Gå til innhold


Bilde

300cc atv fusker!


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
7 innlegg i dette emnet

#1 Daniel1507

Daniel1507

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Hønefoss
  • Kjøretøy:cagiva mito 125, smc mistral 50

Skrevet 16 januar 2014 - 13:06

Jeg har en 300cc atv som plutselig har startet å fuske. Klarer ikke finne ut hva som er problemet. Har byttet toppakning, bunnpakning, tennplugg, renset forgasser, justert ventiler, justert forgasser+++. Føler jeg har prøvd alt, men får den ikke til å gå. Den starter og går fint på tomgang, men når jeg gir full gass, så fusker den. Skrur jeg lufteskruen på forgasseren for langt inn, så skyter den bare flammer ut av potta og står og putrer. Skrur jeg den ut, så står den bare og sperrer. Noen som har noen tips?
- 2000 Cagiva mito 125, polini 164cc sylinder, 34mm gasser, shark effektanlegg.
- smc mistral 50, airsal T6 asso 47,6mm sylinder, doppler endurance veiv.

#2 tsx dele kjøpes

tsx dele kjøpes

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 533 Innlegg:
  • Registrert: 11-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sande
  • Yrke:RUMPA TIL LINDSEY LOHAN
  • Kjøretøy:honda cbr190r

Skrevet 16 januar 2014 - 14:29

Jeg har en 300cc atv som plutselig har startet å fuske. Klarer ikke finne ut hva som er problemet. Har byttet toppakning, bunnpakning, tennplugg, renset forgasser, justert ventiler, justert forgasser+++. Føler jeg har prøvd alt, men får den ikke til å gå. Den starter og går fint på tomgang, men når jeg gir full gass, så fusker den. Skrur jeg lufteskruen på forgasseren for langt inn, så skyter den bare flammer ut av potta og står og putrer. Skrur jeg den ut, så står den bare og sperrer. Noen som har noen tips?

feil dysa?  


  • Daniel1507 liker dette

2 FAST 4 YOU


#3 Daniel1507

Daniel1507

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Hønefoss
  • Kjøretøy:cagiva mito 125, smc mistral 50

Skrevet 16 januar 2014 - 14:44

feil dysa?  


Den fungerte kjempefint før, så det er rart at det skal ha skjedd helt plutselig. Har kjørt med den i flere uker, helt til den gradvis bare fusket mer og mer
- 2000 Cagiva mito 125, polini 164cc sylinder, 34mm gasser, shark effektanlegg.
- smc mistral 50, airsal T6 asso 47,6mm sylinder, doppler endurance veiv.

#4 tsx dele kjøpes

tsx dele kjøpes

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 533 Innlegg:
  • Registrert: 11-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sande
  • Yrke:RUMPA TIL LINDSEY LOHAN
  • Kjøretøy:honda cbr190r

Skrevet 16 januar 2014 - 15:22

skjønner. hvordan er gnisten? prøvd ny plugg? hva slags forgasser har du slik med belg på toppen som skal dra opp forgasser stempelet ved full gass via suget?



for min var lik og da var belgen gåen jeg hadde en access 300cc


2 FAST 4 YOU


#5 Daniel1507

Daniel1507

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Hønefoss
  • Kjøretøy:cagiva mito 125, smc mistral 50

Skrevet 16 januar 2014 - 20:01

skjønner. hvordan er gnisten? prøvd ny plugg? hva slags forgasser har du slik med belg på toppen som skal dra opp forgasser stempelet ved full gass via suget?


for min var lik og da var belgen gåen jeg hadde en access 300cc

Den er vakuumstyrt med belg, ja! Belgen er hel.. Men fant ut nå at den blåser litt av kompen ut av innsuget. Noen som vet hva som forårsaker dette? Ventilene ødelagt?

Edit: har byttet plugg, gnisten er bra!
Har også tatt kompresjonstest, og den viser 13kg, noe som stemmer overens med manualen

Dette innlegget er endret av Daniel1507: 16 januar 2014 - 20:03

- 2000 Cagiva mito 125, polini 164cc sylinder, 34mm gasser, shark effektanlegg.
- smc mistral 50, airsal T6 asso 47,6mm sylinder, doppler endurance veiv.

#6 tsx dele kjøpes

tsx dele kjøpes

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 533 Innlegg:
  • Registrert: 11-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sande
  • Yrke:RUMPA TIL LINDSEY LOHAN
  • Kjøretøy:honda cbr190r

Skrevet 16 januar 2014 - 23:26

Ta av luftfilter slangen og start den og gi full gass og se om den drar opp stemplet ;) der lå feilen min

At den blåser ut av innsuget virker rart mulig en av simmeringene ved veiva har sklidd ut. Kompen vil være lik.

2 FAST 4 YOU


#7 TheSh686

TheSh686

    Årets scooter 2013

  • Bruker
  • Pip
  • 334 Innlegg:
  • Registrert: 11-juli 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sandefjord
  • Kjøretøy:Aerox '03, RYZ '05, Mercedes CE300 '88
Garage Garasje

Skrevet 17 januar 2014 - 09:20

Kan det ha noe med at det har blitt kaldere i det siste? Trenger jo større dyse når det blir kaldt.


MH RYZ SM Prosjekt Her!


#8 Daniel1507

Daniel1507

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:
  • Registrert: 11-oktober 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Buskerud, Hønefoss
  • Kjøretøy:cagiva mito 125, smc mistral 50

Skrevet 17 januar 2014 - 10:34

Ta av luftfilter slangen og start den og gi full gass og se om den drar opp stemplet ;) der lå feilen min

At den blåser ut av innsuget virker rart mulig en av simmeringene ved veiva har sklidd ut. Kompen vil være lik.


Skal sjekke det med stempelet etterpå. Men hvilken simring tenker du på? Syns jeg glimta en blå flamme ut av gasseren når jeg tok av luftfilteret sist..

Kan det ha noe med at det har blitt kaldere i det siste? Trenger jo større dyse når det blir kaldt.


Det skjedde i slutten av sommeren/høst, men har ikke prøvd å fikse den før nå. Det kan jo være en mulighet at det hjelper, men tror ikke det er dysa som er problemet
- 2000 Cagiva mito 125, polini 164cc sylinder, 34mm gasser, shark effektanlegg.
- smc mistral 50, airsal T6 asso 47,6mm sylinder, doppler endurance veiv.



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere