Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Trimme Tempo Corvette?


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
11 innlegg i dette emnet

#1 Anton98

Anton98

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 92 Innlegg:
  • Registrert: 10-oktober 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Mandal
  • Kjøretøy:Tempo corvette 380 Rieju mrt 2013 enduro :)

Skrevet 21 desember 2014 - 20:11

Hei har en tempo corvette og er litt usikker på om jeg skal trimme den etter hvert. må ned i 1 gir i nesten alle bakker klarer 2 gir i slake bakker men er man nødt til og ha fult sett eller går det greit med bare 60 cc sylinder? har sett på det på crash'n burn siden koster 1000 kroner for det og det blir fort dyrt visst jeg skal ha forgasser og potte også. noen som vet om ei potte utgjør mye effekt på ei corvette? det er en 380 86 modell. og lurer også på om du bruker den gamle toppen visst du kjøper sylinder? Takker for svar :)



#2 riejusmxchrome

riejusmxchrome

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 250 Innlegg:
  • Registrert: 31-oktober 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sør-Trøndelag, Klæbu
  • Kjøretøy:rieju smx, yamaha dt

Skrevet 21 desember 2014 - 20:38

kunna kjøpt dæ ett greit effektanlegg, kjøp brukt 19mm gasser elns å få nånn te å porte sylindern din litt te dæ, da har du ganske billi trim :) hjelpe kanskje litt med nytt stempel å ringa å. sikkert leng sia det e bytta :)



#3 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 21 desember 2014 - 22:12

Hei har en tempo corvette og er litt usikker på om jeg skal trimme den etter hvert. må ned i 1 gir i nesten alle bakker klarer 2 gir i slake bakker men er man nødt til og ha fult sett eller går det greit med bare 60 cc sylinder? har sett på det på crash'n burn siden koster 1000 kroner for det og det blir fort dyrt visst jeg skal ha forgasser og potte også. noen som vet om ei potte utgjør mye effekt på ei corvette? det er en 380 86 modell. og lurer også på om du bruker den gamle toppen visst du kjøper sylinder? Takker for svar :)


Du må ha hele Cometsettet hvis det skal bli noe fart. Blir ikke allverden da heller. Rundt 75km/t. Søk litt på Tempo forum. Står mye om trimming der.

#4 Razer32uhhu

Razer32uhhu

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 674 Innlegg:
  • Registrert: 08-juni 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Tr�ndelag, Steinkjer
  • Kjøretøy:BMW og noe rææl etter mopedtia
Garage Garasje

Skrevet 22 desember 2014 - 13:12

Comet sett er egentlig det eneste alternativet du har for og få en Corvette til og gå bedre. Comet'en har 32mm svanehals, 17mm forgasser og  38mm sylinder med større porter. Setter du disse delene på en vanlig Corvette motor (Sachs 50/4 MLKAX motor blir en identisk med en Sachs 50/4 LKH motor.

 

https://www.alvars.s...s-trimkit-60-cc Koster 1569kr + 150kr i frakt på døren  ^_^

 

 

 

Dette trimsettet har jeg på den ene Corvette motoren min, Du må være obs på at denne sylinderen er borret opp fra 47cc til 60cc og derfor er det ikke nok sylindervegger til at du kan borre den opp igjen når den får dårlig kompresjon (etter stempelringer) 

Dette trimsettet er veldig billig i forhold hva Kjell berg og lignende butikker som selger Tempo deler skal ha for sine Comet deler.

 

Her er et bilde av hvordan settet ser ut  ;)

29w1ee8.jpg


Dette innlegget er endret av Razer32uhhu: 22 desember 2014 - 13:19


#5 Anton98

Anton98

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 92 Innlegg:
  • Registrert: 10-oktober 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Mandal
  • Kjøretøy:Tempo corvette 380 Rieju mrt 2013 enduro :)

Skrevet 27 desember 2014 - 00:34

Takker for gode svar da blir det muligens det settet for 1500 kr når jeg har solgt den andre mopeden ;) takk au for nyttig informasjon angående tempomotoren :)

#6 Anton98

Anton98

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 92 Innlegg:
  • Registrert: 10-oktober 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Mandal
  • Kjøretøy:Tempo corvette 380 Rieju mrt 2013 enduro :)

Skrevet 27 desember 2014 - 10:29

Comet sett er egentlig det eneste alternativet du har for og få en Corvette til og gå bedre. Comet'en har 32mm svanehals, 17mm forgasser og  38mm sylinder med større porter. Setter du disse delene på en vanlig Corvette motor (Sachs 50/4 MLKAX motor blir en identisk med en Sachs 50/4 LKH motor.

 

https://www.alvars.s...s-trimkit-60-cc Koster 1569kr + 150kr i frakt på døren  ^_^

 

 

 

Dette trimsettet har jeg på den ene Corvette motoren min, Du må være obs på at denne sylinderen er borret opp fra 47cc til 60cc og derfor er det ikke nok sylindervegger til at du kan borre den opp igjen når den får dårlig kompresjon (etter stempelringer) 

Dette trimsettet er veldig billig i forhold hva Kjell berg og lignende butikker som selger Tempo deler skal ha for sine Comet deler.

 

Her er et bilde av hvordan settet ser ut  ;)

29w1ee8.jpg

Har du et bilde av motoren med sylinder og forgasser på? :) visst jeg skal ha det settet på tror jeg at jeg skal kjøpe en motor uten sylinder eller forgasser på og sette det på den og beholde den andre original :)



#7 Razer32uhhu

Razer32uhhu

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 674 Innlegg:
  • Registrert: 08-juni 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Tr�ndelag, Steinkjer
  • Kjøretøy:BMW og noe rææl etter mopedtia
Garage Garasje

Skrevet 27 desember 2014 - 19:26

Skal prøve og ta ett bilde i morgen  :)

 

Kan være smart det ja, men Corvette motorene er litt stiv pris på da  :(



#8 Anton98

Anton98

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 92 Innlegg:
  • Registrert: 10-oktober 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Mandal
  • Kjøretøy:Tempo corvette 380 Rieju mrt 2013 enduro :)

Skrevet 01 januar 2015 - 11:30

Skal prøve og ta ett bilde i morgen  :)

 

Kan være smart det ja, men Corvette motorene er litt stiv pris på da  :(

flott! :) har en venn som er sønn til en som forhandler alt av deler til corvette og andre tempo. de har mange motorer så skal høre om de har en uten noe på som jeg kan få for en grei pris. :)



#9 Razer32uhhu

Razer32uhhu

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 674 Innlegg:
  • Registrert: 08-juni 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Tr�ndelag, Steinkjer
  • Kjøretøy:BMW og noe rææl etter mopedtia
Garage Garasje

Skrevet 01 januar 2015 - 13:36

2r7m1zq.jpg



#10 Anton98

Anton98

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 92 Innlegg:
  • Registrert: 10-oktober 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Mandal
  • Kjøretøy:Tempo corvette 380 Rieju mrt 2013 enduro :)

Skrevet 04 januar 2015 - 19:25

2r7m1zq.jpg

Flott, hvilken plugg bruker du på dette settet og hvordan er den eksosklampen som skal holde enden på potta? :)



#11 Razer32uhhu

Razer32uhhu

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 674 Innlegg:
  • Registrert: 08-juni 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Tr�ndelag, Steinkjer
  • Kjøretøy:BMW og noe rææl etter mopedtia
Garage Garasje

Skrevet 05 januar 2015 - 21:19

W 260 T1 plugg og tror det er en slangeklemme?



#12 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 10 701 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 06 januar 2015 - 01:57

Vedlagt fil  420727.jpg   18,31K   4 Antall nedlastinger



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere