Har vært en stund siden siste oppdatering. Gjorde aprilian kjørbar til jeg skulle på mopedtur til Åre (sverigetur) 3 Juli. Ble ferdig 2 timer før vi skulle kjøre. Gikk feilfritt dit, men når jeg skulle kjøre hjem så røyk simmeringen til vannpumpa, så pappa måtte komme å hente med (10 mil 1 veg). Kjørte med athena sylinder, 21mm og gianelli eksos. Har kjørt med det samme oppsettet helt fram til nå uten noen problemer. Har starta hver dag.
Solgte tp86 oppsettet etter en stund fordi jeg trengte penger. Har egentli ikke gidda noe mer trim, men så ble det litt for slapp til slutt, å en kompis kjøpte seg tp86 å jeg gidda ikke å bli ifrakjørt. Fikk pappa til å kjøpe sylinder og veiv til meg (hebo patanegra), så fikk jeg bytta til meg brk45 eksos, ny tenning og klutsj. Kjøpte vforce reed billig av en kompis, og bestilte meg oko forgasser fra tyskland. Mangler bare sylinderen, veiva og forgasseren som jeg bestilte til farmor i Sverige for å slippe å betale toll. Hun kommer med delene neste helg.
Kjøpte meg strøken motor fra en kar på finn.no for 500 spenn som jeg splitta, nappa ut lagrene på og begynte å frese opp innsugskanalen. Skal levere blokka til cylmo i trondheim for glassblåsing av blokka og klutsjdekslet. Vet at hebo patanegra ikke er spesielt holdbart, men er ikke så helvetes nøye, jeg skal bare bruke den i helgene osv. Har enda en aprilia som jeg skal bruke til og fra skola.
Oppsettet blir altså:
Hebo patanegra
28mm oko black edition
Brk 45
Mrd klutsj
Tp girtønne
Tp utvidet 6 gir
Doppler veiv
Motorforce innsug
Vforce reed
Conti crx tenning
Porta innsugskanal og matchporta blokk.