Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Sachs 50 SM 2014

sachs 50cc plombering supermotard

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
21 innlegg i dette emnet

#1 MHCraxter

MHCraxter

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 50 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:sachs stm 50

Skrevet 06 januar 2015 - 19:38

Noen som har Sachs og vet om det er bare å skru opp anlegget eller at det må kappes og sveises for å ta ut plomberingen??

har hørt mye forskjellig.. om du har kjenner til denne , er jeg veldig takknemlig for svar :)

#2 Alekshansen

Alekshansen

MP-Fritids

• Moderator
  • 4 349 Innlegg:
  • Yrke:Bilmekanikerlærling
  • Kjøretøy:Mercedes 190e, Vespa pk 50 1995
Garage Garasje

Skrevet 06 januar 2015 - 21:02

skal du trimme? da selger du mopeden og kjøper deg en annen.

disse er så og si umulige å trimme, med mindre du bytter ut hele motoren og ledningsnettet. den har turtallsperre på 8500 tror jeg det var, og den blir du ikke kvitt :p

du får heller ingen effektanlegg som passer skikkelig til denne, og større sylindre får du heller ikke på.

• MHCraxter liker dette

rmx'en :D oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en :D
X'en! :D 

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

#3 MHCraxter

MHCraxter

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 50 Innlegg:

Skrevet 06 januar 2015 - 23:57

Tenker ikke på å fjærne spærren bare ta plomberingen og sette den inn igjen da jeg skal selge den

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Vet du toppfarten plombert?

#4 Alekshansen

Alekshansen

MP-Fritids

• Moderator
  • 4 349 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 07 januar 2015 - 07:57

toppfarten øker ingenting, såvidt jeg vet så når den sperra allerede når den er plombert.

det du kan gjøre er å dreve den tyngre, da kan toppfarten øke litt.

skjønte ikke helt hva du mente, ta plomberingen for å sette den inn igjen? :huh

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

#5 apriliaelsker

apriliaelsker

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 722 Innlegg:
  • Yrke:Tip til neste år
  • Kjøretøy:Aprilia rx 50 2007 mod

Skrevet 07 januar 2015 - 22:48

Toppfarten plombert er jo ca. 45 kmt.

Sænt fræ iphæne mæn

Moped: Aprilia rx/sx 50 2007 mod, sinnsyk hybrid med både cross og sm dekk  :lol

Snøskuter: Ski-doo Freestyle 550 2007 mod

----Å steile rundt e nestn like jævli som å miste såpa i fengsle----

#6 Superbeetle

Superbeetle

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 114 Innlegg:
  • Kjøretøy:2013 Vespa LX50

Skrevet 07 januar 2015 - 23:31

De Kina-sachsene er sykt slappe.. Jeg fikk fjernet sperren, effektanlegg og dyset opp forgasseren, men det var bare bortkastete penger.

Vet ikke om jeg husker riktig, men lurer på om turtallssperren ligger koblet i serie med CDI'en, altså som en løs komponent. Men fargene på ledningene er byttet om, så det er ikke helt plugg and play. Ikke verre enn å plukke ledningene ut av stikkene og flytte dem.

Når man kan få en Piaggio zip med hi-per2 motor til 13-14k så skjønner jeg ikke hvorfor noen i det hele tatt vurderer made-in-china

(-) 2013 Vespa LX50

(-) 2004 Yamaha Jog R
(-) 1984 Suzuki FZ50

(x) 2013 H-D XL883R (x) 2012 Yamaha YZF-R6 (x) 2011 Harley Davidson XL1200X, (x) 1999 Ducati Monster 750, (x) 2011 Sachs Madass 50, (x) 2008 Vespa S50, (x) 2002 Peugeot Speedfight II

#7 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 690 Innlegg:

Skrevet 08 januar 2015 - 00:36

Nye Pia

De Kina-sachsene er sykt slappe.. Jeg fikk fjernet sperren, effektanlegg og dyset opp forgasseren, men det var bare bortkastete penger.
Vet ikke om jeg husker riktig, men lurer på om turtallssperren ligger koblet i serie med CDI'en, altså som en løs komponent. Men fargene på ledningene er byttet om, så det er ikke helt plugg and play. Ikke verre enn å plukke ledningene ut av stikkene og flytte dem.
Når man kan få en Piaggio zip med hi-per2 motor til 13-14k så skjønner jeg ikke hvorfor noen i det hele tatt vurderer made-in-china

Nye piaggio zip er også made in China

#8 MHCraxter

MHCraxter

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 50 Innlegg:

Skrevet 08 januar 2015 - 20:51

Er ikke sachs fra Uk?

#9 Superbeetle

Superbeetle

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 114 Innlegg:

Skrevet 08 januar 2015 - 21:19

Sachs er opprinnelig tysk og en av verdens eldste mc-fabrikanter.. Her hjemme er de nok mest kjent for å levere motorer til Tempo.

Dagens Sachs tror jeg ikke har stort med det opprinnelige firmaet å gjøre. Er bare et finere navn enn chingzou el.l

(-) 2013 Vespa LX50

(-) 2004 Yamaha Jog R
(-) 1984 Suzuki FZ50

(x) 2013 H-D XL883R (x) 2012 Yamaha YZF-R6 (x) 2011 Harley Davidson XL1200X, (x) 1999 Ducati Monster 750, (x) 2011 Sachs Madass 50, (x) 2008 Vespa S50, (x) 2002 Peugeot Speedfight II

#10 Alekshansen

Alekshansen

MP-Fritids

• Moderator
  • 4 349 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 08 januar 2015 - 21:20

Sachs VAR tysk, men de nyere modellene er kina.

skal ikke uttale meg så mye da jeg ikke har gjort noe research på det, men en ting er sikkert: kvaliteten er heeelt ræva.

dekaler faller av, plasten er tynn og sprø, dårlig elektronikk, har vært borti 2 helt nye sånne, begge hadde problemer med at de stoppa tilfeldig og ofte, viste seg å være spon i forgasseren begge gangene.

motoren er en am6 kopi, vanlige trimsylindre til am6 passer ikke overens.

virker som du ikke har en selv, så ett godt råd:

hold deg unna, og kjøp noe som faktisk har en viss standard

• apriliaelsker liker dette

#11 Superbeetle

Superbeetle

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 114 Innlegg:

Skrevet 08 januar 2015 - 21:26

http://en.m.wikipedi...chs_Motorcycles

Her var litt interessant lesning, ser ut til at de vil bort fra Kina-stemplingen.

Jeg hadde en Madass for noen år siden. De er ganske kule, men kvalitet og motor er ikke noe særlig ut av esken.. Det som derimot var positivt var at den var god å kjøre og føltes mye større selv med meg oppå (190cm)

(-) 2013 Vespa LX50

(-) 2004 Yamaha Jog R
(-) 1984 Suzuki FZ50

#12 MHCraxter

MHCraxter

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 50 Innlegg:

Skrevet 27 januar 2015 - 22:02

Spurte forhandleren og fikk svar..
Hei Marius, denne mopeden er ikke noe Kina moped , dette er høy kvalitets moped med Am6 motor / motor og deler er importørt fra Italia og Tyskland , men mopeden er satt sammen i Kina. Høy kvalitets moped, denne mopeden trenger du ikke å trimme, denne er på 3,7Kw, men du kan fjerne turtall sperren hvis du ønsker, da er det bare å bytte Cdi. det er en moped som jeg anbefalle på det sterkeste. Du får mye kvalitet for pengene.

Mvh/best regards

#13 Alekshansen

Alekshansen

MP-Fritids

• Moderator
  • 4 349 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 27 januar 2015 - 23:42

Spurte forhandleren og fikk svar..
Hei Marius, denne mopeden er ikke noe Kina moped , dette er høy kvalitets moped med Am6 motor / motor og deler er importørt fra Italia og Tyskland , men mopeden er satt sammen i Kina. Høy kvalitets moped, denne mopeden trenger du ikke å trimme, denne er på 3,7Kw, men du kan fjerne turtall sperren hvis du ønsker, da er det bare å bytte Cdi. det er en moped som jeg anbefalle på det sterkeste. Du får mye kvalitet for pengene.

Mvh/best regards

Husk at forhandleren er ute etter dine penger, det er ikke vi :p
Spør dem hvor man får tak i cdi som fjerner turtallsperra, tviler på at du får ett nyttig svar

#14 MHCraxter

MHCraxter

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 50 Innlegg:

Skrevet 27 januar 2015 - 23:43

De selger det:)

#15 MHCraxter

MHCraxter

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 50 Innlegg:

Skrevet 28 januar 2015 - 11:01

For ca 700kr

Dette innlegget er endret av MHCraxter: 28 januar 2015 - 11:01

#16 SachsSTM

SachsSTM

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:
  • Yrke:elektro
  • Kjøretøy:Sachs stm

Skrevet 07 februar 2015 - 00:47

jeg har denne mopeden.! den er ikke kinesisk den er tysk! .. forhandlerene har rett , ikke disse gutta som ikke har denne sykkelen.

jeg har trim cdi og metrakitanlegg, 105dyse. dene sykkelen er ikke slapp. denne gir et turtallskick med trim cdi akurat på samme måte som aprilia sx 2014 uten plombering.

anbefales på det sterkeste. 

måtte modifisere metrakit anlegget, du bør kjøpe turbokit om du ikke vil sveise om hele anlegget.

#17 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:
  • Kjøretøy:RS 125 -03, Audi S6 4.2 -96, snart ktm :)

Skrevet 07 februar 2015 - 02:04

Så da passer 50mm sylindre rett ned i motoren uten noen form for modifisering? 

Sachs har i så tilfelle ekstremt gunstige avtaler med Minarelli, dersom de får sluttprisen på kjøretøyene omtrent 5000-7000 kr billigere enn både Yamaha (Minarelli er jo underavdeling av Yamaha), Motorhispania, Rieju og alt av merker som også bruker AM6 motoren. Det er rett og slett imponerende og ett genuint kupp, forutsatt at det er en Minarelli AM6.

Liker Madassen litt faktisk, unikt design vertfall. 

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#18 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 395 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 07 februar 2015 - 06:49

Enig med Madass kommentaren. disse er ganske unike. rett ut fra butkkken kan du enkelt fjerne org motoren,sette inn en 125cc fiks ferdig motor til 3-4000 (Alt etter hvor du kjøper) og vips du har vesentlig mer power å leke med. Eneste du behøver er basic elnetts kunnskap. Dette er ingen hard nøtt å knekke. Det finnes til og med adaptere du kan sette inn for direkte innkobling. Sier ikke disse noen gang vil bli noe toppfartsmonstre,men hvem kan motsi det å liggei 80-90 med et bredt bunndrags register å en vanvittig levetid er feil?

DERSOM uhellet er ute,og du er helt potet når det gjelder 4takt,så istedet for å fikle å mekke,så kan du dumpe denne motoren og igjen kjøpe en HELT NY! Du får disse motorene i alle prisklasser,og noen av de med massivt med power,timetellere etc beregnet for racing. (Koster fra 7000) Men en helt vanlig 125cc motor er absolutt fint nok for de fleste her inne. 

Man kan også modde Madassen med bedre dempere,råere styre+++ Man kan rett og slett gjøre de ganske så eksklusive. Hater man basic utseendet på de er jo det en issue,men for de som liker litt annerledes,og ikke MÅÅÅ ha 2takt er madass en fantastisk moped jeg lett anbefaler til de fleste. BEWARE dog. 50cc versjonen vil gjøre deg skuffet og muligens angrende på ditt kjøp. En 4takt 50 maskin er alt for slapp,selv for meg. Så kjøper du en Madass til 12-13k (husker ikke hypris) og en 125cc motor + tilbehør til gjerne en 5k så har du en langt raskere sykkel en noe Aprilia SX og andre mer mainstream sykkel,og det til en billigere penge. + du har trim OG geniale muligheter for å lett gjøre den org.

Annet godt argument for madassen med 125cc motor er at du blir sjeldent stoppet,og om du får en visning så vipper du bare inn org motoren igjen og kjører som en gladlaks til BT. 

So what at en Airsal T6 sykkeli noen tilfeller går raskere. (ofte ikke,og SPESIELLT ikke generellt. En moped med T6 eller enda verre: org har ekstremt problem med å holde en konstanthøy toppfart. Disse 4 takterene klarer dette langt bedre. Sier seg selvmedsåpass mye mer kubikk.) Men at den har bedre "kick" har den. Dog - HVEM HER INNE LIKER IKKE BUNNDRAG? Ser dere komme grinende annenhver dag her å spør om "bunndragsoppsett" fordi dere mener det er slitsomt å kjøre på kicket hele tiden. De som faktisk har kjørt en godt utstyrt Madass vet hva jeg snakker om ang kjøreglede,holdbarhet og en finfin toppfart som ikke skremmer,men som klarer vanlig Norsk trafikk - selv i 80-90 sone. Dere andre bør moderere meningene deres til dere har prøvd en.

Det dummeste med de etter egen erfaring er at bensintanken er liten. Men å skru på disse er en fornøyelse. Det å bytte ut en motor tar gjerne bare halvtimen.

Vet ikke en dritt om SM Sachs eller lignende så dette ble visst OFFTOPIC -.-

• apriliaelsker liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#19 Alekshansen

Alekshansen

MP-Fritids

• Moderator
  • 4 349 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 07 februar 2015 - 12:38

jeg har denne mopeden.! den er ikke kinesisk den er tysk! .. forhandlerene har rett , ikke disse gutta som ikke har denne sykkelen.

jeg har trim cdi og metrakitanlegg, 105dyse. dene sykkelen er ikke slapp. denne gir et turtallskick med trim cdi akurat på samme måte som aprilia sx 2014 uten plombering.

anbefales på det sterkeste. 

måtte modifisere metrakit anlegget, du bør kjøpe turbokit om du ikke vil sveise om hele anlegget.

så det du sier, er at en uplombert aprilia sx går likt som sachs'en med effektanlegg og trimcdi?
Hvor mye har du kjørt og hvor lenge har du hatt den da? de jeg kjenner som har denne har vel ikke kjørt 1000 km engang og de begynner allerede å dette fra hverandre.
Synes heller ikke den var noe god å kjøre, ganske hardt sete og veldig stive dempere.
hvordan VET du at den er tysk da?

#20 SachsSTM

SachsSTM

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:
  • Yrke:elektro
  • Kjøretøy:Sachs stm

Skrevet 07 februar 2015 - 14:08

så det du sier, er at en uplombert aprilia sx går likt som sachs'en med effektanlegg og trimcdi?
Hvor mye har du kjørt og hvor lenge har du hatt den da? de jeg kjenner som har denne har vel ikke kjørt 1000 km engang og de begynner allerede å dette fra hverandre.
Synes heller ikke den var noe god å kjøre, ganske hardt sete og veldig stive dempere.
hvordan VET du at den er tysk da?

kjøpte denne sykkelen i i bergen  i august i fjor, snakket med forhandleren og det står i papirene. den er tysk men den er Skrudd sammen i kina!

ja, aprillia sx gir et turtallskick da den er uplombert og du presser den i fart.

er enig med at setet er stivt, har veldig lyst å bytte til et annet kåpesett :( kansje ktm vist det går? liker ikke at setet er så kort..

tips til kåper og styling til mopedn?

har kjørt 4000km med den

Så da passer 50mm sylindre rett ned i motoren uten noen form for modifisering? 

Sachs har i så tilfelle ekstremt gunstige avtaler med Minarelli, dersom de får sluttprisen på kjøretøyene omtrent 5000-7000 kr billigere enn både Yamaha (Minarelli er jo underavdeling av Yamaha), Motorhispania, Rieju og alt av merker som også bruker AM6 motoren. Det er rett og slett imponerende og ett genuint kupp, forutsatt at det er en Minarelli AM6.

Liker Madassen litt faktisk, unikt design vertfall. 

vet ikke noe særlig om det , men det finnes trim sylinder til denne.. SO har T6 til denne men det er IKKE den vanlige T6 versonen,  det heter noe annet itillegg :p

beklager , denne passer http://www.speedopti...roducts_id=1051

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

Andre emner som også har følgende stikkord: sachs, 50cc, plombering, supermotard

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere