Ja er egentlig litt trist. Skal lage prosjekttråd, men det blir en CBR, og det i seg selv er veldig lite spennende.
Skulle gjerne hatt to-takt, men er veldig lei bensinforbruket, skruingen og mangelen på bunndrag. Høres ut som jeg er skikkelig nazi nå, men jeg elsket mopedtiden, det er bare på tide med noe nytt som skal fylle andre behov.

SuperSaxy's Hverdagssenda
#121
•
Skrevet 15 mars 2015 - 00:28
Hverdagssendaen Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike. Mitt rullende, saktegående prosjekt.
Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2
#122
•
Skrevet 15 mars 2015 - 00:32
go sendan jo!
suzuki tsx, ktm sx 125, bmw
#123
•
Skrevet 15 mars 2015 - 00:52
Ja er egentlig litt trist. Skal lage prosjekttråd, men det blir en CBR, og det i seg selv er veldig lite spennende.
Skulle gjerne hatt to-takt, men er veldig lei bensinforbruket, skruingen og mangelen på bunndrag. Høres ut som jeg er skikkelig nazi nå, men jeg elsket mopedtiden, det er bare på tide med noe nytt som skal fylle andre behov.
cbr? De er jo sykt slappe
Jalfall det jeg har kjørt av cbr, til og med den ybr'en jeg kjørte var kvikkere (lavere toppfart tho)
Yamaha TZR Rossi Edition 50 2011 | Yamaha DT 50 2004
X-Derbi GPR 50 2004, Yamaha TZR 2010, Rieju RR, MotorHispania Furia, Tsx x2, pocketbike
#124
•
Skrevet 15 mars 2015 - 07:43

Har ikke så veldig mye å bruke på sykkel dessverre, men om dere har andre forslag er det bare å kjøre på. Jeg er klar over at det er en kjip sykkel, men den er ikke veldig dyr.
Hverdagssendaen Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike. Mitt rullende, saktegående prosjekt.
Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2
#125
•
Skrevet 15 mars 2015 - 12:33
NSR
Why?
- Generelt billige
- Honda kvalitet
- Går godt uplombert, enda bedre med effektanlegg, og vilt mye bedre med 180 malossi(men du skal vel ikke trimme så fælt)
- bensinforbruket er ikke så altfor avskrekkende, langtur så kan du få en med effektanlegg ned i 0,5 på mila
- Veldig gode å kjøre
- ser ut som en større sykkel enn cbr
Eneste negative jeg kan tenke på er at den ser jo ikke så moderne ut
rmx'en oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en X'en!
jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww
#126
•
Skrevet 15 mars 2015 - 13:54
#127
•
Skrevet 15 mars 2015 - 14:12

Hverdagssendaen Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike. Mitt rullende, saktegående prosjekt.
Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2
#128
•
Skrevet 15 mars 2015 - 17:11
Både Mito og NSR ser myye bedre ut en CBR, men greia er at jeg ikke vil ha to-takt på en brukssykkel. Føler det blir mindre vedlikehold på en fire-takt, samt mye mer bunndrag
Om du vil ha bunndrag er jalfall cbr HEEELT feil sykkel! MYE mer bunndrag i nsr f.eks
Yamaha TZR Rossi Edition 50 2011 | Yamaha DT 50 2004
X-Derbi GPR 50 2004, Yamaha TZR 2010, Rieju RR, MotorHispania Furia, Tsx x2, pocketbike
#129
•
Skrevet 15 mars 2015 - 17:42
Husk at det er eksosventil på disse syklene da, så dem trekker relativt bra på lavt turtall, og laaangt bedre på høyt turtall kan legge deg opp i 80-100 uten engang å dra de på kicket.
Kjøper du en godt vedlikeholdt sykkel skal du klare deg på ett oljeskift og muligens ett stempelskift før du evt. får billappen, broren min kjørte vel rundt 10-15k i sitt eie uten å bytte annet enn en plugg, før han lånte den bort i en uke og fikk den tilbake varmskjært
For all del, firetakt er mer holdbart og sikkert mer behagelig, men for deg som er vant til å kjøre moped, så blir en nsr eller cagiva uansett en gigantisk oppgradering
rmx'en oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en X'en!
jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww
#130
•
Skrevet 15 mars 2015 - 18:56
Får en ganske grei CBR for under 15 lapper, så jeg vil anta at det er en grei pris?
Høres vel ut som jeg er helt forelsket i CBR nå, men jeg må sette av litt til bil.
Hverdagssendaen Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike. Mitt rullende, saktegående prosjekt.
Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2
#131
•
Skrevet 15 mars 2015 - 19:05
Uansett hva, vil jeg si du får mer glede av en to-takter. Om du så på død og liv ikke vil ha det pga diverse grunner, vil jeg heller valgt SM 4-takter.
De kan du iaf ha litt morro med, og er minimalt mindre toppfart. Vet ikke hva budsjettet ditt er, men jeg ville lagt mer penger i en strøken og eldre sykkel enn lite på en nyere.
Du får holde oss oppdatert på valget videre

| '12 Yamaha Aerox | '10 Yamaha TZR | '85 Suzuki FZ | '06 Yamaha YZ125 | '13 KTM EXC250 | '04 Citroën Berlingo | '03 Audi A4 1.9TDIQ | '01 Audi A3 1.8TQ | '03 VW Golf MK4 1.9TDI Pacific | '12 VW Scirocco 2.0TDI R-Line | '08 KTM EXC125 |
#132
•
Skrevet 15 mars 2015 - 20:12
Er litt lei SM etter Sendaen, og har egentlig alltid hatt sansen for liggesykler. Drømmen er en YZF, men det tviler jeg på at skjer nå, så da blir vel CBR det nest beste. Vet ikke med WR og slike sykler, men hadde problemer med å sitte på Sendaen på langtur, derfor jeg har lyst på noe annet nå.
Edit: Jeg setter veldig stor pris på alle kommentarene, da en diskusjon kanskje kan hjelpe meg med å ta det rette valget.
Dette innlegget er endret av SuperSaxy: 15 mars 2015 - 20:14
Hverdagssendaen Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike. Mitt rullende, saktegående prosjekt.
Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2
#133
•
Skrevet 16 mars 2015 - 20:20
Valgte å ikke kjøpe noe jeg ikke hadde lyst på, og fulgte hjertet. 4-takt hadde jeg egentlig bestemt meg for, til fleres fortvilelse
Endte opp med en '11 YZF gitt. Helt strøken.
Bilder kommer om et par dager.
Hverdagssendaen Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike. Mitt rullende, saktegående prosjekt.
Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2
#134
•
Skrevet 16 mars 2015 - 20:48
Valgte å ikke kjøpe noe jeg ikke hadde lyst på, og fulgte hjertet. 4-takt hadde jeg egentlig bestemt meg for, til fleres fortvilelse
Endte opp med en '11 YZF gitt. Helt strøken.
Bilder kommer om et par dager.
Gratulerer med ny og rå sykkel! Er ikke imot 4takt generelt, men cbr er en av de slappeste 4takt syklene
Yamaha TZR Rossi Edition 50 2011 | Yamaha DT 50 2004
X-Derbi GPR 50 2004, Yamaha TZR 2010, Rieju RR, MotorHispania Furia, Tsx x2, pocketbike
#135
•
Skrevet 16 mars 2015 - 20:52
Takketakk Ser den, veldig fornøyd med valget.
Hverdagssendaen Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike. Mitt rullende, saktegående prosjekt.
Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2
#136
•
Skrevet 16 mars 2015 - 21:38
Yzf er jo pine meg ikke ille de da, legg ut masse bilder da
#137
•
Skrevet 16 mars 2015 - 22:12

Hverdagssendaen Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike. Mitt rullende, saktegående prosjekt.
Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere