Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Oljepumpa


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
13 innlegg i dette emnet

#1 xpoze

xpoze

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 40 Innlegg:
  • Registrert: 20-april 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sør-Trøndelag, Trondheim
  • Kjøretøy:Derbi xtreme - Yamaha Slider
Garage Garasje

Skrevet 21 april 2014 - 17:29

Hei, har fylt olje i bensinen i noen måneder nå. Og har skrudd mopeden orginal, og tenkte å begynne å bruke oljetanken igjen. Blir oljepumpa ødelagt når man ikke bruker den? En kompis sier så, men han fra SO sier at ikke noe blir ødelagt selv om du ikke fyller olje i oljetanken. 


( ° ͜ʖ͡°)╭∩╮

 


#2 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 21 april 2014 - 18:26

Hei, har fylt olje i bensinen i noen måneder nå. Og har skrudd mopeden orginal, og tenkte å begynne å bruke oljetanken igjen. Blir oljepumpa ødelagt når man ikke bruker den? En kompis sier så, men han fra SO sier at ikke noe blir ødelagt selv om du ikke fyller olje i oljetanken. 


Oljepumpa blir jo smurt av 2t oljen som den pumper, så Ja di blir utslitt veldig fort når di ikke får smøring. Jeg hadde ikke turt å bruke den.

#3 xpoze

xpoze

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 40 Innlegg:
  • Registrert: 20-april 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sør-Trøndelag, Trondheim
  • Kjøretøy:Derbi xtreme - Yamaha Slider
Garage Garasje

Skrevet 21 april 2014 - 23:34

Hvordan kan jeg sjekke om den er ødelagt da? :s


( ° ͜ʖ͡°)╭∩╮

 


#4 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 21 april 2014 - 23:48

Hvordan kan jeg sjekke om den er ødelagt da? :s


Du burde bare gå utifra at den ikke er til å stole på. Den kan virke nå men ikke om 2 uker.

#5 xpoze

xpoze

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 40 Innlegg:
  • Registrert: 20-april 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sør-Trøndelag, Trondheim
  • Kjøretøy:Derbi xtreme - Yamaha Slider
Garage Garasje

Skrevet 22 april 2014 - 00:17

Du burde bare gå utifra at den ikke er til å stole på. Den kan virke nå men ikke om 2 uker.

 

Hvor får jeg tak i ny? Fant ikke noen på speedoptions, Derbi Xtreme 06


( ° ͜ʖ͡°)╭∩╮

 


#6 eXploraL

eXploraL

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 179 Innlegg:
  • Registrert: 30-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hedmark, Løten
  • Kjøretøy:Audi A4, 1,9TDI 180 HK quattro, 03'

Skrevet 22 april 2014 - 07:15

Sjekk oem parts eller mcdeler

Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more  :rolleyes - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/

 


#7 smint

smint

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 046 Innlegg:
  • Registrert: 21-mars 07
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hedmark, Hamar
  • Kjøretøy:Yamaha DT50R 2007

Skrevet 22 april 2014 - 11:33

Easyparts.nl

#8 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 10 701 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 23 april 2014 - 09:52

Oljepumpa blir jo smurt av 2t oljen som den pumper, så Ja di blir utslitt veldig fort når di ikke får smøring. Jeg hadde ikke turt å bruke den.

På Am6, og Derbi/Derbi Piaggio motorer så smøres akslingen på den ihverfall av olja på motoren som ligger innafor clutchdekselet..!

.....snakker du om en ukjent type Afghansk yalla jordfreser elns Rune..:p)))..?

Hei, har fylt olje i bensinen i noen måneder nå. Og har skrudd mopeden orginal, og tenkte å begynne å bruke oljetanken igjen. Blir oljepumpa ødelagt når man ikke bruker den? En kompis sier så, men han fra SO sier at ikke noe blir ødelagt selv om du ikke fyller olje i oljetanken. 

Hør på det Ferdinand på Speedoptions sier, i denne saken her....for det er riktig..!

Dette innlegget er endret av MrFIXT: 23 april 2014 - 09:55

  • xpoze liker dette

#9 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 23 april 2014 - 13:05

For et tøysete og useriøst svar Sverre.

Jeg holder fast ved at di interne delene i oljepumpa blir smurt av 2t olje. Jeg har vært borti 2t oljepumper som har skjært seg pga manglende smøring når eier har begynt å blande olje i bensintanken.



#10 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 10 701 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 23 april 2014 - 18:49

For et tøysete og useriøst svar Sverre.

Jeg holder fast ved at di interne delene i oljepumpa blir smurt av 2t olje. Jeg har vært borti 2t oljepumper som har skjært seg pga manglende smøring når eier har begynt å blande olje i bensintanken.

Så du nekter på at det her er sant da..?:

På Am6, og Derbi/Derbi Piaggio motorer så smøres akslingen på den ihverfall av olja på motoren som ligger innafor clutchdekselet..!

....du skjønner det, at jeg har skrudd MYE på de motorene, og jeg har begge typene liggende her..!
------->>>
Kjedelig at du ikke tåler flippen min da Rune..:p)))..!

#11 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 23 april 2014 - 21:30


For et tøysete og useriøst svar Sverre.


Jeg holder fast ved at di interne delene i oljepumpa blir smurt av 2t olje. Jeg har vært borti 2t oljepumper som har skjært seg pga manglende smøring når eier har begynt å blande olje i bensintanken.

Så du nekter på at det her er sant da..?:


På Am6, og Derbi/Derbi Piaggio motorer så smøres akslingen på den ihverfall av olja på motoren som ligger innafor clutchdekselet..!


....du skjønner det, at jeg har skrudd MYE på de motorene, og jeg har begge typene liggende her..!

------->>>

Kjedelig at du ikke tåler flippen min da Rune..:p)))..!


Har du noen gang demontert en 2t oljepumpe Sverre ? Da mener jeg ikke bare skrudd den av motoren men skrudd selve pumpa fra hverandre ? Da ville du forstått hva jeg pratet om. Inni pumpa er det bevegelige deler blant annet et lite stempel. Disse delene blir smurt av 2t oljen som pumpes gjenom pumpa ikke av giroljen. Du vet nok egentlig at girolja ikke kommer til inni oljepumpa og smører, det er vel bare litt trassing det her.

PS jeg syntes egentlig flippen din var litt morsom. Fikk bare lyst til å ta en "Sverre" hehe.



#12 xpoze

xpoze

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 40 Innlegg:
  • Registrert: 20-april 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sør-Trøndelag, Trondheim
  • Kjøretøy:Derbi xtreme - Yamaha Slider
Garage Garasje

Skrevet 24 april 2014 - 22:56

Som jeg forstår det at oljepumpa er sannsynligvis ødelagt eller at det vil skje snart? Ferdinand mente at den skulle funke som jeg når jeg bruket den sist...


Dette innlegget er endret av xpoze: 24 april 2014 - 22:57

( ° ͜ʖ͡°)╭∩╮

 


#13 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 25 april 2014 - 00:46

Som jeg forstår det at oljepumpa er sannsynligvis ødelagt eller at det vil skje snart? Ferdinand mente at den skulle funke som jeg når jeg bruket den sist...


Min erfaring er at di går istykker når di blir kjørt uten olje. Du avgjør jo selvf selv hva du til gjøre men jeg ville ikke brukt den.

#14 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 10 701 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 27 april 2014 - 10:45

Har du noen gang demontert en 2t oljepumpe Sverre ? Da mener jeg ikke bare skrudd den av motoren men skrudd selve pumpa fra hverandre ? Da ville du forstått hva jeg pratet om. Inni pumpa er det bevegelige deler blant annet et lite stempel. Disse delene blir smurt av 2t oljen som pumpes gjenom pumpa ikke av giroljen. Du vet nok egentlig at girolja ikke kommer til inni oljepumpa og smører, det er vel bare litt trassing det her.

PS jeg syntes egentlig flippen din var litt morsom. Fikk bare lyst til å ta en "Sverre" hehe.

Jeg snakker om hva slags olje som smører selve akslingen i pumpa....det andre som pumper olja, sier jo seg sjøl..!



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere