drit rått!

Suzuki ZR50 "John Player Special"
•
Skrevet 11 april 2014 - 12:17
Prosjekt: http://www.mopedport...u-90cc-update3/
Kjøretøy Motorhispania Furia|Suzuki Rmx|Rieju Mrx|Peugeot Speedfight|Ford Sierra 2.0 OHC
•
Skrevet 11 april 2014 - 12:55
GOD HELG tilbake og ja..!
Er ikke akkurat no særlig tilhenger av sigarett reklame, men FY POKKER SÅ KUUL DENNA HER BLIR...og KJEMPERESPEKT i fra meg her, ang både bygging, kreativitet, nøyaktighet, og innsats....noe av det fineste jeg har sett her på MP..!
SVERRE..!
Tusen takk for tilbakemeldinger! Er første gang jeg tar for meg en 2-hjuling. Her går det ellers i gamle biler...
Begynner å bli fornøyd med resultatet. Selvom det gjenstår mye småplukk.
Når det gjelder sigarettreklame, er det vel ikke derfor jeg har valgt JPS-tema. Er vel heller min måte og "hedre" den gode gamle formel 1 bilen fra Lotus...
Hadde nok ikke laget en i Marlboro-farger
Dette innlegget er endret av caferacer'n: 11 april 2014 - 13:03
MOSEBY Classic Cars & Motorsport
•
Skrevet 11 april 2014 - 18:32
Yamaha TZR Rossi Edition 50 2011 | Yamaha DT 50 2004
X-Derbi GPR 50 2004, Yamaha TZR 2010, Rieju RR, MotorHispania Furia, Tsx x2, pocketbike
•
Skrevet 11 april 2014 - 19:13

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
•
Skrevet 11 april 2014 - 22:18
tøft! følger såklart med her! bror min har ein prikk lik x1 ståans ikkje te salgs om folk lurer
hehe
•
Skrevet 13 april 2014 - 17:47
Og med to små barn, er tiden i garasjen begrenset...
Skal til Oslo å hente litt småtteri som mangler på tirsdag, så satser jeg på oppstart i løpet av påsken!
Tar bilder av prosjektet underveis, men har ikke fått lastet opp noe til Photobucket enda.
Kommer etterhvert!
- eXploraL liker dette
•
Skrevet 14 april 2014 - 20:53
1. Tanklokk som ble kjøpt inn passet ikke.
2. Når jeg fylte på bensin for å starte, dukket det opp en mikroskopisk hull i tanken. Nok til at det står en fin stråle ut... Ny tank er bestilt fra Tyskland, men det utsetter kjøringen en hel del!
3. Stempel i caliper har kilt seg. Har ikke bestemt meg om jeg skal overhale den jeg har, eller om jeg skal kjøpe en ny fra Tyskland...
MØKK!!
Dette innlegget er endret av caferacer'n: 15 april 2014 - 17:33
•
Skrevet 18 april 2014 - 01:16
Såg på facebook at tanken var til salgs pga lekkasjen ja.. men går vell kanskje å lappe? er vell ikke synlig der:)
MT5
•
Skrevet 18 april 2014 - 11:38
Kjedelig, men demonter calipperen din, puss, rens, smør og bygg den opp igjen..!Ettersom oppstart og siste småplukk nærmer seg med stormskritt, starter problemene og komme på en snor!
1. Tanklokk som ble kjøpt inn passet ikke.
2. Når jeg fylte på bensin for å starte, dukket det opp en mikroskopisk hull i tanken. Nok til at det står en fin stråle ut... Ny tank er bestilt fra Tyskland, men det utsetter kjøringen en hel del!
3. Stempel i caliper har kilt seg. Har ikke bestemt meg om jeg skal overhale den jeg har, eller om jeg skal kjøpe en ny fra Tyskland...
MØKK!!
•
Skrevet 19 april 2014 - 17:01
Stempelet sitter dønn! Har ny på vei...
Tanken er midlertidig reparert med 2k epoxy. Ikke pent, men det funker som midlertidig rep!
Sliter forøvrig med å få startet. Ikke noe respons i det hele tatt....
•
Skrevet 20 april 2014 - 19:05
En liten oppdatering med bilder igjen.
Sykkelen var vel 95% ferdig....
Prøvemontering av ny sylinder og gasser:
Topplokk trengte en lite shine. Først glassblåst, deretter lakk:
Etter lakk, gjenstod mye våtslip og til slutt et par runder med autosol:
Første forøk på oppstart endte sånn.... Hull i tanken:
Hull ble fikset, men den vil ikke starte. Motor er nå i småbiter - igjen... Og deler er bestilt.
Dette er siste bildet av ZR'n før jeg demonterte igjen:
Fortsatt god påske!
- Spudlebob liker dette
•
Skrevet 20 april 2014 - 23:44
Sent from my Arc S using Tapatalk
•
Skrevet 21 april 2014 - 00:48
Utrulig rask framgang kai roger ugland har 50mm trimsylindere med reed og 2 stempelringer. skal vist gå nokså bra
ellers så smetter jo eldre rm80,ds80 osv rett i ramma på denna
MT5
•
Skrevet 21 april 2014 - 08:32
Utrulig rask framgang
kai roger ugland har 50mm trimsylindere med reed og 2 stempelringer. skal vist gå nokså bra
ellers så smetter jo eldre rm80,ds80 osv rett i ramma på denna
Takk takk! Dette skulle egentlig bli bare et lite prosjekt for å ha noe å drive med... Men, som med alt annet, har det dratt seg til litt! Vurderer RM80 motor eller GP100, men det blir ikke før neste vinter!
Er relativt fornøyd med utseendet på den nå, så får jeg ta det andre etterhvert :-)
•
•
Skrevet 27 april 2014 - 20:26
Takk takk! Dette skulle egentlig bli bare et lite prosjekt for å ha noe å drive med... Men, som med alt annet, har det dratt seg til litt! Vurderer RM80 motor eller GP100, men det blir ikke før neste vinter!
Er relativt fornøyd med utseendet på den nå, så får jeg ta det andre etterhvert :-)
ville isåfall hatt rm motor, smetter rett i uten noe modifiseringer
MT5
•
Skrevet 30 april 2014 - 17:40
•
Skrevet 01 august 2023 - 08:11
Sent fra min CPH2399 via Tapatalk
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere