Har da skaffet meg en ganske lurven 1998 MT5 med papirer som jeg fikk for lusne 1000kr og har tenkt å pusse opp og selge. Sykkelen er en sliten jævel og omtrent alt er skrudd fra hverandre, kasta i bakken og festa med strips igjen. Så er en del å gjøre
Virker derimot som det står i en "ny" motor i den, på grunn av strøken lakk (blokka), gode veivlagre og ser generelt lite brukt ut.
Målet er å få den fin og veiverdig og samtidig prøve å tjene litt på den (sikkert dødt håp), og selvfølgelig få en av disse ut på veiene igjen Så skrik ut om du har deler! Har også en trang for at ALT skal fungere, så kommer til å fikse alt av lys, bremser, speedo osv.
Oppsett (foreløbig):
Airsal 45mm
21mm Dellorto
Luhao effektanlegg (ikke sikker)
Drev tips?
Grønn = gjort
Oransj = bestilt/ikke montert
Rødt = ikke gjort
Planer:
- Få den til å starte - X
- Fikse speedo - X
- Fikse bremser - X
- Nytt skiltoppheng - X
- Nytt saltrekk - X
- Alt nytt på styre (utenom venstre lyskonsoll) - X
- Ny tenningslås - X
- Fikse lys - X
- Nye dekk - X
- Nye dempere bak - X
- Lakke opp kåper og eksos (original svart og dekaler) - X
- Nytt lykthus - X
- Få vekk rust på felger og polere - X
- Fjerne alt rust ellers - X
Har ikke tatt så veldig mye bilder, men kommer mer fremover
Bilder:
Spoiler
Updates:
01.10.13
Spoiler
Fikk bytta fra gåen original forgasser til 21mm Dellorto og skifta motorolje idag. Starta på første kicket gitt
Da blir det å se om jeg får noen deler så jeg får satt skikkelig i gang
Mini update - 02.10.13
Spoiler
Liten mini update idag
Kom på at jeg hadde et gasshus på dele-TS'n så fikk montert det idag. Fant også ut at frambremsa va utrolig seig så åpna og rensa alt men kom til et problem på speedowire festet... det sitter bom fast Noen som har noen forslag? Har tatt ut skruen på siden og prøvd å skru og dra til alt jeg fikk til men rikker seg ikke...
Festet:
sånn den står nå:
04.10.13
Spoiler
Kommet litt lengre idag da, men prøver å skaffe noen deler fra en fyr på Finn fortsatt
Framfelgen etter første omgang med rustløser
Resultat av framfelgen etter litt gnikking og polering
det jeg fikk gjort på bakfelgen idag
Måtte også kutte av bakhjulsbolten siden den var slått skeiv og umulig å få ut
Har blant annet fått vekk mesteparten av rusten på felgene og polert de, fortsatt litt igjen på bakfelgen.
Kommer nok med en update når jeg har fått deler, er ikke så mye jeg kan gjøre uten
26.10.13
Spoiler
Som lovet... update
Fikk pakken på torsdag men har ikke gidda å tutla i garasjen før idag, har fått gjort litt også bl.a satt på nye dempere, hendler og nye hjullagre bak
"Nye" dempere
Pakken; (dempere og bøylen ikke med på bilde)
- Lykthus
- Speil
- Fotstøtter
- Nye bremsesko
- Batteriboks
- Dempere
- Passasjerbøyle
- Nye hendler
- Fotbrems
- Tanklokk
Tenningslås
Hjullagre og simmering
Gule LED til instrumentlys
Står uten hjul fordi må fortsatt skaffe bakhjulsbolt
Sorry hvis det storsett bare er kjedelige deler, men prøver bare å få den veiverdig atm Ser desverre ut til at jeg må sette pakken fra Nederland på hold, på grunn av andre ting har dukka opp, som TS'n er skjært osv.
Bestiller alikevell en pakke ikveld fra MC-deler, og forhåpentligvis får den kjørbar iløpet av kort tid
01.11.13
Spoiler
Ny pakke - igjen
Godt å vite
Gamle mutteren til bolten passa desverre ikke så den må nok stå på krakken litt til Men ordner det snarest
Har også bestilt litt snacks fra eBay
Timeteller m/tacho
Renthal Kevlar grips
K&N filter rens/olje
Yoshimura klister (får se om det blir brukt)
Har også planer om å bestille et sånn
Dette innlegget er endret av Spudlebob: 31 januar 2014 - 01:16
Fikk pakken på torsdag men har ikke gidda å tutla i garasjen før idag, har fått gjort litt også bl.a satt på nye dempere, hendler og nye hjullagre bak
Spoiler
"Nye" dempere
Pakken; (dempere og bøylen ikke med på bilde)
- Lykthus
- Speil
- Fotstøtter
- Nye bremsesko
- Batteriboks
- Dempere
- Passasjerbøyle
- Nye hendler
- Fotbrems
- Tanklokk
Tenningslås
Hjullagre og simmering
Gule LED til instrumentlys
Står uten hjul fordi må fortsatt skaffe bakhjulsbolt
Sorry hvis det storsett bare er kjedelige deler, men prøver bare å få den veiverdig atm Ser desverre ut til at jeg må sette pakken fra Nederland på hold, på grunn av andre ting har dukka opp, som TS'n er skjært osv.
Bestiller alikevell en pakke ikveld fra MC-deler, og forhåpentligvis får den kjørbar iløpet av kort tid