Skjønner ikke helt hva du mener. Men du kan bare plombere ned sykler som MAX yter 70 kW. Dette kan være mange forskjellige sykler i mange forskjellige årsmodeller 
Eller så kan du kjøpe en r-sykkel f eks som er plombert ned til 34 hk FØR de nye reglene kom 
Har ikke noe på årsmodell og si, du kan ikke plombere ned en sykkel over 70 kW nå uansett.
Mal fra vegvesenet:
Mellomtung motorsykkel: Motorsykkel som har en effekt på høyst 35 kW, målt i henhold til direktiv 95/1/EF, eventuelt som endret ved direktiv 2002/41/EF, jf. § 23-3, og et forhold mellom effekt og egenvekt på høyst 0,2 kW/kg. Etter nedtrimming kan motorsykkelens tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt.
Definisjonen av mellomtung motorsykkel i nr. 2 bokstav e) trer i kraft 19.04.2013. For motorsykler registrert før denne dato gjelder definisjonene slik disse lød før endringen av 19.04.2013.»
De motorsykler som i perioden fra 19. januar til 19. april 2013 har blitt klassifisert og registrert som MT etter gamle regler (25 Kw ++), beholder sin godkjenning. Motorsykler som fremstilles fra nå av vil bli klassifisert og registrert som MT etter nye regler (35 KW ++). Motorsykler registrert som tung motorsykkel i nevnte periode, og som oppfyller vilkårene for MT etter nye regler, kan fremstilles til ny godkjenning.
Det minnes om at det er førerretten som styrer hvilken motorsykkel som til enhver tid kan føres. Dette er førers ansvar å påse. Den endring som nå er gjort vil redusere antall tilfeller der det er avvik mellom førerrett og teknisk klassifisering av motorsykkelen.
Danijoh95 spør etter hvilken sykkel han kan kjøpe som mellom-tung.
Om du fikk Cbr600 med 115Hk fra f.eks 2005 som mellomtung kan den kjøpes på finn som mellomtung.
ellers er det enkeltgodkjenning som gjelder og da er det statens vegvesen som bestemmer hvordan de skal tolke reglene rundt dette. (IKKJE Å ANBEFALE!)