Gå til innhold

Bilde

Mye forskjell på 125 og 525/530 EXC?

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
39 innlegg i dette emnet

#21 Nardo

Nardo

Årets Bil 2016

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 706 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Audi A4 B6 1.8TQ
Garage Garasje

Skrevet 17 september 2014 - 00:06

En for guds skyld slutt å vær så gammel kallj å se negativt på live !! Faan skulle vi ha hørt på sånne som deg så blir vi alle a4 mensker som sitter å er sjalu på nabon som lever livet...

Det jeg mente var at motard er billigere å forsikre en andre sykkler som R osv.

Er du en klabb å skal kjøre full gass over alt og ikke klarer å se sine grenser så kan du drepe deg selv med en scooter.. Man får bra opplæring før MC og man kjører stor sykkel på oppkjøring så man kjenner kreftene.

Hvorfor bruke 50k på en 300cc som man selger etter 8 måndter for at man ikke gidder å kjøre den da det er rett å slett for kjedlig?
Kjøp deg motard og kjør og ha det gøy !!

Sa aldri at man ikke skulle ha seg motard? Motard er det grommeste, jeg hadde ikke gått for noe annet.

Du må nok jekke deg ned tre hakk. Jeg er muligens A4 på dette, men det er ingenting å leke med. En 18-år gammel guttunge med altfor mye krefter mellom beina er dømt til å gå galt. Mange tilfeller som går helt fint, men det varierer jo.

Jeg sier heller ikke at han ikke skal leve livet. Da hadde jeg frarådet motorsykkel totalt. Det jeg dog fraråder er å starte på stor motorsykkel. Du kan ha det vel så gøy på en med litt mindre krefter. Om du så da selger den etter 8 måneder gjør ikke det noen ting? Så lenge du ikke går i minus. Overgangen til en større sykkel da vil være veldig god kontra at 500 blir dødt med en gang. Jeg ser ikke annet en positive ting med det?

Selv en 250 4-takter vil være en stor opptur i forhold til 70cc Derbi.

Var egentlig ferdig med å diskutere, valget er jo opp til trådstarter. Derimot lave personangrep provoserer meg.

Burde vel egentlig slutte å diskutere dette, virker som jeg er en av få av den yngre generasjonen med litt fornuft som synes dette. Ingenting galt med å ville ha masse krefter, men det er ikke dermed sagt at du kjøper deg en BMW M3 i en alder av 18 fordet? Begrensninger.

Nardo's Audi A4 B6 1.8TQ

| '12 Yamaha Aerox | '10 Yamaha TZR | '85 Suzuki FZ | '06 Yamaha YZ125 | '13 KTM EXC250 | '04 Citroën Berlingo | '03 Audi A4 1.9TDIQ | '01 Audi A3 1.8TQ | '03 VW Golf MK4 1.9TDI Pacific | '12 VW Scirocco 2.0TDI R-Line | '08 KTM EXC125 |

#22 Sandre_M

Sandre_M

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 764 Innlegg:
  • Yrke:Kioskslave
  • Kjøretøy:96 BMW E39 523i, 98 BMW E39 520i og Andreasgronfur
Garage Garasje

Skrevet 17 september 2014 - 00:26

Hadde jeg hatt råd hadde jeg selvfølgelig kjøpt meg en M3 som førstebil. Ikke akuratt det beste eksempelet... Men er jo bare og latt han kjøpe hva han vil det, han lærer nok fort og respektere kreftene i 525 skal du se. Er ikke sånn at det er insta-death bare en 18 åring setter seg på en litt sprek sykkel. Kan bare bruke en kompis som eksempel, folk sier at det ikke er noe vits og kjøpe seg en 250 2-takt crosser for en som nesten ikke har kjørt før for det blir for voldsomt. Han kjøpte så en rm 250 og han lærte seg fint og håndtere den etter noen uker. Just my 2 cents.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
  • isakrapp, Mariusjames og OhHiThere! liker dette

Ruller ned stripa, fy faen æ e god, bimmer'n min e som ein avansert form for SFO.

"Bend over slut, i got an aprilia."

#23 Ådne95

Ådne95

Årets lett-mc 2012

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 6 284 Innlegg:
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'98 NSR, GSX1100EF, '81 GSX1100E, '08 BMW e92 320d
Garage Garasje

Skrevet 17 september 2014 - 14:54

går ikke an å si om noe dette går bra eller ikke her, på ett forum :p kommer heeelt an på hvor god du er til å kjøre, og hvor god du er til å tilpasse deg nye kjøretøy :p er jo noen som kan sette seg på hva som helst og takle det bra etter noen få turer uansett hva det gjelder, og så er det andre som har kjørt i åresvis og fortsatt roter til de mest grunnleggende tinga.... men anbefaler trådstarter STERKT å først prøve/låne en 525/530/lignende, for å kjenne på kreftene, kan hende det er mye mer enn du egentlig er komfortabel med :)

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      '85 GSX1100EF  &  '81 GSX1100ET (framtidige prosjekter)      |      2008 BMW 320d Coupé 

#24 Mariusjames

Mariusjames

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 465 Innlegg:
  • Kjøretøy:KTM 525

Skrevet 26 september 2014 - 02:12

Okei... Fy faen sier jeg bare! For et beist!!

#25 skjetvingen

skjetvingen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 206 Innlegg:
  • Kjøretøy:volvo 240/motorispania RX 50
Garage Garasje

Skrevet 26 september 2014 - 18:16

Fått prøvd en 530 nå eller? kjenner følelsen

Sent from my iFail using faptalk...

#26 Mariusjames

Mariusjames

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 465 Innlegg:

Skrevet 26 september 2014 - 23:27

Fått prøvd en 530 nå eller? kjenner følelsen

Har kjøpt meg 525! haha.. Men, faen.. Kjenner på meg at jeg blir og miste lappen! Er så lett og bare ta en forbikjøring liksom, må roe meg litt ned fordi dette går ikke haha

#27 skjetvingen

skjetvingen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 206 Innlegg:
  • Kjøretøy:volvo 240/motorispania RX 50
Garage Garasje

Skrevet 27 september 2014 - 09:38

Har kjøpt meg 525! haha.. Men, faen.. Kjenner på meg at jeg blir og miste lappen! Er så lett og bare ta en forbikjøring liksom, må roe meg litt ned fordi dette går ikke haha

Gratulerer har du no bilder av den? Får dra på en bane og prøve den ordentlig

#28 OhHiThere!

OhHiThere!

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 325 Innlegg:
  • Kjøretøy:Rieju MRT 50 SM 2013
Garage Garasje

Skrevet 27 september 2014 - 12:00

"blir ikke og kjøre som en tulling med det første" Haha xD

• Stratos, Mariusjames og Nardo liker dette

#29 isakrapp

isakrapp

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
  • Yrke:Lakkerer
  • Kjøretøy:Mazda Mx5 NA. Mazda 626 rat.Piaggio nrg AC.
Garage Garasje

Skrevet 27 september 2014 - 13:53

Gratulere !! Anbefaler en tur på bane :D
  • OhHiThere! liker dette

HAR EN PIAGGIO NRG AC SOM SELGES I DELER. ALT GÅR BILLIG/GIBORTPRIS. HELST TA HELE DRITTEN XD

#30 Mariusjames

Mariusjames

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 465 Innlegg:

Skrevet 27 september 2014 - 15:01

Er ikke noe særlig med baner i Nord Norge :( Men takk! 

79_1042380792_xl1_zpsf3029bc5.jpg

Har gjort en del etter jeg kjøpte den though! Har bare kjørt så mye at jeg ikke har gidda og ta noen bilder av den haha! (Bilde fra annonsen)

• Ådne95 liker dette

#31 isakrapp

isakrapp

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:
  • Yrke:Lakkerer
  • Kjøretøy:Mazda Mx5 NA. Mazda 626 rat.Piaggio nrg AC.
Garage Garasje

Skrevet 27 september 2014 - 18:20

er ikke baner rundt her heller men er ei rett over grensa 2timers kjøring

HAR EN PIAGGIO NRG AC SOM SELGES I DELER. ALT GÅR BILLIG/GIBORTPRIS. HELST TA HELE DRITTEN XD

#32 Nardo

Nardo

Årets Bil 2016

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 706 Innlegg:
  • Kjøretøy:Audi A4 B6 1.8TQ
Garage Garasje

Skrevet 27 september 2014 - 21:56

Nå skal jeg være den drittsekken som bare må smøre inn i trynet ditt at jeg hadde rett.

HVA SA JEG?
  • asgeir95 og Mariusjames liker dette

Nardo's Audi A4 B6 1.8TQ

| '12 Yamaha Aerox | '10 Yamaha TZR | '85 Suzuki FZ | '06 Yamaha YZ125 | '13 KTM EXC250 | '04 Citroën Berlingo | '03 Audi A4 1.9TDIQ | '01 Audi A3 1.8TQ | '03 VW Golf MK4 1.9TDI Pacific | '12 VW Scirocco 2.0TDI R-Line | '08 KTM EXC125 |

#33 Mariusjames

Mariusjames

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 465 Innlegg:

Skrevet 28 september 2014 - 22:10

Yes, men uansett! Hvor mye koster det å omregistrere? 

#34 NiTu

NiTu

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 139 Innlegg:
  • Kjøretøy:KTM 690 SMC R 2017

Skrevet 28 september 2014 - 22:25

2300 ifølge tollen

Dette innlegget er endret av NiTu: 28 september 2014 - 22:27

#35 Gorne1611

Gorne1611

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 295 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 28 september 2014 - 22:59

Sa aldri at man ikke skulle ha seg motard? Motard er det grommeste, jeg hadde ikke gått for noe annet.

Du må nok jekke deg ned tre hakk. Jeg er muligens A4 på dette, men det er ingenting å leke med. En 18-år gammel guttunge med altfor mye krefter mellom beina er dømt til å gå galt. Mange tilfeller som går helt fint, men det varierer jo.

Jeg sier heller ikke at han ikke skal leve livet. Da hadde jeg frarådet motorsykkel totalt. Det jeg dog fraråder er å starte på stor motorsykkel. Du kan ha det vel så gøy på en med litt mindre krefter. Om du så da selger den etter 8 måneder gjør ikke det noen ting? Så lenge du ikke går i minus. Overgangen til en større sykkel da vil være veldig god kontra at 500 blir dødt med en gang. Jeg ser ikke annet en positive ting med det?

Selv en 250 4-takter vil være en stor opptur i forhold til 70cc Derbi.

Var egentlig ferdig med å diskutere, valget er jo opp til trådstarter. Derimot lave personangrep provoserer meg.

Burde vel egentlig slutte å diskutere dette, virker som jeg er en av få av den yngre generasjonen med litt fornuft som synes dette. Ingenting galt med å ville ha masse krefter, men det er ikke dermed sagt at du kjøper deg en BMW M3 i en alder av 18 fordet? Begrensninger.

Jeg gikk ifra lett mc og til en yamaha 426, Hjerte hoppa over noen hakk i begynnelsen når den gjorde powerwheelies i alle gir, Men det tok da ikke lange tiden før man ble vant til det, Etterpå kjøpte jeg en husaberg 650, som 18 åring. Den skremte livet av meg de første ukene men jeg lever da enda  :lol 

• isakrapp liker dette

#36 Gorne1611

Gorne1611

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 295 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 29 september 2014 - 22:18

Er ikke noe særlig med baner i Nord Norge :( Men takk! 

79_1042380792_xl1_zpsf3029bc5.jpg

Har gjort en del etter jeg kjøpte den though! Har bare kjørt så mye at jeg ikke har gidda og ta noen bilder av den haha! (Bilde fra annonsen)

fornøyd da ?

#37 Mariusjames

Mariusjames

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 465 Innlegg:

Skrevet 29 september 2014 - 23:07

fornøyd da ?

jaja, herregud! Har aldri vært så fornøyd med noe før haha! Bruker lite bensin, men alt går nesten i vedlikehold.. 

#38 Gorne1611

Gorne1611

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 295 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 30 september 2014 - 18:06

jaja, herregud! Har aldri vært så fornøyd med noe før haha! Bruker lite bensin, men alt går nesten i vedlikehold.. 

WHAT ? alt går i vedlikehold ? xD, Det er da ikke mer enn et oljeskift og oljefilter en gang eller 2 i måneden ? så rensking av luft filteret av og til ?

sykt fet sykkel da, Synes det er de modellene de som ser best ut av EXC ! 

#39 Mariusjames

Mariusjames

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 465 Innlegg:

Skrevet 30 september 2014 - 21:41

WHAT ? alt går i vedlikehold ? xD, Det er da ikke mer enn et oljeskift og oljefilter en gang eller 2 i måneden ? så rensking av luft filteret av og til ?

sykt fet sykkel da, Synes det er de modellene de som ser best ut av EXC ! 

Ja overdrev kanskje litt haha.. I manualen står det at man skal bytte olje sånn hver 5 time elsn, men det er cross, så tenker jeg drøyer det til rundt 15 - 20 timer for hvert skift, men ja er enig! Liker disse ganske bra, men er usikker på om jeg skal gidde og modde om bakkåpen til en nyere 530 modell eller beholde denne

#40 Gorne1611

Gorne1611

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 295 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 01 oktober 2014 - 09:28

Det har sikkert ikke mye å si om du drøyer det til 15-20 timer nei, disse har jo 2 oljefilter også har de ikke det da ?

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere