Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Valg av 80 cc syllinder am6

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
37 innlegg i dette emnet

#21 Marinius

Marinius

MP-Fritids

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
Garage Garasje

Skrevet 16 oktober 2013 - 17:47

Ser bra ut dette :) Selv om jeg personlig ville satt på Malossi fjører og brukt de originale lamellene for å spare penger :)

Retired

#22 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 446 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 16 oktober 2013 - 18:50

Bra oppsett det der. Too bad det ikke ble Malossi :rolleyes

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#23 mekkemann98

mekkemann98

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Skrevet 16 oktober 2013 - 19:26

Bra oppsett det der. Too bad det ikke ble Malossi :rolleyes

Er den bedre mener du? åå nå gjør du meg usikker igjen :shy

Sånn jeg har forstått drar polinien bedre fra starten av, mens malossien ofrer litt bunndrag for bedre toppdrag- riktig? 

Det er vanskelig for meg å velge når jeg ikke har kjennskap til noen av dem  :s

#24 santho96

santho96

Santho`s Garage Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 142 Innlegg:
  • Kjøretøy:Piaggio NRG, Aprilia RS, BMW E36
Garage Garasje

Skrevet 16 oktober 2013 - 19:39

Setter du på MHR replica, får du mer mellomdrag fordi stempelet her har 2 ringer! 

Også kan du bytte til en ringet stempel for toppfart når du vil ha mer toppfart :)

MHR replica og MHR 80 er samme sylinderene, men Replica har 2 ringet stempel (mer mellom drag) mens MHR 80 har en ringet stempel som gir mer toppdrag ! 

Har prøvd MHR replica og MHR 80, begge to var ganske digg å kjøre! MHR replica virket dog veldig lett kjørt p.g.a ganske chill drag hele tida. Var nesten kjekt å komme til oppoverbakker der du av og til må begynne å gire ned med andre toppdrags kit :)

Dette innlegget er endret av santho96: 16 oktober 2013 - 19:39

Mvh: Santho

Custom RS Streetfight, Custom Piaggio NRG og en slitten BMW E36

"Alle har en pers å slå, men gjør du nok for å slå din" 

#25 mr-pv

mr-pv

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 398 Innlegg:
  • Kjøretøy:suzuki pv

Skrevet 16 oktober 2013 - 20:40

Setter du på MHR replica, får du mer mellomdrag fordi stempelet her har 2 ringer! 

Også kan du bytte til en ringet stempel for toppfart når du vil ha mer toppfart :)

MHR replica og MHR 80 er samme sylinderene, men Replica har 2 ringet stempel (mer mellom drag) mens MHR 80 har en ringet stempel som gir mer toppdrag ! 

Har prøvd MHR replica og MHR 80, begge to var ganske digg å kjøre! MHR replica virket dog veldig lett kjørt p.g.a ganske chill drag hele tida. Var nesten kjekt å komme til oppoverbakker der du av og til må begynne å gire ned med andre toppdrags kit :)

man får også mhr replica med 1 ring org og er kun den jeg har testet av de 2 ihvertfall :) og den dro besatt fra 8000 og helt ned :D med pro race eksos kombinert, men vil tru at den 2 ringa er et like morsomt valg :) go malossi go hehe, er vel egentlig malossi sporten som har 2 ringer org, og mhr replica og team som har 1 ringa :) men får tak i 2 ringa stempel utenom :)

Dette innlegget er endret av mr-pv: 16 oktober 2013 - 20:44

suzuki pv mange over men ingen under ! minst mulig sykkel ,minst mulig motor, og mest mulig hester O_O

#26 santho96

santho96

Santho`s Garage Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 142 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 16 oktober 2013 - 20:50

man får også mhr replica med 1 ring org og er kun den jeg har testet av de 2 ihvertfall :) og den dro besatt fra 8000 og helt ned :D med pro race eksos kombinert, men vil tru at den 2 ringa er et like morsomt valg :) go malossi go hehe, er vel egentlig malossi sporten som har 2 ringer org, og mhr replica og team som har 1 ringa :) men får tak i 2 ringa stempel utenom :)

MHR replica med 1 ringet stempel = er det samme som MHR 80 

MHR replica og MHR 80 sylinderene er samme sylinderen! Men har forskjelling stempel (altså en og to ringet)

#27 mr-pv

mr-pv

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 398 Innlegg:

Skrevet 16 oktober 2013 - 21:00

MHR replica med 1 ringet stempel = er det samme som MHR 80 

MHR replica og MHR 80 sylinderene er samme sylinderen! Men har forskjelling stempel (altså en og to ringet)

mhr replica og team er ikke helt like, mhr replica har fast singel topp mhr team har 2 delt topp for bedre kjøling og  litt annen port map bortsett fra dette er de like :) hehe er ikke meninga å diskutere så voldsomt her men litt er vel alltids lov ;)

men uansett hva du velger av enten malossi eller polini så kommer du til å bli fornøyd :)

Dette innlegget er endret av mr-pv: 16 oktober 2013 - 20:59

suzuki pv mange over men ingen under ! minst mulig sykkel ,minst mulig motor, og mest mulig hester O_O

#28 mekkemann98

mekkemann98

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Skrevet 16 oktober 2013 - 21:54

Ok malossi it is :D !

Ser også at jeg får med cluchfjører i settet på mcdeler. Da gjør jeg som marinius sier, og dropper kevlar clutchen. Synd at dem ikke selger BARE lameller noe sted, da de sikkert kommer til å slites fort... men men,  jeg trenger jo ikke å bytte fjører før jeg må heller da  :laugh

men kan jeg bytte fra toringet til enringet stempel om jeg ønsker det? 

Dette innlegget er endret av mekkemann98: 16 oktober 2013 - 21:55

#29 santho96

santho96

Santho`s Garage Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 142 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 16 oktober 2013 - 22:07

mhr replica og team er ikke helt like, mhr replica har fast singel topp mhr team har 2 delt topp for bedre kjøling og  litt annen port map bortsett fra dette er de like :) hehe er ikke meninga å diskutere så voldsomt her men litt er vel alltids lov ;)

men uansett hva du velger av enten malossi eller polini så kommer du til å bli fornøyd :)

Nei, er nok feil det du sier dessverre (sleit selv med dette i starten)

Malossi har atm 3 sylindere til gir moped : (derbi rabasa, derbi piaggio og am6)

1.)MHR Replica (2 ringet stempel) samme sylinder som mhr80, vanlig topp lokk

2.)MHR 80 (1 ringet stempel samme sylinder som MHR replica) vanlig topp lokk

3.)MHR team (1 ringet stempel (ganske sikker på at det er samme som MHR 80), 2 delt topplokk, squich justering, annerledes porter
(Derbi piaggio har ikkje standard MHR Team, men MHR Team 7t) :)

Dette innlegget er endret av santho96: 16 oktober 2013 - 22:08

#30 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 446 Innlegg:

Skrevet 16 oktober 2013 - 22:26

MHR har Team stempel,ellers som Santho bekrefter: MHR og MHR Replica er samme sylinder med samme toppstykke. De har noe annerledes "Tilbehør" til enkelte motorer/modeller

#31 SkrueLøs

SkrueLøs

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 274 Innlegg:

Skrevet 16 oktober 2013 - 22:49

MHR har Team stempel,ellers som Santho bekrefter: MHR og MHR Replica er samme sylinder med samme toppstykke. De har noe annerledes "Tilbehør" til enkelte motorer/modeller

Da er det kanskje denne jeg også vil ha isteden for polini :huh Hardcrom er vel faktisk bedre en alu

Har du erfaring med både corsa og mhr replica?  

http://www.mc-deler....K&Mi=MCD-701497

LBAA&M=Rieju%20.&M1=MRX%20%2050%20.&M2Trim&M3=Sylinder&D=X_2IL0YD6SK&Mi=MCD-701497

Dette innlegget er endret av SkrueLøs: 16 oktober 2013 - 22:53

I keep on rollin' until somebody stops me
Dette innlegget er endret av SkrueLøs

#32 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 446 Innlegg:

Skrevet 16 oktober 2013 - 23:03

Malossi Sport på MC-Deler til AM6 og Derbi er egentlig MHR Replica ja. Utrolig forvirrende at de har gjort dette IMO,da de har Malossi Sport til scooter som er helt annerledes + det også til disse finnes MHR Replica.

Polini Corsa har veldig mye av de samme egenskapene som MHR Replica. Hovedforskjellen er jo obviously at Corsaen er støpejern og MHR Replica er alu med nicasil. Effektmessig er de svært like.

Personlig foretrekker jeg alu/nicasil ene og alene pga det krever mindre innkjøringstid. 

• mr-pv liker dette

#33 SkrueLøs

SkrueLøs

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 274 Innlegg:

Skrevet 16 oktober 2013 - 23:37

Personlig foretrekker jeg alu/nicasil ene og alene pga det krever mindre innkjøringstid. 

Trodde det var motsatt jeg.. da lærte jeg noe nytt idag å ;) Men her kommer noe artig;

I Følge mcdeler har replicaen maks effekt på 14-16hk.

I Følge speedoptions har corsaen maks effekt på 16-18 hk...Altså minst like sprek som malossien på max. 

Det blir faktisk enda bedre.... I følge mcdeler har også den vanlige mhr 80 16-19 hk (såvidt mer enn polinien?)  WTF?

Skulle da tro at man kan kjenne den forskjellen i praksis?? ..Eller så er det bare SO som skriver bullshit,  og jeg har nettop sløst masse tid på dette innlegget  :rolleyes 

I keep on rollin' until somebody stops me
Dette innlegget er endret av SkrueLøs

#34 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 446 Innlegg:

Skrevet 16 oktober 2013 - 23:51

Polini sine tall er totalt ute av sync med reality. Har aldri sett en Corsa benke til mer en 14hk. De har trolig en egen skala de går etter. Flere produsenter driver med egen praksis for og oppnå disse tallene.

Til forskjell er det f.eks helt vanlig og få 10-12 hk med den svært populære airsal T6,og flere her inne mener dette går svært bra. Så skal ikke så mye til :p

#35 mr-pv

mr-pv

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 398 Innlegg:

Skrevet 16 oktober 2013 - 23:51

da er d det at jeg har missforstått mc deler jeg og :p da har jeg trudd mhr-en var replica  og at d ikke var ``sporten`` som var replica:P , er d rart enn blir forvirra :p   d var d jeg også ville få frem at replicaen og mhr-en var så og si like :) og at d var kun mhr teamen d var 2 delt topp på osv :)

Dette innlegget er endret av mr-pv: 17 oktober 2013 - 00:10

#36 mekkemann98

mekkemann98

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Skrevet 18 oktober 2013 - 14:31

Siste spm. kan man bytte fra toringet til enringet stempel i malossien?

#37 santho96

santho96

Santho`s Garage Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 142 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 18 oktober 2013 - 14:33

ja!

#38 mekkemann98

mekkemann98

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Skrevet 18 oktober 2013 - 15:34

OK det høres awsome ut :DTakk for hjelpa folkens!! Spes. takk til mr-pv som vekket liv i denne tråden igjen.

Da blir den den malossi syllinderen med to ringer fra mcdeler + malossi cluchfjører.  :D

Hvis polini4race ikke er anlegget å gå for så plz let me know :)

Takk!

• mr-pv liker dette

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere