Gå til innhold

Bilde

Mopedportalen logo

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
205 innlegg i dette emnet

#41 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 411 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 27 mai 2014 - 09:59

Sitter bare og sier ja! ja! ja! over de siste innleggene her. Enig i at MOPEDportalen er litt barnslig navn,og selve kjernen i målgruppa har sine begrensninger med og gå i ting det står moped på. Men er og glad for at noen er enig med meg i ang lavbudsjettklær. Det blir aldri brukt utenfor garasjen,og hva er da vitsen med og reklamere ?

Iom at ryggraden til Mopedportalen nå er 18 eller over + bil,lett MC og andre kjøretøy lenge har blitt en relativt stor del av forumet,så synes jeg fortsatt man skal vurdere navnebytte. Det kunne f.eks het motorportalen med en undertekst om hva det innebærer. Ønsker ikke fokuset bort fra moped innholdsmessig. Men navne messig er jeg enig med fixiten. Forumet har blitt litt mer voksent,og dermed et mer allsidig innhold.

Man jkunne jo eventuellt fått andre sponsorer på banen for og få ned prisene på klærne ? Ingen her som har særlig i mot mainsstream logoer. Det kan være alt i fra drivstoff merker til tennplugg,sylindre etc. MC-Deler er for meg obligatorisk på disse klærne.

Dette innlegget er endret av 4life: 27 mai 2014 - 10:01

• Henkepus liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#42 tsx dele kjøpes

tsx dele kjøpes

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 533 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:RUMPA TIL LINDSEY LOHAN
  • Kjøretøy:honda cbr190r

Skrevet 27 mai 2014 - 10:42

Sitter bare og sier ja! ja! ja! over de siste innleggene her. Enig i at MOPEDportalen er litt barnslig navn,og selve kjernen i målgruppa har sine begrensninger med og gå i ting det står moped på. Men er og glad for at noen er enig med meg i ang lavbudsjettklær. Det blir aldri brukt utenfor garasjen,og hva er da vitsen med og reklamere ?

Iom at ryggraden til Mopedportalen nå er 18 eller over + bil,lett MC og andre kjøretøy lenge har blitt en relativt stor del av forumet,så synes jeg fortsatt man skal vurdere navnebytte. Det kunne f.eks het motorportalen med en undertekst om hva det innebærer. Ønsker ikke fokuset bort fra moped innholdsmessig. Men navne messig er jeg enig med fixiten. Forumet har blitt litt mer voksent,og dermed et mer allsidig innhold.

Man jkunne jo eventuellt fått andre sponsorer på banen for og få ned prisene på klærne ? Ingen her som har særlig i mot mainsstream logoer. Det kan være alt i fra drivstoff merker til tennplugg,sylindre etc. MC-Deler er for meg obligatorisk på disse klærne.

mye bra du sier. ,men i og med navnbytte trur jeg heller at intressen hadde falt drastisk ned. greit nok at ryggraden er 18+ men det er som regel mopedintresserte som logger seg mest inn her ;) merka jo fort at portalen døde sakte men sikkert, forige gang dette ble prøvd ;)  ang logo,n så trur jeg at en større og litt mer detaljert logo hadde vært tingen ;) 

2 FAST 4 YOU

#43 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:
  • Kjøretøy:RS 125 -03, Audi S6 4.2 -96, snart ktm :)

Skrevet 27 mai 2014 - 20:30

Mange gode ideer her, og jeg liker mye av det som blir sagt. Spesielt kjekt å se at enkelte her faktisk kunne tenke seg å ha vår logo eller ett preg av MC-Deler på bekledningen. Jeg vil understreke at dette er ikke ett "krav" vi har, da vi alltid har sett på Mopedportalen som noe separat. Men her er det folket som bestemmer, og vi må først og fremst få en grei logo for Mopedportalen.

Jeg ser absolutt fordelene med "Motorportalen" men det er en ting som er sikkert, enten det er en stor faktor eller liten faktor, det er det at Mopedportalen navnet, det impliserer at dette er FORUMET, med stor F for de som vil ha ett mopedprosjekt å vise frem, de som vil vite om speedfight 1 og 2 har like sylindere, det antyder en viss spisskompetanse innen 50cc. Misforstå meg rett, jeg synes det er fantastisk at mange henger igjen på bilforumet, noen få presenterer sine nye motorsykler og sist men for all del ikke minst, den relativt spreke 125cc delen vi har her (kanskje denne gruppen som forståelig nok irriterer seg mest over "Mopedportalen" navnet)

Misforstå meg rett her, jeg er ikke i mot "Motorportalen" jeg er bare bekymret om det vil påvirke aktiviteten på 125cc og 50cc (man har jo Bike, Apriliaforum, Vacn osv for alle de andre merkene/typene, dette er Mopedforumet!) for de kommende generasjonene. Det er ikke nødvendigvis noe som gir utslag i år, men navnet vil ikke lenger skrike soleklart at det er her man bør lage en topic dersom man har følgende problem "scooteren funker bare når den er kald!!! går dårlig når den er varm!!! hva skal jeg gjøre? hjelp!!" og så kommer det 10 stk som sier følgende "skift automatchoken din, eller bygg om til manuel choke"

Det er en ganske stor endring i forhold til hva spisskompentansen til forumet var før.

Mistenker at jeg bare er redd for forandring, men ett navneskifte er noe vi bør bevege oss konservativt mot, men er absolutt noe som er modent for vurdering for tiden. Mer enn før vertfal!. 

Nå vil jeg nok bli oppfattet som i overkant negativ mot forslaget, men det er jeg ikke, mer aktivitet er flott, men dette synes jeg portalen skal tenke nøye på. Det er ett tradisjonsrikt navn, og det vil fjerne noe av det forumet er mest kjent for, dersom dette går opp i opp i forhold til økt aktivitet på 125cc, motorsykkel, bil, atv så er det selvsagt ikke ett problem i det hele tatt.

Absolutt noe vi bør ta tak i FØR de nye reklameffektene lages!

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#44 SuperSaxy

SuperSaxy

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 703 Innlegg:
  • Kjøretøy:200sx S13
Garage Garasje

Skrevet 27 mai 2014 - 20:47

Må si meg enig i det siste innlegget her. Nå skal det sies at jeg er 16, men jeg har en stor interesse for bil. Er medlem av 200sx-forumet og diskusjon, der bilkompetansen allerede er meget høy. Kom først og fremst hit for å diskutere og lære om moped.

Har ikke vært medlem spesielt lenge, men dette er my 2 cents :)
  • Henkepus liker dette

Hverdagssendaen :wub  Mitt rullende, saktegående prosjekt. Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike.

Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2 

#45 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:

Skrevet 27 mai 2014 - 21:25

Må si meg enig i det siste innlegget her. Nå skal det sies at jeg er 16, men jeg har en stor interesse for bil. Er medlem av 200sx-forumet og diskusjon, der bilkompetansen allerede er meget høy. Kom først og fremst hit for å diskutere og lære om moped.

Har ikke vært medlem spesielt lenge, men dette er my 2 cents :)

Jeg er ikke i mot endringen, men mener det skal tenkes nøye om, før noe blir gjort. Blant annet en negativ egenskap "Mopedportalen" navnet har, er at det er ett toårig forum. Folk er aktive så lenge de har mopedlappen (selv om det er PLENTY med unntak) det er en stor sjangse for at du vil bare være her så lenge du har moped og det er ganske uheldig for forumets aktivitetsnivå. Da blir det en liten gjenge moped interesserte i 20 årene, og en del som er mye eldre. Men i all hovedsak så er Moped dessverre en kortvarig lidenskap for folk flest. Derfor er det kjekt å se litt økt aktivitet spesielt på bildelen av forumet!

Vi trenger folk på begge sider for å belyse denne saken, men jeg har ikke stemt verken for eller i mot ennå, da jeg ikke er helt sikker

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#46 CoreTEC

CoreTEC

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 341 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig
  • Kjøretøy:Honda MT-5

Skrevet 27 mai 2014 - 21:29

Jeg mener fokus fortsatt bør ligge på moped, men ett freskere navn og en profil med litt mer karakter hadde ikke vært å forakte. Det blir litt tamt og sterilt sånn det er nå mhp å skape litt blest og tilby attraktive profilprodukter, jeg vil tro det er hensikten? 

I grunn vil jeg oppfordre alle kreative sjeler her til å slå seg  løs med både design og navn. Folk flest vet tross alt ikke hva de vil ha før de ser det. :)

Edit: Er jo kjekt å ha moped i navnet for å få flere hits i søkemotorene, dilemma...

Dette innlegget er endret av CoreTEC: 27 mai 2014 - 21:41

Prosjekt: #Luvstruck - Honda MT50 rebuild x2

- Jeg kjøper MT-5 og MB-5 deler og delemopeder til mine prosjekter. Send PM om du vil selge noe. :)

#47 tsx dele kjøpes

tsx dele kjøpes

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 533 Innlegg:
  • Yrke:RUMPA TIL LINDSEY LOHAN
  • Kjøretøy:honda cbr190r

Skrevet 27 mai 2014 - 21:50

Jeg er ikke i mot endringen, men mener det skal tenkes nøye om, før noe blir gjort. Blant annet en negativ egenskap "Mopedportalen" navnet har, er at det er ett toårig forum. Folk er aktive så lenge de har mopedlappen (selv om det er PLENTY med unntak) det er en stor sjangse for at du vil bare være her så lenge du har moped og det er ganske uheldig for forumets aktivitetsnivå. Da blir det en liten gjenge moped interesserte i 20 årene, og en del som er mye eldre. Men i all hovedsak så er Moped dessverre en kortvarig lidenskap for folk flest. Derfor er det kjekt å se litt økt aktivitet spesielt på bildelen av forumet!

Vi trenger folk på begge sider for å belyse denne saken, men jeg har ikke stemt verken for eller i mot ennå, da jeg ikke er helt sikker

skjønner hva du mener men litt uenig,, mange som blir her etter 2 år. og ;) ... jeg har allerede vært her i over 4 år nå ;) og fortsatt like mopedintressert enda.... husker når jeg var mindre da jeg slet med kompresjon på min første moped som var en tsx.. og jeg husker jeg søkte kompresjon problem på tsx . og øverst på lina der så jeg "mopedportalen" tenkte jeg dæven.. forum for mopeder de vet nok det jeg trenger og vite så da fant jeg et par topicer med noen tsx problem sider men skjønte ingenting.. så da snekrer jeg sammen en topic, med overskrift suzuki ts50x pga det ikke kunne brukes mindre enn 4 bokstaver som tsx"og da. fikk så nøyaktig jeg den hjelpen jeg trengte og etter masse problem fikset og siden har jeg vært her. og lenger skal jeg bli.... og fy satan og mye jeg har lært opp igjennom åra med mopedportalen. vi alle har vært grønne engang! ;) og endre navnet på forumet tror jeg kommer til og bli som og ta vekk sjelen på forumet.. dette ble jo også prøvd med motorportalen. og vi så jo hvordan det gikk!.. nei som jeg så tidligere her. engang mopedportalen alltid mopedportalen!

2 FAST 4 YOU

#48 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:

Skrevet 27 mai 2014 - 21:54

skjønner hva du mener men litt uenig,, mange som blir her etter 2 år. og ;) ... jeg har allerede vært her i over 4 år nå ;) og fortsatt like mopedintressert enda.... husker når jeg var mindre da jeg slet med kompresjon på min første moped som var en tsx.. og jeg husker jeg søkte kompresjon problem på tsx . og øverst på lina der så jeg "mopedportalen" tenkte jeg dæven.. forum for mopeder de vet nok det jeg trenger og vite så da fant jeg et par topicer med noen tsx problem sider men skjønte ingenting.. så da snekrer jeg sammen en topic, med overskrift suzuki ts50x pga det ikke kunne brukes mindre enn 4 bokstaver som tsx"og da. fikk så nøyaktig jeg den hjelpen jeg trengte og etter masse problem fikset og siden har jeg vært her. og lenger skal jeg bli.... og fy satan og mye jeg har lært opp igjennom åra med mopedportalen. vi alle har vært grønne engang! ;) og endre navnet på forumet tror jeg kommer til og bli som og ta vekk sjelen på forumet.. dette ble jo også prøvd med motorportalen. og vi så jo hvordan det gikk!.. nei som jeg så tidligere her. engang mopedportalen alltid mopedportalen!

Motorportalen ble skrinlagt av helt andre grunner, motorportalen fikk faktisk aldri ett skikkelig genuint forsøk på å bli opprettet, men dette skal jeg ikke gå inn på. Nå må folk rett og slett veie fordeler og ulemper, og du er jo en av brukerene. Jeg personlig er ganske kjær i navnet Mopedportalen, og har sådan kanskje litt vanskelig for å gi slipp på navnet. Men dette er en diskusjon alle må bli med på tror jeg.

Men akkurat det du sier her, det er jeg helt enig i, og det blir jo uten tvil litt av de egenskapene som kan forsvinne. Som sagt, da er det ikke lenger ett Mopedforum. Men igjen, navnet i dag undergraverer jo i stor grad 125cc delen som er her på forumet også, det blir ikke helt rett det heller, da det er mange som er her for 125cc, og bilaktiviteten på forumet her er det absolutt økende tendenser på. Så dette må vurderes, men Mopedportalen er i mine øyne ett veldig tradisjonsrikt navn. Mopedportalen insinuerer en viss spisskompetanse innen motorer med lite kubikk, og de andre forumene finnes i bøtte og spann,.

Jeg mente ikke utelukkende at folk er her i 2 år, men dersom du ser på antallet brukere totalt opprettet og registrert her, så er det tydelig at vi som jevnlig kommenterer er unntakene som bekrefter regelen. Du er en av de jeg sikter til med unntak "Folk er aktive så lenge de har mopedlappen (selv om det er PLENTY med unntak)"

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#49 Marinius

Marinius

MP-Fritids

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 27 mai 2014 - 22:45

Nå må vi huske hva denne tråden omhandler ;) 

Dette er kanskje en mer passende tråd for navnediskusjonen? Ellers er det nok et par andre steder den passer bedre :)

• Henkepus liker dette

Retired

#50 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 28 mai 2014 - 00:06

Hvorfor ikke ta diskusjonen videre her:

http://www.mopedport...n/#entry3792982

....var jo nettopp derfor jeg lagde tråden..!
  • tsx dele kjøpes og Ådne95 liker dette

#51 tobiasfjeld

tobiasfjeld

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 187 Innlegg:
  • Kjøretøy:RMX, puch maxi med am6, Drift trike
Garage Garasje

Skrevet 30 mai 2014 - 22:34

black-shirt-front-and-back-templatebest-

hva med noe så enkelt å bare bruke den M'en som logo sånn som foran på den tshrta her?

• 4life, valhovden, Litleboy1997 og en annen liker dette

#52 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 30 mai 2014 - 23:07

black-shirt-front-and-back-templatebest-

hva med noe så enkelt å bare bruke den M'en som logo sånn som foran på den tshrta her?

Støtter den her, beste hittil..!

#53 Ådne95

Ådne95

Årets lett-mc 2012

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'98 NSR, GSX1100EF, '81 GSX1100E, '08 BMW e92 320d
Garage Garasje

Skrevet 31 mai 2014 - 01:21

Flott! Den kunne jeg fint gått i :) Klart det beste forslaget hittil, enkelt og bra :) ville bare hatt en annen bakgrunn/farge på logoen kanskje, så hele M-en synes?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      '85 GSX1100EF  &  '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter)      |      2008 BMW 320d Coupé 

#54 eXploraL

eXploraL

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 179 Innlegg:
  • Kjøretøy:Audi A4, 1,9TDI 180 HK quattro, 03'

Skrevet 31 mai 2014 - 07:28

Tingen var vel at K-E ville ha ny logo? :p

Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more  :rolleyes - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/

#55 Tijs

Tijs

Årets Crewmedlem 2013

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 770 Innlegg:
  • Kjøretøy:Derbi DRD Racing, VW Passat

Skrevet 31 mai 2014 - 09:18

Likte det forslaget jeg og. M logoen er da vel ingenting galt med? Pynte den litt gjør kanskje susen?
Den Flygende Hollenderen.

Å kjøre Hyundai er det samme som å pula ein kompis i ræva. Det er sikkert godt, men man gjer da bare ikkje!

#56 tobiasfjeld

tobiasfjeld

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 187 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 31 mai 2014 - 10:49

Flott! Den kunne jeg fint gått i :) Klart det beste forslaget hittil, enkelt og bra :) ville bare hatt en annen bakgrunn/farge på logoen kanskje, så hele M-en synes?

hva mener du med at hele Men syntes? det er jo helt likt som på mp bare med svart bak?

så bra at alle likte den  :D

#57 Ådne95

Ådne95

Årets lett-mc 2012

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'98 NSR, GSX1100EF, '81 GSX1100E, '08 BMW e92 320d
Garage Garasje

Skrevet 31 mai 2014 - 11:08

På den skjorta så er det jo i praksis en "V" som synes, det jeg mente ;)

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      '85 GSX1100EF  &  '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter)      |      2008 BMW 320d Coupé 

#58 tobiasfjeld

tobiasfjeld

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 187 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 31 mai 2014 - 11:15

å ja skal se på det

#59 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 691 Innlegg:

Skrevet 31 mai 2014 - 11:22

å ja skal se på det

Syns den var "DRITTBRA" sånn den er..!
  • tobiasfjeld liker dette

#60 NiTu

NiTu

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 139 Innlegg:
  • Kjøretøy:KTM 690 SMC R 2017

Skrevet 31 mai 2014 - 11:25

Nå er det logoen til invision power vi snakker om nå da? :p

• Joakimstorm liker dette

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere