Jaujau, har lenge lekt med tanken om å spørre bestefar hva han skal ha for bilen sin.
Grunnen til dette er simpel. Jeg savner 4x4. Veldig. Og nå som jeg har flytta, viser det seg at det kan være kjekt med 4x4 om vinteren.
Bestefar har slutta å kjøre bil, så da spurte jeg. Fikk den rimelig billig, og bilen blei EU godkjent i fjor med null feil (tviler på at det skjer neste år : )
Skal hjem å hente bilen til mandag, men planene har surra en del i hodet allerede! Og lager derfor tråd på den nå!
Bilen er burgunder rød, høy som en skyskraper og fresk som en halvdau ponni. 1.8 sugeboxer er ikke no Gatebil Extreme utgangspunkt
Overflaterust på hjulbuer og ett 10cm høl i bakluka. Ellers er den i teknisk god stand!
Oh, forresten, det er en STV VAREBIL. Så det vil si at den er praktisk, og med hengerfeste!
Bilen blir gjort klar til vinteren. Skrapa STi planer pga rust. Hvis jeg kommer over ett bedre (mye bedre) utgangspunkt kan det hende jeg bygger bil av det istedet
Den er temmelig dønn lik som denne her, med unntak av bakseter! Tilogmed samma hjulkapsler! :
Korttidsplaner:
- Senk - 35mm bestilt
- Grundig rens innvendig, da bestefar driver med bikkjer og ikke har vaska bilen innvendig siden han kjøpte den. - Check!
- Få taki bakdiff med riktig utveksling og spærre?
Fremtidsplaner:
Utseende messig:
- "Widebody"
Jeg har ikke bestemt meg helt for hva jeg skal gjøre. Forester SF skjermer, dra ut skjermene eller om jeg skal gå helt amok og lage bredding ala Audi S1 Grp B bredding
- 16 or 17" alu hjul, eller bredde orginal felgene
- Diffuser foran og bak
- Cannards foran
- Nedfelte panserlåser
- Sota ruter
- Takspoiler, hvis jeg får tak i
- Fjerne hengerfestet
Understell og drivlinje
- Polyforinger
- Sveisa senterdiff
- Sveisa bakdiff
- Modifisere forstilling for mer sving