Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Baotian tennspole

tennsploe

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
4 innlegg i dette emnet

#1 STIAN MYHRE

STIAN MYHRE

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 78 Innlegg:
  • Registrert: 04-november 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:fredrikstad
  • Yrke:elektro
  • Kjøretøy:yahama dt

Skrevet 02 oktober 2014 - 10:20

Hallo har en baotian et eller annet scooter hjemme.det er veldig dårlig lys på den så jeg tenkte å sette på et eksternt lys.men det jeg lurer på er om hvor mye ström kan jeg ta ut av den.er det som på en bil at generatoren bare bygynner å trekke ström mår spenningen blir forlav eller?

#2 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 02 oktober 2014 - 10:55

Den er nok laget for å kun gi strøm nok til det utstyret som er på scooteren originalt. Hvis du skal koble på et xtra lys så burde du koble det direkte på batteriet så kan du heller lade opp batteriet innimellom hvis det går tomt.

#3 STIAN MYHRE

STIAN MYHRE

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 78 Innlegg:
  • Registrert: 04-november 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:fredrikstad
  • Yrke:elektro
  • Kjøretøy:yahama dt

Skrevet 02 oktober 2014 - 11:03

Ok.det går jo an å bare sette på lyset og kjöre en tur med det på også se på spenningen på batteriet.vis spenninga er 13-14v så skal vil det gå an og ikke lade det etter at jeg har kjört stemmer ikke det?

#4 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 02 oktober 2014 - 11:14

Ok.det går jo an å bare sette på lyset og kjöre en tur med det på også se på spenningen på batteriet.vis spenninga er 13-14v så skal vil det gå an og ikke lade det etter at jeg har kjört stemmer ikke det?


Hvis du starter scooteren og ruser opp litt (3-4000omdr) med xtralyset på så bør du måle nesten 14 volt på batteriet for at det skal være ok. En annen måte å sjekke på er at du måler spenninga på batteriet noen timer etter du har kjørt. Spenninga bør helst være12,6 volt eller mer da.

Men du skal vel antageligvis ikke kjøre med detta lyset på hele tiden så batteriet får jo ladet seg greit når du slår det av, og kjører.

#5 STIAN MYHRE

STIAN MYHRE

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 78 Innlegg:
  • Registrert: 04-november 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:fredrikstad
  • Yrke:elektro
  • Kjøretøy:yahama dt

Skrevet 02 oktober 2014 - 11:33

Ok takk for svar



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere