hvorfor det?
Følger selvfølgelig med!
70cc hyper, mye mer morro å kjøre med lett dreving
Skrevet 19 januar 2014 - 18:55
hvorfor det?
Følger selvfølgelig med!
70cc hyper, mye mer morro å kjøre med lett dreving
Skrevet 19 januar 2014 - 19:02
70cc hyper, mye mer morro å kjøre med lett dreving
greit når girene varer lenger enn 3 sekund også da
helt standard dreving det der til kraftigere sylindere.
Skrevet 19 januar 2014 - 19:12
greit når girene varer lenger enn 3 sekund også da
helt standard dreving det der til kraftigere sylindere.
Helt standard dreving til kraftige sylindere ja.
Men hvor ofte ser du folk som kjører den drevinga på hyper?
Skrevet 19 januar 2014 - 19:17
Den Kiesler innertoppen, er det en høykomp topp, og hva er forskjellen på den og den opprinnelige R/T innertoppen da..?
Nå husker jeg ikke i farten, men er en grunn til at jeg vil kjøpe den
Økt ytelse ihvertfall
Helt standard dreving til kraftige sylindere ja.
Men hvor ofte ser du folk som kjører den drevinga på hyper?
Tømmer girene aaaalt for fort med noe lettere
Retired
Skrevet 19 januar 2014 - 19:30
Nå husker jeg ikke i farten, men er en grunn til at jeg vil kjøpe den
Økt ytelse ihvertfall
Tømmer girene aaaalt for fort med noe lettere
Syns det er mye morsomere jeg Powerwheelies osv
Skrevet 19 januar 2014 - 20:09
gøy med sånn akurat passe drevning ikke for høyt eller for lavt, skall teste med 13/14 - 48/52 på Pro race XXL opsettet mitt å se hvordan det går så 14/48 burde nokk funke fint det
Dette innlegget er endret av Oddyboii: 19 januar 2014 - 20:10
Den gammle gode parman! http://www.mopedport...parmakit-110cc/
Nye prosjektet: http://www.mopedport...epa-bidalot-80/
No bull just racing!
Skrevet 19 januar 2014 - 21:03
gøy med sånn akurat passe drevning ikke for høyt eller for lavt, skall teste med 13/14 - 48/52 på Pro race XXL opsettet mitt å se hvordan det går så 14/48 burde nokk funke fint det
13 fremme er bare farlig! hehe
Men følger med!
Skrevet 20 januar 2014 - 00:53
| '12 Yamaha Aerox | '10 Yamaha TZR | '85 Suzuki FZ | '06 Yamaha YZ125 | '13 KTM EXC250 | '04 Citroën Berlingo | '03 Audi A4 1.9TDIQ | '01 Audi A3 1.8TQ | '03 VW Golf MK4 1.9TDI Pacific | '12 VW Scirocco 2.0TDI R-Line | '08 KTM EXC125 |
Skrevet 02 februar 2014 - 22:43
Hadde egentlig bestemt meg for å drøye mest av mulig til over russetiden, men etter jeg var ute å skrudde på bilen / traktoren i dag fikk jeg så skru-abstinenser
Så nå tror jeg at jeg må komme meg igang!
Så tenker å fyre igang det nye året med en livestream når jeg demonterer alt!
Satser på å gjøre det til helga!
Retired
Skrevet 03 februar 2014 - 21:41
Følger
Skrevet 07 februar 2014 - 17:14
Retired
Skrevet 08 februar 2014 - 23:25
Update 1 2014
Må begynne med å takke alle som deltok på livestreamen og skype! God stemning!
Merket det var gøy å få begynt med skruingen nå!
Fant ut av ganske mye og fikk litt oversikt over hva som mangler og hva som må gjøres!
Endel rust som må tas og endel ting som må lakkes!
Lar bildene snakke for seg selv
Retired
Skrevet 14 mai 2014 - 22:10
Har nå lest gjennom alle 140 sidene på det gamle prosjektet på en knapp uke og må si jeg elsker dette prosjektet!
Følger med videre her!
Dette innlegget er endret av PeterMichael: 16 mai 2014 - 21:34
Skrevet 14 mai 2014 - 22:29
Følger
Skrevet 30 mai 2014 - 22:12
følger !
Skrevet 31 mai 2014 - 03:43
| '12 Yamaha Aerox | '10 Yamaha TZR | '85 Suzuki FZ | '06 Yamaha YZ125 | '13 KTM EXC250 | '04 Citroën Berlingo | '03 Audi A4 1.9TDIQ | '01 Audi A3 1.8TQ | '03 VW Golf MK4 1.9TDI Pacific | '12 VW Scirocco 2.0TDI R-Line | '08 KTM EXC125 |
Skrevet 31 mai 2014 - 21:28
Russetiden yeah.....
Står helt stille med kåper og dekaler desverre, må nok få noe mer kontakt med de..
Har fått litt deler, ellers veldig lite
Det som var så deilig med å få billappen, var at jeg nå ikke ha noe som helst slags hastverk
Dette innlegget er endret av Marinius: 31 mai 2014 - 21:28
Retired
Skrevet 17 juni 2014 - 23:31
Tenkte jeg måtte komme meg ut å få gjort noe nå som ferien er startet, har litt fri fra jobb og dama er på ferie i ei uke!
Både veldig god start, og veldig kjip start......
Det hele startet en myggfull kveld der jeg tenkte å montere nye oljepumpe dekselet og Voca oljepluggen jeg fikk i fjor fra Scootfast.
Før jeg begynte:
IMG_20140617_225920.jpg 56,88K 56 Antall nedlastinger
Etter at jeg demontere det som var der! Her kan dere se sammenlikning av de forskjellige delene. Øverste den tradisjonelle Conti dekselet (det lille), så det nye dekselet og tilslutt det originale dekselet over hele greia.
IMG_20140617_230222.jpg 49,47K 44 Antall nedlastinger
IMG_20140617_230637.jpg 215,96K 24 Antall nedlastinger
Ved hjelp av rensemiddel, locktight og pakningsement fikk jeg montert alt! Really Conti? Ingen Pakning, spor, eller noe slags ting som skal hindre oljen å lekke ut?
Ikke imponert egentlig
IMG_20140617_230631.jpg 188,25K 24 Antall nedlastinger
Så jo ikke så galt ut til slutt da!
Mer clean enn det tradisjonelle Conti dekselet
IMG_20140617_231716.jpg 96,99K 23 Antall nedlastinger
Så kom turen til Voca oljeskruen! Her ble jeg imponert! Virket som solid kvalitet, gjennomtenkt med tanke på pakning og måten man skrur den opp på
Pluss i boka på den!
IMG_20140617_231834.jpg 45,11K 24 Antall nedlastinger
IMG_20140617_231908.jpg 99,14K 19 Antall nedlastinger
IMG_20140617_232227.jpg 71,5K 19 Antall nedlastinger
Gamle
IMG_20140617_232257.jpg 64,34K 23 Antall nedlastinger
Så gikk etter tur deksler og Malossi Eprom av, og deretter kom turen til å sjekke ut sylinderen!
Vel, det var egentlig som jeg forventet.... Skjææært.... Jeg tipper det er fordi jeg ikke fikk stilt forgasseren riktig før jeg monterte Eprom, og at jeg var litt for ivrig til å hive meg i drag mot 125 DT
Toppen så heldigvis grei ut! Vet ikke hvordan stempelet er.
Her er nok grunnen til at så mange kommenterte hvorfor den gikk så dårlig Blandingen var forresten for tykk, eller så har det lekt vann inn i sylinderen.
IMG_20140617_235252.jpg 48,22K 23 Antall nedlastinger
IMG_20140617_235301.jpg 49,38K 24 Antall nedlastinger
Hva skjer nå?
Vel, jeg har ikke midler til å gjennomføre dette i sommer når sylinderen var tatt.... (Med forbehold at det fortsetter slik pengesituasjonen er i dag).
Har vært student til nå, og sammen med en russetid gjorde det til at jeg ikke kan prioritere en moped i sommer. Ikke når jeg har bil og må bruke pengene på annet.
Med mindre ting forandrer seg veldig, kommer det nok ikke til å skje noe veldig her i sommer eller generelt i år
På grunn av hvordan sylinderen er bygget opp, er det relativt enkelt og billig å bytte selve sylinderveggen. Dette blir nok gjort til neste år eller når prosjektet starter opp igjen
For all del. De som nå tenker at denne kommer til å forsvinne ut garasjen i deler, jeg tviler sterkt på det.
Så mye blod, svette, tårer, penger og irritasjon som er lagt i denne, kommer jeg ikke til å gi opp med det første!
I tillegg har jeg jo nå jobbet meg opp så mange snasne deler jeg MÅ få gjennomført! Noe annet hadde jo blitt for galt...
Retired
Skrevet 18 juni 2014 - 00:22
Ohhh.. Sykt kjipt med skjærings! Så virkelig ikke bra ut dette.. Hvordan blir det da med Sørlandstreffet for deg? Hadde gledet meg til å se denne rulle der iår. Hvor mye vil det koste å få fiksa denne? Evnt billigere å kjøpe ny?
Kjører da god gammel årgang av suzuki.
Litt skruing men er jo sjarmen det.
Skrevet 18 juni 2014 - 07:53
Kjedelig å høre det med sylinderen og at det blir litt stille på skrufronten men jeg er ikke rette personen til å si noe om å ta seg en pause fra prosjekter
Likte godt det nye oljepumpedekslet, visste ikke at det fantes engang.
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere