Gå til innhold

Bilde
* * * * * 2 Stemmer

TL Racing`s Tuning Tråd!

• Logg inn for å legge til innlegg
499 innlegg i dette emnet

#1 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 05 september 2014 - 16:16

Hei. (om noen av modsa mener jeg har postet feil sted, er dere fritt frem til å flytte tråden)

Tenkte å lage en tråd der man kan poste tuning relatert stoff, ser for meg litt mer en å bytte anlegg og drev...

Alt er lov, bare det har med tuning å gjøre. Bilder, kjørevideoer ect., både selvlagd og funnet på nett.
Håper dette kan dra igang gode diskusjoner, og deling av lerdom/erfaringer for oss som er litt mer en middels interisert i trimming!

47,6mm veiv og 47,6mm sylinder til C-one blokka.
Vedlagt fil  10659254_733682623365129_7479490031152018080_n.jpg   40,92K   61 Antall nedlastingerVedlagt fil  10689978_733682313365160_5384262390611133554_n.jpg   86,02K   61 Antall nedlastinger

Dette innlegget er endret av TL Racing: 05 september 2014 - 16:56

• Papa Duck liker dette

#2 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:

Skrevet 06 september 2014 - 12:23

Vedlagt fil  brekt blokk.jpg   77,07K   47 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  mks.jpg   57,61K   49 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  tcr.jpg   195,14K   49 Antall nedlastinger

#3 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:
  • Kjøretøy:RS 125 -03, Audi S6 4.2 -96, snart ktm :)

Skrevet 08 september 2014 - 01:00

Har du noe mer informasjon rundt dette oppsettet? antall HK osv?

C-one blokken har jo jeg liggende her, men har dessverre ikke sett så mange prosjekter rundt blokken ennå. Tror potensialet er stort, men jeg avventer nok til Malossi produserer ett nytt kit spesielt beregna til blokken.

Vet du om noen flere detaljer rundt oppsettet? hvilken reedventil som skal brukes? CVT oppsett osv? hadde vært artig å sett om det danket ut Malossi's anbefalte deler til C-one.

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#4 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:

Skrevet 08 september 2014 - 16:13

Har du noe mer informasjon rundt dette oppsettet? antall HK osv?

C-one blokken har jo jeg liggende her, men har dessverre ikke sett så mange prosjekter rundt blokken ennå. Tror potensialet er stort, men jeg avventer nok til Malossi produserer ett nytt kit spesielt beregna til blokken.

Vet du om noen flere detaljer rundt oppsettet? hvilken reedventil som skal brukes? CVT oppsett osv? hadde vært artig å sett om det danket ut Malossi's anbefalte deler til C-one.

De har ikke sluppet noen detaljer rundt dette oppsettet enda,dessverre ..Men disse gutta er kjent for å tøye strikken laaangt, så jeg mistenker at de leverer noe som er litt sprekere enn Ut av esken Malossi. Det kommer flere detaljer om litt. Har funnet ut at de kommer til å levere sylinderen i 52 boring også.
På slike brutale oppsett er det vanlig å bruke en reed til RD350 gjerne V-force. I kombo med 34-35mm gasser. Ellers så blir det ofte brukt en 85cc crosser reed alla CR elns. med 28mm gasser. Det er vanlig for disse tunigteamene å lage egenproduserte/modda variatorer og bakre reimskive. Ellers så har jo fa2st kommet med en meget spennende bakre reimskive, som dessverre er minst like spennende for lommeboka....

#5 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:
  • Kjøretøy:RS 125 -03, Audi S6 4.2 -96, snart ktm :)

Skrevet 10 september 2014 - 04:48

De har ikke sluppet noen detaljer rundt dette oppsettet enda,dessverre ..Men disse gutta er kjent for å tøye strikken laaangt, så jeg mistenker at de leverer noe som er litt sprekere enn Ut av esken Malossi. Det kommer flere detaljer om litt. Har funnet ut at de kommer til å levere sylinderen i 52 boring også.
På slike brutale oppsett er det vanlig å bruke en reed til RD350 gjerne V-force. I kombo med 34-35mm gasser. Ellers så blir det ofte brukt en 85cc crosser reed alla CR elns. med 28mm gasser. Det er vanlig for disse tunigteamene å lage egenproduserte/modda variatorer og bakre reimskive. Ellers så har jo fa2st kommet med en meget spennende bakre reimskive, som dessverre er minst like spennende for lommeboka....

Om det er sprekere enn Malossi rett ut av eska vil jeg vente litt med, frem til Malossi i det store og hele har sluppet sylinderen som er tiltenkt denne blokken, noe de strengt tatt ikke har gjort ennå, selv om du har helt korrekt i at denne blokken vil strupe/maksimere ytelsen av ett komplett MHR Team 2 eller BB 86 kit per dags dato :) men du har helt rett i at Malossi selv med dagens serie antageligvis har litt slingringsrom hva angår ytelse, da det er antageligvis noe de har betraktelig større volum på enn f.eks Cristofelini og andre merker. 

Men nøyaktig kontrastene på det du legger ut her og det Malossi har fått presset ut av denne blokken, det vet ingen noe om ennå, før alt er sluppet. Startet vell strengt tatt med Red Fury overrange serien som ble lansert på Milano messa i fjor, VL 18 Reeden som ble laget til AM6/Derbi og C-one only tidligere i år, samt den egne bremsecaliperet for Piaggio de slipper og mer i vente. 

Spennende er det uansett, men jeg vil ikke påstå noe ene veien eller andre, jeg tror vertfall at dersom blokken hadde og sylinderene de utviklet blokken for hadde gagnet en overdimensjonert reedventil (i større grad enn vl 18, som må sies å være mye større enn de andre scooterreedsa) så ville de nok produsert vl 19 eller noe sånt. Selvsagt må nok de du nevner bruke sin egen reedventil, det har de nok lagt godt med tanker i, men Malossi sin skal nok passe flott til nye oppsettet deres og få presset ganske godt ut det som er mulig av blokken.

Spennende er det uansett, lommeboken er aldri glad i noen av de her oppsettene, forsåvidt ikke naboene heller. Fortell gjerne så fort du har flere detaljer. Flott at andre merker har lagt merke til C-one blokken vertfall, det liker jo jeg vertfall :p

• TL Racing liker dette
Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#6 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:

Skrevet 18 september 2014 - 12:40

Ikke akkurat rå trimming, men vil bare få frem at noen 4t scootere har fått et ufortjent dårlig rykte.
Jeg skal ikke påstå at det er noe racer, men mener at til daglig kjøring/pendling et dette helt innafor etter mitt syn.

Oppsettet er følgene:

Vespa et4 2002 som variatoringen er fjernet, turtallsperra fjernet, byttet ruller og kontafjær.
Vedlagt fil  Screenshot_2014-09-17-23-08-43.png   381,47K   40 Antall nedlastinger

Dette er kjøring i hovedstaden med trafikk og opp og ned. Virkelig topfart på slette er 68. -uten noen form for "trimdeler".

Dette innlegget er endret av TL Racing: 18 september 2014 - 12:41

• Papa Duck liker dette

#7 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:

Skrevet 18 september 2014 - 15:22

7.612 på 200m

https://m.facebook.c...265226170264393
  • Papa Duck liker dette

#8 Papa Duck

Papa Duck

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 204 Innlegg:
  • Kjøretøy:neo rox 05

Skrevet 18 september 2014 - 17:48

Ikke akkurat rå trimming, men vil bare få frem at noen 4t scootere har fått et ufortjent dårlig rykte.
Jeg skal ikke påstå at det er noe racer, men mener at til daglig kjøring/pendling et dette helt innafor etter mitt syn.

Oppsettet er følgene:

Vespa et4 2002 som variatoringen er fjernet, turtallsperra fjernet, byttet ruller og kontafjær.
attachicon.gifScreenshot_2014-09-17-23-08-43.png

Dette er kjøring i hovedstaden med trafikk og opp og ned. Virkelig topfart på slette er 68. -uten noen form for "trimdeler".

Det får n si :D   bra at noen slår et slag for 4t også :)  

har du peil på om det er mulig med større sylinderer på disse motorene , og evnt andre ting som kan gjøres for høyere fart :)   ?  

#9 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:

Skrevet 21 september 2014 - 09:27

Det får n si :D   bra at noen slår et slag for 4t også :)  
har du peil på om det er mulig med større sylinderer på disse motorene , og evnt andre ting som kan gjøres for høyere fart :)   ?

Man får kjøpt diverse trimdeler til 4t nå om dagen. I løpet av vinteren blir det montert 49mm sylinder, ny kam, og ny eksos på denne.
Få se hva jeg gjør med forgasser, CVT'n blir også oppgradert. Skal se om det er noe gøy å gjøre med toppen å. Har en ekstra jeg kan herje med.
  • Papa Duck liker dette

#10 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:

Skrevet 23 september 2014 - 23:12

Nesten..

https://m.facebook.c...265226170264393

#11 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:

Skrevet 30 september 2014 - 23:40

Roost Havoc eksos ,70cc prototyp 2. Første støp.
Vedlagt fil  image.jpg   37,47K   42 Antall nedlastinger

Dette innlegget er endret av TL Racing: 30 september 2014 - 23:41

#12 Marinius

Marinius

MP-Fritids

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 01 oktober 2014 - 10:44

Liker veldig godt hva de prøver på!

Hadde vært morro å få denne på en mopedmotor og teste ut! 

1904067_758701250858587_8550599202813959

Retired

#13 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:

Skrevet 02 oktober 2014 - 12:24

Da er TSX sylinderen ferdig portet og spaceren på 1.8mm klar. Jeg har breddet eksosen 3mm hver vei, "opptimalisert" innsugssiden, spisset veggene i spyleport kanalene, og økt reedvolumet med nesten 100% . Polert eksos og "rufset" opp innsugskanalene. Det klør i portefingrene etter å begynne på spyleportene, men lar dette være da dette ikke skal være noe racing sylinder, men et forsøk på å få litt mer drag og et noe bedre register.

Sylinderen skal sendes bort for nedplaning og ny nedplanet topp skal på. Må lage til nytt forbrenningskammer på toppen.
Vedlagt fil  IMAG1005.jpg   173,98K   44 Antall nedlastinger
Vedlagt fil  IMAG1002.jpg   169,09K   41 Antall nedlastinger
  • HRawesome, Spudlebob, jansverre og en annen liker dette

#14 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:

Skrevet 03 oktober 2014 - 15:44

Liker veldig godt hva de prøver på!
Hadde vært morro å få denne på en mopedmotor og teste ut! 

1904067_758701250858587_8550599202813959

Nå har de fått støpt ferdig, det ser jo temlig greit ut dette:-)

Vedlagt fil  image.jpg   92,24K   31 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  image.jpg   97,42K   33 Antall nedlastinger
  • Marinius liker dette

#15 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:

Skrevet 07 oktober 2014 - 21:17

https://m.facebook.c...686455671378198

#16 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:

Skrevet 15 oktober 2014 - 15:58

Nå har de fått støpt ferdig, det ser jo temlig greit ut dette:-)
attachicon.gifimage.jpg
attachicon.gifimage.jpg

Med belegg...
Vedlagt fil  image.jpg   89,67K   26 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  image.jpg   72,07K   25 Antall nedlastinger

#17 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:

Skrevet 24 oktober 2014 - 17:51

Da åpner jeg døren som 4life lukket HER..passer seg nok bedre sånn. Jeg personelig liker begge sider av saken, både "trygge" oppsett og 10 minutters motorer.
For meg er det mangel på erfaring,kunnskap og utførelsesevne, som gjør det tvilsomt med hypermotorer her oppe i kalde nord. Jeg ser jo stadig at noen forsøker seg med kit som i utgangspunktet kan levere massevis av power, også spør de om dysetips...? WTF?
Snakk om å begynne i feil ende.

Her gjelder det å sette seg inn i grunnprinsippene innen 2takts trimming, FØR man setter igang er hyper prosjekt.
Det virker jo også som noen her er veldig optimistiske, og sier "kjør på" til en 16 år gammel gutt som ønsker å trimme mopeden sin "Max". Dette resulterer jo i 8 av 10 tilfeller i store økonomiske tap, og en moped som står mye mer en den går, og når den går, går den dårlig.

En hypermotor krever mye av av den som skal bygge den, og det er ikke noe som skal brukes frem og tilbake til skolen, den skal brukes til RACING, ikke noe annnet! Hadde fokuset vært rettet mot opptimalisering og ikke hva man kan kjøpe av HK, hadde nok mange flere kjørt rundt med et smil om munnen. Jeg er ganske sikker på at en godt oppsatt sportmotor hadde kjørt ifra flere av "hyper" greiene jeg ser her på forumet.

Men, det er stort men her, for noen av oss, som har satt seg noe inn i 2takts verdenen, har gått i fella flere ganger, er det lov å trixe med portetider, slaglengder,uthuling av blokk og sylinder ect. Forskjellen er bare at noen anbefaler folk som ikke er i nærheten av å få dette bra, til å gjøre det..-ikke bra.

Om man titter litt nedover i Europa, så skal man se GODT, for å finne noen med hyper oppsett som fortsatt har skilt på mopeden.

Dette innlegget er endret av TL Racing: 24 oktober 2014 - 19:37

• J.A.S, Marinius og Papa Duck liker dette

#18 Marinius

Marinius

MP-Fritids

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 7 371 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 24 oktober 2014 - 18:32

Da åpner jeg døren som 4life lukket HER..passer seg nok bedre sånn. Jeg personelig liker begge sider av saken, både "trygge" oppsett og 10 minutters motorer.
For meg er det mangel på erfaring,kunnskap og utførelsesevne, som gjør det tvilsomt med hypermotorer her oppe i kalde nord. Jeg ser jo stadig at noen forsøker seg med kit som i utgangspunktet kan levere massevis av power, også spør de om dysetips...? WTF?
Snakk om å begynne i feil ende.

Helt 100% enig i deg der. Det er hva som ''ødelegger'' her i Norge. 

Retired

#19 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 286 Innlegg:
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 24 oktober 2014 - 18:41

⬆til TL Racing...da "må" jeg nesten spørre her, hva syns du om innstillinga, og evnene mine når det kommer til det at jeg både oppmuntrer, påvirker andre med, og det jeg generelt driver med her da..?

.....jeg spør, pga at jeg blir litt i tvil om hva du sikter til....jeg prøver IKKE å dra sverdet eller slåss no her, for jeg liker godt ellers måten du er interesert i detta her på, har stor respekt for tråden din..!

Dette innlegget er endret av MrFIXT: 24 oktober 2014 - 18:43

#20 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 662 Innlegg:

Skrevet 24 oktober 2014 - 19:23

⬆til TL Racing...da "må" jeg nesten spørre her, hva syns du om innstillinga, og evnene mine når det kommer til det at jeg både oppmuntrer, påvirker andre med, og det jeg generelt driver med her da..?

.....jeg spør, pga at jeg blir litt i tvil om hva du sikter til....jeg prøver IKKE å dra sverdet eller slåss no her, for jeg liker godt ellers måten du er interesert i detta her på, har stor respekt for tråden din..!

Takker for det, og respekten er gjensidig. Du er en av de jeg sikter til når jeg snakker om "noen av oss", greia er "trå varsomt" regelen som jeg føler du ikke følger alltid. Det er viktig å pressisere at DU hadde gjordt det sånn og sånn, ikke at dette er fasiten.

For deg er mange ting en selvølge, men for Per på 16 er dette en helt annen verden, selv om han har en kompis som har det og det.

Jeg syntes fokus burde flyttes ifra max til medium, og heller gi tips som folk kan leve med rent praktisk, så de slipper å få ødelagt mopedtiden sin med et ubukelig oppsett. Folk flest vil jo kjøre, ikke skru.

Du personelig kan jo dra igang værste sort langslags helvete, jeg kommer til å følge:-)

• manston71 og Marinius liker dette

1 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 1 gjester, 0 anonyme brukere