Gå til innhold

Bilde

Tanker om Yamaha xt660x

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
12 innlegg i dette emnet

#1 Tobeh

Tobeh

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 29 juli 2014 - 20:01

Hei!:), det er meg igjen, han fyren som aldri klarer og bestemme seg for hvilken sykkel han skal kjøpe. så nå lurer jeg på hva dere tenker om xt660x. http://www.finn.no/f...ckthrough=true, såg litt på denne finn annonsen og det virket som en grei sykkel, med tanke på at jeg kommer til å bruke sykkelen mye + den er sikkert mer komfortabel en de fleste andre motarder. Men har lest litt negativt om denne rundt omkring på nettet. så hva tenker dere :)?

#2 NiTu

NiTu

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 139 Innlegg:
  • Kjøretøy:KTM 690 SMC R 2017

Skrevet 29 juli 2014 - 20:45

Siste motarden jeg kan tenke meg hvertfall, med tanke på vekt og utseende.

Hadde heller gått for en ktm med LC4 motor, evt drz men litt dau kanskje?

#3 Tobeh

Tobeh

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2014 - 22:22

Føler de ktmene blir veldig dyr og eller ikke registrert som mellomtung

#4 NiTu

NiTu

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 139 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2014 - 22:39

evt husky sm610 / sm630 (dyr)  Men er usikker på mellomtung registrert der også.

#5 Tobeh

Tobeh

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:

Skrevet 30 juli 2014 - 20:40

Har sitt litt på sm610, men er kun en ute på finn :(

#6 isakrapp

isakrapp

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
  • Yrke:Lakkerer
  • Kjøretøy:Mazda Mx5 NA. Mazda 626 rat.Piaggio nrg AC.
Garage Garasje

Skrevet 02 august 2014 - 23:45

Får 690n som mellomtung.
Hørt at drz er en tung å vanskelig sykkel..

HAR EN PIAGGIO NRG AC SOM SELGES I DELER. ALT GÅR BILLIG/GIBORTPRIS. HELST TA HELE DRITTEN XD

#7 Tobeh

Tobeh

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:

Skrevet 04 august 2014 - 19:49

690 er vel mildt sagt litt dyr, hahah

#8 Tobeh

Tobeh

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:

Skrevet 04 august 2014 - 22:04

Kom plutselig over denne http://www.finn.no/f...ickthrough=true :) Er 10 min vekke fra hvor jeg bor og er til og med reg som mellomtung  :wub  :wub  :wub  :wub  :wub

#9 v1ruZ

v1ruZ

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 613 Innlegg:
  • Kjøretøy:BMW 525TDS E39 & Suzuki DRZ400SM

Skrevet 06 august 2014 - 21:20

Får 690n som mellomtung.
Hørt at drz er en tung å vanskelig sykkel..

Det kan jeg iallefall motbekrefte. 

Har prøvekjørt en god del sykler, bla Yamaha XJ6, Yamaha Diversion, Ducati Hypermotard 1100, KTM 125EXC osv. og DRZ er desidert den sykkelen som er lettest å kjøre. Har hørt det fra flere som har prøvd den, at det er en veldig lettkjørt sykkel og en ypperlig nybegynnersykkel.

Mange sier også at det er en slapp sykkel, men det er ett rykte jeg mener har spredd seg som ild i tørt gress uten grunn. Om du har en original DRZ anbefaler jeg på det varmeste å sette på effektanlegg og utføre den velkjente 3x3 luftfiltermodifikasjonen. Da har du en sykkel som holder tritt med mange av de andre supermotardene. Og ikke minst en ekstremt holdbar motor, bare søk om den så skjønner du hva jeg mener. :)

#10 NiTu

NiTu

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 139 Innlegg:

Skrevet 06 august 2014 - 21:24

Kom plutselig over denne http://www.finn.no/f...ickthrough=true :) Er 10 min vekke fra hvor jeg bor og er til og med reg som mellomtung  :wub  :wub  :wub  :wub  :wub

ble det kjøp?

#11 isakrapp

isakrapp

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
  • Yrke:Lakkerer
  • Kjøretøy:Mazda Mx5 NA. Mazda 626 rat.Piaggio nrg AC.
Garage Garasje

Skrevet 06 august 2014 - 23:12

Det kan jeg iallefall motbekrefte. 

Har prøvekjørt en god del sykler, bla Yamaha XJ6, Yamaha Diversion, Ducati Hypermotard 1100, KTM 125EXC osv. og DRZ er desidert den sykkelen som er lettest å kjøre. Har hørt det fra flere som har prøvd den, at det er en veldig lettkjørt sykkel og en ypperlig nybegynnersykkel.

Mange sier også at det er en slapp sykkel, men det er ett rykte jeg mener har spredd seg som ild i tørt gress uten grunn. Om du har en original DRZ anbefaler jeg på det varmeste å sette på effektanlegg og utføre den velkjente 3x3 luftfiltermodifikasjonen. Da har du en sykkel som holder tritt med mange av de andre supermotardene. Og ikke minst en ekstremt holdbar motor, bare søk om den så skjønner du hva jeg mener. :)

Tenker ang ramme konstruksjon osv.
Wheelies er jo alt :D

HAR EN PIAGGIO NRG AC SOM SELGES I DELER. ALT GÅR BILLIG/GIBORTPRIS. HELST TA HELE DRITTEN XD

#12 2StrokeViolence

2StrokeViolence

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 364 Innlegg:

Skrevet 07 august 2014 - 07:49

Tenker ang ramme konstruksjon osv.
Wheelies er jo alt :D

nå er DRZen en bunnsolid sykkel både hva gjelder ramme og motor, et av de beste kjøpene du kan gjøre hvis du skal ha offroader\supermotard til hverdagsbruk.

det at den har et rykte på seg for å være slapp er kun fordi kunnskapsløse kids ser at den kun har oppgitt 45-50hk orginalt og tror at man må ha en KTM exc525 med 60 gamp for at det skal gå noe bra, noe som er helt feil, en DRZ er tuna for kjørbarhet og holdbarhet, masse bunndrag i et bredt register som gir en motor som er lettkjørt, sterk, morsom og behagelig å kjøre med, ikke hysterisk og masete slik som de større KTMene for eksempel, serviceintervallene er også en helt annen verden i forhold til f.eks KTM, trenger ikke bytte olje hver syvende time og justere ventiler hver tiende time på en DRZ.

overhodet ikke noe svakheter i rammene heller, du kan kjøre i skauen og dra wheelies dagen lang uten å være redd for å ødelegge noe som helst, den er noe tyngre enn de hvasseste motardene på markedet ja, men vi snakker 10-15 kg mer lissom, hvis man syns en sykkel på 130kg er tung og vanskelig å kjøre, så er det ihvertfall ikke sykkelen det er noe galt med.

• v1ruZ liker dette

#13 Tobeh

Tobeh

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 24 Innlegg:

Skrevet 29 august 2014 - 21:44

Det endet me at jeg kjøpte KTM'en. 

http://imgur.com/QIZf90e

Så og si original, utenom akrapovic effektanlegg og EXC lykt. sykkeln e seffølgelig uplombert :D

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere