Hei igjen godtfolk!
Nå er jeg igang igjen med stelling og oppussing av mine to MT-5. Denne tråden blir på sett og vis en oppfølger til min forrige prosjekttråd som du finner her Honda MT-5 skal skiltes og trimmes x2
Sist gang jeg skrudde på disse bremset prosjektet opp grunnet jobb og påfølgende universitet, så jeg starter opp igjen der forrige prosjekt endte.
Første delmål er å få begge MT-5 klargjort for godkjenning hos biltilsynet slik at jeg får ut skilter. Før det skjer er jeg dessverre nødt til å mase på en kar jeg kjøpte den ene mopeden av da han enda ikke har levert salgsmelding, over 2 år etter at jeg kjøpte mopeden. Han holdt til på Lena den gang så om noen bor i området og vil hjelpe til er det bare å si fra.
Bare dumme unnskyldninger hver gang jeg ringer, men det er jo bare latskap fra hans side og nå husker jeg ikke navnet og nummeret hans lenger, nok om det over til mekking.
Den nyeste av de to, gul og sort versjon går som ett skudd og mangler bare luftfilterboks, batteri og speil.
Den eldste mopeden er av blå og hvit type, dette er den jeg sliter med å få fylt ut salgsmelding på . Denne må jeg fikse speedometeret på da det er helt dødt.
I tillegg må jeg gå over alt det elektriske på begge mopeder, fjerne eventuelle spor av "biltema" koplinger, tape og annen slapp hjemmemekking og gå over alle jordingspunkter.
Begge mopedene trenger også en kostmetisk rehabilitering. Rammene må lakkes opp. Plast må pusses og poleres. Klistre må klistres etc. Den kostmetiske biten tar jeg først etter att de er i teknisk utmerket stand og har fått på seg skilter.
Dette var bare ett kort sammendrag av hva som må fikses på. Flere ting kommer etterhvert!
Jeg starter allerede nå med den blå og hvite MT5'n, jeg stikker ut og prøver å finne ut hva som har skjedd siden speedometeret ikke funker. Den sliter også med å holde seg igang på lavt turtall med en 45mm 70cc støpejernssylinder. Med org. sylinder er den eksemplarisk heldigvis, det er mulig den trenger en høykompresjons topp for att trimsylinderen skal fungere ordentlig. Vi får se, først fikse speedometer!
Her er gutta:
Dette innlegget er endret av CoreTEC: 09 mai 2014 - 21:59