Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Hvor lang tid tokk det før du skjærte sylla?


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
10 innlegg i dette emnet

#1 sændr

sændr

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 225 Innlegg:
  • Registrert: 06-mars 14
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:motorhispania mh 10

Skrevet 02 mars 2015 - 02:54

Hei

Hvor lang tid tokk det før dere skjærte syllinderen?

 

tokk meg nesten et halvt år ;)

 



#2 niklin

niklin

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 851 Innlegg:
  • Registrert: 11-juli 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Trøndelag, Levanger
  • Kjøretøy:aprilia rs 50
Garage Garasje

Skrevet 02 mars 2015 - 11:42

Har aldri skjært noe. Er bare å stille inn alt rett, og kjøre forsiktig med motoren når den er kald, så holder den. 


  • apriliaelsker liker dette

Aprilia rs 50: Hebo patanegra, brk45, 28mm osv...

.http://www.mopedport...yper-patanegra/

 

 

 


#3 tsx dele kjøpes

tsx dele kjøpes

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 533 Innlegg:
  • Registrert: 11-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sande
  • Yrke:RUMPA TIL LINDSEY LOHAN
  • Kjøretøy:honda cbr190r

Skrevet 02 mars 2015 - 13:17

aldri skjært noe i hele mitt liv faktisk :( som niklas sier er bare og stille inn alt riktig :) 


2 FAST 4 YOU


#4 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 02 mars 2015 - 14:34

Har skjært skikkelig en gang (Der sykkelen ikke ville gå etterpå)  men har varmeskjært 10 tals av ganger. (Der sykkelen har uendret eller noe lavere effekt en før)

 

Da jeg skjærte skikkelig så kjørte jeg uten olje i det store og hele :p Dette var en PX-R med Malossi sylinder. Jeg var under lovlig moped alder,og fant ut den faktisk gikk litt bedre uten olje :D Kjørte likevell eeeenormt med KM slik,så dette var kvalitet hehe.

 

Men varmeskjæringer virker som det er fullstendig uungåelig for min del. Jeg tyner neppe syklene mer en hvermansen,men likevell så nyper det til både titt og ofte. Av og til har det ikke vært noe med mine innstillingsferdigheter å gjøre (Andre folk som har mekket eller forhandlere),og av og til har det vært 100% min skyld. Jeg har f.eks mye større tendens for nypinger i regnvær for some reason. Dette har hendt flest ganger. Det føles iaf som om den klyper til,kan godt hende dette har vært andre årsaker -.-

 

Har blodskjært en AM6 girkasse engang med MHR Team setup. Alt var like fint med sylinderen da,men girkassen var 10000 knas.

 

Jeg VET jeg ikke er alene om dette med små nypinger her og der,men ofte tenker ikke folk i de baner,og bare kjører videre uten å vite hva de har klart. Det er super enkelt å småskjære en trimmet moped. Egentlig så behøver du bare låne en sykkel som ikke er din,og kjøre i et litt annet mønster en eieren (ikke nødvendigvis så mye hardere) Ofte ser mand ette når man selger: Kjøper kjører 1 hel dag,så er driten skjært. Dette er ganske så vanlig. Man kan som selger ha ganske god peiling på innstillinger å skryte på seg at man aaaaaldri har skjært blabla - Likevell går det gale :p Så ja - Skam enkelt å skjære moped.


Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#5 tsx dele kjøpes

tsx dele kjøpes

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 533 Innlegg:
  • Registrert: 11-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Sande
  • Yrke:RUMPA TIL LINDSEY LOHAN
  • Kjøretøy:honda cbr190r

Skrevet 02 mars 2015 - 18:00

Har skjært skikkelig en gang (Der sykkelen ikke ville gå etterpå)  men har varmeskjært 10 tals av ganger. (Der sykkelen har uendret eller noe lavere effekt en før)

 

Da jeg skjærte skikkelig så kjørte jeg uten olje i det store og hele :p Dette var en PX-R med Malossi sylinder. Jeg var under lovlig moped alder,og fant ut den faktisk gikk litt bedre uten olje :D Kjørte likevell eeeenormt med KM slik,så dette var kvalitet hehe.

 

Men varmeskjæringer virker som det er fullstendig uungåelig for min del. Jeg tyner neppe syklene mer en hvermansen,men likevell så nyper det til både titt og ofte. Av og til har det ikke vært noe med mine innstillingsferdigheter å gjøre (Andre folk som har mekket eller forhandlere),og av og til har det vært 100% min skyld. Jeg har f.eks mye større tendens for nypinger i regnvær for some reason. Dette har hendt flest ganger. Det føles iaf som om den klyper til,kan godt hende dette har vært andre årsaker -.-

 

Har blodskjært en AM6 girkasse engang med MHR Team setup. Alt var like fint med sylinderen da,men girkassen var 10000 knas.

 

Jeg VET jeg ikke er alene om dette med små nypinger her og der,men ofte tenker ikke folk i de baner,og bare kjører videre uten å vite hva de har klart. Det er super enkelt å småskjære en trimmet moped. Egentlig så behøver du bare låne en sykkel som ikke er din,og kjøre i et litt annet mønster en eieren (ikke nødvendigvis så mye hardere) Ofte ser mand ette når man selger: Kjøper kjører 1 hel dag,så er driten skjært. Dette er ganske så vanlig. Man kan som selger ha ganske god peiling på innstillinger å skryte på seg at man aaaaaldri har skjært blabla - Likevell går det gale :p Så ja - Skam enkelt å skjære moped.

det er jo riktig det men jeg har hatt ganske mange mopeder opp gjennom min tid alt fra effektanlegg til hyper trim dette vet sverre, han har hjulpet meg mye med dette :) og jeg har faktisk aldri skjært noen ting.Merklig nok da jeg har tilbringt maange timer på salen på en moped sverigeturer fram og tilbake på jobb osv.. samt jeg har kjørt aktivt cross. men det er jo sikkert lett og skjære mopeder sier ikke noe annet men jeg har ikke vært borti det :) 


2 FAST 4 YOU


#6 Alekshansen

Alekshansen

    MP-Fritids

  • Moderator
  • 4 349 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Oppland, Gran
  • Yrke:Bilmekanikerlærling
  • Kjøretøy:Mercedes 190e, Vespa pk 50 1995
Garage Garasje

Skrevet 02 mars 2015 - 18:27

Har skjært 4 ganger.
Første gangen var pga jeg var noob og trodde alt var i orden som forrige eier sa, når jeg kjøpte en moped med bytta motor, som han hadde brukt hageslange til kjøling. denne smeltet selvfølgelig og all komp var borte etterpå :p

Andre gang var kun en enkel varmskjæring da jeg tyna den hardt i en oppoverbakke en varm sommerdag, med for varm plugg, merka ingen effektforskjell etterpå :p

Tredje gangen var bare min feil, hadde ryki 2 toppakninger og flere svinghjulsnoter på en uke så var drit lei, så da monterte jeg sammen det jeg hadde, dvs ett stempel med dyp grop i etter for varm plugg, gjenbrukt bånnpakning og en gåen toppakning "fiksa" med pakningsement. Fuska voldsomt og gikk såvidt framover helt til jeg kom på toppdraget da den faktisk fløtta seg, dro på bortover ei slette så sa det pang, og den rulla like lett i fri som i gir :no da var det stort hull på toppen av stempelet, og det hadde flydd stempelbiter rundt over alt i hele motorn..

Fjerde gangen var på tsxen da jeg bare skulle hjem fra skolen, den hadde gått skikkelig dårlig de siste dagene når den ble varm men trodde det var pga dysing, da den fikk for mye. tukta den litt godt på turtall for å holde farta oppe og når jeg nesten var på toppen av siste oppoverbakken, så hylte den som en gris og til slutt låste seg :laugh hvorfor det skjedde har jeg ingen anelse om

 

 

Men ja, 95% av alle som skjærer er pga brukerfeil, ikke selve kittet. mangel på vedlikehold, feil forgasserinnstillinger og kaldtyning bidrar godt til å skjære :p


rmx'en :D oppsett: plombert, avskilta og stua bort til man har tid
Drd'en :D
X'en! :D 

 

jeg viste mamma den kvise videoen, så den andre fanen min så sto det " Hvilke vagina er best? erfaringer?" - Prebenww

 


#7 cossen

cossen

    Årets bruker 2016

  • Moderator
  • 3 071 Innlegg:
  • Registrert: 12-juli 14
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Lindesnes
  • Yrke:Industrirørlegger GE healthcare
  • Kjøretøy:Yamaha DT 50 - Yamaha DT 70
Garage Garasje

Skrevet 02 mars 2015 - 18:35

Kjøpte en gang en skjært Honda Wallaroo, åpna opp sylla og den var passe skjært, monterte igjen og kjørte, til dnw slutta å fungere senere når den hadde kjølt seg litt gjorde jeg det samme.igjen, helt til dagen det nye stempelet kom, da ble sylinderen sendt til borring og stempel ble montert, og de av dere som mener det var idioti å kjøre med skjært sylle å stempel så var planen hele tida å Borre den opp, så hadde full kontroll, ved stempelskifte var det masse groper osv i stempelet men sveiv fortsatt, snakker om kvalitet her :-)

Dette innlegget er endret av cossen: 02 mars 2015 - 18:36

Raggan mästa gå

#8 Henkepus

Henkepus

    Pus

  • MC-Deler AS
  • 278 Innlegg:
  • Registrert: 15-oktober 12
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:RS 125 -03, Audi S6 4.2 -96, snart ktm :)

Skrevet 02 mars 2015 - 18:48

3-4 ganger om jeg husker rett. Tok meg uansett ca. 1,5 år før jeg presterte å gjøre det personlig. 

 

Første gangen ble den "Lånt" til en kamerat for prøvekjøring, den kom tilbake 10-15 minutter senere, rimelig varmeskjært.
Andre gangen ble den kjørt oljetørr pga. at oljesensoren var betraktet som 100% nøyaktig, det var jo den i og for seg også, men ikke når ledningen ble nappet ut en eller annen gang når salen ble tatt av....
Tredje gangen var den også lånt ut, husker ikke hvor gale den var skjært. 

 

Har også knust balansedrev og hele girkassen (så og si) på denne RS 125'en, den startet dog helt fint og kunne putres 50 meter bort til MC-Deler.


Henrik - Kundebehandler.

MC-Deler

#9 TL Racing

TL Racing

    Årets scooter 2014

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 694 Innlegg:
  • Registrert: 04-juli 14
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 02 mars 2015 - 20:10

Har skjedd meg mange ganger oppigjennom og, av alle mulig tenkelige grunner, kan dog ikke huske sist og det er positivt:-) de fleste gangene kan jeg bare takke meg selv, dårlig innstillinger, falskluft, overporting, tyning hvor tynt jeg tørr la den gå, hissige trimsett på org veiv, "dette går bra" filosofien osv..

Rekorden er vel ca 3sek på splitter ny Malossi sylinder til TSX, skulle hjelpe en kompis som plundret med å montere sylla, fikk alt sammen og tråkket på kicken, den startet og "gakk" sa det og stempelet sto. Det kompis ikke hadde fortalt var at han så klart hadde mistet stempelklipset nedi huset...ikke akkurat varmskjering, men sylinder og stempel var vrak.

Dette innlegget er endret av TL Racing: 02 mars 2015 - 20:10


#10 TzrEier

TzrEier

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 907 Innlegg:
  • Registrert: 17-april 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:BMW E36

Skrevet 02 mars 2015 - 21:00

Tok meg en uke første gangen, med T6.. Dårlig innstilt forgasser rekner jeg med.
Gikk over til SP, som ble solgt etter et år, helt strøken. Den ble skjært dagen etterpå.
Kjøpte meg pro race, som jeg varmeskjærte under innkjøring.. Innsuget sin feil. 

Ikke skjært noe etter det. :)


BMW E36 318IS, M42 turboprosjekt.

Yamaha Tzr, Full pro race
Kawasaki KX85
Honda MT5 x4


#11 Marius H.H

Marius H.H

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 164 Innlegg:
  • Registrert: 07-januar 12
  • Kjønn:Hemmelig
  • Bosted:Hordaland, Vaksdal
  • Kjøretøy:Rieju Mrt 50

Skrevet 04 mars 2015 - 22:38

Ein gong eg nett hadde fått effektanlegg på mopeden i tillegg til sylinder som nesten var ferdig innkjørt.... var ikkje vanskeligere å skjære ein moped enn og ta seg ein tur på E16  ;) 





Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere