over 72kw/kg orginalt...
#8
•
Skrevet 14 august 2013 - 22:11
Husk at hvis orginal hk på sykkelen er over dobbelt av mellomklasse så kan den ikke nedregges. Altså hvis den har over 72kw/kg orginalt...
72kw per kilo?
trukke det er begrensning på forholdet mellom vekt og effekt lengre? ska ikke si no sikkert..
men du kan hvertfall ikke plombere ned fra mer enn 96hk, altså dobbelte av 48 men ikkeno problem her, gsxf-en har 87hk (64kw) så sant jeg kan finne
1998 Honda NSR 125 - Prosjekt | '85 GSX1100EF & '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter) | 2008 BMW 320d Coupé
#9
•
Skrevet 16 august 2013 - 23:15
Fadern snakket med vegvesenet og dem sa noe sånn som det her
De nye mellomtung reglene tas i trer ikke i kraft før den 19 april 2013 og alle motorsykler som er førstegangsregistrert for denne datoen gjelder de gamle reglene.
Altså at sykler som blei registrert før 19 april 2013 har ikke lov til og ha mer en 25KW(34hk) og de syklene som er registrert etter den 19 april 2013 kan ha 35KW(48hk)
Han på vegvesene sa at de reglene ga ikke noen som helst form for logikk så de blir mest sannsynelig endret. (Om det blir diskusjon ut av de)
#10
•
Skrevet 16 august 2013 - 23:33
Tror det er feilFadern snakket med vegvesenet og dem sa noe sånn som det her
De nye mellomtung reglene tas i trer ikke i kraft før den 19 april 2013 og alle motorsykler som er førstegangsregistrert for denne datoen gjelder de gamle reglene.
Altså at sykler som blei registrert før 19 april 2013 har ikke lov til og ha mer en 25KW(34hk) og de syklene som er registrert etter den 19 april 2013 kan ha 35KW(48hk)
Han på vegvesene sa at de reglene ga ikke noen som helst form for logikk så de blir mest sannsynelig endret. (Om det blir diskusjon ut av de)

Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/
#11
•
Skrevet 17 august 2013 - 19:50
Søk på Finn.. Flere som selger disse kitene med TUV papirer..
#12
•
Skrevet 17 august 2013 - 22:28
Søskenbarne mitt gjore dette på sin Cbr 400(?).
Han jobber på MC-Verksted den gang, å fikk tak i noen andre innsug med en ''trakt'' i.
Noe som strupet motoren ned til det som var lovligt.
Kanskje du får tak i noen slike innsug?
Han fikk det også godkjent
Derbi Senda Extreme prosjekt, stikk innom!
#13
•
Skrevet 19 august 2013 - 14:19
Tror det er feil
Vegvesenet som sa det og siden pappa er politi så må han vær heilt sikker før han sier ja til noe som helst. Pluss at han stoler nok mer på vegvesenet når det gjelder sånt
#14
•
Skrevet 19 august 2013 - 14:26
Ikke alltid de folka som tar telefonen kan alt, ville sjekka litt mer hvis jeg var deg.Vegvesenet som sa det og siden pappa er politi så må han vær heilt sikker før han sier ja til noe som helst. Pluss at han stoler nok mer på vegvesenet når det gjelder sånt
Edit: Hvis det er en GSXR 600 så får du ikke registrert den som mellomtung med de nye reglene siden den har mer enn 70 kW. Hvis du skal ha en 600 r sykkel som mellomtung nå så må den være registrert som det med 34 hk (kan være mindre). Hvis den har over 70 kW originalt da såklart

Dette innlegget er endret av eXploraL: 19 august 2013 - 14:31
Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/
#15
•
Skrevet 19 august 2013 - 14:32
Ikke alltid de folka som tar telefonen kan alt, ville sjekka litt mer hvis jeg var deg.
Edit: Hvis det er en GSXR 600 så får du ikke registrert den som mellomtung med de nye reglene siden den har mer enn 70 kW. Hvis du skal ha en 600 r sykkel som mellomtung nå så må den være registrert som det med 34 hk (kan være mindre). Hvis den har over 70 kW originalt da såklart
Holder på med det
Det er gsxf og ikke r
- eXploraL liker dette
#16
•
Skrevet 19 august 2013 - 14:37
Ahh ok, da skal det gå fint å plombere hvis du finner et TUV godkjent plomberingskitHolder på med det
Det er gsxf og ikke r

Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/
#17
•
Skrevet 19 august 2013 - 16:42
Vegvesenet som sa det og siden pappa er politi så må han vær heilt sikker før han sier ja til noe som helst. Pluss at han stoler nok mer på vegvesenet når det gjelder sånt
gamle reglene gjelder for sykler regga før de nye reglene ble tatt i bruk ja
1998 Honda NSR 125 - Prosjekt | '85 GSX1100EF & '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter) | 2008 BMW 320d Coupé
#18
•
Skrevet 19 august 2013 - 22:31
Kan da altså en Yamaha R6 08 registreres som mellomtung fortsatt? Altså nedplombere någamle reglene gjelder for sykler regga før de nye reglene ble tatt i bruk ja
Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/
#19
•
Skrevet 20 august 2013 - 05:25
Nei, jeg som surra litt..Kan da altså en Yamaha R6 08 registreres som mellomtung fortsatt? Altså nedplombere nå
gamle reglene gjelder for sykler regga før de nye reglene ble tatt i bruk ja
Hvis den allerede er registrert som mellomtung så er det såklart lov å bruke den, følger den gamle regelen. Men du kan ikke regge ned sykler med over 96hk lagd før nye reglene kom, selv om de ble regga før reglene kom

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4
1998 Honda NSR 125 - Prosjekt | '85 GSX1100EF & '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter) | 2008 BMW 320d Coupé
#20
•
Skrevet 20 august 2013 - 06:31
Var det jeg mente å huske jaNei, jeg som surra litt..
Hvis den allerede er registrert som mellomtung så er det såklart lov å bruke den, følger den gamle regelen. Men du kan ikke regge ned sykler med over 96hk lagd før nye reglene kom, selv om de ble regga før reglene kom
Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4

Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere