Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Yamaha DT50X Parmakit

parmakit 110cc dt50x erfaring

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
11 innlegg i dette emnet

#1 Faggite

Faggite

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 133 Innlegg:
  • Registrert: 11-mai 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nordland, Sortland
  • Yrke:Byggmakker
  • Kjøretøy:Honda NSR125 - Aerox 90cc

Skrevet 25 desember 2014 - 23:46

skal kanskje bytte en Aerox med xtreme88cc påmontert imot en DT50X (som er orginal) og har leeeeenge hatt lysten bare for og gjøre noe med fritiden min. nemlig og bygge opp en motor hvor motorhavari er tilfelle.. Så lurer jeg på realistisk sett hva ville det koste og bygge en motor med parmakit 110cc i. Og er det mulig og holde det med et budsjett på ca. 16 000,- ? Og hvor burde jeg kjøpe delene fra, har hatt litt ulykke med Speedoptions.. xD vet att dette er overkill men syns det er verdt det! og hvordan har det seg med kjøling ? 2 radiatorer eller èn annen.. cross radiator til en 450 eller noe ?

 

  845R0315.jpgMetrakit MRD Carbon Clutch - AM6 650,00kr 650,00kr small_delete.gif 

  GR06416.jpgDR Racing - Motorpakningsett - AM6 - Fra 2000 108,00kr 108,00kr small_delete.gif 

  K0700060.jpgTopPerformance simmeringsett - Am6 190,00kr 190,00kr small_delete.gif 

  0105BI0005.jpgConti - Oljepumpedeksel - AM6/Derbi - Sort 138,00kr 138,00kr small_delete.gif 

  91105028.jpgMetrakit MRD - PWK 28mm 1.095,00kr 1.095,00kr small_delete.gif 

  S635021BK.jpgStage6 - Double Layer XL Filter - Sort 378,00kr 378,00kr small_delete.gif 

  9906500.jpgTopPerformance - Racing Reed - AM6 459,00kr 459,00kr small_delete.gif 

  TUB26.jpgInnsug - Minarelli AM6 - 28mm 219,00kr 219,00kr small_delete.gif 

  3620006.jpgPolini - DellOrto 6mm dysekit - 120 til 138 188,00kr 188,00kr small_delete.gif 

  3620006.jpgPolini - DellOrto 6mm dysekit - 140 til 158 188,00kr 188,00kr small_delete.gif 

  14000340.jpgBidalot Racing Factory - Digital Inner Rotor - Am6 2.995,00kr 2.995,00kr small_delete.gif 

  VCRRD35188BB.jpgVoca - BigBore 90cc - Short-stock 2.985,00kr 2.985,00kr small_delete.gif 

  UN09061.jpgKoso - LC temp måler 239,00kr 239,00kr small_delete.gif 

  S64030.jpgStage6 - RPM teller - Med bakgrunnsbelysning 898,00kr 898,00kr small_delete.gif

Totalt: 10.730,00kr
 

Og sist men ikke minst Parmakit Racing Carrera 110cc Kit - 5.835,00kr  - *Utsolgt* :p

 

Dette har jeg en tendens til og bestille. men kunskapen sitter ikke helt på plass vist på mine innlegg. men en palss begynner man. og jeg tenkte og gjøre det med stil. og vet at der er sikkert noen I Norge med like lav kunnskap som meg som sikkert har fått det til! men alt avhenger om jeg får tak i DT50X'en. 

 

jeg bryr meg egentlig ikke om sylindern er dritt fordi jeg skal sikkert selge den med engang den er oppbygd. Gjerne dritt i sarkasmen men jeg vill se om det er noen mulighet for meg til og gjennomføre dette. er dette et 'legitimate' oppsett? annen potte isåfall hvilken? andre ting? Hvordan vill dette se ut for girkassen ? 


Dette innlegget er endret av Faggite: 26 desember 2014 - 00:34


#2 riejusmxchrome

riejusmxchrome

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 250 Innlegg:
  • Registrert: 31-oktober 13
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sør-Trøndelag, Klæbu
  • Kjøretøy:rieju smx, yamaha dt

Skrevet 26 desember 2014 - 00:41



viss du ska ha parmakit må du værtfall bynn å hør på ka dem med erfaring si :) men villa heller gått for bidalot 94 f.eks, treng ca samme oppsette rundt, men bidalot e my ber kvalitet. vil tru det bli litt lettar å selg med bidalot å, fordi flestan veit at parma e dårlig kvalitet. 



 

viss du ska ha parmakit må du værtfall bynn å hør på ka dem med erfaring si :) men villa heller gått for bidalot 94 f.eks, treng ca samme oppsette rundt, men bidalot e my ber kvalitet. vil tru det bli litt lettar å selg med bidalot å, fordi flestan veit at parma e dårlig kvalitet. 

 

men villa tatt stør gasser, kjøpt most eksos elns, tp-vforce reed, å itjminst dysa som passe :D


Dette innlegget er endret av riejusmxchrome: 26 desember 2014 - 00:40


#3 niklin

niklin

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 851 Innlegg:
  • Registrert: 11-juli 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Trøndelag, Levanger
  • Kjøretøy:aprilia rs 50
Garage Garasje

Skrevet 26 desember 2014 - 01:07

du MÅ ha ny topp te sylindern. Kan kjøp sylinder å topp på twostroke.se. Villa bytta eksosen mot most 110cc eller lignende, 32-34mm pwk å cr85 vforce reed, pwk dysa som passe. Må beregn å fres opp ein del i blokka. 


Aprilia rs 50: Hebo patanegra, brk45, 28mm osv...

.http://www.mopedport...yper-patanegra/

 

 

 


#4 Alekshansen

Alekshansen

    MP-Fritids

  • Moderator
  • 4 349 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Oppland, Gran
  • Yrke:Bilmekanikerlærling
  • Kjøretøy:Mercedes 190e, Vespa pk 50 1995
Garage Garasje

Skrevet 26 desember 2014 - 01:24

hvis du bare skal selge igjen med engang så lykke til, ingen som vil ha en moped med "parmadritt" eller noe i samme klasse nå for tiden.

 

Siden du begynner med ganske lav erfaring, men fortsatt vil satse høyt, hvorfor ikke gå for ett oppsett du knapt behøver å modifisere blokk osv med?
da tenker jeg Bidalot RR 70, MK prorace, TPR 80, polini evo eller MHR 80/team?

Da lærer du deg splitting, matchporting(ikke nødvendig) og justering av forgasser/tenning.

Det er også fler som ønsker seg noe slikt enn de sjukeste langslagkitta, for da kan man jo enkelt gå tilbake til mildere trim uten å måtte bytte hele motorn ;)


  • riejusmxchrome og Faggite liker dette

rmx'en :D oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en :D
X'en! :D 

 

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

 


#5 Faggite

Faggite

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 133 Innlegg:
  • Registrert: 11-mai 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nordland, Sortland
  • Yrke:Byggmakker
  • Kjøretøy:Honda NSR125 - Aerox 90cc

Skrevet 26 desember 2014 - 16:20

Såååee... bidalot 94cc bedre kvalitet og er faktisk billigere.. ska tenke på det.. eller om neste leveranse med parmadritt til speed bli bedre ahaha x))

#6 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 10 694 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 26 desember 2014 - 17:52

http://www.scootfast...ourse-46mm.html

....uten spaceren, og sammen med:

http://www.scootfast...ourse-45mm.html

...så får du 107cc, går bra..jeg veit, jeg har prøvd..!

Toppen på det cylinderkit't er forbedret, og selve stemplet er er en oppgradert bedre versjon: Next Generation..!

Ferdig fortolla, så kommer det på rundt kr 4000,-..!
  • riejusmxchrome liker dette

#7 Faggite

Faggite

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 133 Innlegg:
  • Registrert: 11-mai 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nordland, Sortland
  • Yrke:Byggmakker
  • Kjøretøy:Honda NSR125 - Aerox 90cc

Skrevet 26 desember 2014 - 19:51

http://www.scootfast...ourse-46mm.html

....uten spaceren, og sammen med:

http://www.scootfast...ourse-45mm.html

...så får du 107cc, går bra..jeg veit, jeg har prøvd..!

Toppen på det cylinderkit't er forbedret, og selve stemplet er er en oppgradert bedre versjon: Next Generation..!

Ferdig fortolla, så kommer det på rundt kr 4000,-..!

Oi, takk! så noe anderledes enn det kit'te såm speedoptions har

#8 MrFIXT

MrFIXT

    Årets Bruker 2013/14

  • Moderator
  • 10 694 Innlegg:
  • Registrert: 17-oktober 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 26 desember 2014 - 22:17

Men de heftigste kit'a du får som er beregna for Am6 er:

http://www.maxiscoot...___store=mxs_en

...og:

http://www.maxiscoot...sgp006pkm2.html

...jeg har både Bidalot 94, og et MXS GP2 94cc (90cc kit som bygges om til 94cc) kit her...Bidalot'n sitter på min Yamaha DT/R 2004 mod..!

Vedlagt fil  DSC_0616.JPG   345,85K   21 Antall nedlastinger

#9 Faggite

Faggite

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 133 Innlegg:
  • Registrert: 11-mai 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nordland, Sortland
  • Yrke:Byggmakker
  • Kjøretøy:Honda NSR125 - Aerox 90cc

Skrevet 30 desember 2014 - 20:35

Går det fint ann og kjøre et ekstremkit på orginal clutch eller bi det bare sluring ? Har lurt lenge på det.. aldri funnet et svar på dette... Hehe .. var sykt rå den dtr'en..

Dette innlegget er endret av Faggite: 30 desember 2014 - 20:37


#10 niklin

niklin

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 851 Innlegg:
  • Registrert: 11-juli 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Trøndelag, Levanger
  • Kjøretøy:aprilia rs 50
Garage Garasje

Skrevet 30 desember 2014 - 20:38

Går det fint ann og kjøre et ekstremkit på orginal clutch eller bi det bare sluring ? Har lurt lenge på det.. aldri funnet et svar på dette... Hehe .. var sykt rå den dtr'en..

ska du har kraftigere kit en airsal 70cc, så må du har forsterka klutsj. Anbefaler tp sin. Holder til alt. 


Aprilia rs 50: Hebo patanegra, brk45, 28mm osv...

.http://www.mopedport...yper-patanegra/

 

 

 


#11 Faggite

Faggite

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 133 Innlegg:
  • Registrert: 11-mai 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nordland, Sortland
  • Yrke:Byggmakker
  • Kjøretøy:Honda NSR125 - Aerox 90cc

Skrevet 30 desember 2014 - 20:39

ska du har kraftigere kit en airsal 70cc, så må du har forsterka klutsj. Anbefaler tp sin. Holder til alt. 

Hva er forskjellen på alle disse. mellom både tp og polini osv.

#12 niklin

niklin

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 851 Innlegg:
  • Registrert: 11-juli 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Trøndelag, Levanger
  • Kjøretøy:aprilia rs 50
Garage Garasje

Skrevet 30 desember 2014 - 20:40

Hva er forskjellen på alle disse. mellom både tp og polini osv.

beleggene er forskjellige og fjærene har forskjellig lengde og hardhet. 


Aprilia rs 50: Hebo patanegra, brk45, 28mm osv...

.http://www.mopedport...yper-patanegra/

 

 

 




Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!





Andre emner som også har følgende stikkord: parmakit, 110cc, dt50x, erfaring

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere