Har nettopp begynt å pusse opp en Yz 250 som jeg kjøpte for 4000kr her for litt siden.
den er i veldi god stand da den bare har vert leketøy på vei. litt rust på ramme og litt sprekte dekseler.
var nyborret da jeg kjøpte den men ville ikke starte. etter en liten forgasser rens var det tut og kjør.
usikker på model da den ikke er norsk så finner ingenting på rammenummer hos yamaha norge...
men det er frontlykt på sykkelen, er dette vanelig på en helcrosser??
har begynt demontering idag og sliter med å få ut svingarmsbolten og mutteren på styrekrona. det vanelige med
andre ord... planene er å sandblåse å lakke ramme sort silkematt og dekseler blank sort samt å sende motor til
full overhaling. bilder kommer!
har lurt litt på fmf fatty pipe til den men er usikker på hvilket jeg skal kjøpe med tanke på at jeg ikke vet model...
noen som kan hjelpe med dette? evt noen som vet hvilken årsmodeller som er samme eksos på hadde det
vert til stor hjelp!
UPDATE!
Her er litt bilder fra demontering:

Så var jeg hos sandblåsern i ørsta å fikk sandblåst ramma. Så brukte jeg fredagskvelden til å drikke øl og trekke opp salen i sort!

Å idag fikk jeg lakkert ramma å såvidt begynt på plasten!

Skal prøve å oppdatere så ofte som mulig!

Mini Update blir det idag,
Fikk rigga opp ramma på loftet på verkstedet å har begynt å montere litt diverse. Fekk skrudd på gjenn forstilling med nye lager, nye simmeringer i dempere og fatbar styre, montert lykt, montert diverse braketter, radiatorfester og jeg fikk gått over ledningsnettet med sort teip å festet det slik som det skal.

Det var alt for nå!

Liten update idag og!
Fått montert for og bakskjerm, vasket og montert luftfilterboks og bakstilling. Grisfyller alle lager og bytter ut alle bolter å skiver å monterer med tjærespray mens jeg monterer sammen. Var mildt sagt møkk lei av fastrustede bolter når jeg demonterte!
Litt bilder fra dagens økt:

Fant ut ved hjelp av VIN nummer på nettet at det er en 1989 modell. Stemmer bra det med bildet som dukket opp på google:

Takk for nå!
UPDATE!
Bestillt julegave til meg selv!

Fikk og lakka ferdig plasten idag!

Mini Update!
Fikk montert sammen dekseler å sett hvordan det ble! Må si jeg ble veldi fornøyd!

Kan vell hive med et bilde av delesykkelen! Yz 125 1983. Manget svingarmsbolt på 250en så kjøpte denne for 500kr. Eneste som manger er nytt stempel, å svingarmsbolt seff! Kansje de blir en ny tråd en gang:)

Dette innlegget er endret av Tarb3rg: 03 desember 2013 - 19:15