Gå til innhold

Bilde

Fantic Caballero Supersei Motard 2007 | Vinter Prosjekt | Av Humble

fantic supermotard sm caballero am6 humble trim motard

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
45 innlegg i dette emnet

#1 CrasHumble

CrasHumble

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Fantic Caballero '07 | Yamaha Aerox '04
Garage Garasje

Skrevet 06 desember 2014 - 23:56

Fantic Caballero Supersei Motard 2007
0GSBEng.jpg

På sen sommern gikk jeg til innkjøp av en Fantic Caballero 2007 modell som jeg kjøpte av en kompis av meg, den hadde problemer med el-nettet og at den ikke gikk rent. Bilde ved kjøp/salg ser dere over. Fikset disse problemene det var dårlig sokkel i lykta foran samt dårlig jording også var det alt for liten (Sto i 72 skulle være 96) og den fikk for lite luft med originalfilterboksen.

Da jeg endelig fikk den til å gå ordentlig, hadde jeg ett lite møte med en sur politimann som tok skiltene mine og sendte meg på visning. Kom meg igjennom visningen og har nå skilt og 3000kr fattigere  :no 
Nå står den original og blir den ikke så veldig mye brukt delvis pga. den går så irriterende sakte og dårlig og delvis fordi det er snø og is på veien  :p 
Satt og tenkte at jeg får gjøre ett prosjekt ut av det fordi det er jo endel småting og fikse men når jeg skrev opp en liste var det ikke en liten en :shy Såvidt jeg vet ble tankkåpen knust etter at TheSh686 her på forumet krasjet inn i Fanticen med traktoren sin  :p (NOOB)
Her er lista over hva som skal til for å få den strøken  :wub (Gjort / Bestilt / Ikke gjort)
Utseende

Ny Bakskjerm
Nye tankkåper

Nye Blinklys
V-Face (Hvit og rød)

Fatbar med styrefester
Nye holker
Nye klistremerker på frontgaffel
Ny Rimtape
Drev cover i rødt
Røde kjedebeskyttere
Forskjerm som matcher V-Face
Bar End Speil

Elektrisk

Gå grundig over el-nett
Ny kontrollboks på styre

Stage 6 DB/2 Speedometer
Nytt horn
Koble opp batteri
Koble opp tenningslås

Xenon/LED for ekstremt bra lys

Mekanisk
428 Drev og kjede
Ny girpedal
Gass med utveksling
Sveise støtte
Nye dekk
Fikse ulyd i bakre kaliper

Nøkkel til rattlås

Motor
Sylinder: TP Trophy 49mm
Veiv: Stage 6 HPC
Eksos: Big One Racing
Forgasser: DellOrto 21mm Black Edition
Luftfilter: Biltema Fiddy seff
Clutch: Stage 6 Racing Carbon

For å oppsummere, denne SKAL bli strøken  :wub 
Kom gjerne med innspill om motor og utseende osv.  :) 
Alt av bilder/videoer vil bli tatt/filmet med iPhone 6, GoPro Hero 3 Black Edition eller Canon 60D   :cool 
 Updates blir også lagt inn i første posten, hvis jeg glemmer det må dere huske og minne meg på det så blir det ordnet fortløpende   ;)

UPDATES

UPDATE 1 | 07.12.14

Spoiler

Dette innlegget er endret av CrasHumble: 21 april 2015 - 21:08

Fantic Caballero '07 | PROSJEKT TRÅD

Yamaha Aerox '04 PROSJEKT TRÅD

#2 Alekshansen

Alekshansen

MP-Fritids

• Moderator
  • 4 349 Innlegg:
  • Yrke:Bilmekanikerlærling
  • Kjøretøy:Mercedes 190e, Vespa pk 50 1995
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2014 - 00:41

følger med her :D

• CrasHumble liker dette

rmx'en :D oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en :D
X'en! :D 

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

#3 SuperSaxy

SuperSaxy

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 703 Innlegg:
  • Kjøretøy:200sx S13
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2014 - 00:49

Dette gleder jeg meg til! Synes disse er skikkelig fete.
Etter lista å dømme, har du litt å henge fingrene i også :D
  • CrasHumble liker dette

Hverdagssendaen :wub  Mitt rullende, saktegående prosjekt. Solgt, lever nå sitt liv en plass på Romerike.

Oppsett: T6 Asso, PHBG 21 og MK2 

#4 CrasHumble

CrasHumble

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2014 - 00:53

UPDATE | 07.12.14
Fikk abstinenser og måtte ut og skru, noe som også gjorde at jeg lagde denne tråden. Her er ett bilde fra når jeg starta å skru og starten av prosjektet:
aqnby2O.jpg

Begynte og ta av potte, kjede, kåper, radiatorslanger og alt annet som var koblet til motorn.
Her er ett lite tips til de som ikke vet det varm opp radiatorslangen det gjør det mye enklerere å ta de av/på, er ikke vits i å drive å dra uten og varme opp noen ganger  :) 
b2GsvQJ.jpg

Circa 30 minutter senere hadde jeg strippet alt sammen og det var bare motorboltene igjen disse satt selvfølgelig som bare svarte faen, men når de først var ute var det ekstremt enkelt og ta ut motoren iforhold til alle andre mopeder jeg har skrudd på tidligere  :D 
Lar bildene tale for seg selv littegrann her jeg (Ett bilde sier mer enn 1000 ord  :cool)
IXOsVPC.jpg
8hyq7JE.jpg
9BbuWqm.jpg
zGT17vV.jpg
nwh8U0K.jpg

Da var den ute, selger forresten hypertrimma motor  :cool 69HK her er noen bilder:
AJZyK6U.jpg
hTYbTMr.jpg

Neida :p , denne skal jeg ha stående i tilfelle visning akkuratt sånn som den står nå (Ikke ban meg for kjøp og salg i tråder plz  :no)
Noen som vet hvordan jeg kan få tak i nøkkel til den originale rattlåsen? (Har snakket med alle kjente tidligere eiere de har aldri hatt den) 
5R1hdUk.jpg

Det var første update! :D 

#5 Xray111

Xray111

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 99 Innlegg:
  • Kjøretøy:Derbi senda xrace 2011

Skrevet 07 desember 2014 - 00:55

Følger med her:-)
  • CrasHumble liker dette

#6 CrasHumble

CrasHumble

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2014 - 01:06

For de som skal foreslå trim, jeg må ha noe som ikke bruker så altfor mye bensin, ikke bråker herfra og til månen og det MÅ tåle langturer og hardkjøring over lengre tid iogmed jeg kjører langt i helgene til Pappa. Må også ha noe som HOLDER gidder ikke å skru for ingen nytte.

#7 TheSh686

TheSh686

Årets scooter 2013

• Bruker
  • Pip
  • 334 Innlegg:
  • Kjøretøy:Aerox '03, RYZ '05, Mercedes CE300 '88
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2014 - 01:12

Det med at jeg kjørte traktoren i den er jo IKKE riktig i det hele tatt!

Følger jo med uansett  :)

• CrasHumble liker dette

MH RYZ SM Prosjekt Her!

#8 RikardBruaas

RikardBruaas

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 262 Innlegg:
  • Kjøretøy:Null og niks atm
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2014 - 10:09

Følger  ^_^

• CrasHumble liker dette

R!kard (Spotify)

YAMAHAEROX                                                                                                                               VG2 Fiske og Fangst

#9 Nardo

Nardo

Årets Bil 2016

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 706 Innlegg:
  • Kjøretøy:Audi A4 B6 1.8TQ
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2014 - 10:22

Følger :)

Angående noe holdbart som går bra ville jeg sagt TP86. Hadde så sykt lyst på det selv :lol og det MÅ ikke bråke noe jævlig.

Dette innlegget er endret av Nardo: 07 desember 2014 - 10:22

• CrasHumble liker dette

Nardo's Audi A4 B6 1.8TQ

| '12 Yamaha Aerox | '10 Yamaha TZR | '85 Suzuki FZ | '06 Yamaha YZ125 | '13 KTM EXC250 | '04 Citroën Berlingo | '03 Audi A4 1.9TDIQ | '01 Audi A3 1.8TQ | '03 VW Golf MK4 1.9TDI Pacific | '12 VW Scirocco 2.0TDI R-Line | '08 KTM EXC125 |

#10 Henrik TS50X

Henrik TS50X

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 064 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig

Skrevet 07 desember 2014 - 11:17

Følger med her :) fantic <3
  • CrasHumble liker dette

suzuki tsx, ktm sx 125, bmw

#11 Stratos

Stratos

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 150 Innlegg:
  • Kjøretøy:Sjekk sigg :)

Skrevet 07 desember 2014 - 12:00

Følger! :D
  • CrasHumble liker dette
Yamaha TZR Rossi Edition 50 2011 | Yamaha DT 50 2004​​

X-Derbi GPR 50 2004, Yamaha TZR 2010, Rieju RR, MotorHispania Furia, Tsx x2, pocketbike

#12 Zeveren

Zeveren

Årets moped 2016/ årets prosjekt 2016

• Moderator
  • 3 715 Innlegg:
  • Yrke:Platearbeider/båtbygger
  • Kjøretøy:DT250X, BMW E34 528 91'
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2014 - 13:29

følger :) var spesielle kåper på den og ikke helt min smak, men kan nok bli rå for det om ;)

• CrasHumble liker dette

Yamaha DT 50/125 93' prosjekt - Custom ramme!

#13 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 411 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 07 desember 2014 - 15:15

Behold forgasseren

Behold anlegget

Behold filterboksen

Kundo KRD 48mm sylinder (1 ring) 

Malossi clutchfjører

14-47/48 drev (evt 15-52/53)

TP CDI

Garantert 100 km/t og et ekstremt holdbart oppsett. Det er få her inne som ofrer Kundo en tanke,noe som er trist. JEg har vell fortalt nok ganger om min gamle Rieju som ble lånt ut i øst og vest,og aldri ble ofret en tanke på mange år,men gikk som en klokke hver dag mange tusen km med nevnte sylinder. Big-One anlegget er ikke enormt bra,men det duger mer en godt nok. Sett noen meher bytte dette ut med modifiserte versjoner av MK2 på disse Fanticene,og det blir født en idiot hver dag osv,men djeezes. 

Dekker iaf kritteriene du har satt opp IMO. Blir naivt å tro at du skal dra i land noe mer holdbart ved å peise på med noe TP86 eller andre Racing saker. 

Regner med det kommer noe Airsal greier,men er jo lov å iaf ytre en mening om noe annet. Airsal er forsåvidt grei nok den. Ikke at jeg har god erfaring med tanke på holdbarhet ang disse da,men ser jo andre har det,så er vell samme dritten. Athena er og godt merke! De lager all møkka til Stage6,som tydeligvis er godt nok for folk,så da burde jo Athena og være det. Athena 47,6mm eller Athena Sport er en solid sylinder. Yter mer eller mindre likt med Kundoen. Crash selger vell de (gjorde iaf)

• CrasHumble liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#14 CrasHumble

CrasHumble

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2014 - 15:30

Behold forgasseren
Behold anlegget
Behold filterboksen
Kundo KRD 48mm sylinder (1 ring) 
Malossi clutchfjører
14-47/48 drev (evt 15-52/53)
TP CDI

Garantert 100 km/t og et ekstremt holdbart oppsett. Det er få her inne som ofrer Kundo en tanke,noe som er trist. JEg har vell fortalt nok ganger om min gamle Rieju som ble lånt ut i øst og vest,og aldri ble ofret en tanke på mange år,men gikk som en klokke hver dag mange tusen km med nevnte sylinder. Big-One anlegget er ikke enormt bra,men det duger mer en godt nok. Sett noen meher bytte dette ut med modifiserte versjoner av MK2 på disse Fanticene,og det blir født en idiot hver dag osv,men djeezes. 

Dekker iaf kritteriene du har satt opp IMO. Blir naivt å tro at du skal dra i land noe mer holdbart ved å peise på med noe TP86 eller andre Racing saker. 

Regner med det kommer noe Airsal greier,men er jo lov å iaf ytre en mening om noe annet. Airsal er forsåvidt grei nok den. Ikke at jeg har god erfaring med tanke på holdbarhet ang disse da,men ser jo andre har det,så er vell samme dritten. Athena er og godt merke! De lager all møkka til Stage6,som tydeligvis er godt nok for folk,så da burde jo Athena og være det. Athena 47,6mm eller Athena Sport er en solid sylinder. Yter mer eller mindre likt med Kundoen. Crash selger vell de (gjorde iaf)

Har DellOrto PHBG 21mm Black Edition liggende, skal kjøpe ett nytt Big One anlegg fra Italia som yter en god del bedre enn originalanlegget. Har egentlig tenkt på Polini Corsayter jo bra gjennom hele registeret og sikkert ikke så ille forbruk hvis jeg velger å kjøre sammen med 21mm. Den originale luftfilter boksen gir altfor lite luft selv etter modifisering og tatt ut filteret. Skal ikke ha Airsal ihvertfall hadde Charmo før kina drit pakningene gikk hele tiden på samme sted. :)

#15 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 411 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 07 desember 2014 - 15:42

Polini Corsa er kategori Racing til AM6,og det er en kjent veivknaser. Ja - ikke bare lager,men veiv. Den drar et enormt moment i forhold til mange andre sylindre,,noe som er døden for de fleste org - sport veiver. Kombinerer du med en ProRace / Malossi veiv eller annet merke Racing veiv,så kanskje det blir en lurere tanke iaf.  Hadde ikke byttet til 21mm heller. Er det ikke 16mm du har org der? Den er god nok,spesiellt om du heller går for en mer Sport sylinder. Gjør selvsagt ingenting,men det å innstille de 21mm Black typene kan være pain uten sidestykke. De kommer med totalt random nål og dysing av og til. Jeg er klar over hva spesifikt de SKAL ha,men det er ikke alltid tilfelle. Virker som de er tilrettelagt enkelte sykler elns. Den orginale filterboksen er liten,men med modikisjoner skal den klare trimsylinder helt greit. Det er ikke bare å drille noen huller alltid heller,du må se i filterboksen hvordan lufta går gjennom den,og modifisere deretter.

Skal ikke si noe om Charmo,annet en - jeg er ikke en tilhenger :p De har et godt rykte pga TSX. Men du kan jo likesågdt sette på billigste "noname" dritten fra Ebay. Blir samme ulla. 

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#16 niklin

niklin

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 850 Innlegg:
  • Kjøretøy:aprilia rs 50
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2014 - 15:42

Må si meg enig med 4life. Athena 47,6mm er ekstremt holdbare. Hadde en selv. Helt ok drag og kjempebra holdbarhet. Anbefales sterkt

Aprilia rs 50: Hebo patanegra, brk45, 28mm osv...

.http://www.mopedport...yper-patanegra/

#17 CrasHumble

CrasHumble

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 211 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2014 - 16:02

Polini Corsa er kategori Racing til AM6,og det er en kjent veivknaser. Ja - ikke bare lager,men veiv. Den drar et enormt moment i forhold til mange andre sylindre,,noe som er døden for de fleste org - sport veiver. Kombinerer du med en ProRace / Malossi veiv eller annet merke Racing veiv,så kanskje det blir en lurere tanke iaf.  Hadde ikke byttet til 21mm heller. Er det ikke 16mm du har org der? Den er god nok,spesiellt om du heller går for en mer Sport sylinder. Gjør selvsagt ingenting,men det å innstille de 21mm Black typene kan være pain uten sidestykke. De kommer med totalt random nål og dysing av og til. Jeg er klar over hva spesifikt de SKAL ha,men det er ikke alltid tilfelle. Virker som de er tilrettelagt enkelte sykler elns. Den orginale filterboksen er liten,men med modikisjoner skal den klare trimsylinder helt greit. Det er ikke bare å drille noen huller alltid heller,du må se i filterboksen hvordan lufta går gjennom den,og modifisere deretter.

Skal ikke si noe om Charmo,annet en - jeg er ikke en tilhenger :p De har et godt rykte pga TSX. Men du kan jo likesågdt sette på billigste "noname" dritten fra Ebay. Blir samme ulla. 

Må si meg enig med 4life. Athena 47,6mm er ekstremt holdbare. Hadde en selv. Helt ok drag og kjempebra holdbarhet. Anbefales sterkt

Hva tenker dere om dette da?
Sylinder: Stage 6 Racing 70cc (Er vel samme som Athena dere anbefalte Link: http://www.speedline...s-s6-7018801-r/)

Reed: 
Moto Tassinari V-Force 3/4

Luftfilter: Modifisert Original Boks
Tenning: Original muligens MVT Premium med lys
Girkasse: Original med forsterka Girtønne fra TP
Drev: 15/53 (428 får ikke tak i mindre bak :/)

#18 Papa Duck

Papa Duck

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 204 Innlegg:
  • Kjøretøy:neo rox 05

Skrevet 07 desember 2014 - 18:28

ang am6 motorer har jeg alltids kjørt mk        har god erfaring med sp3       mc-deler har vel forgassere som passer oppmot hva sykkel du har     lag en custum luftfilterbox      velg en skikkelig god veiv og lager       siste blir å velge et anlegg som passer ,, enten underbody som generelt gir bedre efekt eller kjøre cross stilen :)   bør anyways ha et anlegg som klarer godt over 12k hvertfall.

ser riktig heftig ut denne "gamle" fantik`n   :)

mk sin clutch har jeg hatt som min only one btw    carbon og gule fjører.

Dette innlegget er endret av Papa Duck: 07 desember 2014 - 18:29

• CrasHumble liker dette

#19 Dt50/70

Dt50/70

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 56 Innlegg:

Skrevet 07 desember 2014 - 19:14

Følger med hær! Har samme sykkeln selv, bare ikke sm ;)

#20 niklin

niklin

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 850 Innlegg:
  • Kjøretøy:aprilia rs 50
Garage Garasje

Skrevet 07 desember 2014 - 21:30

Hva tenker dere om dette da?

Sylinder: Stage 6 Racing 70cc (Er vel samme som Athena dere anbefalte Link: 

http://www.speedline...s-s6-7018801-r/)

Reed: 

Moto Tassinari V-Force 3/4

Luftfilter: Modifisert Original Boks
Tenning: Original muligens MVT Premium med lys
Girkasse: Original med forsterka Girtønne fra TP
Drev: 15/53 (428 får ikke tak i mindre bak :/)

Ska du ha trimveiv kan du likegodt kjøpe malossi sin "slappeste" sylinder. Da har du mer kubikk, altså mer bunndrag. Kan godt kjøre denne på 21mm
  • 4life liker dette

Aprilia rs 50: Hebo patanegra, brk45, 28mm osv...

.http://www.mopedport...yper-patanegra/

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

Andre emner som også har følgende stikkord: fantic, supermotard, sm, caballero, am6, humble, trim, motard

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere