Gå til innhold

Bilde

SuperSaxy's Hverdagssenda

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
136 innlegg i dette emnet

#121 SuperSaxy

SuperSaxy

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 703 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:200sx S13
Garage Garasje

Skrevet 15 mars 2015 - 00:28

Ja er egentlig litt trist. Skal lage prosjekttråd, men det blir en CBR, og det i seg selv er veldig lite spennende. 
Skulle gjerne hatt to-takt, men er veldig lei bensinforbruket, skruingen og mangelen på bunndrag. Høres ut som jeg er skikkelig nazi nå, men jeg elsket mopedtiden, det er bare på tide med noe nytt som skal fylle andre behov. 

Hverdagssendaen :wub  Mitt rullende, saktegående prosjekt. Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike.

Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2 

#122 Henrik TS50X

Henrik TS50X

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 064 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig

Skrevet 15 mars 2015 - 00:32

go sendan jo!  :wavecry

suzuki tsx, ktm sx 125, bmw

#123 Stratos

Stratos

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 150 Innlegg:
  • Kjøretøy:Sjekk sigg :)

Skrevet 15 mars 2015 - 00:52

Ja er egentlig litt trist. Skal lage prosjekttråd, men det blir en CBR, og det i seg selv er veldig lite spennende. 
Skulle gjerne hatt to-takt, men er veldig lei bensinforbruket, skruingen og mangelen på bunndrag. Høres ut som jeg er skikkelig nazi nå, men jeg elsket mopedtiden, det er bare på tide med noe nytt som skal fylle andre behov. 

cbr? :s De er jo sykt slappe :s Jalfall det jeg har kjørt av cbr, til og med den ybr'en jeg kjørte var kvikkere (lavere toppfart tho) 

Yamaha TZR Rossi Edition 50 2011 | Yamaha DT 50 2004​​

X-Derbi GPR 50 2004, Yamaha TZR 2010, Rieju RR, MotorHispania Furia, Tsx x2, pocketbike

#124 SuperSaxy

SuperSaxy

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 703 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 15 mars 2015 - 07:43

Blir å kjøre Vespa fremover nå :p
Har ikke så veldig mye å bruke på sykkel dessverre, men om dere har andre forslag er det bare å kjøre på. Jeg er klar over at det er en kjip sykkel, men den er ikke veldig dyr.

Hverdagssendaen :wub  Mitt rullende, saktegående prosjekt. Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike.

#125 Alekshansen

Alekshansen

MP-Fritids

• Moderator
  • 4 349 Innlegg:
  • Yrke:Bilmekanikerlærling
  • Kjøretøy:Mercedes 190e, Vespa pk 50 1995
Garage Garasje

Skrevet 15 mars 2015 - 12:33

NSR :wub

Why?

- Generelt billige

- Honda kvalitet
- Går godt uplombert, enda bedre med effektanlegg, og vilt mye bedre med 180 malossi(men du skal vel ikke trimme så fælt)
- bensinforbruket er ikke så altfor avskrekkende, langtur så kan du få en med effektanlegg ned i 0,5 på mila
- Veldig gode å kjøre
- ser ut som en større sykkel enn cbr

Eneste negative jeg kan tenke på er at den ser jo ikke så moderne ut :p

rmx'en :D oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en :D
X'en! :D 

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

#126 niklin

niklin

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 851 Innlegg:
  • Kjøretøy:aprilia rs 50
Garage Garasje

Skrevet 15 mars 2015 - 13:54

Cagiva mito. Også relativt billig

Aprilia rs 50: Hebo patanegra, brk45, 28mm osv...

.http://www.mopedport...yper-patanegra/

#127 SuperSaxy

SuperSaxy

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 703 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 15 mars 2015 - 14:12

Både Mito og NSR ser myye bedre ut en CBR, men greia er at jeg ikke vil ha to-takt på en brukssykkel. Føler det blir mindre vedlikehold på en fire-takt, samt mye mer bunndrag :)

#128 Stratos

Stratos

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 150 Innlegg:

Skrevet 15 mars 2015 - 17:11

Både Mito og NSR ser myye bedre ut en CBR, men greia er at jeg ikke vil ha to-takt på en brukssykkel. Føler det blir mindre vedlikehold på en fire-takt, samt mye mer bunndrag :)

Om du vil ha bunndrag er jalfall cbr HEEELT feil sykkel! MYE mer bunndrag i nsr f.eks

X-Derbi GPR 50 2004, Yamaha TZR 2010, Rieju RR, MotorHispania Furia, Tsx x2, pocketbike

#129 Alekshansen

Alekshansen

MP-Fritids

• Moderator
  • 4 349 Innlegg:
  • Yrke:Bilmekanikerlærling
  • Kjøretøy:Mercedes 190e, Vespa pk 50 1995
Garage Garasje

Skrevet 15 mars 2015 - 17:42

Husk at det er eksosventil på disse syklene da, så dem trekker relativt bra på lavt turtall, og laaangt bedre på høyt turtall ;) kan legge deg opp i 80-100 uten engang å dra de på kicket.
Kjøper du en godt vedlikeholdt sykkel skal du klare deg på ett oljeskift og muligens ett stempelskift før du evt. får billappen, broren min kjørte vel rundt 10-15k i sitt eie uten å bytte annet enn en plugg, før han lånte den bort i en uke og fikk den tilbake varmskjært :p
For all del, firetakt er mer holdbart og sikkert mer behagelig, men for deg som er vant til å kjøre moped, så blir en nsr eller cagiva uansett en gigantisk oppgradering :p

rmx'en :D oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en :D
X'en! :D 

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

#130 SuperSaxy

SuperSaxy

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 703 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 15 mars 2015 - 18:56

Åja, var ikke klar over at CBR-en ikke var så sterk på lavt turtall. Det eneste jeg har kjørt er en CBF, men der var da jeg hadde effektanlegg på Sendaen, så da var CBFen naturligvis veldig solid på bunn.
Får en ganske grei CBR for under 15 lapper, så jeg vil anta at det er en grei pris?
Høres vel ut som jeg er helt forelsket i CBR nå, men jeg må sette av litt til bil.

#131 Nardo

Nardo

Årets Bil 2016

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 706 Innlegg:
  • Kjøretøy:Audi A4 B6 1.8TQ
Garage Garasje

Skrevet 15 mars 2015 - 19:05

Skal du ikke selge letten før bil?

Uansett hva, vil jeg si du får mer glede av en to-takter. Om du så på død og liv ikke vil ha det pga diverse grunner, vil jeg heller valgt SM 4-takter.

De kan du iaf ha litt morro med, og er minimalt mindre toppfart. Vet ikke hva budsjettet ditt er, men jeg ville lagt mer penger i en strøken og eldre sykkel enn lite på en nyere.

Du får holde oss oppdatert på valget videre :)

Nardo's Audi A4 B6 1.8TQ

| '12 Yamaha Aerox | '10 Yamaha TZR | '85 Suzuki FZ | '06 Yamaha YZ125 | '13 KTM EXC250 | '04 Citroën Berlingo | '03 Audi A4 1.9TDIQ | '01 Audi A3 1.8TQ | '03 VW Golf MK4 1.9TDI Pacific | '12 VW Scirocco 2.0TDI R-Line | '08 KTM EXC125 |

#132 SuperSaxy

SuperSaxy

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 703 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 15 mars 2015 - 20:12

Joda, skal selge den, men det føles ikke helt riktig å legge 20-30 lapper i sykkel et år før bil. På toppen av det, koster jo lettlappen litt.

Er litt lei SM etter Sendaen, og har egentlig alltid hatt sansen for liggesykler. Drømmen er en YZF, men det tviler jeg på at skjer nå, så da blir vel CBR det nest beste. Vet ikke med WR og slike sykler, men hadde problemer med å sitte på Sendaen på langtur, derfor jeg har lyst på noe annet nå.

Edit: Jeg setter veldig stor pris på alle kommentarene, da en diskusjon kanskje kan hjelpe meg med å ta det rette valget.

Dette innlegget er endret av SuperSaxy: 15 mars 2015 - 20:14

#133 SuperSaxy

SuperSaxy

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 703 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 16 mars 2015 - 20:20

Valgte å ikke kjøpe noe jeg ikke hadde lyst på, og fulgte hjertet. 4-takt hadde jeg egentlig bestemt meg for, til fleres fortvilelse :p

Endte opp med en '11 YZF gitt. Helt strøken.

Bilder kommer om et par dager.  

#134 Stratos

Stratos

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 150 Innlegg:

Skrevet 16 mars 2015 - 20:48

Valgte å ikke kjøpe noe jeg ikke hadde lyst på, og fulgte hjertet. 4-takt hadde jeg egentlig bestemt meg for, til fleres fortvilelse :p

Endte opp med en '11 YZF gitt. Helt strøken.

Bilder kommer om et par dager.  

Gratulerer med ny og rå sykkel! ^_^  Er ikke imot 4takt generelt, men cbr er en av de slappeste 4takt syklene :) 

#135 SuperSaxy

SuperSaxy

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 703 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 16 mars 2015 - 20:52

Takketakk :) Ser den, veldig fornøyd med valget.

#136 Zeveren

Zeveren

Årets moped 2016/ årets prosjekt 2016

• Moderator
  • 3 729 Innlegg:
  • Yrke:Platearbeider/båtbygger
  • Kjøretøy:DT250X, BMW E34 528 91'
Garage Garasje

Skrevet 16 mars 2015 - 21:38

Yzf er jo pine meg ikke ille de da, legg ut masse bilder da ;)

Yamaha DT 50/125 93' prosjekt - Custom ramme!

#137 SuperSaxy

SuperSaxy

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 703 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 16 mars 2015 - 22:12

Nei, vært lettsykkeldrømmen lenge det, så føles ikke ille å oppfylle den. Må bare få den i hus først :)

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere