Gå til innhold


Bilde

Honda FMX


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
9 innlegg i dette emnet

#1 Tobeh

Tobeh

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:
  • Registrert: 17-juli 11
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 04 juli 2014 - 14:48

Kan noen forklare hvorfor disse har så lite HK? http://www.finn.no/f...ickthrough=true

 

Tenker at hvis jeg kjøper en slik kommer jeg til å bli lei av den på under 1 måned. med tanke på at en 125 2t går like bra.



#2 Ådne95

Ådne95

    Årets lett-mc 2012

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
  • Registrert: 19-juli 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Grimstad
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'98 NSR, GSX1100EF, '81 GSX1100E, '08 BMW e92 320d
Garage Garasje

Skrevet 04 juli 2014 - 15:06

en 125 2t går ikke like bra, enorm forskjell i moment, og mye flatere effektkurve :) men ja, er tatt lite ut av de syklane der.
Grunnen er at det er brukt en gammel honda-motor som har blitt strupa for å klare nyere utslippskrav. Derfor er det endel å hente på ny eksos (komplett, med headere), high-flow luftfilter og større dyse ;)

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      '85 GSX1100EF  &  '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter)      |      2008 BMW 320d Coupé 


#3 Tobeh

Tobeh

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:
  • Registrert: 17-juli 11
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 04 juli 2014 - 15:14

Søkte opp specsa på sykkelen å la merke til stoor forskjell i dreiemoment. Men ca hvor mye tror du at du kan hente ut av disse motorene med forskjellige mods?



#4 Ådne95

Ådne95

    Årets lett-mc 2012

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
  • Registrert: 19-juli 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Grimstad
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'98 NSR, GSX1100EF, '81 GSX1100E, '08 BMW e92 320d
Garage Garasje

Skrevet 04 juli 2014 - 15:41

kanskje rundt 10hk mer? burde hvertfall bli mye mer responsiv :) gikk en sånn her i området i fjor, virka som den flytta seg greit :)

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      '85 GSX1100EF  &  '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter)      |      2008 BMW 320d Coupé 


#5 Tobeh

Tobeh

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:
  • Registrert: 17-juli 11
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 04 juli 2014 - 15:50

takk for svarene :D, kanskje det blir en fmx 650 om 1 måned :D. Jobber som faen i sommer for å få penger til MC ahhaha :D

 

Vet du hvordan det er med service på disse btw?


Dette innlegget er endret av Tobeh: 04 juli 2014 - 15:50


#6 Ådne95

Ådne95

    Årets lett-mc 2012

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
  • Registrert: 19-juli 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Grimstad
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'98 NSR, GSX1100EF, '81 GSX1100E, '08 BMW e92 320d
Garage Garasje

Skrevet 04 juli 2014 - 16:07

veldig holdbare, her er hvertfall orginal oversikt over serviceintervaller: http://www.motorista...ce_Schedule.pdf

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      '85 GSX1100EF  &  '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter)      |      2008 BMW 320d Coupé 


#7 2StrokeViolence

2StrokeViolence

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 364 Innlegg:
  • Registrert: 09-november 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 11 juli 2014 - 21:36

FMX'en har en motor designet en gang på midten av 80 tallet, den legendariske RFCV motoren, dette er en motor som er relativt lat fra fabrikk, lite hestekrefter men godt dreimoment, dette gjør at sykkelen drar godt og gjevnt helt fra bunn av og trenger ikke å jage turtall for å orke å dra sånn som en 125 totakt må. siden den er såpass lat så er også service intervallene lange til å være en en-sylindret motor, holdbarheten er også legendarisk, er veldig få motorer som har et så godt etablert rykte for å være uknuselige som denne motoren, de er en grunn til at motoren har vært mer eller mindre uforandret i rundt 25 år nå.

 

skulle du ønske mere power så finnes det flust med trim til disse motorene, ny eksos burde være først på lista, neste er å sørge for at motoren får nok luft, åpne luftfilterboksen, powerfilter eller lignende.

neste etter dette så kommer det ann på hvor mye penger du ønsker å bruke og hvor mye du er villig til å skru, du får høykompresjons-stempler, kammer i flere ulike profiler, en FCR eller edelbrock forgasser hjelper visstnok mye, porting er også en kilde for mye mer power.



#8 Tobeh

Tobeh

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:
  • Registrert: 17-juli 11
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 14 juli 2014 - 23:17

Er det bare jeg som synes det er jævlig vanskelig å velge sykkel X_X, http://www.finn.no/f...ckthrough=true, vurderer å legge bud på denne og kjøpe komplett plastikk kit i svart, lakke tanken å kjøpe svart ktm lykt. noen tanker?



#9 eXploraL

eXploraL

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 179 Innlegg:
  • Registrert: 30-september 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hedmark, Løten
  • Kjøretøy:Audi A4, 1,9TDI 180 HK quattro, 03'

Skrevet 14 juli 2014 - 23:21

^Ser ut som et fint lite prosjekt :)

Saab 9-5 2,3t '01 - 185 hk, soon to be more  :rolleyes - http://www.mopedport...s-saab-9-5-23t/

 


#10 2StrokeViolence

2StrokeViolence

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 364 Innlegg:
  • Registrert: 09-november 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 15 juli 2014 - 11:37

DRZ'en er en mye mer leken sykkel enn FMX'en. mye lettere, mye mer snappy motor, bedre demping for herjing, lett å skru på, solid motor, ville gått for den.





Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere