Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Hvordan slippe unna tralla?


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
36 innlegg i dette emnet

#1 Litleboy1997

Litleboy1997

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 146 Innlegg:
  • Registrert: 05-mars 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Lindesnes
  • Kjøretøy:Ford F250, Rieju MRX, MH RYZ, Tms Motard

Skrevet 19 november 2013 - 02:24

Noen som vet hvordan man kan slippe unna tralla når Politiet og Vegvesenet har teknisk kontroll på f.eks skoler og sånt? Har hørt at de må kalibrere tralla for hver gang de flytter den og hvis de prøver den så holder det ikke å bruke speedometeret siden det ikke er noe krav om feilmargin.


Rieju MRX med Simonini 90, Yasuni R3, 28mm PHBH. TMS Motard med tp85, turbokit R mejorada, 17,5mm PHBL, Rieju RS2 streetfigter helt org.

#2 myrslett

myrslett

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 357 Innlegg:
  • Registrert: 12-mai 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, Målselv
  • Kjøretøy:MH furia 6v 01, Lynx racing 800 01, BMW 520 E39

Skrevet 19 november 2013 - 08:10

vess du skal slippe unna tralla så må du gjøre at mopeden ikke ''starter'' 


  • isakrapp liker dette

MH Furia 6v 01: Bidalot racing replica, 26 VHST DellOrto, 28 variabelt innsug, Teflon reed, Kundo effektanlegg, 14-52 dreving, Hebo Performance@C4, MRD Clutch

Lynx Racing 440/800: Porta sylindere, BMP effektanlegg, BMP lav kompstopp

BMW 520I 96' E39

 


#3 TRaid

TRaid

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 260 Innlegg:
  • Registrert: 23-juli 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Haugesund
  • Yrke:Student
  • Kjøretøy:Aprilia SX50

Skrevet 19 november 2013 - 08:26

Må fikse det til at mopeden ikke starter, slik myrslett sier, eller gjøre det til at den ikke er der..

 

En kjenning av meg hadde noen problemer med tankene, slik at når den sto på reservetank så fikk den bensin fra den vanlige tanken, mens når den sto på vanlig tank startet den ikke i det hele tatt.. :p


Aprilia SX50 2013 mod m/Malossi HR Replica effektanlegg


#4 Alekshansen

Alekshansen

    MP-Fritids

  • Moderator
  • 4 349 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Oppland, Gran
  • Yrke:Bilmekanikerlærling
  • Kjøretøy:Mercedes 190e, Vespa pk 50 1995
Garage Garasje

Skrevet 19 november 2013 - 08:36

eller så kan du bare la mopeden stå til de har dratt...


rmx'en :D oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en :D
X'en! :D 

 

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

 


#5 TWT

TWT

    Fartsfantom

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 104 Innlegg:
  • Registrert: 30-desember 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Klepp

Skrevet 19 november 2013 - 09:08

Her plukker de ihvertfall mopeden når de kommer kjørende om morningen.



#6 Tijs

Tijs

    Årets Crewmedlem 2013

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 770 Innlegg:
  • Registrert: 29-juni 10
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Derbi DRD Racing, VW Passat

Skrevet 19 november 2013 - 10:49

Dersom mopeden plutselig "ikke" starter, og de synst den er mistenkelig for trim. Får du visningslapp, og må vise den hos vegvesenet.

 

Det eneste, og beste tipset: Ikke parker nærmt skulen. Parker den litt unna, så går du heller noen meter til skulen. F.eks. butikken eller p-plass.


Den Flygende Hollenderen.
 
Å kjøre Hyundai er det samme som å pula ein kompis i ræva. Det er sikkert godt, men man gjer da bare ikkje!
 

#7 Nardo

Nardo

    Årets Bil 2016

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 706 Innlegg:
  • Registrert: 27-september 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Hønefoss
  • Kjøretøy:Audi A4 B6 1.8TQ
Garage Garasje

Skrevet 19 november 2013 - 11:10

Som Tijs sier, smarteste er å finne en parkeringsplass som ikke er på skolens område.

Her pleier dem hvertfall å ha det på morgenen, så om de plutselig er der er det jo bare å kjøre videre :) får helle komme litt for sent, enn å få bot, prikker og visning osv


Nardo's Audi A4 B6 1.8TQ


 

| '12 Yamaha Aerox | '10 Yamaha TZR | '85 Suzuki FZ | '06 Yamaha YZ125 | '13 KTM EXC250 | '04 Citroën Berlingo | '03 Audi A4 1.9TDIQ | '01 Audi A3 1.8TQ | '03 VW Golf MK4 1.9TDI Pacific | '12 VW Scirocco 2.0TDI R-Line | '08 KTM EXC125 |

#8 myrslett

myrslett

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 357 Innlegg:
  • Registrert: 12-mai 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, Målselv
  • Kjøretøy:MH furia 6v 01, Lynx racing 800 01, BMW 520 E39

Skrevet 19 november 2013 - 11:51

Jeg synes iallefall det er bedre og få en visninglapp en og komme på tralla, for da får du iallefall ikke forelegg eller prikker :)


  • TRaid liker dette

MH Furia 6v 01: Bidalot racing replica, 26 VHST DellOrto, 28 variabelt innsug, Teflon reed, Kundo effektanlegg, 14-52 dreving, Hebo Performance@C4, MRD Clutch

Lynx Racing 440/800: Porta sylindere, BMP effektanlegg, BMP lav kompstopp

BMW 520I 96' E39

 


#9 Solbergen

Solbergen

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 541 Innlegg:
  • Registrert: 15-mai 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Os
  • Yrke:Elektrikker
  • Kjøretøy:Volvo 855 T5, Starway 50, og Yamaha DT50R
Garage Garasje

Skrevet 19 november 2013 - 12:32

Nappe ut vakum slangen fra bensinkranen :)


Volvo 855 T5

 

Teori e når man veit alt og ingenting funker. Praksis e når alt funger og ingen veit koffor!

 


#10 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 19 november 2013 - 16:20

før du går inn i skolebygget (eller where ever) Skru løs bakhjulet,løsne alle slanger,strø sand i bensintanken,napp ut alle ledninger,skru av kicken og giren (På scooter ta av vario deksel og fjern variator og reim,og sett på coveret igjen.

Dum tråd. Dersom du har så noia,eller vet tralla er på skolen osv så kjører du jo såklart ikke dit. Dersom du kjører trimmet får du ta konsekvensene av det og bli tatt. Lovene er mongolide,og de Politi folka som slavisk følger disse lovene er tankeløse apekatter,som er for feige til og ta tak i Narko problemet eller andre langt mer seriøse problemer. Det er fortsatt et RELATIVT fritt land (Not really) men du kan jo da velge som 96% av resten av dagens ungdom,og heller kjøre org. Eventuellt skaffe deg 2 kjøretøy. Et til skole,som går så blod dårlig at det er såvidt det triller,og et til bruk hjemme der det er full bonanza med alt av trim. (Eventuellt noe litt mindre og kjedeligere (ser på deg MK2 og Airsal T6)

Dersom du ikke vil dette,men sitter på en hel låve full av penger så kan du jo alltids ta lettlappen og kjøpe deg en lettsykkel. Så kan du følge fartsgrensene helt lovlig,og rekke fingen til purk som stopper deg,og tenker de skal innkassere lett pga de tenker det er moped.

Dersom du heller ikke vil dette,så lås deg inne på rommet ditt til du er 18,så kan du ta bil lappen og kjøpe deg en gammel ihelkjørt BMW som resten av ungdoms Norge. Eventuellt kjøp deg et livs abo på tog/trikk/buss eller kjøp deg en trøsykkel.

Dette innlegget er endret av 4life: 19 november 2013 - 16:33

  • J.A.S, eXploraL, Ole_lur og 6 andre liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#11 isakrapp

isakrapp

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
  • Registrert: 09-juni 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Trøndelag, Steinkjer
  • Yrke:Lakkerer
  • Kjøretøy:Mazda Mx5 NA. Mazda 626 rat.Piaggio nrg AC.
Garage Garasje

Skrevet 19 november 2013 - 19:16

Må få skryte av positiviteten din idet siste 4life :)
Hvis du skal kjøre til skola så er det ikke dumt å stoppe noen meter før å parkere men heller ikke dumt å ha en som er orginal.
Men en bra gjemt turtallssperre. Men da MÅ du ha den på en bra plass.
For det hjelper lite å klage åver at de fikler.
Men du kan altid ha flaks å bli varsla før eller at de kuker til det på tralla.

HAR EN PIAGGIO NRG AC SOM SELGES I DELER. ALT GÅR BILLIG/GIBORTPRIS. HELST TA HELE DRITTEN XD


#12 Alendal

Alendal

    MP-Elitebruker

  • Veteran
  • PipPipPip
  • 2 000 Innlegg:
  • Registrert: 18-januar 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:Derbi DRD 2004

Skrevet 19 november 2013 - 20:15

"Dersom du kjører trimmet får du ta konsekvensene av det og bli tatt."

mest mongolide setningen jeg ser på dette forumet. 


  • Andrè Olsen og Superm0tarden liker dette
Tidligere gått under navnet Knut12
 
Derbi DRD 2004 - Malossi MHR80, Yasuni Cross HM, Stage6 R/T PWK 26mm, Polini Evo Clutch, Stage6 HPC Veiv, Top Perfrormance TPR V-Force, Metrakit Pro Race Trimcoil, Drevet 15-53

#13 Marinius

Marinius

    MP-Fritids

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
  • Registrert: 08-august 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Haugesund
Garage Garasje

Skrevet 19 november 2013 - 20:18

"Dersom du kjører trimmet får du ta konsekvensene av det og bli tatt."

mest mongolide setningen jeg ser på dette forumet. 

Forklar påstanden din. 

Sier meg verken uenig eller enig, men vil gjerne hører hvorfor du ikke er enig.


Retired


#14 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 19 november 2013 - 20:33

Mongolid setning gjerne,men ikke mindre sant :p Sku gitt mye jeg for og endre lovene,og fjerne alle de forbanna idiot politiene vekk fra skoler,offentlige steder generellt + patruljering for og innhente mopeder ser jeg som ekstremt lavmål. Trimmer selv,og vet utmerket godt konsekvensene av det. Konsekvensene blir og verre og verre for hver regjering som kommer og går. snart er det en politimann eller dame som holder deg i hånda eller sitter bakpå når du er ute og kjører for og forsikre om at ingen ulovligheter skjer. Ang trafikk sikkerhet så ser jeg gjerne at det kommer en lov som sier at du skal ha mye bedre opplæring for og kjøre moped. Ingenting i mot det. Det jeg vil derimot er at dette ikke skal koste særlig mye. Det gjelder sikkerhet og liv. Bør ikke sette en høy kostnad slik at sikkerheten utsettes pga folk ikke har råd. Det gjelder bil og MC lappen og. Er ALT for dyrt- Stadig flere kjører uten lappen. Selv har jeg ei venninne som har kjørt snart 8 år uten lappen. Gullhår sier noen,men det er faen meg helt sykt om hu er i en ulykke. Goodbye liv. Og alt pga at hu ikke tok seg råd pga student uten jobb. Men så vil jeg og at mopedlovene skal lires kraftig som følge av at opplæringen skjerpes.. Hard trimming kan gjerne godt forbys,men uplombert BØR VÆRE LOVLIG. Selv effektanlegg bør være lov. Tingen er jo at dette ikke vil skje. Men burde det gjort det ? JA.

 

Slik det er nå kommer loven aldri til og endre seg,snarere tvert imot. Det er alt for mange apekatter på veiene. en fersk 16 årig mopedist eier ikke respekt for noe hva regler angår,og dette fører ofte til ulykker.Spesiellt om de i tillegg begynner og trimme dritet. Dette ser jeg ofte daglig,og i hvertfall ukentlig. Syke forbikjøringer,wheelies i svinger,2-4 mopeder i bredden,der ytterste mann ligger over stripa,kjøring i ekstreme hastigheter i barnehage/skole strøk,uten hjelm med passasjerer. ofte mer en 1 til og med. Er sjukt hva man kan se på en uke. Hadde man da fått bedre opplæring til en rimeliog penge,kunne livene vært spart,man kunne kjørt tryggere i 70-80 gjerne,og man slapp og se apekatter som leker med livet.

 

I en perfekt verden sku jo trimming vært lov. I USA er det jo bedre ang trimming en her i landet. Det sier jo bare LITT,da alt er forvrengt der borte. Men vi kan og prise oss grønne for at vi ikke er Dansker,da de har bli tatt en gang shame on you - smekk på hånda,bli tatt 2 ganger - Goodbye sykkel. Riktig,de tar hele forbanna sykkelen din,og du får den ikke igjen! Vest Europa er ENORMT overdrevet når det gjelder moped trimming. Men tror dere virkelig det har noe med sikkerhet å gjøre? Ehm nei dette er gode penger for staten,og det sier alt. Så mongolid setning meg her,mongolid setning meg der. Face the facts boys.

 

Vi har prøvd underskrivningskampanjer++ Det nytter ikke. Det er ikke nok politikk i dette til at noen bryr seg. Det er også noe som kan strammes inn til det kveles pga - ja nettopp. Ingen bryr seg. INGEN hører på 16åringer,det kan jeg si med en gang.Disse er og først og fremst målgruppen for mopeder,selv om stadig flere voksne benytter dette som kjøretøy til og fra Jobb etc. Det er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig billig i forhold til bil,det vet jeg alt om som har begge deler. Jeg kan trimme herfra til helvete og bli tatt flere ganger i året jeg,og komme bedre i fra det en det jeg bruker på bilen mtp forsikring,bensin,årsavgift,bompenger,dekk etcetc!


Dette innlegget er endret av 4life: 19 november 2013 - 20:40

  • JohnK, Ole_lur, TWT og 9 andre liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#15 mh furia 04

mh furia 04

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 59 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sør-Trøndelag, Melhus
  • Kjøretøy:Suzuki rm 125

Skrevet 19 november 2013 - 22:42

Enkleste er vell å bare nappe av plugghetta, Vet ikke om de sjekker om den er på, men du kan bare få det til å se ut som den er på-



#16 myrslett

myrslett

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 357 Innlegg:
  • Registrert: 12-mai 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, Målselv
  • Kjøretøy:MH furia 6v 01, Lynx racing 800 01, BMW 520 E39

Skrevet 19 november 2013 - 22:50

det aller enkleste er og bare nekte, da kan de ikke ta deg på noe, bare på mistanke. Da blir du sendt på visning.


MH Furia 6v 01: Bidalot racing replica, 26 VHST DellOrto, 28 variabelt innsug, Teflon reed, Kundo effektanlegg, 14-52 dreving, Hebo Performance@C4, MRD Clutch

Lynx Racing 440/800: Porta sylindere, BMP effektanlegg, BMP lav kompstopp

BMW 520I 96' E39

 


#17 eXploraL

eXploraL

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 179 Innlegg:
  • Registrert: 30-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hedmark, Løten
  • Kjøretøy:Audi A4, 1,9TDI 180 HK quattro, 03'

Skrevet 19 november 2013 - 23:23

det aller enkleste er og bare nekte, da kan de ikke ta deg på noe, bare på mistanke. Da blir du sendt på visning.

Hvis statens vegvesen er der så har du ikke noe valg. Du kan nekte så mye du vil, men de har rett til å ha den opp på tralla. Hvis du er veldig vrang vet jeg ikke hvordan de gjør det, atskilter deg på stedet eller ringer politiet elno...

Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more  :rolleyes - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/

 


#18 myrslett

myrslett

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 357 Innlegg:
  • Registrert: 12-mai 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, Målselv
  • Kjøretøy:MH furia 6v 01, Lynx racing 800 01, BMW 520 E39

Skrevet 20 november 2013 - 09:06

Hvis statens vegvesen er der så har du ikke noe valg. Du kan nekte så mye du vil, men de har rett til å ha den opp på tralla. Hvis du er veldig vrang vet jeg ikke hvordan de gjør det, atskilter deg på stedet eller ringer politiet elno...

jaaa, hehe...De avskilter deg nokk, men da får du jo kanske ikke bot da? :p


MH Furia 6v 01: Bidalot racing replica, 26 VHST DellOrto, 28 variabelt innsug, Teflon reed, Kundo effektanlegg, 14-52 dreving, Hebo Performance@C4, MRD Clutch

Lynx Racing 440/800: Porta sylindere, BMP effektanlegg, BMP lav kompstopp

BMW 520I 96' E39

 


#19 eXploraL

eXploraL

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 179 Innlegg:
  • Registrert: 30-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hedmark, Løten
  • Kjøretøy:Audi A4, 1,9TDI 180 HK quattro, 03'

Skrevet 20 november 2013 - 09:26

jaaa, hehe...De avskilter deg nokk, men da får du jo kanske ikke bot da? :p

Det vet jeg ikke :)
  • myrslett liker dette

Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more  :rolleyes - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/

 


#20 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 10 701 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 21 november 2013 - 00:05

Mongolid setning gjerne,men ikke mindre sant :p Sku gitt mye jeg for og endre lovene,og fjerne alle de forbanna idiot politiene vekk fra skoler,offentlige steder generellt + patruljering for og innhente mopeder ser jeg som ekstremt lavmål. Trimmer selv,og vet utmerket godt konsekvensene av det. Konsekvensene blir og verre og verre for hver regjering som kommer og går. snart er det en politimann eller dame som holder deg i hånda eller sitter bakpå når du er ute og kjører for og forsikre om at ingen ulovligheter skjer. Ang trafikk sikkerhet så ser jeg gjerne at det kommer en lov som sier at du skal ha mye bedre opplæring for og kjøre moped. Ingenting i mot det. Det jeg vil derimot er at dette ikke skal koste særlig mye. Det gjelder sikkerhet og liv. Bør ikke sette en høy kostnad slik at sikkerheten utsettes pga folk ikke har råd. Det gjelder bil og MC lappen og. Er ALT for dyrt- Stadig flere kjører uten lappen. Selv har jeg ei venninne som har kjørt snart 8 år uten lappen. Gullhår sier noen,men det er faen meg helt sykt om hu er i en ulykke. Goodbye liv. Og alt pga at hu ikke tok seg råd pga student uten jobb. Men så vil jeg og at mopedlovene skal lires kraftig som følge av at opplæringen skjerpes.. Hard trimming kan gjerne godt forbys,men uplombert BØR VÆRE LOVLIG. Selv effektanlegg bør være lov. Tingen er jo at dette ikke vil skje. Men burde det gjort det ? JA.
 
Slik det er nå kommer loven aldri til og endre seg,snarere tvert imot. Det er alt for mange apekatter på veiene. en fersk 16 årig mopedist eier ikke respekt for noe hva regler angår,og dette fører ofte til ulykker.Spesiellt om de i tillegg begynner og trimme dritet. Dette ser jeg ofte daglig,og i hvertfall ukentlig. Syke forbikjøringer,wheelies i svinger,2-4 mopeder i bredden,der ytterste mann ligger over stripa,kjøring i ekstreme hastigheter i barnehage/skole strøk,uten hjelm med passasjerer. ofte mer en 1 til og med. Er sjukt hva man kan se på en uke. Hadde man da fått bedre opplæring til en rimeliog penge,kunne livene vært spart,man kunne kjørt tryggere i 70-80 gjerne,og man slapp og se apekatter som leker med livet.
 
I en perfekt verden sku jo trimming vært lov. I USA er det jo bedre ang trimming en her i landet. Det sier jo bare LITT,da alt er forvrengt der borte. Men vi kan og prise oss grønne for at vi ikke er Dansker,da de har bli tatt en gang shame on you - smekk på hånda,bli tatt 2 ganger - Goodbye sykkel. Riktig,de tar hele forbanna sykkelen din,og du får den ikke igjen! Vest Europa er ENORMT overdrevet når det gjelder moped trimming. Men tror dere virkelig det har noe med sikkerhet å gjøre? Ehm nei dette er gode penger for staten,og det sier alt. Så mongolid setning meg her,mongolid setning meg der. Face the facts boys.
 
Vi har prøvd underskrivningskampanjer++ Det nytter ikke. Det er ikke nok politikk i dette til at noen bryr seg. Det er også noe som kan strammes inn til det kveles pga - ja nettopp. Ingen bryr seg. INGEN hører på 16åringer,det kan jeg si med en gang.Disse er og først og fremst målgruppen for mopeder,selv om stadig flere voksne benytter dette som kjøretøy til og fra Jobb etc. Det er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig billig i forhold til bil,det vet jeg alt om som har begge deler. Jeg kan trimme herfra til helvete og bli tatt flere ganger i året jeg,og komme bedre i fra det en det jeg bruker på bilen mtp forsikring,bensin,årsavgift,bompenger,dekk etcetc!

IKKE at jeg behøver å bekrefte detta her, men vil bare si: EEEEEEENIG..!

Selve systemet er: FULL AV DRITT..!

Amen..!
  • Gammelmx2 liker dette



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere