Gå til innhold

Bilde

VIP-Tilbud til Mopedportalen

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
25 innlegg i dette emnet

Meningsmåling: VIP Tilbud (36 bruker(e) har stemt)

Hva skal vi kjøre tilbud på neste gang?

1. Sylinderkit (15 stemmer [41.67%] - Vis)

Prosenter av totale stemmer: 41.67%

2. Eksosanlegg (6 stemmer [16.67%] - Vis)

Prosenter av totale stemmer: 16.67%

3. Slitasjedeler (5 stemmer [13.89%] - Vis)

Prosenter av totale stemmer: 13.89%

4. Drivstoffsystemet (fra luftfilteret til reedventilen) (0 stemmer [0.00%])

Prosenter av totale stemmer: 0.00%

5. Trim/Elektrisk Innerrotor, Coil osv (8 stemmer [22.22%] - Vis)

Prosenter av totale stemmer: 22.22%

6. Dreving/Kjede/CVT (2 stemmer [5.56%] - Vis)

Prosenter av totale stemmer: 5.56%

Hvilken platform? gir eller CVT?

1. CVT/Scooter (8 stemmer [22.22%] - Vis)

Prosenter av totale stemmer: 22.22%

2. Girmoped/Lettsykkel (28 stemmer [77.78%] - Vis)

Prosenter av totale stemmer: 77.78%

Stem Gjester kan ikke stemme

#1 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:RS 125 -03, Audi S6 4.2 -96, snart ktm :)

Skrevet 14 januar 2015 - 11:04

Da har vi på MC-Deler lyst å starte året med å gi VIP medlemmene på Mopedportalen ett kjempe tilbud på en rekke komponenter/kategorier fremover, og de ordinære medlemmene av Mopedportalen drar selvsagt også nytte av dette, bare i prosentmessig mindre grad.

Tanken er at du som medlem av Mopedportalen, skal ha mulighet til å "vote/stemme" frem det du vil ha tilbud på. Det vil selvsagt begrense seg til en viss grad hva som er mulig å få tilbud på. F.eks plastikk OEM deler er nok heller lite sannsynelig, samt helt nye kjøretøy. Men dersom du trenger nytt sylinderkit? ja da stemmer du for Sylinderkit, så vil neste månedstilbud gi deg f.eks 10% rabatt som ordinært medlem eller 20% dersom du er VIP medlem.

"Trenger du ett sykt eksosanlegg for å komplementere det nybygde hyperoppsettet ditt?"
Stem på eksos/trimpotte

"trenger du nye veivlager og pakninger? dekkskifte?"

Stem på slitasjedeler

"Sylinder, eksos, innerrotor og alt er i orden for det nye trimoppsettet ditt, men du trenger en VL 18 reedventil eller VHST 28? evt. bare ett powerfilter?"

Stem på drivstoffsystem

Det er ikke helt fastsatt hvilke kategorier som vil bli lagt ut for avstemning ennå. Det er mulig vi endrer kategoriene ut i fra innspill fra dere her på Mopedportalen, Tilbudene vil vare ca. en måned hver gang. Dersom du er usikker på om vi har noe å tilby innen de forskjellige kategoriene til akkurat din modell, så er det bare å ta kontakt, det har vi helt sikkert, å da skal vi få lagt det ut på nettsiden i løpet av ett par dager.

Dersom varene ikke er på lager under tilbudsperioden gjelder rabattsatsen til vi får den på lager, forutsatt at du bestiller det innen tilbudsperioden.

• 4life, Tijs, Henrik TS50X og 5 andre liker dette
Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#2 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:

Skrevet 15 januar 2015 - 14:20

Tanker rundt det å slå sammen 

1.  
  2. Trim/Elektrisk Innerrotor, Coil osv (3 stemmer [18.75%] - Vis)

3. Dreving/Kjede/CVT (1 stemmer [6.25%] - Vis)

Kjede og drivreimer er jo egentlig i all hovedsak slitevarer. Innerrotor, coil o.l er som regel plassert like lavt/høyt på agendaen som omdreving, samt clutch osv. Tenker dermed at da vil flere varer i samme kategori føre til at dere får "mer" for stemmene og dermed ikke alltid må tenke sylinder/eksosanlegg for å få mest valutta for avstemningen :)

Lar selvsagt kategoriene stå separat dersom dere ønsker dette.

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#3 Tijs

Tijs

Årets Crewmedlem 2013

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 770 Innlegg:
  • Kjøretøy:Derbi DRD Racing, VW Passat

Skrevet 15 januar 2015 - 15:55

Drev og kjede -> slitasje deler er eg enig i :-) hva med komplett trim pakke tilbud av og til? Ikkje kvar månad såklart. Tenker da sylinder, forgasser, eksos f.eks.
  • Henkepus liker dette
Den Flygende Hollenderen.

Å kjøre Hyundai er det samme som å pula ein kompis i ræva. Det er sikkert godt, men man gjer da bare ikkje!

#4 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 694 Innlegg:

Skrevet 15 januar 2015 - 16:13

Å slå sammen høres greit ut, men at innerrotor stiller likt med clutch på lista er vel ikke helt riktig? eller, har jeg gått glipp av noe?
Innerrotor er vel i utgangspunktet helt sist på listen, da de fleste kommer uten mulighet for lys, og de fleste bruker jo doningen på vei, og ønsker somregel lys?(selvfølgelig med unntak-batteridrift osv.)Clutch derimot er jo en oppgradering som er noe mer allment, både på scooter og gir.-nok om det:-)

Kanskje du skulle ha ramset opp de forskjellige produktene, i de forskjellige "pakkene"/katorogiene, så det er lett å få en oversikt over hva man faktisk stemte på? Slenger bare ut en tanke her jeg...

Dette innlegget er endret av TL Racing: 15 januar 2015 - 16:14

• Henkepus liker dette

#5 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:

Skrevet 15 januar 2015 - 16:48

Å slå sammen høres greit ut, men at innerrotor stiller likt med clutch på lista er vel ikke helt riktig? eller, har jeg gått glipp av noe?
Innerrotor er vel i utgangspunktet helt sist på listen, da de fleste kommer uten mulighet for lys, og de fleste bruker jo doningen på vei, og ønsker somregel lys?(selvfølgelig med unntak-batteridrift osv.)Clutch derimot er jo en oppgradering som er noe mer allment, både på scooter og gir.-nok om det:-)

Kanskje du skulle ha ramset opp de forskjellige produktene, i de forskjellige "pakkene"/katorogiene, så det er lett å få en oversikt over hva man faktisk stemte på? Slenger bare ut en tanke her jeg...

Jeg pratet ikke om hva som var lurest i praksis, men mer hva som tilhører normalen ut i fra det vi får av ordrer her.

Det er ikke per mine anbefalinger, men ut i fra de få ordrene jeg håndterer og ser fysisk i året (ett greit antall) Spør du meg, så er nok jeg i likhet med deg enig at clutch og cvt, i mye større grad enn overføringssystemet på en girmoped, er ekstremt viktig for en velfungerende scooter. 

Jeg vet at du er flink å stille inn scootere og dermed prøver deg skikkelig frem med hvert ledd, frem til det er rimelig samkjørt, men det er dessverre fryktelig mange som kjøper en sylinder, trimpotte og slenger i 2 grams vekter for syk aks. Evt. tar en sportsylinder og "lever" med det faktumet at clutchfjører/clutch kunne vært bedre innstilt, eller rett og slett tror at slik skal det være.

Det var derfor jeg sidestilte de, ikke fordi jeg mente at de var like essensielle. Beklager, ser helt klart at jeg formulerte meg noe knotete her. Jeg er fullt inneforstått at dersom man endrer effektkurven i noen nevnverdig grad, så er clutch veldig viktig, og inerrotor er stort sett viktigere på heftigere oppsett der man faktisk får en viss flaskehals av det originale tenningssystemet. m.a.o mindre viktig med Gia Go/Malossi sport/Multivar oppsett :p

Det jeg i all hovedsak mente var at jeg gjerne ser at ordrer som er ubehandlet/går rett gjennom nettbutikken ikke alltid inneholder clutch, på samme måte som mange heftigere oppsett ikke får innerrotor. Dermed anser jeg delene til en viss grad som "lav volum varer" og dermed er tjent med å få delt oppmerksomhet som øker sjangsen for at de blir stemt på. 

Til det andre du sier, så vurderer jeg vertfall på Malossi fronten og forsåvidt på andre deler også, å ta noen bilder og legge de ut her. Eksempelvis reedventil fra MB/MT5 ved siden av VL6 til VL17 osv, kanskje en 19mm til xx modell og VHST 28 til en eller annen Piaggio scooter eller derbi moped. Men i bunn og grunn ville jeg få i gang tilbudsprosessen raskest mulig, da det gjerne fort blir glemt om det ikke blir allmennkjent :) rettere sagt vekk prioritert grunnet begrensede ressurser

Edit: vil forøvrig moderere uttalsen min noe, da jeg selvsagt ikke har statistikk på hvor mange som evt. kjøper delta/fly clutch eller fjører hos oss, eventuelt har ordnet sylinder andre plasser, eller om de bare kjøper det som erstatning for den originale. Med andre ord, det jeg sier kan ikke tas helt for god fisk, å er nok en smule personlig i forhold til det lille jeg har håndtert av ordrer i min tid hos MC-Deler.

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#6 TL Racing

TL Racing

Årets scooter 2014

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 694 Innlegg:

Skrevet 15 januar 2015 - 17:00

Ser jeg er på tynn is her nå, ja. Var bare av den oppfatningen at folk oppgradete clutchen før eventuelt en innerrotor, spessielt på gir mopper, med nye lammeller, fjærer osv..tenkte ikke på scooter, men generelt. Men det er du som sitter på fakta om hva folk faktisk kjøper. -da legger vi den død, så vi ikke spammer ihjel tråden;-)

#7 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:

Skrevet 15 januar 2015 - 17:24

Ser jeg er på tynn is her nå, ja. Var bare av den oppfatningen at folk oppgradete clutchen før eventuelt en innerrotor, spessielt på gir mopper, med nye lammeller, fjærer osv..tenkte ikke på scooter, men generelt. Men det er du som sitter på fakta om hva folk faktisk kjøper. -da legger vi den død, så vi ikke spammer ihjel tråden;-)

Kritikken er tatt til rette og enig i at dette ikke skal bli fokus på tråden :)

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#8 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:

Skrevet 15 januar 2015 - 20:14

hva med komplett trim pakke tilbud av og til? Ikkje kvar månad såklart. Tenker da sylinder, forgasser, eksos f.eks.

Også notert :) 

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#9 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 701 Innlegg:
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 15 januar 2015 - 22:43

Drev og kjede -> slitasje deler er eg enig i :-) hva med komplett trim pakke tilbud av og til? Ikkje kvar månad såklart. Tenker da sylinder, forgasser, eksos f.eks.

Meget godt forslag, støtter den....eneste problemet er vel at ikke så mange har alle kronene på en gang...sånn utenom komfirmasjon, ei spesielt "fet" jul ol..!
  • Henkepus liker dette

#10 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:

Skrevet 15 januar 2015 - 22:59

Meget godt forslag, støtter den....eneste problemet er vel at ikke så mange har alle kronene på en gang...sånn utenom komfirmasjon, ei spesielt "fet" jul ol..!

Hei Fix

Dette prøver vi å ta høyde for. Tilbudene vil nok kjøres innenfor en tidsramme der folk får lønn, nav penger, ukepenger. Med andre ord, tilbudet varer ikke bare 7 dager, og det vil bli flere avstemninger. Av og til kan vi kanskje gjøre det slik at dersom varene er _bestilt_ de SKAL kjøpes, da kan vi nok vente litt med å sende de til det økonomiske passer. Men man kan liksom ikke spørre om det tilbudet som var for 2 måneder siden, om det fremdeles er gyldig fortsatt, med mindre du bestilte det under tilbudsperioden.

Har man mindre kroner inn den ene måneden, så kan man jo saktsen vurdere drev/kjede/slitasje. Kanskje til og med forgasserkategorien for å ordne seg en rimelig reedventil? stem å håp at kategorien din vinner. Og som Tijs sier, så kommer det nok noen pakketilbud etterhvert, som vi kanskje kan skreddersy til den og den datoen.

Flere tilbud som er skreddersyd dere, det er det vi skal _prøve_ på fremover. Det har så vidt startet nå.

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#11 Tijs

Tijs

Årets Crewmedlem 2013

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 770 Innlegg:

Skrevet 15 januar 2015 - 23:00

Det spørs vel ka pakkeprisen blir. Om ein først skal handle, vil det jo være billigare å kjøpe alt ilag.. pga litt rabatt. Jeg hadde iaf spart og prioritert eit skikkelig opsett istedenfor litt og litt..
  • Henkepus liker dette

Å kjøre Hyundai er det samme som å pula ein kompis i ræva. Det er sikkert godt, men man gjer da bare ikkje!

#12 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:

Skrevet 15 januar 2015 - 23:10

Det spørs vel ka pakkeprisen blir. Om ein først skal handle, vil det jo være billigare å kjøpe alt ilag.. pga litt rabatt. Jeg hadde iaf spart og prioritert eit skikkelig opsett istedenfor litt og litt..

Det er jo mulig vi kan endre pollen til ett utvalgt kitt med gode tilbudsvilkår, så får folk stemme hva de kunne tenke seg, Men da blir jo det en vesentlig større innvestering og kanskje mindre folk som deltar? sikkert noen som bare trenger sylinder fordi de har 28 millimeter liggende og Voca ditt og datt i garasjen, R3 R4 osv.

Men dette tilbudet er for folket, så her får bare dere si hva dere vil ha.

• TL Racing liker dette
Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#13 Tijs

Tijs

Årets Crewmedlem 2013

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 770 Innlegg:

Skrevet 15 januar 2015 - 23:14

Vil jo alltid vera forskjell på kva folk trenger. Nokon er kanskje nybegynnere og mangler alt. Og nokon trenger bare sylinderen.. kan ikkje alltid gjera alle fornøyd med tilbudet.. derfor er det greit som du allerede sa, å variere litt kvar måned/sesong etc. Om vinteren er det greit med heile opsett f.eks. for folk har tid til å montere dette, og vil gjerne ha noko nytt til neste sesong. Mens midt i sesongen går det kanskje meir slitedeler pga det slites mykje når ein kjøre om sommeren.
  • Henkepus liker dette

#14 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:

Skrevet 15 januar 2015 - 23:22

Vil jo alltid vera forskjell på kva folk trenger. Nokon er kanskje nybegynnere og mangler alt. Og nokon trenger bare sylinderen.. kan ikkje alltid gjera alle fornøyd med tilbudet.. derfor er det greit som du allerede sa, å variere litt kvar måned/sesong etc. Om vinteren er det greit med heile opsett f.eks. for folk har tid til å montere dette, og vil gjerne ha noko nytt til neste sesong. Mens midt i sesongen går det kanskje meir slitedeler pga det slites mykje når ein kjøre om sommeren.

Liker tanken, men da må vi kanskje kjøre ny poll/avstemming da?

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#15 Aeroxkjører

Aeroxkjører

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 12 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha Aerox

Skrevet 17 januar 2015 - 23:33

steike flott at dokker gjør sånn hær

• Henkepus liker dette

Yamaha Aerox e fette najs

#16 tsx dele kjøpes

tsx dele kjøpes

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 533 Innlegg:
  • Yrke:RUMPA TIL LINDSEY LOHAN
  • Kjøretøy:honda cbr190r

Skrevet 17 januar 2015 - 23:48

Også notert :)

enig med tjis men utover det svaret så mener jeg at en pakke med samsvarede trim hadde solgt meget bra. ungdommen nå har så og si lite til null peiling av den grunn anbefaler jeg en "sportspakke" til salg. som f,eks  airsal t6-21mm-r2 og passende filter samt coil/cdi. 

2 FAST 4 YOU

#17 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:

Skrevet 18 januar 2015 - 00:13

enig med tjis men utover det svaret så mener jeg at en pakke med samsvarede trim hadde solgt meget bra. ungdommen nå har så og si lite til null peiling av den grunn anbefaler jeg en "sportspakke" til salg. som f,eks  airsal t6-21mm-r2 og passende filter samt coil/cdi. 

Jo flere som sier det, jo mer øker presset på å gjennomføre det. Så her er det bare å gi deres mening.

Hva angår trimpakker har dette vært vurdert lenge. Har en til Piaggio C-one med alt fra blokk til sylinder og dempere, bremseskiver og mer til 20k pluss allerede ferdig laget, men tror ikke denne blir lansert her i nærmeste fremtid.

En sportspakke til TSX a la charmo/malossi, G80, 21 Dellorto. En pakke til AM6/Derbi Rabasa/Derbi Piaggio a la MHR Replica, Med MHR Replica eksos, eller SCR handmade 50/70 eller handmade 70, samt 21 Dellorto og kanskje reedventil + clutchfjører, det skal vi nok kunne ordne. Nå kommer jo Malossi snart med clutchplater til AM6/Derbi faktisk, ikke bare fjører.

Jeg skal komme med noen tilbud på dette snart. Mulig det blir ekslusivt for Mopedportalen, eller så blir det liggende fritt ute på nettsiden.

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#18 cossen

cossen

Årets bruker 2016

• Moderator
  • 3 070 Innlegg:
  • Yrke:Industrirørlegger GE healthcare
  • Kjøretøy:Yamaha DT 50 - Yamaha DT 70
Garage Garasje

Skrevet 01 februar 2015 - 12:16

er vel litt feil sted å skrive men det hadde gjort seg med bilder på alle delene, og mer beskrivelse :)

Raggan mästa gå

#19 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:

Skrevet 01 februar 2015 - 16:12

er vel litt feil sted å skrive men det hadde gjort seg med bilder på alle delene, og mer beskrivelse :)

Send meg en PM med hvilke deler du vil ha dette på, så skal jeg få ordnet det. f.eks (trimsylindrene til furia/AM6, SCR trimpotter, forgassersettene, drevene osv)

Dette jobber vi med hele tiden, men dersom DU vil se en forskjell med en gang, da må jeg vite litt mer. Det tar dessverre litt tid å oppdatere alle....

• cossen liker dette
Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#20 Henkepus

Henkepus

Pus

• MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:

Skrevet 11 februar 2015 - 12:29

Ny avstemning på lørdag, da blir alternativene også satt opp noe annerledes. 

For øyeblikket ser det ut til at sylinderkit vinner med god margin :)

Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere