Hei!
Til våren tenker jeg at jeg tar mellomtung lappen og lurer litt på hvilke mellumtung mcer som er best å kjøre og som ikke er så veldig dyre i drift! Jeg er litt usikker på om jeg vil ha sport eller SM sykkel. Har kjørt både sport og sm og liker begge typene godt, har også sett på en Husqvarna 510SMR? hv tenker dere 
Takker for hjelp!
Har selv en Husqvarna TE510 2009 med SM kit på.
Ganske økonomisk med innsprøyting, godt drag hele veien, fin både som enduro og supermotard. Ikke de værste på krav om service og ventiljustering osv...
Eneste problemet med denne sykkelen er vibrasjoner, ganske mye vibrasjoner når sykkelen er ny, og det reduserer etter hvert som du bryter ned sykkelen.
pga vibrasjonene er det ikke uvanlig at du sliter bort isolasjonen på ledninger som ligger mot ramme/kanter som igjen skaper kortslutting. De er også ganske slemme på bruk av sikringer, feks på lys. Så bør ha med deg noen sikringer i lomma eller teipa under setet, vil ikke risikere å miste lysa sent på høsten.
Husqvarna'n kan trenge litt tilvenning med tanke på vibrasjoner, kan bli litt plagsomt på langturer. (Jeg prøver å unngå å kjøre lange distanser uten foring i kjørebuksa) 8-9 mil går fint uten å måtte stoppe for en pause, men må sansynligvis fylle bensin etter den distansen også.
KTM 500-serien feks vil være snillere på det med vibrasjoner men de har også sine ulemper.
Men uansett hvilken supermotard du velger så vil den bruke masse drivstoff om du skal ha de litt morsomt.
Den mest økonomiske supermotarden jeg kan komme på er DRZ400, greie MC'er som går EVIG. Service intervalen fult overkommelig (nesten aldri), fint forbruk på bensin, og du sparer masse masse penger i innkjøp. Du kan få en bra brukt sykkel pluss masse styling og trim deler til prisen av en tilsvarende KTM/Husqvarna osv. Grei førstegangs sykkel.
Håper du velger en sykkel du selv er fornøyd med, er god å kjøre og synest er tøff. Det er spesielt viktig på en førstegangssykkel. Er ikke sykkelen god å kjøre så blir den ikke brukt.